Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta Mk1 Project "BadAss" (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106395)

SuperGRT 21-01-2013 17:21

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Helaas was de auto al verkocht, anders stond die nu bij mij thuis:)

nou volgende keer beter!

SuperGRT 25-01-2013 01:33

!!!!UPDATE!!!

Zoals jullie allemaal wel merken is het nog steeds fokking koud buiten. Aangezien ik alles buiten op de oprit doe (heel ghetto 8) ) is het geen weer om goed te keunnen beunen. Maar geen nood het project staat niet stil. Ik ben namelijk druk met onderdelen scoren en zodra het lekker weer is kan ik alles in een keer erop beunen :D . Me cilinderkop is al helemaal kaal en moet ik nog naar de vlakker brengen.

vorige week heb ik een ander (origineel vag helemaal hard :tu: ) spatbord opgehaald. Zoals jullie op pagina 1 van deze topic kunnen zien is het spatbord die er nu op zit heel ongelukkig is gedeukt.

In de toekomst ben ik van plan om de auto te gaan 'Plasti Dippen' dat is een soort rubber coating over de auto heen spuiten en is goedkoper als wrappen. Google that shit!

Tijdens het kaal maken van de kop hebben de tapeinden van mijn uitlaatspruitstuk het begeven. Ik kwam er al snel achter dat het dealerwerk zou worden. de tapeinden zijn namelijk van gehard staal en speciaal draad . Ik heb voor 6 stuks (2 gratis gehad) €16,50 betaalt schrok van de prijs maarja wat moet moet!

En toen heb ik een Seebring spaghetti gescoord!!!!! hij is alleen wat vet en vies maar verder helemaal hard. binnenkort ff volgieten met benzine zodat al het roet eruit kan fikken

ondertussen kwam nog een klein pakketje binnen
2 verse keeringen 1 voor de krukkas en de ander voor de nokkenas
koperen moeren (nee ik vergeet de ringetjes niet ertussen te doen)
waterfles en thermosstaat rubbers

ja de afgelopen weken waren zeer vruchtbaar want:
-cockpit met toerenteller
-Nieuwe mattenset (€8,-) bij de Lidl passend voor Golf I II III en ik moet zeggen dat de kwaliteit er zeer goed uit ziet zeer dikke zware kwaliteit!
-200km oude TA-Technix schoefset
-Led werklamp van de Action (€9,-) (gebruiksduur bij een volle accu tussen de 4 en 5 uur)

Mooi raid sportstuur 28cm alleen helaas geen claxonknop erbij en op de naaf die erbij zat zit geen messing claxonring. Dus als iemand nog een naafje en een knop (52mm) over heeft let me know.

Beste lezers als jullie nog op of aanmerkingen/Tips hebben laat het me weten! alvast bedankt voor je reactie en het lezen!

SuperGRT 31-01-2013 23:01

[b]!!!!UPDATE!!!![/b]

!!!!UPDATE!!!!

Door het slechte weer en de drukte in me leven sta ik nog steeds een beetje stil. Maar als ik een koopje tegen kom dan probeer ik em altijd te scoren.
-Nieuwe stuurnaaf van volledig aluminium (volgens mij origeel vw want ik zie de logo`s erin gegoten)
weet alleen niet of mijn sportstuur erop pas :SCRATCH: dus daar moet ik nog achter komen.
-100/90w H4 autolampen €3,50 :lol:
-2 led stadslichten van carpoint (worden in de toekomst vervangen voor mooiere en betere maar voor €2eu kon ik ze niet laten liggen bij de Gamma)
-nieuwe dynamo stelbout (Origineel VAG) €6,80 bij de dealer
-simpele Accu/laad tester van de Lidl voor €3,-
-Lotus 44AH accu voor €30,-

Reacties/ opmerkingen/ toevoegingen/ tip zijn altijd welkom!

SuperGRT 07-02-2013 13:28

Update!!!
Ik heb de motor nog niet dicht want heb de kop nogsteeds niet weggebracht naar de vlakker. Zodra hij gevlakt is gaat een maatje van me de kleppen mooi opnieuw inschuren en nieuwe klepsteel afdichting plaatsen. Ondertussen heb ik me intrieur aangepakt en helemaal schoongemaakt. Alleen er zit teveel zand in het tapijt aan de bestuurderszijde dus ik vrees dat hij eruit moet. Het klepje van me daschboard kastje blijft niet zitten en de onderbak (bestuurders zijde) mis ik. Kortom nog genoeg werk aan de winkel. Foto's zal ik snel maken

SuperGRT 09-02-2013 14:39

Hoeveel mm moet ik me kop laten vlakken om meer vermogen te krijgen?

