Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Corradoprojekt nr.3... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53631)

Gijs 26-04-2009 11:35

Whu!? Ik had net je laatste pagina bekeken en ik dacht "hij had toch een zwarte Cor?" Ff terug gekeken en meneer heeft er gewoon nog eentje bij gekocht! :D
Hele mooie auto zeg! Zo vind je ze niet veel meer :)

Vains 26-04-2009 20:34

Quote:
Originally Posted by classic-edition
Wat zijn de maten van deze velgen ?

Henk Wassenaar heeft ze ook met gouden boutjes,de harten zilver en randen gepolijst.

Zullen goed staan :thumbup:

Ze zijn 8x16 inch ET32 rondom, morgen ga ik een kijken of 9x16 inch op de achteras past :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Gijs
Whu!? Ik had net je laatste pagina bekeken en ik dacht "hij had toch een zwarte Cor?" Ff terug gekeken en meneer heeft er gewoon nog eentje bij gekocht! :D
Hele mooie auto zeg! Zo vind je ze niet veel meer :)

Haha, het gaat snel he :D
Dank je, ik ben er super tevreden mee :thumbup:

Vains 26-04-2009 20:44

Vandaag een zeer nuttige dag gehad.
Vandaag de wagen klaar gemaakt voor de spuiter. De voorbumper gedemonteerd, en wat kom je tegen na pekel en 5 jaar stil staan? Juist, oppervlakkige roest. Gelijk maar even aangepakt met de hulp van Eddy :thumbup:

Voor:

Na:

In de voorbumper zat een gat in de grill, een nieuwe heb ik al thuis liggen:

Ook zijn we met de velgen bezig geweest, met een of ander goede eerst even schoongemaakt:

Nu zien ze er zo uit:

Ook zijn de naafkapjes ontlakt en opnieuw gepolijst, ik moet alleen nog even nieuwe emblemen bestellen:

Ik weet het, ze zijn niet perfect maar dat afplakken is een pokkewerk :screwy:
Ze zijn velgenzilver met atlasgrau geworden :thumbup:

Cloontje en Eddy hebben zich ook beziggehouden met het polijsten van de voorste velgranden, als ze klaar zijn zal ik eens foto's maken...

siep wokkel 26-04-2009 21:16

Goed bezig, en mooi exemplaar! hoe heb je die velgen zo schoon gekregen?

Vains 27-04-2009 11:53

Quote:
Originally Posted by siep wokkel
Goed bezig, en mooi exemplaar! hoe heb je die velgen zo schoon gekregen?

Ik had van een vriend een spuitfles gekregen met een of andere roze vloeistof, dit kwam van een autogarage af die gebruikten dit ook.
Dit goedje was zo aggresief dat je na het schoonspuiten de zwarte troep er zo vanaf kon vegen met een sponsje..

Zweiter 27-04-2009 13:01

dasty van de wibra, dat ontvet als een malle....

Gertjan 27-04-2009 13:07

Ik wou het net zeggen, dat is echt geweldig spul :)

Vains 27-04-2009 17:10

Vandaag de rest van de naafkapjes gespoten en nog 2 randjes gepolijst.
Dit is een van de gepolijste randen:

classic-edition 27-04-2009 17:29

Netjes hoor.
Heb je de achterranden al gepast ?

Vains 27-04-2009 17:31

Quote:
Netjes hoor.
Heb je de achterranden al gepast ?

Vanavond gaan we de RM's ophalen van mijn zus dus dan neem ik gelijk een randje mee om te passen :thumbup:
Maar eerst even wachten totdat mijn harten opgeboord zijn voor ik ze kan passen.

De Limburger 27-04-2009 17:56

AtlasGrau?? komt me bekent voor.
Wel een mooie kleur hoor.
Ik ga deze week ook even de golf aanpakken.
Dus moet die kleur ook even laten maken.
Gr Ronnie

Vains 27-04-2009 21:24

Eens kijken of dit op de achteras gaat passen :D

Zo zou ik op 9x16 inch op de achteras uit moeten komen...

Gijs 27-04-2009 21:31

Quote:
Originally Posted by Zweiter
dasty van de wibra, dat ontvet als een malle....

