M3 is mooooi op de ring, maar voor driften hoeft het niet te regenen toch?;)
|
gewoon volgend jaar een keer wat plannen,nu lijkt me te kort dag...
|
Quote:
Same here... De Ring liever met het Lotusje dan de GTD diesel :D |
Okee, volgend jaar lijkt me dan ook een beter plan.
En wat mij betreft is elk merk welkom, zijn genoeg forummers die een mooie niet-VAG naast hun VAG-auto hebben ;) Sowieso is elk merk welkom @ de nordschleife. |
Superleuk initiatief! Geen idee of 'k dan een geschikte auto heb, desnoods gewoon met de td :D
|
Met wat geluk ook een Mitsu Evo 6,5 tommi makkinen mee... :D
Ik plak wel een volksforum sticker op de M3! :rolleyes: Lijkt me wel erg gaaf! |
Quote:
+ 1 (m3 nog niet klaar) |
vet ik kan nog wel wat mensen van het corrado forum paaien:)
|
Hmmmmm,
Dit is voor het eerst dat ik dit topic zie.. excuse me! VF am ring, of am Zolder of am Zandvoort..... Ik doe mee! een dag met een hele zwerm naar de ring lijkt me wel een tof idee! Ik las dat er al meer dan 28 gegadigden zijn? Tel er vanuit Venlo nog maar 6 bij! |
even snel googlen op camping nordschleife kwam ik op deze site:
http://www.ring-world.nl/ onder kopje ring-informatie / overnachten: deze tekst: Camping Viktoria Station: Sinds augustus 2006 is voor mij camping Viktoria Station te Kreuzberg dè lokatie om te overnachten. De camping is van een ongekende luxe voorzien, waarbij het complete hoofdgebouw inclusief sanitair iedere keer weer tot in de puntjes wordt bijgehouden. Daarnaast wordt er een service geboden die verder rijkt dan je maar kunt bedenken. Campingbeheerder Christoph is ook een groot Nürburgringliefhebber en doordat hij Nederlands prima verstaat, is het contact zo gemaakt. Zowel het avondeten als het ontbijt zijn van hotel-kwalieit. Veelal wordt deze camping dan ook gezien als een hotel waarbij we in tenten slapen. Op de camping komen vele Ringliefhebbers waardoor gezelligheid gegarandeerd is. Door de ruime grasvelden is deze camping ook prima geschikt voor grotere groepen bezoekers. Diverse autoclubs hebben hier inmiddels gebruik van gemaakt. is 15min. rijden, dus is je motor net op temp. als je er aankomt. prijsjes: -tent + auto + 1 volwassen = €12.30 -caravan + auto + 1 volwassen = €12.80 -eletriciteit: 3 euro per nacht -douche 1 euro dit is hoogseizoen, laag is dus goedkoper, maar staat niet bij hoeveel. groepskorting is ook mogelijk :D misschien is dit iets dan? |
Zijn geen gekke bedragen als je het mij vraagt :)
|
lijkt mij ideaal!
|
camping am nürburgring is ook gaaf. duur is het niet en het is een ruime camping waar je vanaf bepaalde stukken zicht hebt op het GP circuit, wat ook niet verkeerd is :D
|
die van joost lijkt mij wel wat,van het voorjaar met je reet in het gras,bbq erbij.....
ideaal zou ik zeggen. |
Ik heb zomaar even het eerste wat ik tegenkwam gepost. Misschien is die Am Ring ook wel een leuke. Laat maar weten als je ervaringen of meningen hebt! Llijkt me het meest ideaal als we met z'n allen 1 veld kunnen reserveren ofzo.
Of in ieder geval in elkaars buurt. En natuurlijk even uitzoeken of we daar legaal een grote bbq mogen plaatsen. sommige campings hebben daar wel eens strikte regels over in verband met slopen van het gras enzo. Matheo vertelde me vanmiddag dat hij elk jaar een vakantie park daar in de buurt opzoekt. Misschien ook een optie maar ik denk dat de drempel voor velen verlaagd word als we de kosten laag kunnen houden. |
Camping Viktoria Station heb ik geen ervaringen mee. Camping Am Nürburgring wel. dat is een hele grote camping met verschillende grote velden die je apart kunt boeken.
sommige velden hebben wel 50+ plekken beschikbaar dit filmpje heb ik gemaakt tijdens de aankomst bij 20 Jahre Corrado am Nürburgring: http://www.youtube.com/watch?v=Mo5Iu7nVSEQ |
ziet er goed uit ja.
|
any updates?
|
Niet echt...
Denk dat we moeten wachten op de zomer....en dan gewoon een keer een datum moeten prikken....maandje van tevoren ofzo. En dan op zaterdag heen....overnachten op camping....en dan de volgende dag naar de Nordschleife :) |
lijkt mij ook wel leuk maar idd wel met wat mooier weer :thumbup:
|
Ik doe best mee ;)
|
Quote:
Jup bbq aan, aanhangertje met pils:) |
Quote:
hoor ik daar barkar? |
Quote:
Jah barkar, bierkar om het even voor mij:) Als er maar bier in zit! |
Quote:
Kan ;) hij is zelfs al schoon gemaakt na VAG-fest :cool: |
Quote:
Daar kwamen wij ook achter toen we met een paar motoren met 240km/h op een groepje toeristen afstormden. Hadden de bus in het gras gezet en stonden lekker op de curbstones foto's te maken. :screwy: Zijn door de 'Ringpolizei' ook lekker snel verwijderd. |
COOL!!! Een echte barkar:)
|
ja,das een gaaf ding.....
|
Goed idee Rene!
Houden we erin, deze zomer ZEKER weer van de partij daar, begin weer erg veel zin te krijgen in een of twee rondjes :) |
Lijkt me inderdaad een goed plan René. Lijkt me tof! :)
|
Zullen we dan binnenkort maar eens plannen gaan trekken?
M'n auto is dan wel nog niet af, maar de zon begint al aardig te schijnen. |
ik ga 20 t/m 22 mei naar wiesemscheid met een paar vrienden, 12 cilinders in 2 autos:)
lekker een paar rondjes knallen op de ring de 21ste:) |
Gezien het lekkere weer er al is en de vakantiedagen er weer aankomen en er volgens de poll al 80 gegadigden zijn heb ik hier best veel zin in.
Ik wil eigenlijk voorstellen om met Dutch Rennsport de organisatie van dit circuitweekend op ons te nemen (met evt. hulp van een aantal andere forummers) Ik zie het dan als een gezellig weekendje naar de ring met een leuke groep forummers en andere liefhebbers. Een VW is niet verplicht want hoor al dat er ook een aantal met hun BMW/Audi/Porsche/Opel wilden komen. Camping en BBQ regelen wij dan en je kunt je vooraf inschrijven. We regelen een groot veld zodat we er allemaal op kunnen en gelijk een gezellige MnG hebben. De ring zelf is voor iedereen zelf te bepalen of je erop gaat en hoe vaak, of alleen maar komt kijken/ foto's schieten. Wanneer? Ik dacht zelf aan ergens eind augustus want dan zijn de meesten al weer terug van vakantie. Ik ben benieuwd wat jullie van dit plan vinden. |
klinkt als een heel goed plan! en in augustus kan ik ook nog
|
Lijkt me wel wat...laatste weekend van augustus?
|
jup goed plan! ik kan dan ook!
afgelopen weekend nog een rondje gedaan:) blijft kicke! nog steeds voorzichtig aangezien het me 2de keer was maar toch een minuut van de eerste keer afgereden. Hopelijk heb ik in augustus een beter onderstel en een chippie. dan moet ik wel op rond de 10 minuten uitkomen!! |
een heel erg leuk initiatief je moet alleen oppassen dat er geen mensen tussen zitten die overmoedig worden.
Ik was eind jaren 80 lid van de renault 5 alpine club en daar deden ze 1x per jaar een circuit dag op zolder waarbij de deelnemers verdeeld werden in groepjes afhankelijk van je ervarenheid en per groep nam je steeds een deel van het circuit door,om de juiste lijn te leren rijden en zeer belangrijk je rempunten etc,en op het eind van de dag had je alle belangrijke delen onder de knie en kon men vrij rijden,uiteraard met respect voor eenieders auto hierdoor kunnen mensen die geen risico durven en willen nemen toch een beetje het idee krijgen wat je kunt met je auto waarbij de auto beter leert kennen. enig nadeel is natuurlijk dat je vrijwilligers moet hebben met de nodige ervaring om de groepen instructies te geven |
Goed punt. Maar als je alle delen van de nordschleife wil doornemen ben je al een dag kwijt. Mensen die geen risicis durven en willen nemen kunnen beter niet meegaan. Er rijden, buiten VFers om, nog meer mensen op het circuit en sommigen zijm gewoon asociaal. Je kunt met elkaar afspreken respect te hebben voor elkaars snelheid en durf en daar rekening mee houden. meer kun je niet doen
|
het idee wat ik opperde is ook niet geschikt voor zo een circuit daar is het te groot voor,maar om ervaring op te doen is dat ook geen geschikt circuit je kan beter op zolder of zandvoort een circuitdag organiseren zodat er geen andere gebruikers zijn en dan kun je de groepen goed uitleggen waar je rempunten zijn en op welk moment je een bocht moet insturen etc etc
|
No argument there. Toch vind ik de nordschleife leuker
|
All times are GMT +1. The time now is 04:34. |