Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   79' Audi 80 GL Webers inside (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33138)

Golf_1_gts 16-11-2007 17:34

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Cup-a-soup versie :rolleyes: Origineel is het wel :D

Project staat nog steeds wat op non-actief, want ik wacht nog steeds op de veren+dempers set uit Duitsland. Had het vorige week al verwacht toen zeiden ze dat ze het deze week zouden versturen. Deze week ook nog niets binnen zeggen ze weer dat ze het volgende week gaan versturen :confused: Dus zonet weer mail gestuurd waarom het zolang duurt.

99.7% positieve reacties @ Ebay ... die van mij wordt iig NIET positief.

Is normaal bij ebay vooral als ze het naar nederland moeten sturen. Gewoon positieve reactie geven als je het krijgt, omdat het waarschijnlijk goed en goedkoop is.

Menace 16-11-2007 18:56

IK zeg russisch leger thema :D

Lieuwe 16-11-2007 19:51

Met zo`n sikkel etc op de zijkant zeker :D

Menace 16-11-2007 21:07

Quote:
Met zo`n sikkel etc op de zijkant zeker :D

You read my mind my friend ;) :D :cool:

Arnaud 18-11-2007 02:43

Snikkel op de zijkant? :D

Lieuwe 18-11-2007 19:37

Zondagmiddag en dan alweer aan het bier Arnaud ? :D

Lieuwe 23-11-2007 17:40

Nog steeds geen verlagingsset .. is nu al bijna 3 weken geleden dat ik besteld/betaald heb :mad:

Nog even en de auto wordt 1 met de garage :D Heb nog niet eens normaal in het ding kunnen rijden sinds de webers afgesteld zijn. Ben toch wel redelijk benieuwd hoe het volgas gaat :tongue:

Boeie 23-11-2007 19:00

En de kat schud zn hoofd? ;)

audi dude 25-11-2007 20:37

en hoe zit da hier, al kunnen testen??
propere wagen trouwens ;)
welke verlagingskit heb je besteld?
mijne staat zo, zelf samengestelde kit op basis van v -maxx daar der ni veel te krijgen is voor mijnen typ

greetz
Ronald

Lieuwe 29-11-2007 15:56

Echt een vette auto dat :D

Pirelli`s staan er ook goed onder.

Ik wacht nog steeds op mijn verlagingsset, al 4 weken. Besteld bij de, heeft zin om allerlei rare taal neer te zetten, oosterburen via ebay. Heb het nu wel gehad met die lui daar. Wil verdomme wel een keer voelen wat die motor doet :mad: Wat moet ik btw voor het nummer neer zetten als ik wil bellen naar Duitsland ? Zonet een poging gedaan met van alles en nog wat, maar krijg niemand aan de lijn.

RubenD 29-11-2007 16:01

+49 is de landcode.

Maar een mindere Ebay.de ervaring? Jammer joh!

Lieuwe 29-11-2007 16:49

49 ervoor heb ik ook al geprobeerd ja.

Ik dacht ook altijd dat ebay.de zo goed was, maar ik heb gelijk weer gedonder. Is ook nog gewoon een goeie aanbieder met 99+% positieve reacties en een dikke ebay shop etc. Heb zonet weer een bericht gestuurd, hoop dat ik daar reactie op krijg. Op de laatste 2 berichten heb ik niet eens een antwoord gekregen.

Ferry24 29-11-2007 17:33

0049 he niet alleen 49

ik heb laatst ook via ebay besteld en eigenlijk niks anders dan positief

jetta mk1 '82 30-11-2007 00:09

Quote:
Originally Posted by Ferry24
0049 he niet alleen 49

en de eerste 0 van het "gewone" nummer weglaten ;) !!

gr. Martijn

Ferry24 30-11-2007 07:04

ja precies goede aanvulling

martiepartie 30-11-2007 10:28

even Offtopic;
ik wacht nu ook al meer dan een week op een achterwiellager setje.. Heb het gekocht met de optie (schneller Versand, 24h), maar dat is blijkbaar toch niet zo?? Ook bij een Ebayshop, met 99% positieve reacties.
Tot nu toe ging alles via Ebay zeer snel en goed, maar nu even niet..

hoop dat je de verlagingsset snel binnen krijgt! Die audi moet snel de weg op!

Dasher 30-11-2007 10:35

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Ebay.de. Je moet niet vergeten dat als je iets met 24h bezorging besteld het van D naar NL nooit in 24 h gaat ;)

Jouw overboeking met Iban en bic-code duurt bij sommige banken al 5 werkdagen............als er geen weekend tussen zit.

