Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Arne's 1983er Passat Variant GL 32b (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49641)

Wim. 15-03-2009 22:55

Kom je dan eens je deurpanelen halen? :D het is alweer Maart natuurlijk :)

De Passat word wel een leuk ding zo! ben benieuwd naar het totaal plaatje.. :)

Arne 16-03-2009 14:17

Wim die panelen kom ik deze maand bij je halen, beloofd!

Gisterenavond nog even snel een fotootje gemaakt na t verlagen;

Hij lijkt niet zo heel laag, maar vergelijk 't eens met hoe ie eerst stond :)

Achterkant had ik weer omhoog gedraaid, die zakt nog 4 cm.

Morgen heb ik weer vrij genomen om de Audi 80 veerschotels te monteren, die heb ik vanochtend meteen besteld.

De JOM veerschotels pasten namelijk voor geen meter, ik denk dat ie met deze schotels eerder hoger dan lager staat vergeleken met originele schotels. Miskoopje dus, maar ach die verkoop ik wel weer op Marktplaats :D

Ook nieuw schuim voor de zitting en de leuning van de bestuurdersstoel was nog leverbaar, ook meteen meebesteld. Kan ik een poging wagen mn stoel te restaureren, ding is nu redelijk funest voor mn rug :D. En aangezien ik van de zomer ongeveer 3000 km er mee wil gaan rijden dwars door Europa moet dat echt goed zijn.

Gijs 16-03-2009 15:30

Aardig eind gezakt inderdaad :) Is dit nu 8cm lager? Ik kan namelijk niet zeggen dat ie lager is dan mijn oude Passat met 6cm verlaging..

Arne 16-03-2009 15:48

't Zou idd ongeveer 8cm moeten zijn, al vertrouw ik die JOM veerschotels voor geen meter. Ik heb het idee dat als ik deze morgen vervangen voor type 89 schotels, de auto nog een beetje zakt. Ik denk dat ie ook nog wel een beetje moet inzakken. Ik had m ook wel iets lager verwacht eigenlijk, maar ja, zo valt er iig nog prima mee te rijden.

Het comfort valt me alles mee ook :)

Wat voor banden had jij om dat G60 staal heen, Gijs? 195/45-15? Die zijn ook een stukje lager dan 165/80-13, wat er nu bij mij om zit...scheelt 4 cm ongeveer in diameter :)

Oudelut 16-03-2009 19:50

:goodpost:
Ik ben van mijn angst voor -60 af, ga ook voor de -75! :woowoo:

Gijs 16-03-2009 23:20

Jep, op die foto had ik 195/45-15. Scheeld inderdaad aanzienlijk vergeleken jou 13"ers :)

Arne 17-03-2009 10:11

Ook weer opgelost dus, dan zitten we inderdaad op ongeveer dezelfde hoogte. Ik zit nu een beetje te twijfelen aan wat er voor banden voor op komen, 165/40-17, 185/35-17 of 195/40-17....

Gijs 17-03-2009 11:17

Ik zou zowiezo voor een breder loopvlak gaan en 185/35-17 kiezen (is qua diameter bijna gelijk aan 195/45-15) . Tevens heb je dan net een kleine diameter dan origineel, dus lager :)

RubenD 17-03-2009 12:53

Arne, niet de hoogte voor en na de tijd opgemeten?

Maar lijkt wel netjes.

Arne 18-03-2009 15:43

Neuh, heb niet gemeten, het is toch een vaste set dus veel eraan veranderen kan ik niet :)

Gisteren lekker een dagje vrij, ik heb Audi veerschotels gemonteerd ipv de JOM exemplaren. Past een stuk beter, auto is wel ietsje hoger aan de voorzijde nu. Ook de schroefset achter weer naar beneden gedraaid achter, ik heb nog 3 cm draad over. Probleem is nu weer dat de uitlaat op de achterbrug rammelt, ga dit weekend nieuwe uitlaatrubbers monteren en de schroefset cm voor cm omhoog zetten totdat de rammel weg is. Het rijdt verder prima, moet wel nodig uitgelijnd worden.

Verder heb ik gisteren de bedrading van de oliedrukschakelaars aangesloten zoals t zou moeten volgens het stroomloopschema, nieuwe benzineslangen gemonteerd en de volledig verweerde sierlijsten van de achterste ramen gehaald.

En dit weekend staan de achterremmen op t programma, ik denk dat ik deze helemaal ga reviseren, nieuwe trommels, voeringen, en remcylinders. Maar eerst even meten en kijken wat ik precies nodig heb.

