Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Bug 1302 `72 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41369)

-Frank- 13-12-2008 20:18

Dank je :)

-Frank- 13-12-2008 20:25

Beste lezers,

Deze week heb ik niet veel kunnen doen. Mijn moeder doet aan kerststukjes maken dus mijn werkplaats was een tijdelijke bloemenwinkel. :screwy: Ik heb wat schoongemaakt en de motor op de versnellingsbak vastgemaakt. De veer die de koppeling omhoog houdt was afgebroken. Nu wilde ik die vervangen maar kreeg het palletje waar de koppelingskabel aanvast zit niet los. Na wat kloppen en trekken zit ie in eens muurvast. Dus volgende week de motor weer ff ligten en kijken wat het probleem is. Heb nog een reserve bak liggen dus dat moet goedkomen. :)

Frank

Nas 25-12-2008 12:35

Volgens mij, ben je toch weer een stuk verder of niet :p

-Frank- 26-12-2008 16:48

Beste lezers,

Nadat ik mijn moeder uit haar eigen garage had verbannen, heb ik idd weer het een en ander gedaan. :D Het probleem met de koppeling is verholpen, de body zit weer vast op het chassis, de stuurinrichting is weer helemaal in orde. :) Wel maak ik me zorgen over de hoogte van de wagen want hij hangt behoorlijk naar achteren. Voor heb ik verlagings veren van 4 tot 6 cm aangebracht, kan iemand vertellen of die na monage nog na zakken? Dat heb ik hier ergenst gelezen op het forum maar dat ging over wagens waar de motor voor ligt, een kever heeft daar weinig kilo`s.

Morgen ga ik al het "blik" monteren zodat ie dadelijk klaar is voor de spuiter.

Frank

Stijn 26-12-2008 22:10

Mooi werk!

Ik denk dat de Kever niet wezenlijk meer zal zakken voor dan de huidige stand. Er komt natuurlijk nog een tank, wat deuren en wat glas in, maar het is niet te vergelijken met een Golfje waar nog even 150 kg aan blok en bak ingetakeld moet worden.

-Frank- 27-12-2008 18:06

Dat is jammer, had me er meer van voorgesteld. Misschien kan ik wat extra gewicht in de kofferruimte leggen.

Quote:
Originally Posted by Stijn
Mooi werk!

Ik denk dat de Kever niet wezenlijk meer zal zakken voor dan de huidige stand. Er komt natuurlijk nog een tank, wat deuren en wat glas in, maar het is niet te vergelijken met een Golfje waar nog even 150 kg aan blok en bak ingetakeld moet worden.

-Frank- 27-12-2008 18:17

Beste lezers,

Het lijkt weer op een kever. Ik heb voor in de kofferruimte 2 banden met velg liggen zodat ie wat dieper ligt. Ik had verwacht dat ie wat lager zou liggen, dit lijkt wel origineel.

Frank.

levis 28-12-2008 11:43

origineel is zo'n ding nog hoger, ik had er twee schroefveren opgezet voor als ik jou was. :thumbup:

-Frank- 28-12-2008 12:29

Klopt, ik dacht dat dit voldoende zou zijn. Maar dat kan ik altijd nog doen :rolleyes:

Quote:
Originally Posted by levis
origineel is zo'n ding nog hoger, ik had er twee schroefveren opgezet voor als ik jou was. :thumbup:

Nas 29-12-2008 10:14

Het begint weer ergens op te lijken :p

Maar idd, schroefveren :P

-Frank- 10-01-2009 20:40

Beste lezers,

Ik ben alweer een tijdje bezig met de kabelboom. Ben al een eind opweg met behulp van foto`s en tekening. Ik heb alles aangesloten maar blijf nog met een aantal kabeltjes en storingen zitten. Ik heb het vermoeden dat ik toch de verkeerde tekening heb. De tekening komt soms niet overeen met mijn de-montage foto`s. Heeft er misschien iemand een goede elektra tekening van een 1302 april 1971?

Groeten,
Frank

Hier een aantal foto`s

-Frank- 12-01-2009 20:15

Na wat zoeken op internet nog een aantal schema`s gevonden. En na wat puzzelwerk brandt alles :rock:

Morgenavond begin ik aan de remmen. Er moet nog een stukje leiding gelegt worden en dan de olie er op. :)

MauSeR35 14-01-2009 20:54

Nice, ziet er al (bijna) weer als kever uit. Ben benieuwd naar het resultaat als ie helemaal in kleur is. Succes er mee!

-Frank- 17-01-2009 19:57

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Nice, ziet er al (bijna) weer als kever uit. Ben benieuwd naar het resultaat als ie helemaal in kleur is. Succes er mee!

Dank je!

-Frank- 17-01-2009 20:29

Vandaag weer het een en ander in orde gemaakt. De remmen staan op olie en zijn afgesteld, en de benzinetank is geplaatst en aangesloten. Kan nu eindelijk de motor normaal starten en uitzetten :thumbup:

Ik zag dat vwcrewcab een filmpje had gemaakt van zijn lopende kever. Bijdeze hier een link voor een filmpje dat ik van mijn kever heb gemaakt.

link: http://www.youtube.com/watch?v=F58lRm5X6gI

Groeten,
Frank

levis 17-01-2009 20:40

loopt als een zonnetje!

Nas 18-01-2009 15:24

Vet Frank!