SuperGRT 10-02-2013 20:29

Iemand?

polo86c 10-02-2013 21:09

Met alleen je kop vlakken zul je geen extra vermogen krijgen .
Denk dat je beter kunt zoeken naar een leuke nokkenas met verstelbare poelie en een setje motorfiets carbs ;)

SuperGRT 10-02-2013 22:24

Quote:
Originally Posted by polo86c
Met alleen je kop vlakken zul je geen extra vermogen krijgen .
Denk dat je beter kunt zoeken naar een leuke nokkenas met verstelbare poelie en een setje motorfiets carbs ;)

Suggesties voor een nokkenas?

polo86c 10-02-2013 22:28

Schrick , newman-cam en Catcams .
Zijn even een paar merken het hoe en wat zul je even uit moeten zoeken .

SuperGRT 13-02-2013 19:00

Quote:
Schrick , newman-cam en Catcams .
Zijn even een paar merken het hoe en wat zul je even uit moeten zoeken .

oke thx ga er eerst wel een contactloze ontsteking in gooien voor een goede basis.

polo86c 13-02-2013 19:07

Ik lees net dat je de kop los hebt liggen , laat deze dan meteen even bewerken .
Wordt het helemaal een leuk blokje :)

SuperGRT 13-02-2013 19:42

Quote:
Ik lees net dat je de kop los hebt liggen , laat deze dan meteen even bewerken .
Wordt het helemaal een leuk blokje :)

met bewerken bedoel je denk ik, de in en uit laat poorten een beetje honen?

polo86c 13-02-2013 21:32

Klopt helemaal :)
In samen werking met een nokkenas en carbs krijg je er dan een leuk vermogen uit .

sciroccoGTII 13-02-2013 22:16

Beetje bewerken bestaat niet, dit doe je niet even zomaar. Ja met een schuurbandje gietranden eruit halen kan iedereen maar maar merk je 0,0% van. Beetje flowen worden de poorten anders van vorm gemaakt. Wil je dit dan ga je over serieuze bedragen spreken (reken minimaal 750 euro). Dan ga je een leuke nokkenas pas merken.

SuperGRT 13-02-2013 22:27

nou ik denk dat ik me auto lekker zo laat dan hahahah! ik ben niet van plan nog veel geld in deze jb te steken. Ik wil in de toekomst toch een td blok erin gooien. Ik ga deze lekker dichtbouwen en dan ff een apk erop gooien

polo86c 13-02-2013 23:23

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Beetje bewerken bestaat niet, dit doe je niet even zomaar. Ja met een schuurbandje gietranden eruit halen kan iedereen maar maar merk je 0,0% van. Beetje flowen worden de poorten anders van vorm gemaakt. Wil je dit dan ga je over serieuze bedragen spreken (reken minimaal 750 euro). Dan ga je een leuke nokkenas pas merken.

Ik weet zeker dat voor 150/200 euro die kop goed geflowd wordt door iemand hier op het forum ;)

SuperGRT 14-02-2013 00:18

Quote:
Ik weet zeker dat voor 150/200 euro die kop goed geflowd wordt door iemand hier op het forum ;)

nee dat vind ik het blok niet waard. Ik wil er in de toekomst een TD in hangen of een lpg set. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen aangezien het vrijwel zeker is dat we in 2014 brandstoftoeslag en of wegenbelasting moeten gaan betalen. (mede dankzij onze Marokkaanse :thumbup: vrienden die massaal die oude stink diesels(olieboten) hebben geïmporteerd)

dus heb nog ff geen idee wat ik ga doen. voor nu is het belangrijk dat ik het oude vrouwtje dr hartje weer ga laten kloppen.

SuperGRT 16-02-2013 11:39

!!!Update!!!

Gister me kop naar de vlakker gebracht
Van

En voor 48,50 incl kreeg ik dit

Koperencabrio van het vw forum gaat me klepseals nog vervangen en inschuren

De vlakbank:

En heb nog een lekkere foute oldskool aankoop gedaan. Nu alleen nog ff goed Pools :D leren praten en dan kan ik em ook echt gebruiken

Gertjan 16-02-2013 14:58

Quote:
Originally Posted by SuperGRT
nee dat vind ik het blok niet waard. Ik wil er in de toekomst een TD in hangen of een lpg set. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen aangezien het vrijwel zeker is dat we in 2014 brandstoftoeslag en of wegenbelasting moeten gaan betalen. (mede dankzij onze Marokkaanse :thumbup: vrienden die massaal die oude stink diesels(olieboten) hebben geïmporteerd)

dus heb nog ff geen idee wat ik ga doen. voor nu is het belangrijk dat ik het oude vrouwtje dr hartje weer ga laten kloppen.

Zijn voornamelijk turkse vrienden hoor :D

SuperGRT 16-02-2013 17:33

Net nog even een beugeltje voor de mic van me 27mc en een drukknop voor de automatische kofferbak opener/Popper

All times are GMT +1. The time now is 15:33.