Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Fotoshoot Golf "MK" 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31044)

arno2000 06-05-2009 07:25

ziet er goed uit hoor.

carbreaker de autosloper 06-05-2009 10:17

mooi als dr es iemand van af blijft,
geloof me dat er minder orginele 1 s ....zijn dan van die vertimmmerde hokken.........zoals die van mij ik kan dr ook niet van af blijven,.....en vele andere ook niet ....houden zo dat ding maar dat was je toch al van plan.....mooie kar

Der Typ Siebzehn 06-05-2009 15:13

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
mooi als dr es iemand van af blijft,
geloof me dat er minder orginele 1 s ....zijn dan van die vertimmmerde hokken.........

:goodpost:

Dat is het 'm net, veranderde wagens zijn er al genoeg, een Golf 1 in originele toestand zijn al haast zeldzamer, helaas...

Quote:
zoals die van mij ik kan dr ook niet van af blijven,.....en vele andere ook niet ....houden zo dat ding maar dat was je toch al van plan.....

Ik heb me laatst een setje "Tarantula" velgen gekocht, die worden er als daar dan bandje's op zitten op deze Golf geschroefd, voor de rest wordt er niks aan deze auto veranderd, niet eens 'n schroef/verlagingsset komt er op.

Quote:
mooie kar

Thank's!

Sjoes 85 06-05-2009 16:17

Vet man, die mail heb ik inderdaad ook gehad. Zie ik je vanavond?

Der Typ Siebzehn 19-06-2009 23:13

"Tarantula's"

Zoals ik al eerder hier schreef had ik me dus 'n gebruikt setje "Tarantula" velgje's gekocht (ze zijn overigens ook nog nieuw verkrijgbaar, voor evt. geinteresseerden zie hier), de vorige week heb ik er nieuwe bandje's op laten monteren, sinds afgelopen woensdag zitten ze op de "mark wan" :D , en vandaag (of eigenlijk al gisteren) even in het mooie Zuid Limburgse heuvellandschap (meine Heimat! :cool: ) een foto shoot van 't resultaat gemaakt:

Auch ein schöner Rücken kann entzücken :D

Na bijna 3 jaar in m'n bezit te zijn dus nu toch 'ns andere velgen op m'n auto (hoewel geen BBS enz., ik wil 't origineel), en ze zitten mooi op tijd op de wagen voor 't komende Golf + Jetta Mk1 Treffen te Wolfsburg de volgende maand.

Sjoes 85 02-07-2009 14:37

Hoi René,\

dit ziet er erg strak uit zeg, mooie velgen! Heb je ze opnieuw gespoten!

en nu plat met dat ding :D
groeten Dennis en tot in WOB he :thumbup:

Der Typ Siebzehn 02-07-2009 16:32

Hey Dennis,

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
dit ziet er erg strak uit zeg, mooie velgen! Heb je ze opnieuw gespoten!

Thank's!

Ik heb ze niet opnieuw gespoten, dat had de verkoper van die "tarantula's" al 5 jaar geleden laten doen.

Quote:
en nu plat met dat ding :D

Niet nu, maar misschien ooit eens later, d.w.z. iig. niet zolang die in mijn bezit is :D

Quote:
groeten Dennis en tot in WOB he :thumbup:

ja, tot over 15 dagen in WOB! :thumbup:

Groeten René

P.s. vergeet s.v.p. NIET dat volksforum shirt wat je voor me besteld hebt mee te nemen naar WOB ;-)

BOORMAN 06-07-2009 09:06

Daai Golf Is Baie Mooi

Der Typ Siebzehn 06-07-2009 17:06

Quote:
Originally Posted by BOORMAN
Daai Golf Is Baie Mooi

:rolleyes: :dunno:

Thank's! :thumbup:

Der Typ Siebzehn 24-04-2010 12:03

Yo, het Golf 1 seizoen is voor mij weer begonnen, gisteravond na ruim een half jaar (en 'n zeeeeer lange winter) de Einser eindelijk weer uit de garage gehaald, na voorheen wel eerst effe de accu weer te hebben teruggeplaatst, anders gaat nix. :D

Vanmorgen ben ik dan ermee naar 'n doe het zelf garage in Landgraaf gereden, bruggetje gehuurd, olie + filterwissel gedaan, doe ik bij elk begin van 'n nieuw seizoen, rij er wel maar iets van 2500 tot 3000Km per seizoen mee, maar dat boeit niet, olie + filterwissel aan 't begin van elk nieuw seizoen is voor mij plicht.

