goed bezig hier,voor wb de bitumen verwijderen....dit weer is ideaal,hoe warmer hoe beroerder.als het goed koud is steek je er tenminste knappe stukken af,als het wat warmer is is het net stroop.mooi werkje:D:D
|
maar iig weer wat gedaan (tijdje geleden)
polo een nachtje buiten laten slapen ik dacht ze hem buiten word alles mooi koud en dan ros ik ze er zo uit niets is minder waar! uiteindelijk maar de brander gepakt (die het niet zo op de kou had) dat ging toch een stuk beter *:) resultaat van 2 uurtjes: ook geprobeerd met thinner de overblijfselen weg te halen dit ging prima! als het wat warmer word, lees: lente ga ik verder met de tering euh teermatjes * :thumbup: |
Zo gister weer wat gedaan aan de polo *:)
Alle kit zooi uit de linker wielkast verwijderd: Wat rot plaatwerk uit de rechter a-stijl geslepen: Extra gaatje naast/onder accubak..... |
Zo dan accuwak maar eens ontleed *:)
Zie hier het accuwakwakwakwak: En eruit: Denk dat ik toch het donor blik gebruik want het polo 1 blikje wijk iets te veel af en ook vanwege meer omliggend rot *:) |
Ja Ja weer een update :)
al heel wat kunnen doen maar had mij eerst voor genomen de website weer eens van een update te voorzien :D nog niet alles staat er op maar hier al even de vorderingen van de accubak: Lollig........ vond de vrouw :eek: ook al begonnen aan het krikpunt maar hier kan ik niet echt verder mee omdat ik aan de onderkant moet zijn (spit maken... not check) inmiddels al een stukje verder maar die foto's moet ik nog maken :) |
Lekker aan de knutsel! Wat blijven die steilheckjes toch cool hè :)
Wat voor camera heb je eigenlijk? Want ik vind de foto`s wel erg netjes! |
Quote:
Thnx!! je zijn super toffe bakkies kan ook niet wachten om er in te rijden! camera is een spiegelreflex canon 1000d met 18-135 lens met een zelfbouw omnibouncer (doosje over de flitser voor betere verspreiding licht) zelf doe ik dit met een wit stukje papier. :thumbup: |
thnx!
|
Quote:
:thumbup: + kleurtje is top! |
Quote:
:thumbup: absoluut! |
Zo gister eindelijk het nieuwe hart van de polo opgehaald.
Bewerkte kop GK onderblok MH Kop met standaard stok (scherpe heb ik liggen) Carbs rvs runner Coole kleppendeksel :) |
draaispit under development *:) :thumbup:
komen btw nog schoren aan voor de stevigheid en wielen voor de verplaatsbaarheid :thumbup: |
en door *:)
voorste draaipunt bijna klaar! alleen nog even afstand houders verzinnen voor het bevestigen aan de bumper punten. |
We naderen het einde :)
en dat is 2 dingen te doen: - schoren - draai blokkering - afstandhouders draaipunt naar polo verzinnen. |
Mooi man, ziet er goed uit. Als je ze niet meer nodig bent voor je Polo, wil ik ze waarschijnlijk wel hebben. :thumbup: ;)
|
Quote:
Thnx! ik weet alleen niet wanneer ze vrij komen :D |
Ben ze de eerste 2/3 jaar ook nog niet nodig, maar je mag het in je achterhoofd houden. Als ik dat ook doe, weet een van ons tweeen dat tegen die tijd misschien nog. :D
|
Schoortjes en draaipunt fixatie. :)
|
Zou je niet beter ook nog een schoor naar het derde punt kunnen maken? Voor stevigheid in de lengte richting van de auto?
|
Ik zie net dat je daarvoor op de staande balk al een montage punt hebt
1 kleine opmerking nog, kunnen de schoren niet gaan scharnieren op de montage punten doordat het met bouten vast zit? |
Hey Jelle,
Schoren kunnen niet scharnieren omdat door de bevestiging van de bouten het vast zit op frictie tussen beide platen daar zit echt geen beweging meer in :) en je heb 2 driehoeken die bewegen sowieso niet :thumbup: schoor naar middenpoot komt idd nog maar omdat ik niet zeker weet waar die moet komen ivm het draaien van de polo monteer ik deze in het "werk" :) |
Dacht ik al maar wou het toch even checken zou lullig zijn als de Polo uit z'n spit valt
|
Quote:
thanks voor je bezorgdheid :thumbup: |
zo gister weer een klein uurtje kunnen hobbyen :thumbup:
bevestiging aan de auto afstandhouders er op gehecht nu even een doosje luchtankers opsnorren om de plaatjes aan het draaipunt te bakken *:) |
Zo.... een doosje luchtankers gevonden :) als op zijn plek, gehecht en een dag later afgelast.
Afgelast: Asborgring: Ja en toen was het grote moment daar!! 4 man tillen (weegt echt niets zo'n kale kas!) en draaien maar :D nu kunnen we weer verder met de resto!! whoehoe!! *:) |
Mooi werk :thumbup:
Laat de updates maar komen :) |
Quote:
Thanks gaan we zeker doen! :thumbup: |
Ziet er knap uit zo aan het spit!
|
Quote:
Thanks!! :thumbup: |
Gister weer wat aan de polo gedaan * :thumbup:
lekker tectyl aan het krabben geweest zit allemaal goed geconserveerd op de bodem *:) na een half uurtje: daarna: score: *:) nog even een testje gedaan om de overige tectyl resten te verwijderen met thinner gaat dit prima maar het vervliegt te snel daarna met petroleum dat werk net zo goed en vervliegt niet zo snel en is praktisch reukloos * :thumbup: |
lekker bezig. Ben ook met met bodem bezig. (gedeelte) maar eens maar nooit meer. zo op de grond. Maar in het spit! 10x makkelijker. Tectyl ging er bij mij ook makkelijk af met wasbenzine ofzo.
|
Quote:
Ja ik had al voordat ik begon met de restauratie mij zelf voorgenomen dat in niet onder de auto ging liggen voor dit soort klusjes :) |
Mooi project . Je pakt het grondig aan , goed bezig
|
Quote:
Thanks! :thumbup: |
Goed bezig....Was mn eerste autooke...Wil dr ook nog ooit eentje terug... Succes!!!
|
Quote:
Grappig het was ook mijn eerste auto :D dank je wel kerel! |
Zo weer wat aan de bodem van de polo gedaan :thumbup:
Ik heb strijkkit verwijderd met de kingsize vibrator a.k.a. multitool :D reservewiel compartiment mooi kaal The mean machine: :D |
Keurig! Gaat wel veel werk inzitten zeker? al die tectyl verwijderen :shake:
|
Quote:
ja is best tijdrovend :D thanks! |
Zijn hier nog vorderingen geweest in de tussentijd? :)
|
All times are GMT +1. The time now is 06:40. |