welke foto.. die in mijn avatar..das gert..:D of de foto dat ik naast mijn lupo sta.. klopt ben ook 26..ach ik leer ook elke dag..maar heb wel geleerd om fouten en dingen toe te geven..als je dat kan ben je in mijn ogen een kerel.. probeer niet iets dan door aan te vechten en met modder te gooien.. maar zeg dan gewoon kut..ja jullie hebben gelijk...
feit blijft 216nm voor een atmo is een hele goede waarde!..;) |
arthur gti rijdt met een 8klepper en heeft 165pk en 215nm koppel. en dat met een 8klepper! nou weet ik niet of dat bank uitslagen zijn maar ik bedoel maar.
|
je foto in het smoelenboek bedoelde ik. gert ken ik al langer dan vandaag..
feit blijft 216nm voor een atmo is een hele goede waarde!.. dat is jouw mening dus ik ga niet zeggen kut je hebt gelijk. |
Die 165pk en 215nm koppel is idd de Bank uitslag.
Stond er zelf ook een beetje van te kijken. Maar je moet ook nagaan dat zo'n waarde in een golf 1 behoorlijk is als je het gewicht er tegen over zet!!! Voelt soms allemaal wel aan alsof je in een straaljager bevindt :) :) |
t kevertje doet t best goed !
ik kan ook geen papieren laten zien , maar weet wel dat ie t heel aardig doet . het koppel is vanaf 2000 rpm al boven 200nm bij 4000 rpm pakt ie net dat beetje meer! alleen wel jammer dat t bij 6200rpm ophoud en de begrenzer er opgaat! maar goed wat geeft t , we gaan dan al 200+ en dat is hard genoeg voor zo'n oud beestje !!!! groeten patrick |
Quote:
Ik heb bijna evenveel koppel, en dat ZONDER webers.. En dat was nog met een kleine gasklep :D Maar ik zou zo willen ruilen hoor, zo,n 16v met carbs en wat er zo super uitziet, en dat vermogen. Echt mooi gedaan!! |
Dat koppel is totaal niet belangrijk. Het gaat uiteindelijk om het vermogen. Hoe meer je daarvan hebt hoe sneller het gaat. Uitgaand koppel heeft alleen met je versnellingsbak te maken. :D
Je moet het maar zo zien: Een dieselvrachtwagen heeft veel koppel, maar draait niet veel toeren. Een F1 auto heeft veel vermogen maar draait enorm veel toeren. Het koppel is veel lager dan bij de vrachtwagen. Als je een kleinere kracht uitoefend op je versnellingsbak, maar wel veel vaker kan je toch meer energie afgeven. En dan ben je dus sneller dan een auto met veel koppel die dit niet zo vaak kan afgeven. :rolleyes: |
Quote:
Das niet helemaal waar,ligt eraan wat je wilt. Ik draai trouwens meer dan 7500 toeren als het moet, en ook een redelijk koppel, dat vind ik wel een leuke combinatie :D |
:cool: Hellow mensen waar zijn we helemaal mee besug have a break have a kitkat! Mijn feit is dat ik het een rete strakke einzer vind met een leuk neergezet vermogen! :woowoo: Latersz arjan
|
Quote:
Zeg maar gerust HOOG vermogen!! .. |
verhaaltje klopt wel enigszins... alleen is de versnellingsbak hier een constante, de overbrengverhoudingen liggen alvast, als je dan toch meer koppel wilt voor onderin, is het motorkoppel wel erg belangrijk!
topspeed is niet alles! |
Sinds wanneer liggen bakverhoudingen vast? Geloof dat je nogal wat keus hebt in het vw magazijn. :)
|
ja, maar meestal worden die dus niet aangepast bij het 'tunen' van een motor...
|
Quote:
:D |
gaat helemaal nergens over deze discussie, worden alleen wat ego's gestreeld volgens mij.....
|
All times are GMT +1. The time now is 09:52. |