Ziet dr alwéér strak uit! Ga je de bodemplaat alsnog inspecteren na een tip van iemand hier op t forum of laat je dat gewoon zoals het nu is?
Groeten, Dennis |
De antisteenslag op de dorpels onder de deuren hebben we met een lamellenschijf voor op de boormachine eraf geschuurd.
Hier was geen sprankje roest te ontdekken. Nadien het oppervlak geschuurd en ontvet en vervolgens ook in de zinkspray en primer gezet. Echter heb ik geen foto's van de dorpels die in de primer staan, had ik even niet aangedacht. ^^Dorpel rechts nog in enkele zinkspray laag^^ Tijdens het kaal maken van de dorpels is m'n broer "gelukkig" uitgeschoten. De onderste U-vormige ribbel moest met een schroevendraaiertje van de antisteenslag laag ontdaan worden. Op een gegeven moment schoot m'n broer uit, en kwam met de z'n hand op de in de strijkkit en bitumen gezette koker uit. Hij nam zo een lap bitumen en strijkkit mee. Dit had dan al 3 dagen gedroogd. Nu gingen wij kijken of dit net zo bij de wielkuipen het geval was. M'n broer trok op de wielkuip LV een stuk plakband, dat over het gat was geplakt waaruit de antenne komt. Hij nam hier ook wederom een lapje bitumen met strijkkit mee. Het bitumen samen met de strijkkit wreef je zonder enige moeite ervoor te moeten doen met de vingertoppen eraf, de primer en de zinkspray daaronder trok je niet mee. ^^Strijkkit met de bitumen laat los van de primer en zinkspray^^ In de wielkuip RA hebben we over de strijkkit nog geen bitumen aangebracht. Zonder enige moeite ervoor te moeten doen trok je de strijkkit samen met de primer is stroken van de zinkspray. ^^ Strijkkit met het primer laat los van de zinkspray^^ Een gedeelte op de wielkuip LV waar geen strijkkit is aangebracht, kon je het bitumen niet van de primer krijgen. Ook al kraste je met de nagels over de bitumen, dan nog liet het niet van de primer los. Dus je begrijpt het wel dat wij gigantisch baalden. Een week lang hard werken voor helemaal niets. Dit was dus het probleem dat ik verleden week heb aangekaard : Quote:
|
Opeenvolgend hebben we voor de kokers onder de deuren en de wielkuipen voor de volgende producten gebruikt:
|
Quote:
Momenteel ziet hij er weer strak uit, strijkkit overal er weer afgetrokken. In de bodemplaat geloven wij verder wel, gezien de staat waarin wij alles aan hebben getroffen. Nadat de auto van de spuiter terug is moeten de wielkuipen achter verder afgemaakt worden:
|
Voor het laatst heb ik overzichtsfoto's gemaakt op 7 maart j.l. toen we de kokers en de wielkuipen voor, voor de eerste keer in de bitumen hadden gezet, en dus nog voor:
|
goed bezig
alleen snap ik niet waarom jullie alles in de zinkspray zetten, en dat spul van motip gebruiken ga anders ff naar een schadehersteller in de buurt en laat je even voorlichten welke primers en grondverf je moet gebruiken zinkspray word meestal alleen tijdelijk gebruikt, en word er dus weer afgehaald voordat de echte primer erop komt (roodbruin of epoxy) en daarna een degelijke grondverf, dus geen motip (eigen mening) succes |
Nadat we op 11 maart jl. de verschrikkelijke ontdekking hadden gedaan, dat de bitumen en de strijkkit niet hechten, dat we 4 dagen daarvoor op 7 maart jl. hadden aangebracht, hebben we het maar gelijk aangepakt en zijn op 11 maart jl. gestart met het verwijderen.
Na een avondje, zijn we op 11 maart tot dit gekomen: Op 12 maart een middagje aan de wielkuip RV besteed: Op 13 maart was zowat alles al verwijderd, met uitzondering van het gedeelte in het ‘schokdemperhuisje’ bovenin. De kokers hadden we toen ook al kaal gemaakt, en dat was nog het eenvoudigst, want dit was er zo af te schrapen met een hard plastic voorwerp. De kokers en de wielkuipen goed ontvet, licht opgeschuurd en de primer nogmaals aangebracht. Want er waren krassen in de primer gekomen door het materieel dat we gebruikt hebben om het gerei er weer af te halen. Op 15 maart konden we de bitumen er alweer opspuiten, dit keer zonder strijkkit eronder. Inmiddels zijn op de kokers 1 onderschroefbus opgespoten, iedere wielkuip voor 2 stuks. In totaal hebben we met dit voorval 2 blikken strijkkit, 1,5 bitumen onderschroefbussen en heel wat uren werk verloren. |
De auto staat op dit moment klaar om opgehaald te worden, alleen moet nog wat laswerkzaamheden aan de voorschermen gebeuren.
