![]() |
zo vanavond ff naar tim, zijn toerenteller aan de praatmaken, en nog wat kleine dingetjes.
|
Ik vind hem tof !! Dat grijs met die zwarte details !! helemaal prima !!
|
zo, de motor is er weer uit
vandaag de motor en bak schoongespoten met de stoomcleaner volgende week weer verder foto's volgen snel pewi : weer bedankt voor de moeite jongen |
weet iemand waar de zwarte kapjes op boven op de veerpoten vanaf komen ?
![]() |
vandaag weer wat geklust
auto op de heftruck vervoerd en motorruimte met de stoomcleaner schoongespoten, nu kunnen we beginnen met het dichtlassen van alle gaten die er onnodig zijn en wat kit verwijderen om de boel wat netter te maken. ook de wielophanging roestvrij gemaakt zodat de boel gespoten en gepoedercoat kan worden en schoon ! |
Mooie vorderingen :thumbup:
|
hahaha ik heb al gezien waar mijn spulletjes heen moeten als ze roestvrij moeten :D hahaha. nog gelukt met de inlaat? eej stuur je me die lijst ook nog ff door wat je nodig bent. dan kan ik ff kijke wat ik nog voor je kan krijgen. spreek je!!
|
bliksum wat een stoer project ziet er super uit :thumbup:
oja kan ik je vader ook niet even huren voor een weekje :D gr pieter. |
Zo ff je hele topic doorgelezen. :wow:
En dan zie je dat je van een dikke golf een nog dikkere kan maken. :thumbup: Dit is er weer een om te volgen. :D |
Ook net even dit hele topic doorgelezen. Ik zeg; Goed bezig!
Leuk project. |
blijven doordoen en veel foto's posten zou ik zeggen
altijd leuk veel succes met de werken! |
zo, vandaag weer wat gedaan.
alle geoxideerde en verroeste onderdelen eraf gesleuteld. nu alles schoonborstelen en de delen die gestraald kunnen worden gaan naar de straler en worden gepoedercoat of verzinkt de zelfgemaakte steun voor de stuurbekrachtigingspomp is nu al rood verroest, zit er pas een half jaar op. zie de foto's echt rotwerk, vooral de hoekjes het vlot al aardig, morgen weer een paar uurtjes borstelen en dan de verf erop. matzwart uiteraard het is maar goed dat er nieuwe injectoren in komen, zo te zien zijn deze aan vervanging toe, en dat is nog zacht uitgedrukt zoals je op de foto ziet |
tering tim! als je je nog eens verveeld:D ik heb ook nog een blokkie wat een keer moet:screwy: . weer goed bezig!!! ik kom eerdaags ff je remklauw adapter terug brengen, ik heb ze klaar! nu de handel nog ff monteren.
|
ja pewi, ik wil er een beetje vaar achter gaan zetten, er moet deze zomer natuurlijk wel gereden worden, in april moet ie klaar zijn.
vandaag het laatste stukje van de voorkant van de motor roestvrij gemaakt, daarna de zijkant en de achterkant. dat ging snel, zat niet veel roest op. m'n pa weer in actie met de spuit glimt nu nog erg hard maar wordt mat dat was het weer voor vandaag, komend weekend weer verder |
netjes! maar ik dacht altijd dat die 20vt's aluminium blokken waren
|
dacht ik ook voordat ik eraan begon
|
vandaag druk geweest met de versnellingsbak, alles schoongeborsteld en uiteindelijk gespoten in de etsende primer
|
|
even een vraag wat voor onderblok heb je onder de 20vt zitten
want deze is niet orgineel want 20vt heeft de waterpomp in het blok zitten en niet er buiten is van alu |
hallo
is wel een origineel 20vt onderblok met de motorcode aeb deze komt uit een audi a6 en zat ook in de passat hierbij zit idd de waterpomp aan de buitenkant tegen het blok geschroefd ipv er binnenin weer wat geleerd ! |
vandaag versnellingsbak gespoten, startmotor kaalgemaakt en verder nog wat bouten en kleine onderdelen gestraald en klaargemaakt om te verzinken of te poedercoaten.
foto's volgen |
de foto's
het spuitwerk aan de bak is nu klaar, is netjes geworden |
en weer wat onderdeeltjes in de verf |
ook de rembekrachtiger ontroest en ook spuitklaar |
nu begonnen met de carosserie eerst alle overtollige gaten in de bovenplaat van het voorfront dichtgelast en daarna alle gaten in de motorruimte |
in de grondverf spuitklaar en nu met de definitieve kleur erop, hoogglans grijs, in tegenstelling tot de buitenkant van de carosserie die matgrijs is nog even wachten op wat onderdelen en dan kan het opbouwen beginnen |
dat heeft die ouwe van je, weer mooi gedaan! heeft ie nog gevloekt? hahahaha
|
haha, hij kan het wel, maar niet zonder te vloeken
de kleur is niet helemaal geworden wat de bedoeling was. ik had met een staaltje van de matte lak de glanslak laten maken, resultaat: kleurverschil en ik had er aparte harder bij gekregen, dat had m'n pa niet gezien dus had de normale harder bij de verf gedaan. was dus al met al niet helemaal zonder te vloeken gegaan. resultaat is niet slecht geworden hoor ! ben er wel tevreden mee |
inmiddels stukje bij beetje aan het vorderen, foto's volgen snel
|
vet project, kzou zeggen het enige dat hij nog mist zijn kleine achterlichten maar das deels de smaak é
maar mag ik eens vragen met welke boite en cardans die blok daarin ligt? en uw motersteunen is da zelf gefabriekeert of past dat?? alvast bedankt en dees blijf ik zeker volgen |
smalle achterlichten gaan er misschien in de toekomst nog in.
de motor en baksteunen zijn custom made door de eigenaar van de scirocco, ik heb ze daarna nog wat veranderd en netter afgewerkt |
custom steunen zijn bij mij te krijgen op bestelling :D heb voor de liefhebbers ook nog een 180pk 20vt liggen geheel compleet,
@tim heb je extra bestelling ff door gegeven! :thumbup: |
dank je kerel, ik heb net nog wat bij theo besteld
|
|
mooi project! en tof dat je alles zelf kan samen met je pa! :thumbup:
|
vandaag weer wat geklust
komend weekend weer verder |
goed bezig tim paste het rempotje?
|
potje past hoor, ga morgen nog een paar dingen afmaken dan kan ik de motor er weer in hangen
|
netjes :thumbup:
|
dank je, ik doe mijn best.
het was in eerste instantie de bedoeling alleen de motorruimte wat netter te maken en het blok, maar van het een kwam het ander en ik denk dat het resultaat er wel mag zijn als hij straks klaar is....... nog een laatste foto voordat het blok erin gaat morgen weet verder ! |
All times are GMT +1. The time now is 05:31. |