Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Zwarte GTI gekocht van 9-3-1978 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130240)

Sjoes 85 19-11-2014 20:59

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
oke dan heb ik hier een staan die heeft 17734 en is van 4-1-1978.

dat komt dus niet met elkaar overeen. Mijn FIN is 17833...en mn brandstoffilter zit in een houder die nog aan het linkerpaneel is vastgelast. das dus t oude type idd.

Ik ben er echt van overtuigd dat alles zoals t aan mn GTI zit gewoon origineel is, behalve dan die vreselijke gaten in de motorkap.
De oliekoeler heb ik nog niet nader bekeken, of die anders is dan andere koelers. voor zover ik weet zijn ze in 77 overgestapt op plaatstaal in plaats van de gegoten variant die in de '76ers zit.

en wat de deurklinken betreft: ik had niet verwacht dat deze van metaal zouden zijn, al is het geen blinkend spul verder. En er zitten de zwarte inleglijstjes met houtstructuur in. Niet meer mooi, maar gelukkig heb ik nog 3 nieuwe setjes liggen:D

turbojo2 19-11-2014 22:14

Quote:
oke dan heb ik hier een staan die heeft 17734 en is van 4-1-1978.

Welk kenteken is dat dan?

sipkemk1rs2 19-11-2014 22:15

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Op kenteken gezet zeker? :confused:

Ja ik zal even kijken wanneer hij gebouw is .

Van Limburg 20-11-2014 12:45

Jammer van die andere golf die de deur uit gaat. Maar zo als je zelf zegt, met 2 gti's niet te klagen ;)

Barn171 20-11-2014 21:57

Sipke, jij hebt een model '77 die in '78 op kenteken is gezet. De van Sjoes is inderdaad een "volbloed" '78. De metalen grepen zijn eigenlijk raar, hij hoort plasticken te hebben. Maar dat is niet altijd even zuivere grens. Net als de swallowtail kappen in '77. Toch een soort van oude voorraad opmaken of wijzigen die niet per modeljaar worden doorgevoerd maar zodra ze ontwikkeling ervan klaar is. Dat zijn zo van die dingen die niemand ooit 100% zeker zal weten. Lekker terug zetten wat ervan af komt.
Je hebt al de nieuwe koeler, mijn '77er heeft die ookal. Vanaf -ik meen- februari '77 zijn de nieuwe gekomen. Is via chassisnummer te herleiden, maar jouwe moet de nieuwe hebben.

Het verschil in vloermat tussen een '77 en '78 is mij niet bekend, wel dat tussen '78 en de latere modellen. Vertel!

sipkemk1rs2 20-11-2014 23:00

[QUOTE=Barn17heeft ipke, jij hebt een model '77 die in '78 op kenteken is gezet. De van Sjoes is inderdaad een "volbloed" '78. De zitten ttlen grepen zijn eigenlijk raar, hij hoort plastivoor on te hebben. Maar dat is niet altijd even zuivere grens. Net als de swallowtail kappen in '77. Toch een soort van oude voorraad opmaken of wijzigen die niet per modeljaar worden doorgevoerd maar zodra ze ontwikkeling ervan klaar is. Dat zijn zo van die dingen die niemand ooit 100% zeker zal weten. Lekker terug zetten wat ervan af komt.
Je hebt al de nieuwe koeler, mijn '77er heeft die ookal. Vanaf -ik meen- februari '77 zijn de nieuwe gekomen. Is via chassisnummer te herleiden, maar jouwe moet de nieuwe hebben.

Het verschil in vloermat tussen een '77 en '78 is mij niet bekend, wel dat tussen '78 en de latere modellen. Vertel![/QUOTE]
Deze die hij heeft heb ik ook nog staan das met Fin 17835 daar om kan ik die verschillen ook wel lijf zie hier das een Duitse en zitten de normaal deurklinken op maar zat wel die pot op voor de cater ontleuchting . Heb ik ook nog staan de eerste met plastic bumpers en nog met vier bak.das volgens mij Fin 1793 moet ik kijk

sipkemk1rs2 20-11-2014 23:27

Quote:
Originally Posted by turbojoo2
Mijn Fin nr. begint met 17831 en de auto is van 10/77 en daarmee denk de oudste zwarte gti van Nederland. Alles onder de motorkap is precies het zelfde als bij de auto van Dennis. Ik heb er een hele aparte oliekoeler op die ik nog nooit eerder heb gezien.

turbojo2 .kennis van me heeft nog een 1977 zwarte gti staan met Fin 17734 en ook met originele Nederland kenteken dus staat al meer als tien jaar in een zee contener. :thumbup:

turbojo2 21-11-2014 18:28

Quote:
turbojo2 .kennis van me heeft nog een 1977 zwarte gti staan met Fin 17734 en ook met originele Nederland kenteken dus staat al meer als tien jaar in een zee contener. :thumbup:

Kan best dat die gti zwart is maar dat is dan niet origineel. Origineel is de kleur zwart (en ook wit) pas geleverd op modeljaar 78 dus met Fin 178. Mijne is van 10/77 en zwart is er pas van na de zomerstop van 1977.

heinz74 21-11-2014 20:24

wilde ik net zeggen ..voor modeljaar 78 waren er niet meer smaken dan rood en zilver ..idem met getint glas ,schuifdak e.d..

sipkemk1rs2 21-11-2014 22:11

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Kan best dat die gti zwart is maar dat is dan niet origineel. Origineel is de kleur zwart (en ook wit) pas geleverd op modeljaar 78 dus met Fin 178. Mijne is van 10/77 en zwart is er pas van na de zomerstop van 1977.