Klopt, dat heb ik ook op m'n werk. Soms lost er ook iets te veel mee op :redface:

servibruls 28-04-2009 11:05

Hey Nigel,

Erg nette auto!!!
Was moest je voor het invoeren betalen als ik vragen?
Kan via pb.

Vains 29-04-2009 22:22

De wagen is weer terug van de spuiter, ziet er een stuk beter uit nu. Morgen zal ik eens foto's maken.
Ook het probleem met de koppelingscilinder is opgelost dus ik kan weer lekker rond hobbelen :thumbup:

Ritske 29-04-2009 22:37

Jij ben ook een fijne vent zeg,

ons hier eerst een beetje lekker zitten maken door te zeggen dat de auto weer terug is van het spuiten en vervolgens zeggen dat ie morgen pas foto's maakt

:D:D:D:D:D:D:D

classic-edition 30-04-2009 07:38

Het is morgen ! ;)

Ritske 30-04-2009 08:10

Quote:
Het is morgen ! ;)

:D:D:D:D

Vains 30-04-2009 15:12

Quote:
Het is morgen ! ;)

Aangezien het morgen is :D

De wagen is wel nog niet gewassen omdat de lak moet uitharden.
Ik moet alleen nog even de lijsten terug monteren en dan is de wagen weer in orde..
Morgen zijn ook de harten van de velgen klaar bij de ontlakker dus dan kan ik eindelijk eens proberen wat erop past :thumbup:

classic-edition 30-04-2009 17:48

Netjes hoor !

En passen de 9j achterop ? Of kon je dat nog niet passen omdat ze bij de ontlakker liggen?

De Limburger 30-04-2009 18:10

Dat ziet er netjes uit hoor Nigel.
Nu nog een shoot van ons allen samen he?
Hahaha Gr Ronnie

Vains 30-04-2009 18:47

Ik heb ze nog niet kunnen passen omdat ze bij de ontlakker liggen :redface:
Dus morgen :D

Vains 30-04-2009 18:48

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Dat ziet er netjes uit hoor Nigel.
Nu nog een shoot van ons allen samen he?
Hahaha Gr Ronnie

Dank je, we moeten binnekort maar eens een fotoshootje doen ja :thumbup:

De Limburger 30-04-2009 19:22

Ook met die kikse bak van Eddy erbij.
Gr Ronnie

Ritske 30-04-2009 19:38

Dat is netjes geworden

Vains 01-05-2009 19:45

Vandaag de 9j gepast, damn veel te breed :eek:

Dus zoals je kunt zien is dit niet te doen :redface:
Rondom komen gewoon de originele 1,5 inch randen. Ook heb ik besloten om de harten compleet in zijdeglans grijs te spuiten zodat het niet te druk word.
Nog 2 randen polijsten en dan kan het setje weggebracht worden om in elkaar gezet te worden :thumbup:
Zo zien ze nu uit:

Erik 01-05-2009 19:50

Jezus, dat is breed! :screwy:
Op welke ET waarde zit je met die 9j?

Vains 02-05-2009 01:14

Quote:
Originally Posted by Erik
Jezus, dat is breed! :screwy:
Op welke ET waarde zit je met die 9j?

Incl. adapters op ET17

classic-edition 02-05-2009 07:35

Jammer dat je met 9j zo breed uit komt.
Dan maar eronder met een zo smal mogelijk banden en plat om zijn buik zodat de wielen binnen de schermen vallen.
Zoals met de audi velgen,stond super imo.

Vains 03-05-2009 22:00

Dit weekend de velgen afgemaakt en weggebracht naar diegene die ze in elkaar zet. Waarschijnlijk kan ik ze woensdag ophalen :rolleyes:
Ook heb ik nieuwe centreerringen laten maken op mijn adapters omdat ik van VW naafgat naar Mercedes naafgat ga...
Er zijn eerst nieuwe centreerringen gemaakt welke vervolgens op de adapters zijn gelijmt en daarna zijn ze nog een keer afgedraaid voor een vloeiende overgang met de adapter.
Dit ziet er al een heel stuk steviger uit dan de originele centreerringen aangezien ze veel dikker zijn :thumbup:

Ronald 03-05-2009 22:08

Ik ben benieuwd. Kan je achter geen andere naven monteren om zo het werken met adapters te vermijden? Dan komen de velgen alweer een aardig stuk naar binnen toe.

