Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 3 (fastback, notchback, squareback) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   type4 in type3 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5881)

Meetlint 28-03-2006 08:50

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
:eek:

De mannen hebben hier duidelijk TOP arbeit geleverd.
Super dat je het aangedurfd hebt om in die dure uitlaat de zaag te zetten!

Vaak een kwestie van "Just do it" (Nike)
You just did it :D

Wat ik me nog afvroeg: zat op je luchthuis de dynamo nu al gemonteerd en zou die nog vrijlopen nu?

Was idd leuk om weer ff bij te kletsen. (pssst..niet verder vertellen wat je in de kelder gezien hebt hoor ;) )

Ik zeg klauwtjes zijn top Beetspeed

Beetspeed 28-03-2006 09:01

:)

Meetlint 28-03-2006 12:07

;)
Quote:
:)

Area51 28-03-2006 12:14

Quote:
Super dat je het aangedurfd hebt om in die dure uitlaat de zaag te zetten!

Gaat makkelijk hoor bij spullen die niet van jezelf zijn, nietwaar ?? :tongue:

Quote:
Wat ik me nog afvroeg: zat op je luchthuis de dynamo nu al gemonteerd en zou die nog vrijlopen nu?

Er zat -tot 2 weken terug- een koelhuis van mij op, mét dynamo, maar toen ik even niet oplette heeft
één van die gasten dat eraf gehaald, en het te gebruiken -smoothie gemaakt- koelhuis erop geschroefd.
Is ook het eerste wat we as maandag zullen controleren .. kijken of de dynamo nog genoeg ruimte heeft.
Spruitstuk wordt overigens straks wel ingetapt met thermotape, ook omdat de frisse lucht aanzuigopening
pal achter het 4-in-1 gedeelte zit :(

Quote:
(pssst..niet verder vertellen wat je in de kelder gezien hebt hoor ;) )

My lipps are sealed !! (zal ook Wouter ff inseinen dat hij z'n mond ook houdt)

Area51 04-04-2006 10:04

weer een update

Quote:
Originally Posted by Area51
Volgende week gaat het blok met uitlaat gepast worden, want kleine veranderingen zijn nu nog makkelijk te doen.

Dat hebben we dus gisteravond -na weer een afvalchinees gehaald te hebben- gedaan !! :)
De onderste twee tapeinden moesten wel uit het carter worden gedraaid, en er is nog geen vliegwiel met drukgroep
gemonteerd, maar het past wel, dus het achterpaneel/luchtaanzuigtunnel hoeft niet gemodificeerd te worden !!
Voor de definitieve montage straks zal eerst de motor zonder uitlaatspruitstuk (maar wel met de komplete koeling en
dynamo) eerst gemonteerd worde, en dan wordt het uitlaatspruitstuk straks als laatste gemonteeerd.
Het gaat net .... het 4-in-1 gedeelte heeft bij het achterpaneeltje een mm of 10 ruimte, net voldoende om straks in
ingetaptte vorm te passen.
Het enige wat nu wel veranderd moet worden is de uitlaatpijp van de eerste cilinder .. die zit toch net in de weg om
de V-snaar van de dynamo te monteren :redface:

Area51 20-04-2006 07:40

weer wat gedaan

Gisteravond hebben Meetlint, Flatfour en User-x zich met hernieuwde energie op de typ4-in-typ3 gestort.
Er is ruimte gemaakte voor de dynamo en V-snaar (een uitlaatpijp moest verlengd worden), en er is een motordrager
gemaakt met behulp van een orginele typ4 steun, en wat koker, 20x60mm.
Kunnen we straks ook mooi gebruiken om aan de andere kant van de motor de uitlaatdemper aan op te hangen.

En voor degenen die nieuwsgierig zijn hoever het met de Miss L. variant staat ... :tongue: :rolleyes: :redface:

Beetspeed 20-04-2006 09:10

Nice work!
Slim ook dat je het laat model (CU) luchthuis gebruikt hiervoor, aangezien daar al geen openingen meer inzitten voor de kachelpotten. De fan die op de dynamo zit en normaal dus voor het aanblazen van de kachelpotten gebruikt wordt, kun je dus wel weghalen (past ook natuurlijk niet in een type 3 ;) )

Wat/hoe ga je de uitlaatdemping aanpakken?

