Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Larsje 's rode Jetta GL 1986 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67585)

larsje 22-06-2010 11:12

Niemand die mij kan helpen bij het vinden van de sleutelcode???
dan kan ik vanmiddag ff bij classic parts sleuteltjes laten maken!!!!

larsje 22-06-2010 13:54

Echt niemand?? dat geloof ik niet :rolleyes: :D
please help me!! ik wil die vanmiddag gaan bestellen...

Lars90 22-06-2010 14:15

Als je naar je sleutel kijkt, heb je het zwarte plastic rondje met het VW logo erin als het goed is. Daaronder de daadwerkelijke sleutel (steel?) staat iets op, bij mij AH. Dat is de sleutelcode. Zo eentje kun bestellen (mits je er een andere code hebt uiteraard) en dan naar de slotenmaker om ze na te maken van het origineel! Succes

larsje 22-06-2010 14:17

Quote:
Originally Posted by Lars90
Als je naar je sleutel kijkt, heb je het zwarte plastic rondje met het VW logo erin als het goed is. Daaronder de daadwerkelijke sleutel (steel?) staat iets op, bij mij AH. Dat is de sleutelcode. Zo eentje kun bestellen (mits je er een andere code hebt uiteraard) en dan naar de slotenmaker om ze na te maken van het origineel! Succes

Dat weet ik, maar ik wil bij vw-classic-parts.de een setje sleutels bestellen, die slijpen het dan naar het originele profiel. En daar heb je een sleutelcode voor nodig (zeg maar wat de sleutelmaker kopieert, halen zij uit de computer dmv die code)

larsje 23-06-2010 13:28

op internet iets gevonden dat het op de slotcilinders staat, daar vanmiddag maar eens kijken.. Niemand die in dit topic leest die het toevallig weet?

Gamble 23-06-2010 19:58

Shenkie, kan je die sleutels daar niet laten copy-paste-en op zo'n gangster sleutel?

larsje 23-06-2010 22:51

Quote:
Originally Posted by Gamble
Shenkie, kan je die sleutels daar niet laten copy-paste-en op zo'n gangster sleutel?

Jawel, maar mijn sleutel is haast recht.. en buigt al elke keer als ik m in t slot duw.. heb t idee dat ie ook niet echt helemaal meer past in de cilinder.. echt een afgesleten dropl*l

Gamble 24-06-2010 10:14

ps: waarschijnlijk komen Remko(g40 boii) en ik de zondag wel naar volksdub. Zn g40 was gesneuveld, dus heeft ie voor de gelegenheid maar een bone stock alpinweiss mk2 gti gekocht! Dunne bumper crew.

Maaar.. je sleutel is dus net zo krom als mijn hamer? ahum!! :tongue:

larsje 24-06-2010 15:07

Quote:
ps: waarschijnlijk komen Remko(g40 boii) en ik de zondag wel naar volksdub. Zn g40 was gesneuveld, dus heeft ie voor de gelegenheid maar een bone stock alpinweiss mk2 gti gekocht! Dunne bumper crew.

Maaar.. je sleutel is dus net zo krom als mijn hamer? ahum!! :tongue:

Nee gewoon flink afgesleten...
Je hamer... dat is me wat..
Kunnen ook onze hamers aan de spiegel hangen..
ohnee, dan kun jij niet meedoen.. ;) :D

Ik ga zo met de handgreep naar classic, en leg dat ding daar op tafel.. ik kan geen nr (behalve onderdeelnummer, althans zo ziet t uit)

larsje 24-06-2010 18:03

Dat heeft dus niet gewerkt..
er staat geen sleutelcode op mijn slot :rolleyes:

Ergens in de 24 jaar dat hij oud is, zijn er waarschlijnlijk andere klinken op gekomen, zonder nummer.

Nu dus maar 2 ori. sleutels gehaald, zodat ik ze na kan laten maken. Beter dan niets....

larsje 17-07-2010 08:21

Onder het mom van.. Pic's or it didn't happen:
Schroefset tjoening!

Vind het zelf erg mooi geworden. Ondertussen de naafkapjes er (helaas nog niet gepolijst) opgezet, en dat staat ook heel netjes (vind ik zelf)!

Volgende wat gedaan moet worden:
- Jetta Front, al went dit ook wel eigenlijk..
- andere banden achter (deze zijn TE ballon, ja Gamble, ik weet het you told me so) maar dat komt vandaag goed, dankzij Gamble!
- Er MOET een nieuwe hemel in (ga ik zelf proberen te bekleden)
- En ik ga mn subwoofer bouwen, want t is me nu een bass van nix.