Het Golf 1 seizoen is dus weer begonnen voor mij, fijn toeren met de Einser door 't zuid Limburgse heuvelland en de duitse Eifel, en natuurlijk ook het derde weekend van Juli ermee naar 't Golf 1 treffen te Wolfsburg, ich freu mich schon :D

Johan1982MK1 24-04-2010 17:05

Super auto! Lijkt wel beetje op de mijne.. ook 1500aut. 10000km.
hihi! mooi ding succes ermee!

Der Typ Siebzehn 25-04-2010 09:57

Bedankt voor 't compliment!

Ik heb jou auto net even bekeken in die thread van je, is ook 'n mooie wagen en in 'n mooie kleur, dat Inari Silber.

Gisteren nog effe wat hier door zuid Limburg getoert met de Einser/MK1, maar ervoor wel nog even de auto te hebben gewassen, daar zat me 'n laag stof op na dat half jaar stilstaan in de stalling.

vdWal. 25-04-2010 10:35

nette golf hoor! gaaf zo lekker orgineel

Johan1982MK1 25-04-2010 20:28

Quote:
Originally Posted by Type 17
Bedankt voor 't compliment!

Ik heb jou auto net even bekeken in die thread van je, is ook 'n mooie wagen en in 'n mooie kleur, dat Inari Silber.

Gisteren nog effe wat hier door zuid Limburg getoert met de Einser/MK1, maar ervoor wel nog even de auto te hebben gewassen, daar zat me 'n laag stof op na dat half jaar stilstaan in de stalling.

Mijne wordt ook weer nagenoeg origineel gemaakt..
Vind het alleen jammer dat die van mij geen dakje heeft.. nét ff wat mooier.
Ma ben er blij mee. staat op de spatborden en voorfront na ook in ori. lak. en valt nog niet mee om voor een paar eerlijke centen een heel mooie auto te vinden..
Ik zag bij jou zelfs ook nog het gele stickertje op het klepdeksel zitten die aangeeft dat de motor nog klepgesteld moet worden :D :D

Groeten johan

Maartenmk1 25-04-2010 21:29

Helemaal gaaf zo origineel, houden zo!

Audilimburg 26-04-2010 10:30

Nette Golf René, al draagt de mooie achtergrond natuurlijk wel een aardig stukje bij :thumbup:

Der Typ Siebzehn 26-04-2010 16:01

Thnx. for the compliments, mensen!

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Mijne wordt ook weer nagenoeg origineel gemaakt..
Vind het alleen jammer dat die van mij geen dakje heeft.. nét ff wat mooier.
Ma ben er blij mee. staat op de spatborden en voorfront na ook in ori. lak. en valt nog niet mee om voor een paar eerlijke centen een heel mooie auto te vinden..
Ik zag bij jou zelfs ook nog het gele stickertje op het klepdeksel zitten die aangeeft dat de motor nog klepgesteld moet worden :D :D

Groeten johan

Open dakje is zeker niet verkeerd, maar van de andere kant, ik zou maar blij zijn als ik jou was dat je het niet erin hebt...Golfje's 1 met ori schuifdak hebben veel sneller de neiging om links en rechts onder de achterbumper te rotten, waarom: omdat erachter binnenin het uiteinde van de waterafvoer slangetje's uitkomen i.p.v. helemaal naar buiten te laten komen, gevolg, het afgevoerde water blijft daar binnenin langer zitten, wat corossie op die punten versneld, is bij alle Golfje's 1 met ori schuifdak zo, is 'n constructiefoutje. Verder kan 'n Golf 1 ook voorin l+r om de afvoergaatjes roesten, valt lastig te repareren. Mijn Golf 1 heeft op deze punten gelukkig niks, maar bij 'n vorige heb ik al 'ns in het schuifdakje moeten laten bijwerken.

