Quote:
S2 remklauwen hebben 2 pistons met 30mm diameter. Deze zouden meer remdruk/oppervlak op je schijven moeten geven... |
Zullen ook wel "klauwen" vol geld moeten kosten zeker?
Ik denk dat de G60 remmen al meer verbetering dan genoeg is tenopzichte van de originele remmen van de 8v Gti. Gr Ronnie |
Quote:
De prijzen vallen opzich wel mee via Ebay. Gezien jouw vermogen straks en het gewicht van de wagen zullen een setje G60 remmen wel genoeg zijn... |
Dat is wat ik bedoel het is natuurlijk zo dat het geen bom van een motor is, maar hij zal toch wat meer gaan brengen als normaal, en dus is zo'n keuze voor G60 remmen niet slecht.
En ik ben er erg goedkoop aangekomen dus dat is altijd beter. Dinsdag laat ik de zimmerman schijfremmen en de EBC blokken denk ik bestellen. Gr Ronnie |
EBC rood komt toch na geel hè? Die moet je eerst een hele poos warmremmen voordat die flink gaan bijten. Heb je daarmee rekening gehouden? Ik heb zelf EBC Greenstuff op de Geboorde en gegroefde schijven en dat remt ook voldoende ( in combi met ABS sowieso). Ik denk dat rood een beetje over the top is voor jouw toepassing Ronnie.
Mocht je echt voor goede remblokken gaan die puur gemaakt zijn voor goed remmen, en niet eerst warmremmen hebben ze me vaker Ferodo DS2000 geadviseert. EBC groen heeft het voordeel dat de remstof minder inbrandt in de gepolijste velgranden. |
Oh oke daar zal ik aan denken dankje..
Gr Ronnie |
Quote:
Daarom zei ik al dat ie rekening moest houden met piepen ed.. Die rode blokken zijn meer voor op 't circuit, waar lawaai dus niet zo veel uitmaakt, als het spul maar behoorlijk werkt. Koud remmen ze wel, en vast net zo goed als de groene blokken voortdurend doen, maar dan maken ze lawaai als de neten. Die groene blokken willen nog wel eens faden met sportief rijgedrag. Ik vind zelf die Greenstuff dingen een beetje mode-remmen. Je velgen blijven schoner, en het ziet er wel leuk uit, maar daar blijft het ook bij. Ferodo zou mijn keus zijn denk ik. Volgens mij heeft René dezelfde combi van Ferodo en Zimmerman, dus misschien dat je hem eens kunt vragen om z'n mening als ie ze geprobeerd heeft... |
Komt in orde Breadfan..
Gr Ronnie |
Hier dan de foto`s van de stappenmotor op de plaats, waar hij nu zit en het beugeltje.
Ben nu bezig met de warmtewisselaar en de oliefilter om die weer in elkaar te zetten. Daar komen straks nog wel foto`s van. Beugel en stappenmotor. Mooi hoog boven de deksel. Op de motor. Zit in mijn ogen erg goed zo. Gr Ronnie |
Zo dadelijk even met eddyvwone de velgen weg bregen zodat die opnieuw worden afgekit, zodat de banden erop kunnen, heb vandaag de Nangkang 185-45-15 banden binnen gekregen. En deze week komt nog de oliedop binnen van de Audi R8.
Gr Ronnie |
Zo net terug, velgen zijn bij de velgenboer, en worden als het goed is nu eindelijk juiste gerepareert, zodat ze lek vrij zijn. En dan kan ik ze weer naar Mark brengen om de banden erom heen te trekken, ik ben benieuwd.
Edwin bedankt he..! (ps ik zal de warmtewisselaar even draaien hahaha;) ) Gr Ronnie |
Zo nog even de foto`s van de warmtewisselaar en de oliefilter op de plaats waar die hoort, met allen nieuwe sensors natuurlijk.
Even een andere lens gebruikt voor de foto`s ziet wat leuker uit zo.. Gr Ronnie, ik kan niet wachten tot ik de motor hoor brommen.. :thumbup: (En die beroeste benzinedruk regelaar gaat of een lak kleurtje krijgen of ook nog vernieuwt worden want dit vind ik niet uitzien.) |
Mooi!
Die regelaar zou ik zilver spuiten, dat breekt het zwart eromheen weer een beetje. :thumbup: |
Nee Chris, die gaat echt niet meer los, heb ik nu drie keer in mijn handen gehad en nu blijft die zitten. Zie je straks toch bijna niets meer van. Maar heb inderdaad getwijfeld om hem ook zilver te maken, maar ik hou van dat donkere. geeft in mijn ogen een beetje racy uitstraling ik hoef geen bling bling hahaha..;)
Gr Ronnie |
Quote:
Ik doelde op die "beroeste benzinedruk regelaar" waar je zelf over aan 't twijfelen was. 't Wordt al bedtijd voor je, m'n jongen. ;) En zilver... niet bling bling, maar zoals de andere zilvere / grijze gedeeltes aan 't blok. |
"Alu look" :)
|
Quote:
Ja die, dat zegt ie toch! :D |
Hahaha ja eigen blokkie bouwen daar krijg je slaapgebrek van.
Ja die benzinedruk regelaar gaat denk ik gewoon vernieuwd worden, of inderdaad een Alluminum "look" krijgen. Gr Ronnie |
Morgen even de nieuwe Lambdasonde bestellen, zodat die ook weer terug erop kan worden gemaakt.
Ook krijg ik morgen 10x M18X1,5mm lasmoeren om de Lambdasonde in een spruitstuk te lassen, dus als iemand zo eentje nodig heeft dan laat me maar wat weten. Gr Ronnie |
ff over EBC:
je hebt eerst groen, voor sportief straatgebruik. dan rood, voor circuit of boven bepaald aantal pk's (dacht 200) en dan pas geel. voor over de 500 pk geloof ik. zelf heb ik groene en remmen wel aardig maar volgende keer neem ik rood. Ferodo heb ik zelf veel klachten over gehoord. maar daar moet ik bij vertellen dat dat om motorfiets blokjes ging en dit geen eigen ervaringen zijn. |
All times are GMT +1. The time now is 00:22. |