Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Daily golf 1: Black & white (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57623)

knarfmk1 16-02-2010 21:36

Quote:
Originally Posted by Rétrokroezer
Nog een extra vraagje.
Zijn de kleppen van een 1800 veel groter dan die van een 1500/1600?

Mvg,

Weet ik eigenlijk niet, heb ze niet opgemeten :redface:
kan wel van de week het koppie van de 1500 er eens afhalen om die op te meten.
weet eigenlijk ook niet of die van een 1800 gti ook groter zijn dan die van een 1800 carb?

Quote:
Originally Posted by BeetleGrandDad
Frank, Scan nog aangekomen ?
Grz
Matthy

Nee heb niks gezien de laatste tijd?

knarfmk1 19-02-2010 08:35

Zo blokkie was klaar:

dus er uit met die oude:

en er in met de nieuwe!:

Luchtfilter past er echt precies tussen, blok loopt vooralsnog prima, heb alleen geen oliedruk.. :mad:
kan de sensor zijn maar ook de oliepomp of erger de lagers..

eerst maar eens een nieuwe sensor erin en voor een drukmeter zorgen dan weten we meer

Marcski 19-02-2010 10:05

gaat dat kleppendeksel niet heel hard roesten?

martiepartie 19-02-2010 10:12

als 't een verchroomde is niet :D

Ik had bij mijn 1.8 na een koprevisie ook ineens geen oliedruk, ik heb toen eerst de olieleidingen (vanaf 1 van de sensoren) doorgeblazen, voorzichtig met perslucht. Toen had ik ineens wel oliedruk. Zat iets verstopt blijkbaar.
Oliedrukmeting is altijd slim, dan weet je zeker of er iets 'ernstigs' aan de hand is.

Blokje ziet er erg netjes uit!

knarfmk1 19-02-2010 11:10

Tis verchroomd, was al zo dat ik m kocht ;)

even doorblazen is idd ook wel een goeie.

er zitten op dit blok overigens 2 sensoren 1 op de zijkant van t blok en 1 op het oliefilterhuis. Bij het oude blokje zat er alleen 1 op de kop. Heb dus ook alleen die aangesloten. Nou vraag ik me af of de sensor op de kop bij dit blok en het oude blok wel hetzelfde zijn (qua drukwaarde) alleen is die van het oude blok afgebroken dus kan niet meer zien welke kleur het was.. Bij het nieuwe blok is het in ieder geval een zwarte. Die op het oliefilterhuis is een witte

knarfmk1 19-02-2010 11:17

toch handig zon foto in het topic :D bruin of zwart op het oude blok dus..
bruin= 0,3bar
zwart= 1.8 of 1.4(?) bar

Dus de vraag is: zwart of bruin??

caddy ron 19-02-2010 13:06

Wat voor benzinepomp heb je er nu opzitten?
Groetjes ron

Marcski 19-02-2010 13:18

:D leek me al zo lullig, er zijn er zat die ze geprobeerd hebben te polijsten

Quote:
Originally Posted by caddy ron
Wat voor benzinepomp heb je er nu opzitten?
Groetjes ron

gewoon een mechanische, zie hem zo zitten onder de waterslang

knarfmk1 19-02-2010 13:31

klopt een mechanische

ben er inmiddels achter dat de sensor op de kop een 0.3bar sensor zou moeten zijn. aangezien er nu een zwarte op zit (1.8bar) klopt dit in ieder geval niet. zal wel nog even nakijken op de sensor zelf of het niet toevallig weer een zwarte is met een 0.3 waarde

VDO oliedrukmeter en sensor zijn ook onderweg (wilde ik toch nog hebben), dan weten we straks tenminste echt of het de druk is of niet.

caddy ron 19-02-2010 13:33

volgens mij geen mechanische, ik zie geen zitten, allebei de benzineslangen zijn goed te zien en allebei zijn gewoon naar het vaatje geleid en dan lopen ze naar achteren....
Groetjes ron

knarfmk1 19-02-2010 13:44

zit toch echt gewoon de mechanische op..