Stickertje op het kleppendeksel is al flink aan 't loslaten, maar misschien kan ik via via door iemand .me 'n nieuw exemplaar laten maken

Quote:
Originally Posted by Maartenmk1
Helemaal gaaf zo origineel, houden zo!

Dat blijft zo, geen zorgen!

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Nette Golf René, al draagt de mooie achtergrond natuurlijk wel een aardig stukje bij :thumbup:

Thnx. Audilimburg (sorry, ik weet je echte naam niet), ja, de achtergrond draagt er ook wel 'n beetje aan bij, "wie sjoen oos Limburg is" he :thumbup:

Ik heb gisteren trouwens ook nog 'n paar leuke foto's ervan in de Eifel gemaakt, daar was ik gistermiddag gaan toeren, alleen kwam ik naderhand thuis erachter dat er geen kaart meer zat in m'n kamera :redface: maar er staan wel foto's op m'n camera, misschien kan ik die toch nog op m'n P.C. downloaden, als dat lukt plaats ik ze hier, als niet, pech gehad.

Der Typ Siebzehn 27-04-2010 16:15

Foto's zijn toch gelukt van afgelopen zondag, hoewel er geen kaart in de camera zat. Bij deze, voor de liefhebbers, pics gemaakt in Monschau en omgeving, in de mooie Eifel, vanaf hier net ca. 40 km. over de grens.

Grtz.

Golf1Fan 28-04-2010 00:27

Mooie foto's van een mooie originele Golf mk1 in een mooie omgeving! :thumbup:

Der Typ Siebzehn 28-04-2010 15:56

Thanks!

Vooral ook dat laatste is zéker de moeite waard om er 'ns te gaan toeren, kan ik alleen maar aanbevelen!

Samurai 28-04-2010 17:21

Prachtig ding!

Je bent er denk ik erg zuinig op :thumbup:

Der Typ Siebzehn 28-04-2010 18:58

Bedankt, ik ben er zeker zuinig op, deze wagen is alleen voor mooie dagen in het voorjaar + zomer, voor dagelijks 't hele jaar door heb ik 'n Golf van 'n latere generatie, verder niks bijzonders.

De tijden dat ik met 'n Golf 1 elke dag in 't jaar reed, zomer en winter, en dus ook door de pekel, liggen al 'n jaar of zeven achter me, daarvoor moeten de latere generaties het nu bij mij doen, die boeien me verder niet :D

Der Typ Siebzehn 31-07-2010 09:26

Laatst ook voor 't eerst sinds ik deze Golf 1 heb deze laten taxeren, rapport is van de week binnengekomen.

Zo'n taxatie kan ik alleen maar iedereen aanbevelen wat in 't bezit is van 'n youngtimer, want 't biedt toch weer meer zekerheid, financieël, in 't geval bij schade of diefstal van de youngtimer.

En nog effe 'n leuke foto wat mk1diesel van dit forum van m'n auto heeft gemaakt op 't net afgelopen Golf 1 Treffen te Wolfsburg nu 2 weken geleden.

Grtz., René

Ian_C 31-07-2010 12:24

Quote:
Afgelopen weekend m´n Golf 1 uitgeleend aan m´n local VW-Dealer (nee, niet wealer) deze had er om gevraagd om hem in de showroom te stallen ter gelegenheid van de presentatie van de "nieuwe" Golf, de 6 dus, of eerder nog, de 5 1/2 (zo zie ik deze), hun zochten o.a. `n zoveel mogelijk originele en in goede toestand zijnde Einser, dus bij deze, verder waren er ook nog elk `n Golf van de 2e t/m de 5e generatie naast die "nieuwe" in de showroom gestald, hier de pics.

zes op `n rij van de ene kant

zes op `n rij vanaf de andere kant gezien

stukje historische feiten door hun op m´n voorruit geplakt

by night

Zum wohl! :beer2:

Erg mooie Einzer heb je daar!

