Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Het kleine Corrado-vraagjes topic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81610)

katzekatze 04-04-2011 18:49

klein vraagje hiero:
weet iemand waar je olietemperatuur sensor zit (welke kleur)?
en waar dienen de gele en blauwe draadjes op de oliekoeler voor?
2.0 16v

Vento Vice 05-04-2011 06:39

spoiler...

next question(s) :confused:

Mijn automatische spoiler blijft sinds een week 'gewoon' omhoog staan :(

-Welke zekering is hiervan?
-Als dÃ*t het niet is, wat kan het anders zijn?
-En: als ik de oorzaak niet vind, hoe zet ik hem weer in de 'normale' stand?
(dat ziet er iig beter uit...)

katzekatze 06-04-2011 07:41

Ik wil mn olie temp sensor vervangen.
Beide al los gehad, mar de mfa geeft nog steeds olie temp weer..
Help?

Quattro_38 06-04-2011 07:44

Spoiler:

De spoiler kan je met de hand terugzetten. Ik zal binnenkort dat pdf-bestand van de spoiler even opzoeken.

Ik dacht dat er een klepje in de achterklep zit die je eraf kan halen, daaronder zit bij de elektromotor van de spoiler een draaimechanisme zodat je hem met de hand terug kan zetten.

Groeten.

thijstheunissen 06-04-2011 10:00

@ dennis,

Ik heb even nagekeken voor je en deze lampjes gaan je 20 euro exclusief verzendkosten binnen nederland kosten maar volgens mij woon je bij mij in de buurt;)

Moet ik wel kijken dat ik minimaal 10 setjes ga bestellen

Dennis-Mash 06-04-2011 11:45

Ik zag het al op het Corrado Forum Thijs. Maar ik woon redelijk bij je in de buurt. Namelijk in Noord-Limburg. Alleen ga ik niet voor die kleine prut dingen naar Sittard kachelen. :tongue:

Ik hou het wel even in de gaten op het Corrado Forum. ;)

thijstheunissen 06-04-2011 12:12

maar ik kom dagelijks op de weg naar schijndel en wekelijks richting venlo;)

maar komt goed, ik zal binnenkort hier posten de animopeiling:)

gurby 06-04-2011 18:25

Quote:
Originally Posted by katzekatze

Ik wil mn olie temp sensor vervangen.
Beide al los gehad, mar de mfa geeft nog steeds olie temp weer..
Help?

Dat zijn ook geen olietemp sensoren, dat zijn oliedrukschakelaars (lage en hogedruk). Die zijn voor de waarschuwingslampjes.
De olietemperatuur zit daarnaast, is vierkant van vorm en zit een groen/zwart draadje aan (bij VR6 tenminste).

katzekatze 06-04-2011 18:32

Quote:
Originally Posted by gurby
Dat zijn ook geen olietemp sensoren, dat zijn oliedrukschakelaars (lage en hogedruk). Die zijn voor de waarschuwingslampjes.
De olietemperatuur zit daarnaast, is vierkant van vorm en zit een groen/zwart draadje aan (bij VR6 tenminste).

ja dat had ik idd ookal gevonden, maar volges mij heeft een 2.0-16v helemaal geen groen draadje op de oliekoeler zitten..

Vento Vice 06-04-2011 21:46

Quote:
Originally Posted by Quattro_38
De spoiler kan je met de hand terugzetten. Ik zal binnenkort dat pdf-bestand van de spoiler even opzoeken.
Ik dacht dat er een klepje in de achterklep zit die je eraf kan halen, daaronder zit bij de elektromotor van de spoiler een draaimechanisme zodat je hem met de hand terug kan zetten.
Groeten.

Dit had ik inmiddels ook ontdekt! Er zit een kunststof knop ter hoogte van de electromotor; die kan je uittrekken en deze vervolgens verdraaien zodat de spoiler op en neer beweegt ;)
Maar pdf-je is altijd welkom :thumbup:

Quote:
Dat zijn ook geen olietemp sensoren, dat zijn oliedrukschakelaars (lage en hogedruk). Die zijn voor de waarschuwingslampjes...

Correctie: de ene is voor de druk ònder de 2.100 rpm en de andere voor hogere toerentallen. (heb ik gehoord...)
Welke nou voor de lagere toerentallen is en welke voor de hogere is, weet ik eigenlijk niet, maar zou ik wel willen weten... en waar zitten ze precies? :redface:

Quattro_38 06-04-2011 22:13

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Dit had ik inmiddels ook ontdekt! Er zit een kunststof knop ter hoogte van de electromotor; die kan je uittrekken en deze vervolgens verdraaien zodat de spoiler op en neer beweegt ;)
Maar pdf-je is altijd welkom :thumbup:

Correctie: de ene is voor de druk ònder de 2.100 rpm en de andere voor hogere toerentallen. (heb ik gehoord...)
Welke nou voor de lagere toerentallen is en welke voor de hogere is, weet ik eigenlijk niet, maar zou ik wel willen weten... en waar zitten ze precies? :redface:

Hierbij:

PDF Heckspoiler

Denk dat je er een end mee komt, ook elektrische schema's zijn vermeld, succes!