BeetleGrandDad 19-02-2010 14:46

Quote:
Originally Posted by knarfmk1

Nee heb niks gezien de laatste tijd?

Nieuwe poging is onderweg

Marcski 19-02-2010 16:40

Quote:
Originally Posted by caddy ron
volgens mij geen mechanische, ik zie geen zitten, allebei de benzineslangen zijn goed te zien en allebei zijn gewoon naar het vaatje geleid en dan lopen ze naar achteren....
Groetjes ron

knarfmk1 19-02-2010 16:44

:d

caddy ron 19-02-2010 16:51

klopt helemaal goed gezien sorry mijn fout, nu is mijn vraag ik heb nu ook weer een carburateur op mijn golf 3 blok zitten wat is verstandiger een mechanische pomp aanschaffen of een de electrische laten zitten of een benzinedruk regelaar erop zetten die de druk van de mechanische geeft.
Sorry zit ik wat in je topic te kloten,
maar het ziet er allemaal lekker uit daar.
Groetjes ron

knarfmk1 20-02-2010 11:41

ik denk of een drukregelaar of een brandstofpomp speciaal voor carbs

caddy ron 20-02-2010 13:33

ik heb de elektrische er tussenuit gehaald en een mechanische voor op het blok gezet net als jij, na een uurtje heel netjes lopen gelukkig maar.
Groetjes ron

knarfmk1 24-02-2010 08:44

Hij loopt, mét oliedruk, en hoe!

oliesensor was dus de verkeerde en misschien nog stuk ook, oliedrukmeter erop gezet en die gaf goede waarden aan. Toen even afstellen, en testritje maken wat een verbetering tov de 1500! veeeel meer trekkracht en hij wil heerlijk door in toeren!
binnenkort op de bank de carb even fijnafstellen en vermogen meten!

me is happy :D

caddy ron 24-02-2010 12:28

fijn om te lezen frank, ga vandaag ook de carburateur bestellen.
Groetjes ron

Langedaik 24-02-2010 13:52

Gaaf frank!

Kom je hem binnenkort even showen, wil wel even een ritje mee ;)

knarfmk1 24-02-2010 15:26

Prima, eerst nog fijnafstellen en dan gaan we een blokkie om ;)

knarfmk1 26-02-2010 13:03

en dat waren de drijfstanglagers.. :(:(

even iemand ophalen --> rustig rijden --> hey temperatuur lampje knippert!? --> gauw langs de kant, dat kon pas na 1,5km --> op het einde brand olielampje --> oh fuck.. --> klapperdeklapper vanuit vooronder --> nog meer oh fuck.. --> langs de kant kijken wat er loos is, onderste slang niet onder druk en koud --> thermostaat niet opengegaan... (ik had m nog gecheckt!) --> motor heet, olie heet, olie dun, druk valt weg/lagers geen olie..

dat waren 3 dagen plezier van het blok! :(

caddy ron 26-02-2010 13:12

ow frank das zonde zeg balen man.
Succes ermee en leuk zo'n daily haha.
Groetjes ron

knarfmk1 26-02-2010 13:15

zeker balen ja.. gelukkig kan ik op de fiets naar me werk dus heb ik m niet heel hard nodig maar hierdoor wordt de zin om er weer tijd en geld in te steken wel steeds minder..

martiepartie 26-02-2010 13:18

Hopen dat je krukas niet ingelopen is, dan is de schade nog met weinig geld en moeite te herstellen.

Ik heb ook ooit een stukje doorgereden met een brandend olielampje + zoemer totdat ik bij een parkeerplaats was, dat is ook niet heel goed afgelopen.
In het vervolg zet ik mijn auto liever in een zompige berm of ik zet 'm stil midden op de weg...

Niets meer aan te doen, al blijft het wel enorm k*t, vooral omdat je er nog geen week van hebt kunnen genieten.

Marcski 26-02-2010 13:27

weet je zeker dat het je thermostaat is geweest? Omdat je in het begin ook al geen oliedruk had.
Zit er niet ergens een oliekanaal verstopt?

knarfmk1 26-02-2010 13:33

Quote:
Originally Posted by Marcski
weet je zeker dat het je thermostaat is geweest? Omdat je in het begin ook al geen oliedruk had.