Van alle Golf's in het rijtje blijft de 1 toch de mooiste. :cool: Gevolgd door de 2. Daarna is het bergaf gegaan, vind de Golf 6 wel wat, maar kan de schoonheid van de 1 niet evenaren.

Die Tarantula velgjes staan hem trouwens erg goed! :thumbup:

Zou m'n Jetta 1 ook wel smaken denk ik. :D

Wel slim dat je hem niet als daily gebruikt, ik gebruik m'n Jetta wel als daily namelijk. :redface: Heb ook nog een Polo 2F, maar omdat de Jetta meer power (en stijl :rolleyes: ) heeft (1.3) t.o.v. de Polo (1.0), koos ik voor de Jetta.

Der Typ Siebzehn 31-07-2010 13:11

Quote:
Originally Posted by Ian_C
Erg mooie Einzer heb je daar!

Thank's!

Quote:
Van alle Golf's in het rijtje blijft de 1 toch de mooiste. :cool: Gevolgd door de 2. Daarna is het bergaf gegaan, vind de Golf 6 wel wat, maar kan de schoonheid van de 1 niet evenaren.

Ik moet zeggen na de 1 vind ik de 6 pas weer (enigzins) de moeite waard, alles wat daar tussenin was (2 t/m 5), zijn zeker geen lelijke auto's, maar ook niet meer dan dat.

Quote:
Die Tarantula velgjes staan hem trouwens erg goed! :thumbup:

Zou m'n Jetta 1 ook wel smaken denk ik. :D

Ik weet 't wel zeker, 80er Jetta LS, 81er Jetta SL, nog 'n 81er Jetta SL, en 'n 83er Jetta LS

Quote:
Wel slim dat je hem niet als daily gebruikt, ik gebruik m'n Jetta wel als daily namelijk. :redface: Heb ook nog een Polo 2F, maar omdat de Jetta meer power (en stijl :rolleyes: ) heeft (1.3) t.o.v. de Polo (1.0), koos ik voor de Jetta.

Auto's van begin jaren 80 en daarvoor zou men eigenlijk niet meer als daily moeten gebruiken, en zeker niet in de winter, dat is te jammer ervan.

Ian_C 31-07-2010 13:53

Quote:
Ik weet 't wel zeker, 80er Jetta LS, 81er Jetta SL, nog 'n 81er Jetta SL, en 'n 83er Jetta LS

Auto's van begin jaren 80 en daarvoor zou men eigenlijk niet meer als daily moeten gebruiken, en zeker niet in de winter, dat is te jammer ervan.

Staat inderdaad helemaal niet slecht. :thumbup: Lekker retro. :cool:

Het is inderdaad een beetje jammer om er dagelijks mee te tuffen (gelukkig moet ik geen superafstanden doen), maar heb geen garage om hem te stallen en dan rij ik er liever mee dan hem gewoon te laten staan buiten. :D Ook het feit dat ik nu al 2 'classic' auto's heb en geen 3de mag (woon nog bij mn ouders), en het dan te duur zou worden speelt mee. Zit ook rond te kijken om m'n 2F te ruilen voor een Polo 1 of zo, maar dan zou ik de Polo sparen, ook omdat de Jetta groter is en dus makkelijker in dagelijks gebruik. Misschien komt er in de toekomst ooit nog een daily Golf 2 of zo bij, zodat de Jetta het wat rustiger aan kan doen. :tongue:

Maar goed, het ging hier over jouw Golf. :limey:

DennieMeister 31-07-2010 13:58

Echt mooi zo helemaal origineel.
Begint toch te kriebelen om een schroefset/velgen op een begeven moment denk ik.

Der Typ Siebzehn 31-07-2010 20:40

Quote:
Originally Posted by DennieMeister
Echt mooi zo helemaal origineel.

Bedankt!

Quote:
Originally Posted by DennieMeister
Begint toch te kriebelen om een schroefset/velgen op een begeven moment denk ik.