Klinkt goed.... wanneer testritje :p

golf16v 18-01-2009 15:45

schroefsetje steken, dan kies je de hoogte zelf

heb eentje van remmele motorsport (made by FK) op onze 1303 cabrio steken en supertevreden van:

-Frank- 18-01-2009 19:14

Ik wil in de toekomst schijfremmen voor aanbrengen. Ik denk dat ik dan de schroefset meteen mee pak. De tijd begint te dringen aangezien hij 17 april klaar moet zijn...

levis 18-01-2009 19:55

spuiten en opbouwen.

mocht het ooit zover zijn wat betreft de remmen, kun je gaan kijken naar porsche 944 remmen. praktisch plug en play, zijn genoeg beschijvingen te vinden.

Edition-Blue 18-01-2009 19:57

Goed bezig !!

-Frank- 19-01-2009 15:14

Quote:
Originally Posted by levis
spuiten en opbouwen.

mocht het ooit zover zijn wat betreft de remmen, kun je gaan kijken naar porsche 944 remmen. praktisch plug en play, zijn genoeg beschijvingen te vinden.

Idd spuiten en opbouwen, over 2 weken gaat ie weg. Maar er zijn toch ook standaard schijfrem-kitjes te koop voor de kever? Of is dat geen goed spul?

-Frank- 19-01-2009 15:14

Quote:
Originally Posted by Edition-Blue
Goed bezig !!

Dankje :)

levis 19-01-2009 15:25

de standaard kever setjes zijn aardig, het is maar net wat je wil. porsche is natuurlijk beter. en voor de prijs wat je kwijt bent voor zo'n standaard set kun je ook porsche remmen erop zetten of je bent zelfs nog goedkoper uit.

-Frank- 24-01-2009 16:24

Beste lezers,

De kever is nu klaar voor de spuiter die hem als het goed is volgendeweek komt halen. Vandaag de laatste puntjes afgewerkt met de hulp van Beetle onze hond ;)

Frank

pinball 24-01-2009 17:03

leuk hondje :)
en een zeer mooie kever.. die heeft mijn moeder ook gehad,, scheen ook wel een rap wagentje te zijn.. (verkocht toen ik net was geboren 30 jaar geleden bijna:()
is dit nou dat model met die "porsche" motor.????
of heb ik dat nou verkeerd, :)
gr pinny

-Frank- 24-01-2009 18:10

Quote:
Originally Posted by pinball
leuk hondje :)
en een zeer mooie kever.. die heeft mijn moeder ook gehad,, scheen ook wel een rap wagentje te zijn.. (verkocht toen ik net was geboren 30 jaar geleden bijna:()
is dit nou dat model met die "porsche" motor.????
of heb ik dat nou verkeerd, :)
gr pinny

Of ie snel is weet ik niet. Er ligt wel een 1600cc motor in maar die is verder standaard. Dit model is nooit met een Porsche motor uitgebracht, maar wellicht dat iemand hier meer van weet. Wel heb ik me laten vertellen dat een bepaald type Porsche motor precies past. Daar wil ik me later nog eens in verdiepen... :cool:

-Frank- 31-01-2009 21:04

Beste lezer,

Heb afgelopen week weinig gedaan aan het project. Hij is spuit klaar en maandag wordt ie opgehaald. Heb wel een setje Porsche velgen gekocht en ga ze volgende week ophalen. Ben nog opzoek naar naaf kappen/doppen, die zitten er niet bij.

Plan is om het hart beige te spuiten, en de brede buiten rand te polijsten. Nas had al aangeboden dit setje onderhanden te nemen :thumbup:

Frank

EelcoB 03-02-2009 15:09

Ik heb net je hele topic doorgelezen, ik heb erg respect voor je werk! :cool: !

Ziet er erg goed uit! :thumbup:

-Frank- 03-02-2009 16:49

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Ik heb net je hele topic doorgelezen, ik heb erg respect voor je werk! :cool: !

Ziet er erg goed uit! :thumbup:

Dankje, ik doe mn best :)

Nas 03-02-2009 17:38

Die velgen worden nog een leuk klusje, maar gaat zeker goed komen!

Zijn het geen wolfrace velgen? Kenners? Help! :D

Nas 06-02-2009 23:11

Frank,

Is ie al opgehaald door de spuiter?
Ennuh.. weet iemand meer info over die velgen?

-Frank- 08-02-2009 13:32

Quote:
Originally Posted by Nas
Frank,

Is ie al opgehaald door de spuiter?
Ennuh.. weet iemand meer info over die velgen?

Yep, hij is weg :)

-Frank- 26-02-2009 21:00

Beste lezer,

Nadat mijn kever ongeveer 3 weken bij de spuiter heeft gestaan, is ie er eindelijk aan begonnen. :)

Hier alvast een aantal foto`s

-Frank- 27-02-2009 18:56

Ben vandaag weer even wezen kijken. Hij staat nu in de primer, wat rest is het opschuren en aflakken :)

Frank

ScareMercy 27-02-2009 19:53

Is dat een Karmann Ghia die blauwe?

Ziet er netjes uit!

-Frank- 27-02-2009 20:44

Quote:
Originally Posted by ScareMercy
Is dat een Karmann Ghia die blauwe?

Ziet er netjes uit!

Ja idd een Karmann, ook een project van iemand

levis 27-02-2009 22:14

cool, ben echt benieuwd!

-Frank- 02-03-2009 17:23

Beste lezers,

We moeten nog even geduld hebben voor het eind resultaat van het spuitwerk. Hij staat nu klaar om de spuitcabine in te gaan voor het aflakken. Morgenavond heb ik hem als het goed is terug!

Frank

Nas 03-03-2009 10:25

Ik heb zin in vanavond! punk

All times are GMT +1. The time now is 10:45.