Zit er niet ergens een oliekanaal verstopt?

ja weet het eigenlijk wel zeker, oliedruk in het begin was puur de sensor, met de oliedrukmeter er aan was het allemaal prima, olielampje begon ook pas aan het einde te branden

knarfmk1 26-02-2010 13:35

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Hopen dat je krukas niet ingelopen is, dan is de schade nog met weinig geld en moeite te herstellen.

nja nieuwe lagers zonder de krukas te slijpen lopen er vaak ook snel weer uit, denk dat een ander onderblok een betere optie is

Gertjan 26-02-2010 19:38

Ach het houdt je van de straat he :D

knarfmk1 26-02-2010 19:45

Dat kun je wel zeggen ja :D

morgen e.e.a. even bekijken, vooralsnog rijdt ie overigens nog wel, met koude motor nergens last van namelijk, maarja dan is de olie nog wat dik, dus heb je ook druk.
morgen even ander thermostaatje erin, en kijken hoe ie het doet met warme motor.
Als ie dan klappert komt er een ander onderblok, zo niet, dan ehh, kijken we weer verder? :D

knarfmk1 27-02-2010 18:29

hmm.. dacht even het thermostaatje te verwisselen voor een nieuwe, en dan even een testrondje te gaan doen of ik nog geluiden uit t vooronder hoor.
dus ik schroef die dop/buis waar de thermostaat in zit er af, komt er geen druppel koelvloeistof naar buiten, helemaal leeg! Nogal logisch dat ie dan warm wordt ja,
had m die middag nog gecontroleerd!? (en was goed ;) ) affijn ik heb er een nieuwe thermostaat ingehangen, koelvloeistof erin, goed gelet op eventuele lekkages (die er niet waren), rondje rijden om olie op temperatuur te krijgen, resultaat: geen geklapper niks meer, loopt als een zonnetje :)

dus we rijden nog maar even rustig zo door en als er dan niks opspeelt laat ik t mooi zo! Vooralsnog geluk bij ongeluk..

knarfmk1 27-02-2010 18:51

denk trouwens dat de koelvloeistof er wel bij de thermostaat uit is gelekt toen ie heet was, die (kunstof) dop zag er niet 100% lekker meer uit. Heb die ook vervangen voor de alu van t 1500 blokje

caddy ron 27-02-2010 19:32

gelukkig maar frank, weer lekker rijden met die daily.
Groetjes ron

knarfmk1 06-03-2010 16:13

Vandaag de auto op de rollenbank gezet, afstelling was eigenlijk meteen prima, alleen waarschijnlijk een iets grotere stationair sproeier voor de 1e trap nodig.
De resulaten:

aan de wielen:

aan de motor:

oftewel:

107pk@5081tpm
181nm@3404tpm

aan de motor, mooie waardes dacht ik zo voor een standaard 90pk blokje!

De Pul 06-03-2010 16:42

netjes hoor,hele mooie waarden:thumbup:
flink koppel trouwens,heb in de 5cil maar 7nm meer bij ongeveer hetzelfde rpm's...

VWRickGTI 06-03-2010 16:52

Wat kost dat nou als ik vragen mag op de testbank?

knarfmk1 06-03-2010 17:42

Quote:
Originally Posted by De Pul
netjes hoor,hele mooie waarden:thumbup:
flink koppel trouwens,heb in de 5cil maar 7nm meer bij ongeveer hetzelfde rpm's...

ja het koppel viel mij ook al op, weet niet wat een standaard gti eigenlijk heeft?

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Wat kost dat nou als ik vragen mag op de testbank?

vanaf een 75e ex

De Pul 06-03-2010 18:11

een standaard gti heeft minder, das zeker;)

Rétrokroezer 09-03-2010 19:22

Zou ik even mogen vragen welke 1800 je gebruikt hebt?
Is dat een 1800 carburator blok uit een golf 2?

knarfmk1 09-03-2010 20:16

1800 carb blok (motorcode EX) uit een cabrio

All times are GMT +1. The time now is 09:29.