Als dat klaar is moet de auto technisch wel in staat zijn om Italie te kunnen bereiken, en ons ook weer terug te brengen :)

De Pul 18-03-2009 17:36

je bent er maar druk mee :thumbup:

Gijs 18-03-2009 18:15

Wat betreft uitlaat ophangrubbers; koop originele van VW! Die gaan 10x langer mee dan die prut bij de automaterialenzaak én de uitlaat hangt veel beter onder de auto :)

Arne 19-03-2009 11:46

Quote:
Originally Posted by Gijs
Wat betreft uitlaat ophangrubbers; koop originele van VW! Die gaan 10x langer mee dan die prut bij de automaterialenzaak én de uitlaat hangt veel beter onder de auto :)

Idd ja, ik heb ze al klaarliggen :)

joostvw 19-03-2009 17:31

mooie wagen arne, ik ben jaloers op jou kofferruimte :)
en ik ga deze zomer ook zo'n carburateur bestellen, in engeland dan...
wanneer komen die andere wielen?

Arne 20-03-2009 09:20

Tja voorlopig nog niet. De auto is woensdag van de krik geschoten, en op t voorscherm geland :rolleyes:. Nou zat er al een dikke deuk in het scherm maar nu moet er zeker weten een nieuw scherm op en dat moet uiteraard gespoten worden...Ook komt er een andere achterklep op, en die moet ook gespoten worden. Meteen maar wat andere plekjes mee laten nemen, dus dat wordt een flinke kostenpost. Als iemand hier nog een goed en goedkoop adres weet laat t me maar even weten via PM!

joostvw 20-03-2009 16:04

aaij das minder. ik leg er altijd 1 of 2 oude wielen onder zodat niet aleen de auto veilig staat ,maar meer omdat ik er dan ook veilig onder lig ;)
maar wel weer mooi dat je de andere plekjes ook gelijk mee kunt nemen.

Arne 20-03-2009 16:09

Ik was onderweg toen t gebeurde, dus had alleen een noodkrikje bij me, klote ding.

joostvw 20-03-2009 16:31

o vandaar

Zollie 20-03-2009 17:25

hoe 'praktisch' zijn schroefpootjes van zon golfje2?

ik heb van duitse ebay achter verlagingsveren, maar ten eerste is de rechter slapper dan de linker, dus na n drempel schommelt ie wat naar beneden rechts, en met wat lading hangt ie rechts lager...

en over t praktsiche dus: lading. ben ermee op wintersport geweest met 4 neuzen, maar dan ligt ie toch aardig op zn gat :D
houden schroefpootjes t wat stugger? dus zakken ze minder bij het meezeulen van gewicht? of kan ik beter orgi versterkte veren op mn verlaagde dempers knallen??

iemand ervaring?

Arne 20-03-2009 17:29

Schroefpoten zijn een heel stuk stugger. Ik ben laatst een kuub of 2 grof vuil weg wezen brengen met de Passat, en hij hing maar amper naar achteren :D. Is ook ideaal natuurlijk, dat je m voor de wintersport als je echt zwaar beladen bent nog even wat omhoog kunt draaien. Het is wel een heel stuk stugger dan verlagingsveren, maar ik irriteer me er niet aan. Ik zou wel altijd een set nemen die bekend staat als zijnde niet stug.

Zollie 20-03-2009 17:55

ok, zit namelijk ff te brainstormen over wat ik achteren eronder knal...

*de golf4 kombi van mn pa is compleet orgi, en met 4 man op vakantie geweest, volle lading, en reed heerlijk, nauwelijks doorzakken. en dus niet keihard ofzo, lekker over drempels etc.
*wat ik nu heb is shit, goede hoogte, maar met 3 man ben je al de pineut.
*hoe stug is stug? moet je echt slakjes-traag over drempels tenzij je een niergordel draagt??

omdat die golf4 van mn pa dus goede eigenschappen heeft, dacht ik aan dat soort veren eigenlijk... zou dat te doen zijn? met verkorte dempers die ik heb, zodat ie wel iets lager ligt??

Arne 22-03-2009 11:56

Quote:
Originally Posted by Zollie
ok, zit namelijk ff te brainstormen over wat ik achteren eronder knal...

*de golf4 kombi van mn pa is compleet orgi, en met 4 man op vakantie geweest, volle lading, en reed heerlijk, nauwelijks doorzakken. en dus niet keihard ofzo, lekker over drempels etc.
*wat ik nu heb is shit, goede hoogte, maar met 3 man ben je al de pineut.
*hoe stug is stug? moet je echt slakjes-traag over drempels tenzij je een niergordel draagt??

omdat die golf4 van mn pa dus goede eigenschappen heeft, dacht ik aan dat soort veren eigenlijk... zou dat te doen zijn? met verkorte dempers die ik heb, zodat ie wel iets lager ligt??

Ik zou t eerlijk gezegd niet weten of je Golf4 achtige dempers er onder kunt hobby'en, volgens mij zit bij een mk4 de veer naast de demper op de achteras, dus dat wordt lastig.

Qua stugheid, je merkt wel dat hij achter stugger is dan aan de voorzijde waar gewoon verkorte dempers gemonteerd zijn, ik rij niet volgas over drempels maar ook niet superlangzaam! Op klinkerstraatjes voel je de hobbels ook wel, maar ik vind een stugge auto wel lekker eigenlijk.