Mocht je op zoek zijn naar meer info over welk type dan ook, kan altijd even in de collectie kijken:)

Vento Vice 06-04-2011 22:15

Super! thanx!

katzekatze 07-04-2011 07:01

maare, olie temp sender?
iemand?
waar zit deze op een 16 klepper blok, dus niet op een vr6 want er loopt geen groen draadje naar mn oliekoeler..

Vento Vice 07-04-2011 07:21

Ik had deze tekening gevonden, officieel wel van een ABF-motor...
, maar dan kan iemand mss het nummer zeggen, wat de olie-temperatuursensor is, mss iets makkelijk, zo? :tongue:

katzekatze 08-04-2011 06:52

is et nummer 7?
of moeten we nu gaan raden?

gurby 08-04-2011 09:42

Lijkt er wel op ja

Op www.vagcat.com kun je je gratis registreren en daar is een online versie van de onderdelencatalogus. Dan ga je naar je Corrado bouwjaar, dan bij Electrical Systems kan je plaatje incl onderdelennummers vinden van de sensoren.
Ik weet niet wat jouw bouwjaar + motorcode is. Maar bij een '91, '92, '93-er 4 cilinder lijkt volgens plaatje die olietemperatuurzender (049919563A of 1H0919563) van voren in het oliefilterhuis te zitten. Dus niet van bovenaf maar van voren. Maar ik heb geen idee of ik daar naar jouw motor zit te kijken.

Ik zit hier te kijken maar de link werkt waarschijnlijk pas als je je aangemeld hebt op die site:
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/CO...76/57/851440/#8

katzekatze 11-04-2011 19:41

kan em nog steeds niet vinden...

Quattro_38 01-05-2011 19:38

Motorkap

Tijd voor een vraag in dit topic vrees ik.

Kan iemand voor mij een foto maken van het kabelmechanisme van de motorkap aan de bestuurderszijde? Ik moet het herstellen vrees ik, maar er is door de vorige eigenaar al meer aan geknooid. Ben dus even op zoek naar een goed voorbeeld zodat ik het wellicht fatsoenlijk kan maken...

Ik snap daarbij ook niet dat het systeem iets weg kan duwen bij een intrek beweging van de kabel.. Waar zet het zich tegen af om de kracht te zetten?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!:)

gurby 02-05-2011 06:31

Bij de hendel onder het stuur. Daar zit een heel klein clipje op de kabel, die de buitenkabel tegenhoudt als de hendel aan de binnenkabel trekt. Dat clipje staat bekend om te breken, is niet meer los leverbaar maar je moet een nieuwe complete kabel kopen (ca 60 euro).

Krijg je de kap nog open of niet meer? Dan moet je de grill eruit trekken en dan aan de kabel trekken die voor je radiateur langsloopt.
Ik heb het laatst zelf ook gehad. Deze site is wel nuttig:
http://www.bethandjames.com/corrado_hood_release.htm

Quattro_38 02-05-2011 07:51

Quote:
Bij de hendel onder het stuur. Daar zit een heel klein clipje op de kabel, die de buitenkabel tegenhoudt als de hendel aan de binnenkabel trekt. Dat clipje staat bekend om te breken, is niet meer los leverbaar maar je moet een nieuwe complete kabel kopen (ca 60 euro).

Krijg je de kap nog open of niet meer? Dan moet je de grill eruit trekken en dan aan de kabel trekken die voor je radiateur langsloopt.
Ik heb het laatst zelf ook gehad. Deze site is wel nuttig:
http://www.bethandjames.com/corrado_hood_release.htm

Ja ik weet hoe hij open moet. De dealer kon de kabel niet meer bestellen, maar waarschijnlijk heb ik een 2e handse gevonden. Rechtsvoor werkt hij nog, linksvoor is vooral bij het heveltje wat weggeduwd moet worden niet alles helemaal pluis. Desondanks zal ik bij de hendel kijken of dat wel oké is. Bedankt voor de input in ieder geval.

gurby 04-05-2011 06:27

Er zijn 2 afzonderlijke kabels, 1 die voorlangs loopt van links naar rechts en 1 die vanaf de hendel naar linksvoor loopt. Die eerste kabel schijnt nietm eer leverbaar te zijn, die 2e (vanaf de hendel dus) kon ik vorige maand nog wel bestellen als ik wou. En ARZtuning.de heeft die ook nog en vele websites meer...
Succes!

Gupperd 23-03-2014 12:06

Klein probleempje met mijn corrado 2.0 16v motor loopt verder goed
Als ik hem koud start schommelt hij in toeren 500-1000 toeren gaat dus telkens op en neer na 2-3 min is dit over

Dit is er vervangen

Bougiekabels
Alle vacuüm slangen
Bougies
Rotor verdelerkap

Wat kan dit zijn?

R.icky 24-03-2014 10:54

Verwissel de nullastschakelaar maar eens.

Het kan meerdere redenen hebben, PB anders even Ruud16v-G60 hier op het forum ;)

All times are GMT +1. The time now is 12:08.