Als de verkoper het dan wegbrengt gaat het eerst naar Hannover of Berlijn...........naar centraal-magazijn van de duitse post................dan gaat het naar Zwolle of Utrecht................daar wordt het weer verdeeld op regio...........en dan moet de postbode met zijn autootje nog jouw kant op.

Als ik iets bestel in D maak ik het stort ik het geld even bij een duitse bank en laat het bezorgen bij mijn ouders..............dan kan dat ook in 24h. Dat kan gelukkig omdat ik dicht bij de grens woon en mijn ouder in D.

Heb het al meegemaakt dat een kennis van mijn ouders iets bestelde in Winschoten...............voor Weener.............en dat het 1 1/2 week onderweg was terwiijl dat het hemelsbreed nog geen 30km uitelkaar ligt :D

Ferry24 30-11-2007 11:14

Heb je geen track and trace nummer???? Kreeg ik wel kon ik het pakketje helemaal volgen

martiepartie 30-11-2007 11:24

track trace nummer kreeg ik eergisteren, pakket is vandaag (net!)ontvangen. Het is eergisteren dus pas op de post gegaan in Dld.

Het is misschien met de betaling spaak gelopen, maar ik denk ook dat de ebayseller het pakket niet direct op de post gedaan heeft.
Heb extra betaald om het snel in huis te hebben, maar zo lang heb ik nog niet hoeven wachten op Ebay onderdelen.
@Dasher; Hier hetzelfde verhaal, pakket moest van Oldenburg naar Uithuizen, dat is nog geen uur rijden.. Had het beter zelf kunnen halen vorig weekend :)

Zollie 30-11-2007 11:58

neem paypal, weet je zeker dat de betaling soepel gaat! ik had mn veren binnen enkele dagen op de mat!

Berserker 30-11-2007 12:08

Gewoon afwachten, niet te snel druk maken...

audi-man 11-12-2007 22:25

Hallo,

Ik heb ook een Audi 80 van bouwjaar 1984,
Verlagingset heb ik nieuw van het merk Weitec deze is compleet met dempers is mij aangeraden, ze moeten er nog onder gezet worden.

Hier een foto van mijn Audi 80.

Ben zeer benieuwd hoe snel het rijd met dit blok , omdat ik in de toekomst ook zoiets wil inbouwen!! :D

Greesz Fred. ;)

Erik 12-12-2007 08:24

Heb je de veren nu al binnen?

Lieuwe 12-12-2007 17:23

Kreeg een paar dagen terug een email over de verlagingsset. Stond in dat bij de eindcontrole het pakket niet werd goedgekeurd en weer werd teruggestuurd. Dus verkeerd verpakt oid ? En nu lag het in een opslagdepot en werd niet eerder dan KW02/2008 (kwartaal 2 2008 ? :eek: ) vrijgegeven. Flikker dus maar lekker op met die bierdrinkende, worstvretende lui daar. Krijg het geld weer terug, want ik heb het wel gehad.

Gisteren bij de sloop 2 veren van een Caddy opgehaald. Deze ga ik nu aanpassen en eronder beunen. Lekker een stuk eraf flexen etc :D En ja ik weet wel dat dat niet het verstandigste is, maar ik ben nu wel klaar met dit gezeik.

Lieuwe 12-12-2007 17:34

@ Audi man .. stoer ding :thumbup:

Die verlaging kan die wel gebruiken :tongue:

MK2_Grado 12-12-2007 18:16

Leuk karretje, Ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd;)

Succes verder!

froggy 13-12-2007 09:02

Quote:
Kreeg een paar dagen terug een email over de verlagingsset. Stond in dat bij de eindcontrole het pakket niet werd goedgekeurd en weer werd teruggestuurd. Dus verkeerd verpakt oid ? En nu lag het in een opslagdepot en werd niet eerder dan KW02/2008 (kwartaal 2 2008 ? :eek: ) vrijgegeven. Flikker dus maar lekker op met die bierdrinkende, worstvretende lui daar. Krijg het geld weer terug, want ik heb het wel gehad.

Gisteren bij de sloop 2 veren van een Caddy opgehaald. Deze ga ik nu aanpassen en eronder beunen. Lekker een stuk eraf flexen etc :D En ja ik weet wel dat dat niet het verstandigste is, maar ik ben nu wel klaar met dit gezeik.

KW 02/2008 is gelijk aan kallenderwoche 2 van 2008 ==> is dus de 2de week van het jaar :thumbup:

Erik 13-12-2007 09:04

Dat is nog een kleine maand, had ik de bestelling toch even laten staan dan dat je nu gaat flexen in veren....

Lieuwe 13-12-2007 17:33

Ik denk toch niet dat het de goeie verlagingsset is + nog een keer een maand wachten heb ik ook geen zin in. Volgens mij heb ik een of ander tussentype achtig ding, want de meeste veren die je kan krijgen voor deze auto lopen bij de veerschotels wat naar binnen. Die van mij zijn over de complete lengte dezelfde diameter.

