Bumper is idd ongeveer 300,-. Op mijn schaderapport staat die ook. Vandaag dat ik 505,- had gevangen voor die schade! :)
En ik heb vandaag de rode Golf overgeschreven en opgehaald! Wat er goed aan is: - heerlijk lederen stuurtje! - werkend origineel schuifdak - motor voelt goed - achtergordels, hoedenplank en grille zijn bruikbaar Wat er minder aan is: - scheurtje in de voorruit - glas rechterbuitenspiegel mist - hemeltje hangt los - kilometerteller werkt niet (snelheidsmeter wel) - koppeling is niet top meer, grijpt ook erg laat aan - auto maakt herrie tijdens het rijden, het lijkt iets met de versnellingsbak te maken te hebben. Een zoemend geluid... - auto is vies en mat... - tank is leger dan leeg Ik weet nog niet of een APK loont. Eerst maar eens wat onderdeeltjes wisselen en de auto helemaal schoonmaken. Foto's volgen morgen namiddag/avond. Oja, de teller staat op 105.300 maar ik weet niet hoelang deze kapot is. Nog geen jaar denk ik (ivm APK), dus er staan weinig kilometers op de klok! |
Vandaag weer even bezig geweest:
blauwe Golf: achtergordels gemonteerd! Zondag bleven ze vastzitten, maar nu deden ze het weer gewoon! Daarnaast ook een paar dopjes enzo overgezet van de rode naar de blauwe. rode Golf: - A/B/C-stijlen weer gemonteerd - Achterlichten, handgreep, kentekenplaat en logo 'Golf CL' verwijderd en alles daar een beetje schoongemaakt. - Paravaanbak schoongemaakt - Grille gewisseld Oja: de achterbumper van de blauwe krijg ik nog steeds niet los... Fotootjes: De Golfjes op de oprit: De Duitse dealersticker (de mattenset is zelfs nog van dezelfde dealer!): Het tellerblok, geen id hoelang die stand er al op staat: Hoeveel kleuren rood tel je? Schuifdakje: Een foto van het motorblok: Zo staat ie er nu bij: Zulke koplampsproeiers wil ik nog eens op de blauwe: Mijn Michelin-overall: |
Toch is helios blauw een stuk mooier als 10 kleuren rood ;)
|
Toch wel he! Komt ook vooral omdat Helios blauw metallic is, en dit Kirschrot een standaardlak. Je ziet het verschil, na al die jaren zonlicht erop!
|
heej berry, die achterbumper zit vast met 2 bouten aan elke kant.. bij de steunen;) dan moet het lukken..
|
Ik weet de bouten (maat 17) inderdaad te vinden. Heb ze al onder de WD40 gespoten en proberen los te draaien met een dop en een sleutel van zo'n 50cm lang, maar ze willen niet los. Het zit al 20 jaar vast, dat is het probleem... :)
|
Quote:
hehe,leuk he zoun oud golfje voor aan te sleutelen,die bouten van mij zaten ook muurvast,ik heb ze losgekregen door eerst er een goede dop en ook goed erop zetten en dan een stang over je ratel zetten en dan losschrikken,beste ff met 2 man doen...succes dermee,schokbrekerbouten zullen achter ook wel lekker vastzitten dan.... :) |
Ach, aan het gereedschap kan het niet liggen (let niet op deze lade specifiek, voor de bouten van de bumper gebruik ik spullen uit een andere lade):
Het probleem is dat ie er bij de bouten links overheen schiet: de dop komt dus naar beneden als je 'm los wilt draaien. Rechts is er gelukkig wel -met moeite- iets van beweging in te krijgen. De schokbrekerbouten zijn al los geweest en zaten idd aardig vast. Net als de veerpoten vóór: die hebben daarom eerst een weekje mogen weken in de WD40! |
Bij mij zaten ze ook muurvast..heb mijn handen toen goed naar de kloten gewerkt en flink zitten vloeken, maar het is mij uiteindelijk met geduld en kracht gelukt:D
|
Sja, dan ga ik maar weer eens wat rommelen. :)
|
Gister samen met m'n vader eindelijk de bumper losgekregen! Sleutel met een grote 'arm' erop gezet en een houten hefboompje eronder.