Morgen eerst naar MIVW! Daar is hij te bewonderen :rolleyes: :)

larsje 20-07-2010 19:26

Zo, dat was me weer een leuk weekend :D

Allereerst bij Gamble de achterbanden gefixed!
(foto @ MIVW)
**Rest van mijn foto's @ MIVW HIER

Hier samen met Gamble, hij moet aan de voorkant nog iets omlaag dus :D

Iets minder positief is dat vrijdagavond op een parkeerplaats een onverlaat een goeie deuk in de zijkant van mn jetta heeft gebutst met zijn deur.
Dader onbekend, niet all risk verzekerd..
Ik ga het waarborgfonds proberen, maar die hebben een eigen risico van 250 euro :rolleyes:

Het zit me ook nooit mee met auto's.. :mad:

vwjohnny 21-07-2010 16:22

buiten de deur verzekering al geprobeerd ?:P

larsje 21-07-2010 21:59

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
buiten de deur verzekering al geprobeerd ?:P

wat bedoel je?
ik ben WA (oldtimer) verzekerd, dus helaas via mn eigen verzekering gaat het niet lukken.
En omdat mevrouw (of meneer) door is gereden en niet even netjes het afgehandeld heeft met mij, moet ik het dus maar zelf uitzoeken en een eigen risico van 250 euro ophoesten.. Maar die deuk gaat eruit!! (sponsoren gezocht!)

larsje 10-08-2010 21:50

Zo, de deuk zit er nog steeds, morgen komt de expert kijken of t een geldige waarborgfondsschade is en dan heb ik alsnog een eigen risico van 250 euro's...
sponsoren zijn welkom! :D

Vandaag wel een iets goedkoper klusje gedaan. Was er al een paar dagen mee aan de gang geweest enkele uurtjes, maar vandaag de eindspurt gemaakt.

Heb niet overal foto's van, maar hier is een indruk:

Eerst alles eruit!

Hemeltje dus ook!

Roest + gat links en rechts in de afwatering!

Toen het hemeltje beplakt met originele vw stof! :D

Deze was echt lastig!!! ( is ook niet zo heel netjes geworden, maar je ziet het toch nauwelijks)

De flitser maakt het af en toe wat grijzig, maar t is toch echt een superzwart ding geworden :D (c-kap en raamlijst zijn gespoten)

Hier had ik de stof rondom t schuifdak nog niet afgewerkt

En hier wel :D

Resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf :D :D :D zeker voor "de eerste keer".

De Pul 10-08-2010 21:55

dat ziet er goed uit!
(hele auto trouwens;) )

larsje 10-08-2010 22:05

Quote:
Originally Posted by De Pul
dat ziet er goed uit!
(hele auto trouwens;) )

Doe mn best... k vind t leuk om te doen (aan mn eigen auto's) dat scheelt :D

Gamble 12-08-2010 19:05

Hey Ish( ´imma hook you up with the finest leather´) , de mijne wil ook wel zo´n hemel! Ziet er prima uit! Ben benieuwd naar de insta!

Bregget 12-08-2010 19:19

Hej german engineer, ziet er goed uit! zowel van buiten als van binnen! goede oplossing die hemelbekleding zeg, veel tijd gekost?

Hier geen motivatie, dus vraag maar niks :P

Mich
ps. wanneer vakantie en wanneer richting arnhem? :D

Lars90 13-08-2010 11:13

Hey, ziet er leuk uit man!

Ik zat er zelf aan te denken om mijn hemel zwart te spuiten, maar hoe heb jij dit nou gedaan? Waar heb je de stof vandaan, evt lijm? Dit lijkt me namelijk veel mooier!

Markcl 18-08-2010 18:26

Hee Lars mooie Jetta!! Nu weet ik welke auto bij het gezicht hoort :thumbup:

Je hebt laatst bij mij die achterbank gekocht ;)

larsje 25-08-2010 14:17

tnx allen! Nu hopen dat ik rap wat hoor van de schadevergoeding, want beter wordt het er zo niet op..

SubdubberGT 11-09-2010 22:17

lars kwam jou tegen gisteravond op de a2 bij stein!!! wij reden in een mb spinter oprijwagen, ik seinde nog met grootlicht en haalde je in!!!

weet zeker dat je het gezien hebt :D:D:D

larsje 12-09-2010 14:36

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
lars kwam jou tegen gisteravond op de a2 bij stein!!! wij reden in een mb spinter oprijwagen, ik seinde nog met grootlicht en haalde je in!!!

weet zeker dat je het gezien hebt :D:D:D

Haha zeker gezien! toppie :D Dacht al.. dat moet er eentje van VF zijn :cool:

Ik heb alleen een "klein" probleempje met de jetta, symptomen als volgt:

- eerst bij remmen en grootlicht tegelijk viel de radio uit, en begon het temperatuurlampje te knipperen, dit gebeurde kort daarna nog een keer, zonder het grootlicht op een hobbeltje.

