dat was vroeger een maxi idd...helmaal omgebouwd om maar niet achter over te vliegen bij het sprinten.
http://www.youtube.com/watch?v=f7y3a8rkJv0 |
En mag je daar dan ook zo me de weg op?
Dat dat opgevoerde blokje niet mag begrijp ik, maar de rest? Zonder voorscherm, half achterscherm, blokje bloot... |
sommige van mn exen...
Honda CD50 met 65cc alu, schijfrem (MJ-XJ-97 zelf gekeurd) