kijk toch weer enkele reacties, en dit is net ff leuker om dan toch je topic bij te houden.
ik ga proberen om hem deze week ff schoon te maken en om eens weer goeie foto's te maken ervan, zodat alle veranderingen tot op de eerste foto's ook zichtbaar zijn |
ja dat vind ik ook opschonen die handel en lekker veel fotos plaatsen, zon auto verdiend wat meer foto aandacht......ook voor ons natuurlijk. :D
gr pieter |
mooi restauratie project kerel
|
Net ook even het topic doorgelezen , je bent iid goed bezig met deze auto :thumbup:
Altijd mooi om te zien dat zulke (zeldzame) auto's zo goed worden aangepakt , en kom maar met die foto's ;) |
Ik zal echt ff kijken of ik een gaatje kan vinden voor weer enkele update kiekjes.. probeer het as weekend....dan zitten er eindelijk de nwe naafkapjes erop en een nwe hoedenplank
|
ik wacht geduldig af :D
|
Quote:
Kom je dan effe voorbij gereden ? dan kunnen we samen op de plaat :thumbup: |
Quote:
Ik beloof niks :D ga morgen eerst weer naar mijn werk om de thermostaat te vervangen, laatste deel revisie van het schakelgebeuren te vervangen, cockpit verlichting vervangen, en de vacuum gedeelte komt er nieuw op qua slangen. verder qua update's: nwe hoedenplank, nwe naafkapjes,en hoedenplanksteun met verlichting weer compleet :thumbup: En ik verwacht morgen een nwe logo:"golfgti" voor achterop.... de vorige eigenaar had moeite met poetsen, en daarom alle logo's maar zwart gepoetst :screwy: en de golfgti logo's zijn nauwlijk tot niet te vinden... Als ik er om denk zal ik mijn cam mee nemen en eens foto's schieten :thumbup: |
Nou na een lange dag een einde van ergernis...
lijk in de gti naar mijn werk toe om lekker te sleutel en de golf te verbeteren: Wat is de planning? -thermostaat -hoedenplanksteun -achteras ff de bouten los ivm montage schroefset en dit voor ook gedaan! -uitlaat klapperde nog dus ook ff beter gehangen. - cockpit verlichting herstellen...daar eindigde mijn dag met ergernis. Kortom alles is gelukt, tot aan het cockpitverlichting. Ik heb de hele dash opengebouwt om er bij te kunnen! dus cockpitje los lampjes wisselen en de stekkers eraan en ff testen....WHAT THE FUCK? druk de lichtschakelaar aan... acculampje en koelvloeistoflampje beginnen aan te springen.. hmmm ff starten... lampjes gaan uit incl toerenteller,ik doe mijn verlichting uit...en ja hoor toerenteller doet het weer en dan lijkt alles normaal. Totdat ik dus mijn verlichting weer aan zet, dan valt de toerenteller uit en valt gedeeltelijk het stroom in het cockpit weg... wat kan dit zijn? voordat ik hier aan begon werkte alles namlijk zoals het hoord! op 1 lampje boven de kmteller die het niet deed vandaar dat ik de boel wou vervangen... dus weer geen foto's ivm dit probleem, morgenmiddag ga ik hier mee verder en hoop dan nog ff foto's te kunnen schieten |
Ik zou bij de massadraad die in de stekker zit die je in de cockpit klikt een extra massadraad maken gelijk aan de carroserie of op de min van de accu !!!
Heb met dezelfde problemen gezeten en nu werkt alles naar behoren !!! Gr Fred |
tja dat is een idee, maar kun je mij mischien vertellen welke dat is? aangezien ik 2 stekkers heb en niet donders veel verstand er van heb...
Is het "gewoon" een zwarte draad? |
Hee Mischa ik hoop niet dat je nu problemen hebt met de printplaat die achterop zit,ik bedoel dus de hele blauwe folie.deze zooi is erg gevoelig en zeker nu het al zo oud is.
Wat LRR zegt zou je ook kunnen proberen maar lijkt me verwonderlijk,ik weet ook niet welke draad je dan zou moeten hebben,ff met multimeter weerstand meten op elk pennentje tegenover massa(wel voeding eraf halen),is hij 0 ohm dan heb je een massadraad te pakken.je zou eens contactspray in de stekkers kunnen doen? Mijne paneel is ook niet geheel zuiver meer,mfa verbruik is niet logisch en koelpeil olampje brandt bijna altijd terwijl sensor goed is.heb een andere paneel maar die heeft zo zijn andere kuren weer haha. Heb jij ook een paneel met de keuzepen voor stand 1 en 2 van mfa daarin en dus niet op de rechter stengel? dezen zijn wel erg zeldzaam aan het worden |
Wat een super GTI.. :wuv: Goed bezig!
|
@Jobro ik heb idd die met het staafje in de teller:d
maar heb ff snel tijd gevonden om enkele plaatjes schieten. |
Quote:
Massa kan zwart of bruin zijn, maar dat kun je wel meten inderdaad. Ik heb het bij mijn MK1 GTI gedaan, maar de aansluiting bij een mk2 kan inderdaad anders zijn !! |
ik zal er nog een paar posten vanavond :thumbup:
oh het probleem is inmiddels verholpen het was idd een massa probleem :thumbup: thx all |
Mooie foto's, en goed dat de elektro weer aan de gang is. :thumbup:
|
Mooi dat het probleem is verholpen :thumbup: ,en plaatje schieten kun je ook wel goed :wow:
|
Quote:
thx voor je compliment ;) en persoonlijk weet ik dat ik beter kan dit is een half uurtje even snel gedaan :cool: maar zal er zo nog enkele plaatsen tenslotte heb ik enige achterstand qua foto's :D |
zodan eindelijk weer een paar plaatjes, nu gaat die eerst in de garage en de wielen er onderweg om gespoten te worden. en dan eerst geniet van de gti, en dan op zoek naar de rest van een stickerset,en een spuitbeurt van de parafan en motorkap |
Foto's zijn mooi geworden Mischa :thumbup:
Mooi plek ook, bijna achterthuis :rolleyes: |
Zeker mooie foto's.