- hierna heb ik de auto thuis geparkeerd, 5 min later wou ik hem verplaatsen en ging de digitale klok langzaam uit, en toen ik hem probeerde te starten helemaal niets. Het leek alsof de accu losgekoppeld was.
naderhand realiseerde ik me dat de twee keer onderweg precies hetzelfde gebeurde (dus dat er helemaal geen stroom meer was).

Op aanraden van "Gamble" de massapunten goed schoongemaakt en weer stevig vastgezet.
Hij startte weer, probleem leek opgelost. Toen mn tweede subwoofer aangesloten en het probleem bleef gelukkig weg.
Toen kwam ik dus SubdubberGT tegen, die als een malloot met zn grootlicht was aan het knipperen, dus ik dacht dat er wat mis was alweer.. Tot ik de :thumbup: zag :tongue:.

Maarrrr.. gisternacht (05.00) op terugweg van Q-base, had ik de eerste symptomen weer, een keer of 6-7, van fracties van seconden dat alles weg valt tot enkele seconden! (verlichting, ontsteking,.. alles).
Dit is natuurlijk niet de bedoeling, en zeker niet midden in de nacht op een onverlichte snelweg!
Het was buiten erg vochtig (auto stond daar geparkeerd in een nat veld).

Het gebeurt naar mijn idee meestal bij een combinatie bocht en hobbel, of hevig schakelen/remmen.

Ik ga dalijk nog even de massastrip nog maar een keer extra schoonmaken en vastzetten met kopervet.

Heeft iemand anders nog idee-en? Zelf zit ik te denken aan de accu die ergens iets fout doet.

pff, wat een verhaal!

VwJarnoGT 12-09-2010 14:53

Heb je de accu al doorgemeten?

Die moet rond de 12v aangeven daarna met draaiende motor dan moet ie zo'n 13,8 aangeven.
Zo niet,dan is de dynamo/spanningsregelaar gaar.
Dan wordt de accu niet/of slecht bijgeladen..

larsje 12-09-2010 15:36

Quote:
Originally Posted by VwJarnoGT
Heb je de accu al doorgemeten?

Die moet rond de 12v aangeven daarna met draaiende motor dan moet ie zo'n 13,8 aangeven.
Zo niet,dan is de dynamo/spanningsregelaar gaar.
Dan wordt de accu niet/of slecht bijgeladen..

De accu wordt bijgeladen (12,5-13V normaal, 14V stationair).. dat wist ik trouwens al, omdat het dynamolampje niet aanging. De accu laad dus bij.
Anders zou hij ook eerst nog een tijdje op de batterij rijden, en daarna helemaal uitgaan en uit blijven.

Het is echt een heel kortstondig optredend, vervelend probleem!

VwJarnoGT 12-09-2010 15:49

Quote:
Originally Posted by larsje
De accu wordt bijgeladen (12,5-13V normaal, 14V stationair).. dat wist ik trouwens al, omdat het dynamolampje niet aanging. De accu laad dus bij.
Anders zou hij ook eerst nog een tijdje op de batterij rijden, en daarna helemaal uitgaan en uit blijven.

Het is echt een heel kortstondig optredend, vervelend probleem!

Ja,das waar idd.

Ik zou het zo ook niet weten.. Veel succes iig! :thumbup:

larsje 12-09-2010 16:45

waarschijnlijk gevonden, vanavond update!

Ian_C 12-09-2010 18:14

Mooie Jetta. Zit het Golf front er nog steeds op? Dat zou ik zo laten, vind het wel net staan zo. :) Toch wel grappig dat mensen met een Golf een Jetta front willen en mensen met een Jetta een Golf front willen. :D

Die wielen die erop zitten/zaten van toen je hem net kocht vind ik ook erg leuk.

larsje 12-09-2010 21:02

Kabeltje tussen de rode en de zwarte dikke zit een beetje losjes in zijn kabeloog... dit is dus de draad die eigenlijk alles van stroom voorziet behalve de startmotor (dat is de dikke zwarte)

En ik kwam er even aan en dan heb je dit:

Hier de boosdoener, na 24 jaar helemaal niets meer van over!

Motorruimte moet nog een keer helemaal opgeknapt worden... al die roest enzo, gelukkig alleen maar oppervlaktezooi...

larsje 12-09-2010 21:07

Quote:
Originally Posted by Ian_C
Mooie Jetta. Zit het Golf front er nog steeds op? Dat zou ik zo laten, vind het wel net staan zo. :) Toch wel grappig dat mensen met een Golf een Jetta front willen en mensen met een Jetta een Golf front willen. :D

Die wielen die erop zitten/zaten van toen je hem net kocht vind ik ook erg leuk.

