Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   JeeWee's '72tiger T2 singlecab NWM (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10142)

Beetlefreak 31-05-2005 23:09

Quote:
Originally Posted by JeeWee
...en wie weet gaat de bus dit weekend nog sturen! Rijden kan nog niet omdat ik niet kan remmen he...

Moetie op sleep naar de regiomeet in Rijperkerk??? :D:D
Bezienswaardigheid van de dag!!

Split52 31-05-2005 23:15

Tuurlijk niet, ff zien die rems te repareren dwaas!

Sleep zonder rems???? gaat lekkâh ja...

Ws. wel apkloos richting BadRijperkerk

(B)ruud 31-05-2005 23:22

Quote:
zo'n bandje kost zo rond de 90e per stuk
:frown:
zoiets dacht ik al.
Wel een beetje duur voor een arme student :confused:

Nouja...denken we even rustig verder.
thanx voor het antwoord

Gr. Ruud

JeeWee 01-06-2005 17:55

Stienstra bandenhandel augustinusga heeft wel leuke 2e hands banden voor weinag... voorbeeld: smart bandjes incl montage en balanceren 30e per stuk.

(B)ruud 01-06-2005 20:34

hmm...klinkt nie duur...

Maar da zal niet bij mij in de buurt (budel) liggen, denk ik :o

Gr Ruud...

vwcrewcab 02-06-2005 10:46

185/70-14 is dat de originele banden maat???

Of zijn de originele banden nog hoger?!

berendd 02-06-2005 11:02

onder een mk2 golf zijn het goeie bandjes, althans ik heb er altijd met plezier op gereden....

lowrider 02-06-2005 21:06

mja daar heb je gelijk in , de 195/40/14 is te plat , ofwel te weinig rolomtrek.
(Kheb jou zite effe gechect en eens bij de banden tabel gekeken ) Je kunt natuurlijk wel grotere velgen en daar weer platte bandjes monteren. Ben wel fan van platte bandjes......( niet lek natuurlijk :biggrin: )

Maar wat zijn anders de mogelijkheden ?? Binnenkort ga ik ook effe naar de bandenboer , eens zien wat er mogelijk is

ik wil zelf eingelijk platte bandjes met de std velgen ( of een grotere stalen velg) met van die white whalls erop en van die bolle wieldopjes op
Wat voor stalen velg past er eingelijk op een bus ( 16 ich of 15 ?)

JeeWee 03-06-2005 12:36

zelfs 17 zal gaan passen, originele bandenmaat is 185R14, dus eigenlijk 185/80R14. 17" staal gaat ook wel passen, moet je maar bij de dealer vragen om tourag velgen.

@ verdomde hippy, inderdaad Stienstra ligt niet in de buurt voor jou.

De banden komen ws onder een jetta 1 weer zoals ik zij, dat zal wel beter staan.

LuNaTiK 03-06-2005 18:10

Als je die band om die velg bekijkt staat het wel uberstoer jah!!! Alleen onder de bus iets minder... maar wel verotte laag :) Ga zo door JW! Het mooie weer komt er aan dus dan moeten we cruizen!

Beetlefreak 07-06-2005 23:24

Jeewee,

Nieuwe carb, geïnstalleerd enzo... maaruh UPDEET??? :D:D
Morgen weer verder sleutelen hoorde ik. We zien het hier wel verschijnen ;)

JeeWee 09-06-2005 18:02

Voor beppe gerkje... hier de update:

Maandagavond heb ik de carbuateu erop gezet maar het luchtfilter nog niet afgemonteerd ivm een regenbuitje. Wel weer zo'n kl*te klusje waar je bijna weer niet bij kunt om een moer erop te draaien, maar de carb zit er dan toch op. Nieuwe carb:

Verder het luchtfilter even van binnen en buiten schoon en netjes gemaakt en de olie ververst:

Gistermiddag (woensdagmiddag) vrij gehad van werk... heerlijk, en dus wezen sleutelen. Wederom samen met split een poging gedaan de remmen te ontluchten, maar dat kon niet eerder nadat we de remcilinder linksachter hadden vervangen, daar was nl. de nippel in het verleden al eens afgebroken. Ook de ontluchtingsnippel voor wilde eerst niet los en hebben we ook vernieuwd. Allemaal van de kleine dingen die een klusje weer groot maken. Verder het luchtfilter er weer op, motor gestart en die loopt wel mooi moet ik zeggen, maar staat nog wat te rijk afgesteld. Toen konden we rijden, maar eerst de koppelingskabel afstellen, waar zo'n 'wat kan ik daar lastig bijkomen' klusje. Maar om 7u ongeveer draaide ik het eerste testrondje, wiel liep los niet goed vastgezet...grrr, maar toen met split en LuNaTiK wezen rijden, en ja hoor, de eerste krassen zitten op de stabilisator stang!. Schuren over drempels dus en constant klapt de bus op de uiteinden van de schokdempers... IK WACHT NOG STEEDS OP MIJN KYB'S JA!
Maar gister was er toch wel een grote grijns op mijn smoel dat we weer reden in de bus, LuNaTiK heeft nog een filmpje gemaakt die hij probeert te posten!

(B)ruud 09-06-2005 21:30

Quote:
LuNaTiK heeft nog een filmpje gemaakt die hij probeert te posten!

FEED MEEEEEE :D

Greetz Ruud

LuNaTiK 09-06-2005 21:44

Jah, maar ik ben de cradle van mijn PDA kwijt dus wie dat filmpie wil bekijken moet ff naar damwoude komen!

Benji 09-06-2005 22:09

Shit Lunatik, ik was net bij je, en heb het filmpje niet eens kunnen bekijken!
Ik kon gister niet mee even kijken, ben naar Hoorn geweest met een Trunker voor noppes! :mad:
Volgende keer wil ik mee :biggrin:

Beetlefreak 09-06-2005 23:47

Thnx, pake JW, dan weet ik weer ff wat er 10km verderop gebeurt :D:D

En nog erg bedankt voor het DBO-tje, hoef ik het filmpje niet te zien ;)
Hij rolt lekker maar drempels dienen idd beheerst benaderd te worden!!

vwcrewcab 10-06-2005 11:28

Quote:
Originally Posted by JeeWee
grrr, maar toen met split en LuNaTiK wezen rijden, en ja hoor, de eerste krassen zitten op de stabilisator stang!. Schuren over drempels dus en constant klapt de bus op de uiteinden van de schokdempers... IK WACHT NOG STEEDS OP MIJN KYB'S JA!
Maar gister was er toch wel een grote grijns op mijn smoel dat we weer reden in de bus, LuNaTiK heeft nog een filmpje gemaakt die hij probeert te posten!

Heb volledig hetzelfde probleem, met stab. stang en met KYB's :mad:
Ben ook nog steeds wachtende op een verblijdende reactie van Slammedpanel.

Jammer van dat filmpje :frown:

wouter76 10-06-2005 12:38

ik merk hieruit op dat Pake JW zijn bus in een vlaag van onkunde te ver heeft verlaagd :p

vwcrewcab 10-06-2005 15:32

Quote:
Originally Posted by wouter76
ik merk hieruit op dat Pake JW zijn bus in een vlaag van onkunde te ver heeft verlaagd :p

Is dat niet gewoon instict!!!! ;)

wouter76 10-06-2005 15:48

Muppet weet raad... :p

All times are GMT +1. The time now is 11:32.