Een mooie strakke wagen hedde daar. |
Kijk terug lekker bezig :D
Heb nog eens wat vraagjes. 1) hoe heb je de rubbers enzo allemaal terug zwartgemaakt? 2) waar heb je dat nieuw schakelmechanisme gehaald/ wat kost het? Ben er namelijk naar op zoek voor men eigen GTI. :thumbup: Voorderest lekkere foto's |
Gave foto`s Mischa! Die garage ziet er ook gaaf uit...staat die in de buurt?
|
Quote:
Leuk dat logo mooie foto's :thumbup: |
Net ff doorgenomen maar respect kerel ziet er goed uit :thumbup:
|
@ Jel: de mechaniek zijn losse onderdelen zoals je eerder hebt kunnen zien, deze heb ik via e-bay amerika.
en de rubbers, tja poetsen :thumbup: en vaak doe ik dat gewoon met de uitpoetsdoek lekker opwrijven :D @rene deze staat achter mijn huis :D @Alberto ach je bedenkt zo soms wat he en vond het er wel bij passen. @Gerardmk2vr6 thx ik doe mijn best. Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas :mad: vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer :screwy: wat kan dat nou weer zijn?? |
Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer wat kan dat nou weer zijn??
wie heeft een idee of wil mij met dit probleem helpen liefst in de regio uiteraard of friesland drenthe? |
Quote:
Kijk eerst ff of er niet gewoon een zekering is gesprongen want volgens mij zitten die 2 tellers op dezelfde zekering. |
hmmm dat zou haast te mooi zijn om waar te zijn,maar zal dat zeker dan even bekijken, want dan zou er toch wel meer moeten wegvallen? want het lijkt mij dat het gehele cockpitje dan wel op 1 zekering zit? maar ga het bekijken
tevens wel een update in de zin van: de auto word 15november getaxeerd! Nou verwacht ik er helemaal niks van want het is een verplichte taxatie voor de verzekering zodat die straks all-risk verzekerd is(unive) en de laatste keer bij een taxatie heb ik mij een beetje kwaad gemaakt! toen had ik nog een witte jetta type 1 5drs,die was echt super strak en werd op 2750 getaxeerd. de beste man zei: "tja 5drs zijn wel zeldzaam, dus gaat de waarde omlaag"..... kortom als die snuiter nu weer zo dom lult stuur ik hem vrolijk weg:d |
Iemand verder nog ideeen qua stroom boel??
|
Er zit toch ook een spanningstabilisator achter op de tellerklok ?
Bij de nieuwe typen klokken is dat een transistortje ,met 3 kleine aansluitpootjes , en die willen nog wel eens stukgaan . Hoe dat met de oude type's zit weet ik niet ,maar destabilisatorszorgt ervoor dat er niet meer dan 12 volt naar je instrumenten gaat .( de laadspanning van de dynamo kan varieren van 12-14,5 volt namelijk) Maar als hij stuk is geeft hij helemaal geen stroom meer door , en doen je temp en brandstofmeter het niet . |
HMMM ok zal er eens naar kijken, maar klinkt als een probleem die ik zelf niet kan oplossen... want ik en stroom.... wie wil mij er bij helpen?
|
Quote:
Asjeblieft :thumbup: |
Ja ok dat was denk ik wel gelukt om hem te vinden, maar ik neem aan dat het geen klik,klik is... en dat er gesoldeerd moet worden? en hoe kun je testen of het idd dat dingetje is die stuk is?
|
Quote:
Ik zal morgen ff voor je kijken maar ik denk dat het gewoon 1 schroefje is en klaar. :thumbup: Testen heb ik ook geen flauw idee van. |
Nou Toch zit ik niet stil, inmiddels heb ik de golf al weer opgehaald uit de andere garage en staat die weer bij mij thuis in de garage:d
ik ben hem nu helemaal aan het schoonmaken en poetsen voor as maandag voor de taxateur.. daarna ga ik em slopen.... voor de spuiter:D parafan zit roest(ook het enige roest) motorkap word gespoten(te ijverig met de kleur ophalen) en drempel is de lak afgesleten door instappen, maar na 26jaar is dat niet raar. dan zijn alle plekjes wel weg, ik probeer foto's te maken, er komt dan ook gelijk een nieuwe raam erin... nu mijn vraag: wat voor een raam zouden jullie doen? groen getint groen getint met groene zonneband groen getint met blauwe zonneband ik weet het zelf even niet meer.. |
Voorraam zonder band zou ik doen....
Is het trouwens niet handiger om hem te laten taxeren na `t spuiten? |
Quote:
zonder band dacht ik zelf ook iets meer aan idd. maar qua taxatie maakt niks uit hoor, als je het meld nemen ze het mee en anders komt hij een week later maar weer :D |
Quote:
Zou ook de band er in doen. :thumbup: En taxeren voor het slopen kan geen kwaad, na het spuiten kan 't best nog een keertje. Voordeel is dat je dan ziet wat het spuiten met de waarde van de auto heeft gedaan, altijd leuk. Maar d'r zijn de afgelopen tijd in ieder geval twee auto's voorbij gekomen waarvan ik weet dat ze in de opbouwfase zijn afgefikt (met stalling en al). Verzeker je dan lekker door, kun je tenminste wat meer dan 350 euro terug verwachten. |
All times are GMT +1. The time now is 21:21. |