nog een vraagje, de auto is nu 'asloos' aan de bijrijderskant, kan ik het wel weer van de brug afhalen en op zijn plek rollen?
ze hebben morgen weer de brug nodig. |
kans is groot dat dan het wiellager uit elkaar valt,met alle gevolgen van dien.beter even borgen met een lange bout en ringen die groot genoeg zijn om het lager bij elkaar te houden.beste is de homokineet er terug inzetten zonder as.
|
Quote:
Het mag eigenlijk niet, maar ik heb de auto tijdens de ombouw zeker 10 keer naar binnen en naar buiten gerold. Wiel lagers is niks mee gebeurd |
50% voor en 50% tegen :)
ja lastig.. die buitenste kineet wilde ik eigelijk aan de as vast laten, maar heb geen zin in nog meer gezeur met wiellagers enz. sorry dat ik zo'n extreme LEEK ben! bedankt voor de duidelijke en snelle reacties! |
nou ja laat ik het zo zeggen bas,het is me 1x gebeurd en de gevolgen waren ellendig.dat laat ik dus niet nog eens gebeuren.
|
is het een optie om de homokineet aan de wielkant (met de as er nog aan)
er weer in te stoppen de as 'ligt dan op de draagarm en wikkel die even in met karton zodat hij langzaam mee kan draaien? zet hem dan losjes vast met eneke tyrips zodat hij niet eraf kan vallen maar wel kan meedraaien of zeg ik nu echt iets heel stoms |
Ik dacht dat je niet wist welke stuk was dan zou ik voor een as gaan. Maar als je binneste kineet stuk is zou ik nu alleen die vervangen rest laten zitten.
Ja kan de kineet terug zetten met as en dan van de brug duwen. En kineet vastlassen ehmm zeker geen goed idee. Weet niet hoe je van plan was dat te doen en wat je bedoeling ermee is. Maar je kineet heeft niet voor niks een draaiend gedeelte |
Quote:
nee dat kan wel. |
Quote:
ik heb het niet over lassen gehad.. waarschijnlijk heb je vast laten als vast lassen gelezen.. |
Quote:
:screwy: :D |
ondertussen lekker bezig met de winter wielen van de golf 4
wassen drogen afplakken en hier de tweede laag plastidip komt op de foto niet echt over de natte verf.. maar ben benieuwd |
en hier al weer iets droger..
|
Het is gelukt! De homokineet is vervangen!
Toch een flinke klus voor iemand die zo goed als nog nooit heeft gesleuteld MAAR... De auto trekt niet meer op? De eerste versnelling voelt als de 5de versnelling??? Met veel koppeling en gas kan ik optrekken en de auto gaat er dan als een haas vandoor.. |
Quote:
niemand? weet iemand of een g60 bak op een kr motor past? http://auto-onderdelen.marktplaats....&fta_ind=1&fs=1 |
ja dat past,alleen moet je dan de koppeling ombouwen naar hydraulisch,een aparte baksteun aanschaffen en kabelschakeling plaatsen.lijkt me niet de bedoeling?
is het schakelmechaniek wel goed afgesteld?of pakt hij wel alle versnellingen? |
ik kan gewoon schakelen, achteruit rijd hij prima.. maar de versnellingen zijn net of je optrekt in zijn 5
|
nee al die aanpassingen zijn niet de bedoeling inderdaad.. :(
|
vreemd??ik heb echt geen idee,sorry.....
|
ja erg raar inderdaad, bedankt voor het meedenken! ben t een beetje zat, wil lekker rijden..
auto maar wegbrengen.. |
Nieuwe velgen gekocht!
Vreemd genoeg loopt mijn wiel rechtsvoor sinds kort aan, ineens?! Iemand enig idee wat dat zo plotseling kan zijn? En een ander interieur voor de golf 1 (bij deze gelijk besloten om het 'race' thema wat verder door te voeren |
Foto's voor het eerst geupload met mijn telefoon, vreemd dat ze zo groot zijn
|
golf 1:
kan iemand mij helpen aan enkele informatie over het afstellen van mijn schakelmechanisme (golf 1 met 16v kr motor, ben er nog niet 100% achter wat nog orgineel van de golf 1 is en wat overgezet van de golf 2 is) 1 krijg de pook niet meer in de eerste versnelling.. (eventueel enkele tekeningen met onderdeelnummers zou ook zeer gewaardeerd worden, zodat ik enkele onderdelen ook kan vervangen) alvast bedankt! |
All times are GMT +1. The time now is 19:58. |