Bedankt voor de complimenten!
Het golf front begint steeds meer te wennen, denk dat het voorlopig gewoon zo blijft, heb wel al het spul al liggen voor een ombouw.
een jettafront op een golf vind ik helemaal geen porum!

De wielen (montreal, ori 16v wintervelgen zover ik weet) mogen weg tegen een goede prijs. Anders gaan er winterbanden omheen, ben nogal vaker in Duitsland en daar is het min of meer verplicht! Anders koop ik van het geld wat ik ervoor krijg een setje staal met winterbanden.

Voor de mensen die niet weten wat voor velgen we het over hebben:

Ian_C 12-09-2010 21:48

Quote:
Originally Posted by larsje
De wielen (montreal, ori 16v wintervelgen zover ik weet) mogen weg tegen een goede prijs. Anders gaan er winterbanden omheen, ben nogal vaker in Duitsland en daar is het min of meer verplicht! Anders koop ik van het geld wat ik ervoor krijg een setje staal met winterbanden.

Voor de mensen die niet weten wat voor velgen we het over hebben:

Welke prijs had je in gedachten? :)

larsje 12-09-2010 21:54

krijg je een pb'tje over

Gamble 14-09-2010 18:37

Dikke rustbucket jongen! Ik denk dat dit één van de vele electrische faal acties wordt in een reeks :tongue: . Oude bende!

Nee, massa punten zijn nou netjes en plus ook weer, dus je zou weer een hele tijd kunnen hobbelen op je mieten set! (comfy nonsens :tongue: )

Ga eens bier halen, want je hebt alles op gezopen! :eek:

larsje 14-09-2010 19:09

Quote:
Dikke rustbucket jongen! Ik denk dat dit één van de vele electrische faal acties wordt in een reeks :tongue: . Oude bende!

Nee, massa punten zijn nou netjes en plus ook weer, dus je zou weer een hele tijd kunnen hobbelen op je mieten set! (comfy nonsens :tongue: )

Ga eens bier halen, want je hebt alles op gezopen! :eek:

Hopelijk wordt het geen reeks, aangezien ik Automotive Electronica ook nog moet herkansen :tongue:

Ik drink wel Vodka.... ook geen prob's... Gaan jullie nog sporten? Ga ik huiswerk maken

larsje 27-11-2010 13:13

Winterlook:

Verder klein probleempje met de CV gefixed (kabelbreuk) en verder vooral km's zetten

larsje 03-02-2011 22:03

Zo.. dat was dus bijna einde Jetta!
Ik kom dus zondag thuis bij mijn appartement, draai de sleutel terug. Komt opeens rook onder het dashboard vandaan. Daarna opeens zelfs vlammen achter het stuur!

Toen het kapje onder de stuurkolom met geweld losgetrokken en de vlammen uitgeslagen.
Waarschijnlijk een slijtage in mijn knipperlicht/parkeerlicht schakelaar waardoor mijn nieuwe stuurnaaf kortsluitte met iets daarin! van 1 kabel is de isolatie helemaal weggebrand!

Na bijgekomen te zijn van de schrik, de auto de parkeerplaats opgeduwd en gezorgd voor een andere auto om naar mn stage te komen.

Nu dus dikke chaos in de auto (overal kabels en kappen enzo) en om het te maken zoek ik nog:
- stuurschakelhendels (allebei, omdat bij de ruitenwisserhendel een veertje eruit is gesprongen) zonder mfa, oud model.
- stuk kabelboom wat op het contactslot en de hendels zit (vooral voor de stekkers)

T was echt schrikken niet normaal!

SubdubberGT 03-02-2011 22:07

oh mooi kut man zeker schrikken!!!!!

larsje 04-02-2011 16:54

Morgen naar de sloop, de hendeltjes hebben ze sowieso, en ik mag een stuk kabelboom afknippen :)
waarschijnlijk hadden ze ook een deur nog! ik ben benieuwd.. kan eindelijk die deur ook gefixed worden!

Gamble 04-02-2011 19:19

Hey ouwe beunhaas,

Die auto is van binnen toch al een rotzooi, dus een paar kapjes en draadjes meer of minder maakt toch niet uit he... ;)

Nee zonder grappen. Wel linke shit natuurlijk. Geluk dat het niet zo geëindigd is als met de KFR. Beter fix je die deur! Anders kan je het altijd nog zo doen als met de wc deur ;)

Leeterr

Oohja..: Ik zal geen voorspellingen meer doen over electrische faalacties. Blijkt weer dat ik toch een 6e zintuig heb... :tongue:

All times are GMT +1. The time now is 14:16.