Gr,
Ronald

Vains 03-05-2009 22:22

Quote:
Originally Posted by Ronald
Ik ben benieuwd. Kan je achter geen andere naven monteren om zo het werken met adapters te vermijden? Dan komen de velgen alweer een aardig stuk naar binnen toe.

Gr,
Ronald

Ik wil de wagen graag origineel houden op de schroefset en wielen na. Als ik gaten ga boren dan word het weer zo'n gatenkaas :D
En deze wielen mogen lekker uitsteken dat vind ik wel passen bij een corrado...

knedel16vweber 03-05-2009 23:33

ik vind het erg mooie wielen nigel, top!
hele nette wagen als het zaakje compleet is.
groet frank

Ronald 04-05-2009 07:14

Quote:
Originally Posted by Vains
Ik wil de wagen graag origineel houden op de schroefset en wielen na. Als ik gaten ga boren dan word het weer zo'n gatenkaas :D
En deze wielen mogen lekker uitsteken dat vind ik wel passen bij een corrado...

Een ander setje naven heb je toch zo gescoord? Wat ik begrijp uit de eerdere posten ga je niet zo rondrijden, maar verander je de randen naar 1,5 inch. :) 9j-velgen die ver naar binnen geplaatst zijn, zouden wel een "dikke"(DGB-term waar ik persoonlijk niet zo van houd) look geven. Zeker vanachter gezien. :cool: Heb allang gezien dat je weet waar je mee bezig bent, dus ik wacht gewoon het resultaat af!! :thumbup:

Gr,
Ronald

Area51 04-05-2009 07:34

Quote:
Kan je achter geen andere naven monteren om zo het werken met adapters te vermijden?

Volgens mij kun je kever schijven (van vóór) achter op een schijfrem Golf/Corrado gebruiken.
Die zijn er standaard in steek 4x130 (naaf 71,5mm), maar ook leverbaar in iedere gewenste steek.

Ronald 04-05-2009 07:56

Quote:
Originally Posted by Area51
Volgens mij kun je kever schijven (van vóór) achter op een schijfrem Golf/Corrado gebruiken.
Die zijn er standaard in steek 4x130 (naaf 71,5mm), maar ook leverbaar in iedere gewenste steek.

Kijk dat is nog eens info! :thumbup:

Het scheelt je dan minimaal 2cm door het niet gebruiken van de adapters. Als ik het dan op de foto goed kan inschatten steken de velgen op een mooie manier buiten de wielkasten.

Edition-Blue 04-05-2009 09:42

Goed bezig, die bbs rf zullen de corrado goed staan.
ben benieuwd naar het resultaat !

Vains 04-05-2009 17:52

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
ik vind het erg mooie wielen nigel, top!
hele nette wagen als het zaakje compleet is.
groet frank

Bedankt Frank, naar de wielen heb ik even moeten zoeken maar ik heb ze gevonden :)

Quote:
Kijk dat is nog eens info! :thumbup:

Het scheelt je dan minimaal 2cm door het niet gebruiken van de adapters. Als ik het dan op de foto goed kan inschatten steken de velgen op een mooie manier buiten de wielkasten.

Zoals ik nu ga rijden 8x16 icm de adapters steken ze subtiel uit de kasten... Ik kan in de toekomst misschien een keer 2 inch randen proberen, maar dit seizoen ga ik er zo mee rijden.

Vains 04-05-2009 17:58

Laatst ook een originele zwarte VR6 grille gekocht, ik vind dat namelijk een stuk mooier dan een grille in kleur van de wagen.

Ook heb ik de wagen vandaag een grondig gewassen, dus ook een klei en polijstbeurt gegeven...

Natuurlijk ook de sponningen goed schoongemaakt en in de was gezet :thumbup:

En nu wachten op de wielen :(

sanderz 05-05-2009 12:08

i think i'm in love :D

All times are GMT +1. The time now is 21:56.