Dat kan zijn maar het is niet een orgianale Pon autoze hebben de auto hier zelf heen gehaald in 1977 en dat zo veelen toen deden.En hij was zwart toen dus :D

Sjoes 85 22-11-2014 17:44

Quote:
Dat kan zijn maar het is niet een orgianale Pon autoze hebben de auto hier zelf heen gehaald in 1977 en dat zo veelen toen deden.En hij was zwart toen dus :D

Kijk naar het technisch datenblatt, dat is er heel duidelijk in: 76 en 77 was alleen rood en zilver, vanaf 78 had je ook wit en zwart, in 78 ook nog viperngrun maar dat is in 79 vervangen door inarisilber omdat niemand dat bestelde. kan het niet 1-2-3 vinden op internet maar moet wel ergens te vinden zijn. je ziet daarop de kleuren, interieurstoffen en alles wat je kon bestellen.

VW heeft me er ook zo eentje gestuurd (die kun je ook meebestellen bij de aanschaf van de identiteitsoorkonde). Als je die van '78 wil zien stuur maar ff PM met je emailadres, dan stuur ik dat pdfje wel door.

Dus een Duitse GTI of niet, als het een 77'er is, moet het géén zwarte zijn. Tenzij het chassisnummer gewisseld is ooit.

golf fahrer 22-11-2014 18:14

Vanop de site van onze club passiongolfgti:

Quote:
Vanaf 1/77 (dus modeljaar '77) is zwart verkrijgbaar in Duitsland op speciale aanvraag met code "Schwarz SK 9002" maar wel zonder de grijze stripping!!!!

heinz74 22-11-2014 19:32

klopt niet..er zijn voor 78 nooit GTI's verkocht met L041 erop..volgens mij niet eens gewone Golfjes..met smalle bumpers
ik heb zoveel van die dingen gezien,gehad,en zeker gesloopt..pas vanaf 79-80 werd zwart een beetje de mode net als zilver in de jaren 90..

turbojo2 22-11-2014 19:40

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Vanop de site van onze club passiongolfgti:

Hmmm dat lijkt me ook niks een zwarte gti zonder de striping. Is een beetje als een zwarte Piet maar dan zonder Pieten-pak hehhehe.

turbojo2 22-11-2014 19:55

Quote:
Originally Posted by Barn171
Sipke, jij hebt een model '77 die in '78 op kenteken is gezet. De van Sjoes is inderdaad een "volbloed" '78. De metalen grepen zijn eigenlijk raar, hij hoort plasticken te hebben. Maar dat is niet altijd even zuivere grens. Net als de swallowtail kappen in '77. Toch een soort van oude voorraad opmaken of wijzigen die niet per modeljaar worden doorgevoerd maar zodra ze ontwikkeling ervan klaar is. Dat zijn zo van die dingen die niemand ooit 100% zeker zal weten. Lekker terug zetten wat ervan af komt.

Het verschil in vloermat tussen een '77 en '78 is mij niet bekend, wel dat tussen '78 en de latere modellen. Vertel!

Modeljaar 76 en 77 hebben vloerbekleding van hele zachte velours en vanaf modeljaar 78 is het anders geworden. De bekleding is dan het zelfde als je bijv. in een 83er hebt, lijkt meer op vloerbedekking die je ook in huis hebt. Heel jammer dat de kwaliteit zo'n stuk minder is geworden. Zal wel een kostenvoordeel hebben gehad.

golf fahrer 22-11-2014 20:00

Zelfs op IG staat er een topic van

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,67215

Wel degelijk mogelijk dus. Zwart vanaf 1/77

KennyH 22-11-2014 22:17

Gaan we nog vorderingen zien van de auto?

Of nog 4 pagina's vol lullen over bouwjaar en kleur?

Hight 23-11-2014 12:48

Quote:
Originally Posted by KennyH
Gaan we nog vorderingen zien van de auto?

Of nog 4 pagina's vol lullen over bouwjaar en kleur?

C. beide ;)

turbojo2 23-11-2014 14:45

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Zelfs op IG staat er een topic van

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,67215

Wel degelijk mogelijk dus. Zwart vanaf 1/77

Daar staan ook 2 foto's van mijn zwarte Gti. Hier krijg ik ze er niet op. Kan Sipke ook goed zien hoe het er origineel onder de motorkap uit hoort te zien.

sipkemk1rs2 23-11-2014 19:05

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Daar staan ook 2 foto's van mijn zwarte Gti. Hier krijg ik ze er niet op. Kan Sipke ook goed zien hoe het er origineel onder de motorkap uit hoort te zien.

Haha hij is helemaal standaard zeg je.Ik weet wel en beetje hoe een gti en uit moet zien hoor onder de motor kap volgen mij heb je mij vaker fotos gestuurd om te vragen dat het een orgineel golf gti was dan ik :rolleyes: is die veerkoker wel orgineel waar het Fin nummer in staat ik kan het niet goed zien zo op de foto. En ik zie wel degelijk dat potje hangen van de carterontluchting.En die zwarte golf gti 1977 waar ik het over had is gewoon orgineel zwart nooit gespoten of wat dan ook . Hij is tweede eigenaar en heeft hem zelf uit duitsland gehaald toen.En heeft hem gekocht van iemand die toen in de fabriek werkte daar . :)

All times are GMT +1. The time now is 14:44.