Groeten,
Walter

Area51 02-05-2006 07:46

Usertje was er gisteravond wel, maar veel gezien hebben we hem niet .. gehoord daarentegen wel !!
Man, wat kan hij een herrie maken zeg, niet normaal .. maar ja, z'n spruitstukkie is nu wel mooi smoothie :tongue:

manijack 05-05-2006 21:40

is zo'n spruitstuk niet geheel in eigen beheer te maken alain?????
als het een beetje betaalbaarder kan dan bij B.A.S. ahnendorp dan weet in nog wel een gegadigde :rolleyes:

Area51 09-05-2006 14:31

Quote:
Originally Posted by manijack
is zo'n spruitstuk niet geheel in eigen beheer te maken alain?????
als het een beetje betaalbaarder kan dan bij B.A.S. ahnendorp dan weet in nog wel een gegadigde :rolleyes:

Vast wel, alleen gaan wij het niet doen .. als je eens wist hoeveel tijd erin is gaan zitten om alles mooi op
z'n plek te krijgen, en dan nog hebben we concessies moeten doen om bv de dynamo gemonteerd te krijgen.
De prijs van Ahnendorp zou bij ons nog eens een keer over de kop gaan als we alle uren gaan tellen die erin
zijn gaan zitten, en dan rekenen we zelfs nog hobbyuren !!
Tuurlijk, de eerste duurt nou eenmaal altijd het langste om te maken, maar ik weet zeker dat ieder spruitstuk
een "one off" zou moeten worden, simpel gezegd omdat er ook in type4 motoren weer verschil zit.
Usertje heeft bv een CU motor, maar daar is het koelhuis en dynamo weer net iets anders van als van een CJ
motor. Ook is de bevestiging van het spruitstuk aan de kop weer net ff anders.

manijack 10-05-2006 06:58

Ik denk dat ik dan toch eens bij EPS ga kijken, kunnen ook erg mooie pijpies maken :rolleyes:

Beetlefreak 31-10-2007 00:02

Letterlijk even het stof eraf blazen maar dit wilde ik hier ff delen :cool:

hajee 31-10-2007 07:48

ook even kopietje gemaakt:
Quote:
Originally Posted by Area51
voor de onwetenden .. Porsche 7,5x17 Cayenne velgen, vóór versmald naar 6J met een 165/40x17 band.

Achter is het wel nog 'gewoon' een 7,5x17, maar dan met een 215/35x17

Area51 31-10-2007 08:48

Voor mensen die zich vandaag dreigen te gaan vervelen, hier staat wat leesvoer :tongue:

http://www.xposure.nl/phpBB/viewtopic.php?t=75

René 31-10-2007 09:32

Wow! die remmen!:eek:
Dan lijken die wielen meteen een stuk dikker! En `t feit dat de wielen eronder zitten ook voor functionaliteit maakt ze in mijn ogen ook mooier staan onder de auto dan ik eerst vond...

arnus71 31-10-2007 09:32

Erg mooi hoor :thumbup: Die velgen staan hem goed!

Melvin 31-10-2007 18:15

ERG GAAF! Echt een super idee om die wielen eronder te doen, en het resultaat is ook echt super geworden zeg!

Berserker 01-11-2007 08:06

Eindelijk weer eens een beetje pionierwerk :thumbup: ...

Area51 01-07-2008 08:34

en aangezien het nu mooi zomerweer is, maakt de type3/4 heel wat km's en kreeg ik eindelijk eens de kans een paar
mooie plaatjes te schieten :thumbup:

Gijs 01-07-2008 09:16

Mooie auto! :cool: Hoe worden die velgen trouwens smaller gemaakt? Kost zeker best een bietje.. :tongue:

Stijn 01-07-2008 23:32

Oh wat een heerlijke wielen (maar ik val in herhaling).
Gewoon uberhaupt erg smakelijke auto!

BlackN 13-09-2008 13:50

Schitterende auto, wielen staat nog niet eens zo gek.
Ben ook wel benieuwd hoe die velgen smaller gemaakt zijn/worden.

All times are GMT +1. The time now is 00:04.