gelefi met je kenteken ik zou wel weten wat ik erin legde.
en das niet dat defensie blokje;) |
Quote:
NICE !!!!! Een goede tip van de verwekker van `Ons Nielske´: In de grijze oudheid :D werden er hier Porsche industrie motoren in Karmann´s en Kevers gebouwd. Die liepen stuk voor stuk in elkaar omdat die motoren niet `gewend´ waren aan de wisselende belastingen. Dus heel rustig inrijden en regelmatig daarin klepspeling kontroleren en het liefst een oliedrukmetertje monteren dus hem de eerste (ik denk) 1000 km goed in de gaten te houden. De voorkeur van mijn grijze cellen gaat overigens nog sterk naar dat andere blok hoor. :rolleyes: |
Deze kever heeft iets, evn nadenken.
Oja: Karakter Goed bezig kerel, erg gaaf ding en veel plezier ermee! |
Behold mi amigos: 5'' airbeam by Slam and Weld and Qustoms!...
Adjusterblokken komen er dus los in te zitten. (lekkage/kapotte balg: bouten erin, as omhoog en rijden) meer op de Blog! |
potdikke dat is gaaf:thumbup:
gewoon zelf een vooras maken,omdat het kan:D |
asje ziet er netjes uit!
|
goed bezig maat ..wordt een dikkertje
|
thnks gozer!
|
Haleluja....Praise the lower.....slammed!
|
hoooooly mother of all crazy shit!!! kun je ook rijden zo?
|
de tering die ligt echt met zijn neus op straat :rock:
|
Bags are for chicks!!
ziet er goed uit zo jens! velgen zijn anders, maar heel gaaf. |
Dope hoor, al vind ik 'm zo op 'showstand' een beetje té rake liggen..
|
rake = ruig :)
|
Rake is cool idd. Hele gave Kever Jens! Jammergenoeg ben ik je op Budel maar in vogelvlucht tegen gekomen en geen tijd gehad om ff een praatje te maken. Volgende keer beter ;)
|
goeie foto jens! :D
|
Rake is zeker ruig, maar wel tot op zekere hoogte (leuke woordspeling)
|
Quote:
voor de mensen die niet op buitenlandse fora zitten...rake is het voor, danwel achterover hangen van de auto in kwestie. @jens,er is zo niet mee te rijden begrijp ik?zou wel ubervet zijn om zo langs een volle boulevard te schuiven:D:D |
Voorover ja, niet achterover.. als je een beetje into auto's bent zijn dat toch wel basistermen lijkt me..
|
Quote:
ow,sorry ik dacht pas te lezen dat je het ook toepaste bij achteroverhangen. mwaaoh,echt een basisterm is het niet,ik red me al jaren met 'hij staat voorover' of 'hij hangt in de reet'... en niet meteen inhaken op die 2 termen. |
Ja maar zeg nou zelf .. dan is 'rake(d)' toch veel makkelijk om te zeggen/typen.
Maar goed, dit is verder niet het topic om daarover te discuzeuren lijkt me, dusss: Dikke kever! |
Quote:
De jeugd krijg tegenwoordig geen nederlands meer mee... ;) |
Quote:
hij staat met z'n chassiskop koud op straat dus nee, dat gaat helaas niet zonder vonken :D wat de rake betreft, die foto versterkt dit effect wat ik zelf wel erg schoon vind ;) ....zelfde stand vd air maar nu shot van voren: en op ooghoogte: valt dus best mee, a.s. zondag trouwens te checken op Volksdub! |
Stoer ding.
|
holy smokes, dikke poep!!!
