heej kerel, wannee rkomt die s bocht er onder:P
|
hey christiaan,
na mijn vakantie 21t/m28 februarie zit ik namelijk in egypte ! daarna gaat de demper er onder !! gr. Martijn |
ghehe..ok dan..
veel plezieer alvast gr christiaan |
had je je wiellager wel in het vet gezet? :cool: :screwy: :tongue:
|
ja uiteraard heb ik er vet in gedaan ;) !
gr. Martijn |
Hoe heb je het wiellager ingevet Martijn?
|
als je de lagers monteerd smeer ik ze in met vet !
en tussen de 2 lagers dus voor je het buitenste lager er in doet smeer je ook nog vet ! ze waren goed vet toen ik het (kapotte) lager er weer uit haalde ! dus denk niet dat het daar aan gelegen heeft eerder dat ik het lager er niet voorzichtig genoeg ik getikt heb ? gr. Martijn |
Die Martijn... al effe niet meer in je topic gekeken. Velgjes die je d'r nu onder hebt staan veel beter. Vind het een gaaf gebakje geworden zo. :thumbup:
|
Het beste is om een klodder lagervet in je handpalm te leggen en het lager met de andere hand zó vast te houden dat er een klein kier komt tussen binnen- en buitenring van het lager. Dan schraap je met de kier over je hand heen en zorg je dat je steeds een beetje door het vet heen schraapt. Zodra je het vet aan de andere kant er weer uit ziet komen draai je het lager een beetje en doe je het weer opnieuw. Net zolang je het hele lager vol met vet hebt.....
Als je hem gewoon een beetje invet kan het vrij logisch zijn dat je lager alweer zoemt... |
@ rené : ik heb de lagers met mijn vingers ingesmeert met vet zodat er ook vet "in" het lager zit dus niet alleen aan de buitenkant !
@ brood-o-fiel : bedankt voor het compliment ;) !! gr. Martijn |
Als je er zeker van bent dat er ook genoeg vet in het lager zelf zit, dan zal het daar wel niet aan liggen.
Hoe heb je het lager gemonteerd? Heb je hem erin getikt door tegen de binnenring te tikken? En heb je de moer voor de buitenste lager niet te vast/los aangedraaid? Dit is te controleren om het wiel heen en weer te beweging in axiale richting..als je speling voelt, dan moet je hem meer vastdraaien.. Als je het wiel opkrikt en een slinger aan het wiel geeft moet hij vrij rond kunnen draaien. Wordt hij afgeremd, dan zou het aan het lager kunnen liggen dat hij te vast is gedraaid... |
ik denk zelf dat het komt door het er in tikken van het lager !
heb dit met een doorslag gedaan en dan zachtjes in het rond tikken ! denk dat ik het te hard gedaan heb ? vast draaien heb ik als volgt gedaan : alles in elkaar zetten, moer helemaal vast, en dan een kwart slag terug ! heb dit al vaak zo gedaan en toto nu toe altijd goed gewest maar dit keer niet helaas ? gr. Martijn |
Het is te controleren of het lager goed opgesloten is...staat in m`n vorige post, dus dat zou je eventueel nog es kunnen doen
|
heb ik idd ook gedaan, bedankt voor de tips :thumbup: !!
gr. Martijn |
heb je al foto's van ander interieur wat je in hebt zitten, zag al een andere achterbank?
|
ik vindt dit een leuke golf mooi kleurtje lekker laag en leuke wieletjes wat wil je nog meer, veel succes
Gr Ronnie.. |
hey christiaan,
waar wil je foto's van hebben ? gr. Martijn |
van je nieuwe interieur..zag al op een foto dat je een andere achterbank in je golf heb zitten..ik las dat je nieuwe interieur bij had gekcoht, dus dacht, als je dat in je golf heb zitten, post is wat foto's er van:D
|
heb er als het goed is wel foto's van staan in een ander topic !
zal is ff kijken, u hoort nog van ons ;) ! gr. Martijn *edit* hier zit ik tegenwoordig op (moet ze nog steeds een keer schoonmaken :redface: ) |
vandaag is de postbode langs geweest :D !
(vervangings carb voor mijn pierburg ellende) later volgt er uiteraard meer ! gr. Martijn |
All times are GMT +1. The time now is 03:49. |