Hier een foto:

Mooie veer zat erop :D

Heb zonet nog de Caddy veer erop gekregen, maar nu zit de demper weer vast. Bij grof geweld krijg ik het een beetje ingeveerd, maar dan komt er wel wat olie uit de demper dus ik denk dat die wel overleden is :rolleyes: Oftewel beunen is ook niet de correcte oplossing. Toch maar weer eens kijken voor een correcte verlagingsset. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Wil de auto wel weer eens op zijn pootjes hebben, want dan kan de Golf1 weer de garage in. Elke week een liter water uit de Golf1 dweilen is ook niet bepaald een pretje.

variant110 13-12-2007 17:42

hey kerel schiet lekker op zo

zijn de poten van een polo niet ook zoiets als deze?

een keer een polo g40 verlaagd leken hier erg veel op!

meschien ook wel niet hoor maar wie weet ken je er wat mee.

Bas 13-12-2007 17:45

Ik weet niet welke set je eerst besteld had, maar is dit wat?
70/50 verlaging en zelfs geschikt voor een 2.0 16V ;)

Stoere bak btw, alleen nog even de knipperlichten ontlakken :thumbup:

Lieuwe 13-12-2007 17:45

Zijn idd wel meer auto`s met vergelijkbare veren/dempers .. polo is daar 1 van.

Hier een foto van een leuk verlagingssetje, maar met de verkeerde voorveren:

http://cgi.ebay.de/Sportfahrwerk-40...1QQcmdZViewItem

Dat bedoelde ik dus met de voorveren die naar binnen lopen. Dat moet ik dus niet hebben :) 99% zeker dat die veren ook bij het setje zaten die ik besteld had. Gelukkig heb ik die dus niet binnen gekregen.

Iemand nog wat goeie info ? Need some backup. Ben onderhand wel aardig klaar met die vierkante doos.

martiepartie 13-12-2007 17:48

lijkt er verdomd veel op inderdaad. Polo veerpoten zijn ook afgeleid van audi80 poten, aangezien de polo een kloon is van de audi50.. Vandaar dat de polo ook een comlpleet andere opzet qua wielophanging heeft dan bijv. de golf1.

Zal eens meten wat de polo veerschotels aan diameter hebben.

Bas 13-12-2007 17:52

Zijn het trouwens de originele veerschotels die je d'r bij hebt?

Polo veren zijn misschien wat te slap? 900kg ipv 700kg onbeladen

Neill_s 13-12-2007 17:53

Anders moet je eens naar Merwede Springs in de Meern bellen. Zij leveren veren aan bekende merken.... Waarschijnlijk hebben ze wel een set voor jou Audi. (en als het niet laag genoeg is kunnen ze ze ook nog drukken...;0 )

RubenD 13-12-2007 17:54

Check je PB!

Lieuwe 13-12-2007 18:01

Thanks. Zal wel eens contact opnemen met 1 van deze bedrijven.

Quote:
Originally Posted by Bas
Zijn het trouwens de originele veerschotels die je d'r bij hebt?

Polo veren zijn misschien wat te slap? 900kg ipv 700kg onbeladen

Geen idee of veerschotels origineel zijn of niet .. lijkt me van wel.

Bij een 700kg Polo heb je een instant stuiterbak als je gaat verlagen, misschien heb je bij 900kg wat meer vering ;)

Bas 13-12-2007 18:28

Een polo veer ('79-'94) heeft aan de onderkant een buitendiameter van +/- 13,7mm en loopt in de bovenste winding naar binnen naar 10,3mm

Een originele polo 1/ audi 50 voorveer heeft die versmalling niet aan de bovenkant, alleen zijn deze veren niet zo 1-2-3 te vinden.

BTW: de link gezien die ik net voor jouw reply had gepost?

Lieuwe 13-12-2007 19:07

Hehe dat is hetzelfde bedrijf waar ik net dat gezeik mee heb gehad ;)

En van die set weet ik ook vrijwel zeker dat het de verkeerde voorveren zijn.

Zag nog wel een setje dempers op ebay.de waar wel veerschotels bij zitten. Deze zitten er niet standaard bij lijkt me ? Als die dingen te (de)monteren zijn van de fusee/veerpoot dan zou dat ook nog een optie kunnen zijn.

Berserker 14-12-2007 08:43

@ Lieuwe, ik ken iemand die heeft die poten zelf aangepast en er een schroefset van gemaakt (ook audi 80), zal als ik thuis ben wel eens een fotootje posten, misschien dat hij t nog eens kan doen...

All times are GMT +1. The time now is 18:07.