Arne 22-03-2009 11:58

Gisteren trouwens niet zo veel gedaan aan de auto, wel even op de brug gehad en nieuwe uitlaatrubbers gemonteerd. Toen liep de uitlaat nog aan op de achteras, de schroefset een stukje omhoog gedraaid.....nog aanlopen :( Toen maar een stuk rubber van 1 cm dik op de achteras vast getie-wrapt, opgelost :D

Jurgen Santana 22-03-2009 13:35

Quote:
Originally Posted by Arne
Schroefpoten zijn een heel stuk stugger. Ik ben laatst een kuub of 2 grof vuil weg wezen brengen met de Passat, en hij hing maar amper naar achteren :D. Is ook ideaal natuurlijk, dat je m voor de wintersport als je echt zwaar beladen bent nog even wat omhoog kunt draaien. Het is wel een heel stuk stugger dan verlagingsveren, maar ik irriteer me er niet aan. Ik zou wel altijd een set nemen die bekend staat als zijnde niet stug.

Bij mij heb ik bij het Golf 2 spul ongeveer 80% van de stootrubbers af gehaald. En dan heb ik nog weinig speling. En zo laag heb ik hem achter niet.

Mischien is dat bij jou ook wel het geval.

Dat stuk rubber op de achteras moet je wel vaak vervangen trouwens. Bij mijn Jetta brand het telkens weg :D

Arne 22-03-2009 17:36

Ik heb achter nog 4,5 cm draad over. De poot is een stukje langer dan de standaardveerpoot zag ik....Achter heb ik de rubbers niet ingekort, voor wel.

Arne 23-03-2009 14:16

Gisteren een originele bank in de juiste kleur beige opgehaald voor in de kofferruimte, zo wordt het een 7-zitter :D Weet nog niet of ik hem meteen in ga bouwen, maar ik heb m iig staan, vind je anders ws nooit meer :)

Dit is er een van een 35i, maar die lijkt er veel op, als ie al niet hetzelfde is.

Pedaalemmer 23-03-2009 15:29

Dat is gaaf! maar dan zit je toch ook omgedraait in de auto?

Arne 23-03-2009 15:35

Ja klopt ja. Tis ook een bankje voor 2 kids, een volwassene zal er niet echt lekker zitten :D. Ik moet even kijken hoe ik het ga doen, want er komt ook een rolo in en ik denk niet dat dat samengaat. Dus het mooiste zou een systeem zijn waarmee ik de 3e bank eenvoudig in en uit de auto kan halen.

Boeie 23-03-2009 16:27

En hoe ziet dat er ingeklapt uit dan?

MauSeR35 23-03-2009 19:25

Geinig ding, kende het eigenlijk alleen van Peugeot en Renault..

Arne 23-03-2009 20:33

Quote:
Originally Posted by Boeie
En hoe ziet dat er ingeklapt uit dan?

Alleen de zitting klapt omhoog, tegen de rugleuning aan. De rugleuning staat altijd omhoog. Ziet er op zich wel grappig uit, met die rare hoofdsteunen :)

De Pul 23-03-2009 21:28

wij hadden vroeger ook zo'n passat,zaten als kleuters altijd domweg door die hoofdsteun met de voorste rij te lullen haha zie het nog zo voor me:D:D
leuk man....

Arne 26-03-2009 13:59

Hopen op lekker weer dit weekend, dan komen er namelijk nieuwe remschijven onder, geventileerde 239mm's de ipv de huidige massieve, en uiteraard de bijbehorende remblokken. Ook de trommels achter en de remvoeringen worden vervangen... En er staat een nieuwe middendemper op de planning, die is een klein beetje lek.

Arne 29-03-2009 18:13

Remmen zijn helaas niet gelukt, voor zit de klauw blijkbaar met een Inbus 7, en die had ik niet..van de week even halen. En de trommels, hoe krijg je in vredesnaam die onderste veer los die de remvoeringen bij elkaar houdt??

Ook weer eens wat fotootjes gemaakt, heb wielen gepast die eigenlijk voor de GTI bedoeld zijn, maar ze staan best dik :D

Schmidt Modernlines 16x9 met Kumho's 215/40-16 :woowoo:

Had maar een kant gewisseld; verschil in breedte is vrij groot :D:

Hier zie je trouwens de extra bank in de kofferbak:

:cool:

martiepartie 29-03-2009 19:02

Perfect!!!

Gertjan 29-03-2009 19:17

Vet!

Mitta 29-03-2009 20:12

ziet er heeel erg dik uit!:D

Edition-Blue 29-03-2009 20:16

Heel mooi !

jetta mk1 '82 29-03-2009 20:25

dikke hoepels kerel ;) !!

gr. martijn

Oudelut 29-03-2009 21:00

Supervet, al denk ik dat ik vóór een half J minder net iets mooier had gevonden...
En het is niet helemaal zeitgenossen, hè?! ;)

Maar wel een dikke mobiel zo! :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 00:13.