Nee, bij mij überhaupt niet, ik wil 'm helemaal zo laten in de originele stijl van toen.

Schroefsetje's en aftermarket velgen (bedoel ik alle andere velgen, wat niet origineel vanaf de fabriek op deze auto's zaten) heb ik niks mee, hoeft voor mij allemaal niet, hoewel ik 1er Golfje's (en Jetta's) met die spullen gemonteerd niet perse slecht vind uitzien.

GaryVW 31-07-2010 21:26

Quote:

Hele mooie foto! en super dat je hem orgineel laat.. Ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan om hem te verlagen en dikke wielen er onder te zetten.

erg mooi exemplaar! :thumbup:

Der Typ Siebzehn 01-08-2010 08:06

Quote:
Originally Posted by GaryVW
Hele mooie foto!

Dat is inderdaad 'n mooie foto wat mk1diesel daar in WOB heeft gemaakt, heeft wel wat met die openstaande achterklep en tentje ernaast, zou zo uit 'n folder kunnen komen.

Quote:
en super dat je hem orgineel laat.. Ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan om hem te verlagen en dikke wielen er onder te zetten.

Ach, je bent niet de enige, de meesten willen Golfje's verlagen en dikke wielen er onder zetten, maar ik als een van de weinige dus niet.

Quote:
erg mooi exemplaar! :thumbup:

Bedankt!

Der Typ Siebzehn 10-07-2011 16:42

Golf 1 Treffen WOB 15 t/m 17 Juli

Quote:
Originally Posted by Me, Myself & I
En nog effe 'n leuke foto wat mk1diesel van dit forum van m'n auto heeft gemaakt op 't net afgelopen Golf 1 Treffen te Wolfsburg nu 2 weken geleden.

Volgend weekend (vanaf vrijdag a.s.) is het weer zover:

http://www.golf1-ig.de/ig/meeting/index.php

:thumbup:

ErikvanBilsen 10-07-2011 16:47

Jammer dat mijn Golf 1 nog niet klaar is, was graag gegaan.
Maar volgend jaar wil ik het Golf 1 Treffen zeker meepakken.

Tevens heb je een erg mooie Golf 1.
Lekker origineel.

Der Typ Siebzehn 10-07-2011 17:39

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Jammer dat mijn Golf 1 nog niet klaar is, was graag gegaan.
Maar volgend jaar wil ik het Golf 1 Treffen zeker meepakken.

:thumbup:

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Tevens heb je een erg mooie Golf 1.
Lekker origineel.

Thanks Erik!

Der Typ Siebzehn 09-09-2016 10:55

Deze is er ook nog steeds, reeds 10 jaar in mijn bezit inmiddels; deze destijds gekocht een jaar nadat ik mijn laatste Golf 1 GTI had verkocht als tussenoplossing tot ik weer een Golf 1 GTI zou hebben, maar daar is het tot nu toe niet meer van gekomen.

Der Typ Siebzehn 02-05-2019 11:40

Info: http://www.golf1-ig.de/ig/meeting/index.php

Mk1_er 02-05-2019 19:25

Daar heb ik wel interesse in om naartoe te gaan.
Zijn er nog van hier die gaan?

Zou tof zijn om jullie eens te ontmoeten en er gezicht te kunnen opplakken :thumbup:

Der Typ Siebzehn 03-05-2019 09:49

Ik ben er sinds 't prille begin 20 jaar geleden (muv 2005) altijd geweest, ook nu weer zal ik er zijn.

Mk1_er 03-05-2019 19:17

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Ik ben er sinds 't prille begin 20 jaar geleden (muv 2005) altijd geweest, ook nu weer zal ik er zijn.

Tof, ik ook.
Het staat alvast in men agenda genoteerd.
En afhankelijk hoe de golf rijdt en als ik het aandurf zo'n rit zal het met de golf zijn :)

Putje 03-05-2019 20:01

Ik ga er ook heen waarschijnlijk!

heinz74 03-05-2019 21:39

ik ook...

fuk..13 jaar te laat..

All times are GMT +1. The time now is 18:30.