Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   79' Audi 80 GL Webers inside (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33138)

Arnaud 03-11-2007 19:58

Echt een super auto zo Lieuwe! Mooi dat J.L. de Webers wat naar behoren heeft kunnen afstellen! :thumbup:
En wat betreft de motorkap, ik vind het persoonlijk best mooi zo'n subtiele bult in de kap (mits straks netjes strak en in kleur). Doet me wat denken aan de B-Ascona's diesel welke dat ook hadden (wel wat groter dan) en waar Opelminnend Nederland tegenwoordig bereid is een klein fortuin voor te betalen. Dat heb jij dan toch maar mooi even gratiesj! :D

Jurgen Santana 03-11-2007 21:38

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Via marktplaats ook nog een bedrijf gevonden voor verlagingsveren. Setje van 4 veren voor 113€. Bedrijf heet LVT springs (http://www.lvtsprings.nl/) .. iemand ervaring mee ?

Ben benieuwd, heb ze gemaild aangezien ik nog kortere achterveren voor mijn Santana zoek. Het mailadres komt niet erg profesioneel over lvtsprings@live.nl maar daar zullen de veren hoop ik niet slechter om worden.

Voor het type Audi dat jij hebt heb ik op Ebay al eens een verlagingsset gekocht aangezien deze voor het zelfde zijn als van mijn Santana.

Lieuwe 03-11-2007 21:46

Quote:
Originally Posted by Domi
Maar jij hebt toch geld zat :D
Bij wie heb je het dan laten doen??

Thuis wonen en werken dan heb ik wel wat centjes te besteden ja :tongue: Maar voor het geld om de motor af te laten stellen zou ik er ook wel een 20vt in kunnen hangen :rolleyes:

Werkplaatschef bij v/d Brug in buitenpost heeft het afstelwerk voor mij gedaan. Hij heeft veel ervaring in de cross met sprinters/vrije standaard dus veel carbs en itb`s (itb`s, golf1, toekomst :rolleyes: )

Quote:
Originally Posted by voklswien
mooi auto lieuwe ...had je daar de teller kabel voor nodig?

Nee die kabel is voor de Golf1. Kom ik binnenkort nog wel even voor langs :)

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Mooi ding.
Is het geen idee die kap bij een goede plaatwerker langs te brengen die je er een luchthapper in slaat?
In plaats van er zo'n ding op te plakken...

Ga eerst zelf wel een poging wagen.

Als het niet wordt ga ik wel naar iemand met meer ervaring :)

Iemand btw nog goeie tips voor een andere kleur op de auto ?

Zoiets lijkt me wel wat:

:D

Arnaud 03-11-2007 21:56

Nee-nee-nee. Alsjeblieft niet de zoveelste PoZiLei...

RubenD 04-11-2007 00:24

Inderdaad, een "power bultje"! Geen sjonnie happert!

Maar is de auto verder rot ofzo, dat je hem in Polizei kleuren wilt zetten? Dat zou ik echt niet doen!

En tja, die veren. Gewoon kopen. Kan nooit zoveel aan mankeren. Of het is Duits of het is gekopieerd van een Duits merk ;) Maar degene van wie dat bedrijf is, vast van de vrouw van degene die de boel runt.

Lieuwe 04-11-2007 13:02

Wil eigenlijk wel iets van een opening erin hebben, omdat die webers er gelijk onder zitten. Dan krijgen ze dus wel een flinke lading verse lucht als je aan het rijden bent :) Wil de carrosserie iig wel een keer spuiten/rollen. Hier en daar zit er wel wat roest en blaasjes onder de lak, maar de auto is niet rot (ook een keer een dinitrol behandeling gehad). Lakwerk is matig tot redelijk, maar er zijn wel een keer wat delen gespoten met een behoorlijk kleurverschil.

Wat zegt de rest van de mensen hier van het polizei thema ? Doen of niet doen ? Te vaak gedaan zoals Arnaud zegt ? Ik vind het wel goed bij de auto passen.

En nog even over het vering/dempers verhaal. Zit nu ook te kijken voor een compleet setje in duitsland. Daar koop je voor een 175/180€ wel een compleet verlagingssetje voor deze auto`s. Als het met een tuv keuring is zal het wel goed zijn lijkt me ? En wat zou ik moeten nemen voor verlaging ? 40/40 60/40 of 60/60 ?

Richard 04-11-2007 13:11

niet weer polizei thema.. ga ik helemaal mee met arnaud.
ik zou hem bruin rollen met ups stickers
of general lee.
http://nl.youtube.com/watch?v=_Dfz-FJlRcM
http://nl.youtube.com/results?searc...eneral+lee+audi

Lieuwe 04-11-2007 13:42

Die General Lee ken ik wel ja .. woest ding.