Daarna bezig geweest met de bumpers. De door mij opgehaalde bumper is toch ietsjes minder netjes dan ik dacht, dat is wel jammer. En één bout ging niet los, dus heeft m'n vader er vandaag een nieuwe bout ingelast, om de bumper op de trekhaak gemonteerd te krijgen. Daarna de binnenbalk en de trekhaak ingespoten met tectyl en de bumper zelf ook even zwart gemaakt. Dat tectyl is wel nodig want de binnenbalk van m'n vorige bumper was zéér roestig, zeg maar bijna rot... Maarja, de bumper zit er nu eindelijk onder!! Ook even bezig geweest met de koplampen: de rechterkoplamp van de blauwe is vochtig van binnen. De rode heeft echter koplamphoogteverstelling en dat motortje kreeg ik er niet af. Even opzoek naar een andere koplamp of toch maar proberen de koplampen met hoogteverstelling over te zetten!! |
Lang geleden dat hier iets gepost is!
De rode is inmiddels verkocht. Zo zag ie eruit na een poetsbeurt: Hier nog een mooi plaatje van de blauwe: Intussen zit er wel een nieuwe kentekenplaat op :) De blauwe heb ik nog steeds in bezit, maar ik rij er haast niet meer mee. Mijn zusje rijdt er nog wel eens mee. Ik rij nu in een Citroën C1, een leaser die ik heb gekregen omdat ik vanaf 1 september een fulltime baan heb. Ik doe een traineeship in de financiële administratie. De C1: Ik heb erover zitten denken om de blauwe te verkopen, maar ik ben bang dat ie gewoon veel te weinig gaat opleveren. Het is namelijk een 1.3 met 4bak en 248dkm op de teller. Maar technisch is ie perfect: nieuwe remmen, en de koppakking, d-riem, uitlaat, bougiekabels, etc zijn ook niet zo lang geleden vernieuwd. Dus dan maar gewoon houden tot ie belastingvrij wordt; nog 4 jaar minus 1 dag wachten :) En begin zomer 2009 toch maar weer gaan kijken voor een Kevertje voor erbij! |
Niemand die het leest, toch maar even een update :p
Mijn zusje rijdt nu met de mkII. Gisteren heb ik de subwoofer eruit gehaald en speakers in de hoedenplankdragers gemonteerd. Dat is dus weer wat netter :) Wel minder dat er aan de rechterzijkant wat lichte krassen zitten. En de lak wordt daar sowieso slecht... Eens kijken of goed poetsen nog helpt, anders zou er toch gespoten moeten worden :( |
Zijn die krassen nieuw of zaten die er altijd al, wel jammer iig.
Maar als je Golf oldtimer is, wat ga je er dan mee doen. Verkoopwaarde zal niet veel veranderen denk ik zo. |
Ach, minder waard wordt ie niet. En als ik de prijzen van de Golf I zie, denk ik dat deze ook wel in waarde gaat stijgen. Maar het echte voordeel is dat ie dan belastingvrij wordt en goedkoop te verzekeren. En het blijft toch mijn eerste autootje, ik merk dat ik 'm moeilijk kan wegdoen. Dus ik houd 'm maar gewoon :)
Die krassen zijn nieuw, eigenlijk is het één lange kras. Maar hij zit niet diep zag ik, dus dat moet te poetsen zijn. Maar de blanke lak is ook slecht daar, dus die zijkant kan sowieso niet meer als nieuw worden... |
Belastingvrij wordt ie niet meer, gezien de laatste plannen. Ik heb een leuke Kever gezien, en dat is toch wel het enige waarvoor de Golf weg zou kunnen gaan. Nu nog eens bedenken wat ie zou kunnen opbrengen...
Iemand een idee? (Heb ikzelf ook wel, maar ik ben even benieuwd wat jullie vinden/denken!) |
Ik denk dat je je niet teveel illusies moet maken, met een verse apk is hij zeker minstens €500 waard, met veel geluk kun je het dubbele eruit halen, maar daar zou ik maar niet teveel op hopen. Je moet ook maar net iemand hebben die er de waarde van in ziet en er ook voor wil betalen.
Blijft natuurlijk zonde van je werk en liefde voor deze auto, maar dat kost het nu eenmaal en je krijgt het er niet voor terug. Ik kan je genoeg voorbeelden geven... |
All times are GMT +1. The time now is 02:55. |