Want in de randen van beide voorschermen zijn vierkante perforaties aangebracht, die dichtgelast moeten worden. |
Quote:
Bij aanvang van het project heb ik eerst informatie bij een plaatselijke restaurateur ingewonnen. Hij restaureerd al meer dan 25 jaar voornamelijk landrovers. Indien de carrosserie gezandstraald is, werd alles in de epoxyprimer gezet. Als de carrosserie op een andere manier kaalgemaakt is bv. geschuurd, wordt het eerst in de zinkspray gezet en naderhand in de primer. |
Quote:
Met bovenstaande ben ik het geheel eens. Mij werdt zinkspray zelfs afgeraden, omdat hierop niet elke primer hecht. Hoe lang heb je de strijkkit laten uitdampen?? Want ik ken er nog steeds niet bij dat strijkkit los laat. Als iets niet verrekte plakt, is het strijkkit wel. Ik laat het meestal 24 uur bij 20 graden uitdampen (bij een koude schuur dient dit dus nog langer te zijn, en neej eigenwijs zijn en eerder er overheen spuiten werkt niet :rolleyes: (heb het zelf ervaren)). En voldoende lang gewacht met aanbrengen van de strijkkit over de zinkspray? Want door de hoeveelheid verdunner in de verf om het spuiten uit de spuitbus mogelijk te maken, kan er ook verschillende dingen met elkaar verkeerd lopen. |
zoals ik al zei, die 1K motip
en met zinkspray heb ik zelf ook geen goede ervaringen. Sterkte, en hopelijk raakt het opgelost. |
bij mij ging strijkkit wel perfect over 1K motip heen... en daarna tectyl erover en klaar (heb ik toen over de hele bodem van ex-t2a gedaan zonder problemen!)
|
Afgelopen vrijdagavond 13 april heb ik nog eventjes een aantal foto's gemaakt , van hoe de auto erbij staat klaar om opgehaald te worden na 3 weken nutteloos in de schuur gestaan te hebben.
De auto is de volgende middag zaterdag 14 april door de spuiter met de autoambulance opgehaald. De spuiter verwacht 'm over een maand terug te bezorgen. Geen ramp dat het een maand duurt, hebben we tenminste voldoende tijd om tussentijds andere dingen te regelen t.b.v. de opbouw. Hieronder de foto's van de bewustte vrijdagavond 13 april jl. |
Ziet er allemaal zeer strak uit :thumbup:
Ben benieuwd hoe hij weer komt van de spuiter ;) ... Ik blijf dit topic zeker volgen :) ... _________________ MK1 VW haaksbergen |
Ziet er inderdaad goed uit! Een maand is een behoorlijke tijd... Doet de spuiter dit in zijn avonduurtjes of is het gebruikelijk dat dit een maand duurt?
Ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat, maar dat zal ongetwijfeld wel goed zijn!:D PS: Mooie hond ook ;) |
Inmiddels heb ik de stalen velgen ter verbreding en zandstraling naar velgenservice Hellevoetsluis gestuurd :).
Ze worden verbreed naar 7,5jx13''. Nou richt ik een vraag naar jullie als mede forumgebruikers:
De auto staat inmiddels al ruim 2 weken bij de spuiter. Afgelopen donderdagavond hebben we voor het laatst een kijkje genomen. De spuiter had al enig laswerk verricht, namelijk de gaatjes voor het monteren van plastic spatbordverbreders (gti), en de bumpergaten zijn inmiddels dichtgelast. En had het enige strak gemaakt. De spuiter heeft nog niet verder kunnen komen, omdat hij er veel werk heeft staan waarbij meer haast geboden is. Dit projectje heeft z´n tijd nog wel, want hij is medio juli pas belastingvrij :D . Ik had de auto al 3 keer kunnen slijten aan een potentiële klanten van de spuiter. Ook heb ik een ´kleine´bestelling bij volkswarenhaus.de gedaan. Ik verwacht dat de onderdelen vandeweek binnenkomen. Tot die tijd houd ik mij even met andere dingen bezig. |
Goed bezig, mooie auto, en succes :thumbup:
|
dik hoor ben benieuwd als hij gespoten is :)
succes en de groeten |
Onlangs heb ik een deel van de bestelling van volkswarenhaus binnen gekregen.
Hierin zaten:
^^Op het bovenstaande afbeelding staat een gedeelte van het binnengekomen spul uitgestalt.^^ De originele cillindersloten van de deurgrepen hebben we in de chromen overgezet. nageleverd wordt:
ik moet alleen nog een aantal dingen bestellen:
Er is alweer ruim een week verstreken sinds ik de stalenvelgen ter verbreding op de post heb gedaan richting velgenservice Hellevoetsluis. Ik ben nog niet gebeld dat ze klaar zijn. Volgende week nemen we nogmaals een kijkje bij de spuiter. Telefonisch heeft hij aan ons doorgegeven dat hij de bumpergaten in het achterscherm dichtgelast heeft, de gaten in de wielkastranden van de nieuwe voorschermen dichtgelast heeft, achterklep strak gemaakt heeft (ruitenwisser en embleemgaten dichtgelast) en verder de linkerkant geheel strak gemaakt heeft. Zodra we bij de spuiter zijn geweest houd ik jullie middels een paar foto's op de hoogte! |
Quote:
Een leuke hond, maar soms kan hij ook tegen zitten als je lekker aan het werk bent ;) |
All times are GMT +1. The time now is 03:35. |