A-team style zou ook nog wel vet zijn :D

Iemand nog wat info over die verlagingsetjes ? Als het wat is bestel ik het vandaag nog.

variant110 04-11-2007 14:00

hey kerel als ik jou was ging ik voor de GENERAL LEE lekker woest man en je valt lekker op.

ben benieuwd hoe dat loopt moeten maar eens een blokje om.

als ie nog niet mooi loopt moet je in holwerd zijn daar ziet een hele goeie met webers.

we horen hulde

Jetta MaNiA 04-11-2007 14:02

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Ben niet naar freddy cane geweest voor afstellen .. dan ben ik net zoveel kwijt als wat die auto gekost heeft :screwy: Afstellen was nu ook niet gratis, maar iig stukken goedkoper en het blok draait echt heel mooi.

Gisteren al wiellagers gekocht .. dingen zitten wel rond de 50/60e p/stuk. Via marktplaats ook nog een bedrijf gevonden voor verlagingsveren. Setje van 4 veren voor 113€. Bedrijf heet LVT springs (http://www.lvtsprings.nl/) .. iemand ervaring mee ?

Ik belde laatst of ie de ontsteking op tijd wilde zetten en CO even afstellen. Belde hem omdat het bekend is dat ie veel 's avonds tijd heeft, dat paste me goed.

Maar hij stond erop dat ie em ging afstellen op de testbank, a 120 per uur. En had zeker 2 uur nodig.

Dus heb ik het maar bij een garage bij mijn werk in de buurt laten doen, even rond sluitingstijd 20 minuten werk, 10 euro voor de fooipot en GTI loopt beter dan ooit!

Maar het is zonder meer een vakman, waar dan ook een vakmansprijs aan hangt :rolleyes:

Arne 04-11-2007 14:09

Ik zou hem niet Polizei doen Lieuwe. Idd best wel afgezaagd. Gewoon zo houden, lekkere opa kleur dit :P

RubenD 04-11-2007 21:04

TüV zegt uiteindelijk niks over de levensduur/kwaliteit van een verlagingsset. Maar enkel over de veerkarakteristiek. Een TüV keuring is gewoon de handel op weegschalen zetten en maar volladen met gewicht (steeds in stappen) meten hoeveel die inveert en dat invoeren in een grafiek. En dan is er een bepaalde stijlheidsgrens die niet overschreden mag worden. Daarnaast moet de auto over een blok heen kunnen rijden zonder de bodem te kunnen raken. Voldoe je daaraan, TüVje erop!

Maar hoe dan ook, ik zou het gewoon kopen! Spul bestaat al heel lang voor deze oudere auto. Dus mocht het ooit stuk zijn gegaan dat is dat nu wel aangepast ;)

Maar zoals die Noor of wat is het ook alweer, die General Lee. Dat is inderdaad wel wat! Volgens mij heb je toen zelf die link gepost van een filmpje van die 20VT...

Lieuwe 04-11-2007 22:25

Ding oranje verfen is wel leuk, maar dan zit ik nog steeds met een interieur wat voor 99% uit groene onderdelen bestaat. Mixed dus niet zo lekker met een oranje buitenkant. Daarom zat ik ook te denken aan die polizei style, want daar zit ook weer een deel groen in. Gewoon een of andere vieze groene kleur zou ook niet verkeerd staan :tongue:

Eerst maar zorgen dat de auto technisch goed is. Heb vanavond een verlagingsset besteld 60mm rondom.

Berserker 05-11-2007 09:20

Jaegermeister

:woowoo:

Erik 05-11-2007 10:18

ook nog nooit gedaan...:rolleyes:

Berserker 05-11-2007 10:20

Nee maar blijft wel mooi....

SpiderClass 05-11-2007 11:15

Oranje met groen is toch best vet :D Gaaf ding btw!

loco-vr6 16-11-2007 15:40

Ruige bak kerel :D

als je origineel thema wil in het groen zou ik een cup-a-soup versie maken :D

Je kunt skykunstleder ook prima verven met leerverf, blijft erg goed zitten :cool: hebben we eens gebruikt om een leren interieurtje van een cabrio op te knappen, net nieuw! en in alle kleuren te krijgen ;)

Veel plezier verder met je noeste arbeid :)

Lieuwe 16-11-2007 16:06

Cup-a-soup versie :rolleyes: Origineel is het wel :D

Project staat nog steeds wat op non-actief, want ik wacht nog steeds op de veren+dempers set uit Duitsland. Had het vorige week al verwacht toen zeiden ze dat ze het deze week zouden versturen. Deze week ook nog niets binnen zeggen ze weer dat ze het volgende week gaan versturen :confused: Dus zonet weer mail gestuurd waarom het zolang duurt.

99.7% positieve reacties @ Ebay ... die van mij wordt iig NIET positief.

Edrik 16-11-2007 16:07

Haal wat potten verschillende kleur groen/bruin/grijs. Mik die doormekaar en verven maar :rock:

All times are GMT +1. The time now is 18:51.