|
rete dik maat
dont follow the flock style |
dikke ragtop met zijn neusje op straat :rock:
|
Quote:
tja 'rake' of 'reverserake'. beetje onzin he.. rake is gewoon hellingshoek en dus maakt het niet echt uit of het voorover of achterover is gaat gewoon over de graden dus als je bijv. -25 graden rake hebt dan hangt ie 25 graden op zn kont.. lekker moeilijk doen als het makkelijk kan.. net zo iets als niet het nederlandse woord kennen voor een frame notch.. gewoon inkeping... |
Yo, nog effe flink gesleuteld voor de big trip to .......Italy :eek: :D
Na SPA rijden me meissie en ik direct door richting Loano Italia (bloemenriviera) O.a alle airslangen vervangen voor slangen die WEL geschikt zijn voor push-in koppelingen. de oude deden na verloop van tijd stuk voor stuk plof :x slang vanaf de compressor zelfs een rvs gemantelde slang gepakt met dikke perskoppelingen. kost wat maar dan is het goed :) Systeem zelf werkt verder helemaal super, geen centje pijn! Verder had ik een drukgroep op mn 1600 zitten zonder sleepring. Dat vond mn pre '70 druklagertje niet zo fijn. Tijdens Budel al een schurend geluid en vorige week was het einde oefening: geen koppeling meer.... Dus motor eruit gejankt, nieuwe LUK drukgroep en druklager erin gefrot en alles weer terug. Blok vandaag helemaal afgesteld. 2500km ik heb er vetrouwen in! oja, afgelopen week op Volksdub nog een prijsje gewonnen: Best of Rat. :cool: |
Zooo, das een leuk toertje in het vooruitzicht!! Have fun, bloemenriviera is echt een hele mooie omgeving!
Ennuh, congrats met je prijs op VolksDub! |
Zo dan, we're back in one piece!!!
Echt supervet om gedaan te hebben, lekker weer, eten, zonnen, sightsiejen en vollop cruisen met het dak wide open --> dik 3500km zonder problemen aan de auto, lovin' it!!! Maar eerst natuurlijk SPA... En toen, the big trip: 3500km's 7 Country's 350+ liters of fuel just a half liter of engineoil over 15 gasstations 20+ piss-, drink-, eat- and sleepstops zero damage or brakedowns op en neer naar Loano Italy.! (HELL YEAH) uncountable amount of crazy drivin' Italians further but hey: WE MADE IT!!! Spa Francorchamps, Strasbourg (Fr.), Lago Maggiore, Portofino, Milaan, Genua, Albenga, Loano, Ceriale, Pietra Ligure, Eifel gebied rondom Monchau/Hammer, you name we hebben het gezien :lol: 8) De terugweg was helemaal gekkenwerk: ontbijten in Italie, lunchen in Zwitserland (DUUR!), tussenstop in Frankrijk en s'avonds aan de schnitzels in Duitsland :mrgreen: :thumbright: Aan de Zwitserse grens bij toeval, Tom, de voorzitter van Einheid 11 (http://einheit11volkswagenclub.blogspot.com/) tegengekomen en staan ouwehoeren, tof! Bella Italia... Veel meer foto's en video's staan as ever op de Slam and Weld Blog! |
Damn, echt cool om zo'n vakantie te maken met de kever! :)
|
Ik vind het echt hele vette fotos en ook super dat je deze reis met de keev heb gedaan.. Hoe heb je overnacht als ik vragen mag? Nog iets gepland van te voren of gewoon cruizen :thumbup:
|
Echt TE gruwelijk wat jullie gadaan hebben..... :)
Dikke ride ook btw... :thumbup: |
We hebben in Italie zelf lekker een hotel geboekt hoor (met airco zeker wel ;) ). Alleen de camping op de terugweg niet, campings rond lago maggiore zaten ook allemaal vol met zuinige Nederlanders en hun sleurhutten :screwy: :shake: (hotels gelukkig bijna alleen maar Italianen: nice volk!)
|
wow :eek: super zeg die foto`s!
|
Black and White.... :rock: :rock: :rock:
|
Ow, Ow ut fer . . .
Ziet er goed uit Jens! |
Jammer dat er zo´n nieuwerwetse wegwijzer in ´t veer staat.
Prachtige foto´s van een dito auto, Jens! Puik stukkie vakwerk. :thumbup: |
Na een diepe winterslaap deze cruiser de afgelopen weken klaargemaakt voor komend seizoen, she's ready to rumble once again 8)
- airride nagelopen, geen lekkages en werkt nog steeds 100%! - motortje nagelopen, prima - achterklep in kleur (was blauw), met een bijpassende patina bewerking...(lees= zwarte grond+afgewerkte motorolie) maar het belangrijkste: veel rijden met het dakkie open....Ninove! en ook afgelopen zondag even naar een toffe plek gecruised, schieten maar... |
All times are GMT +1. The time now is 06:59. |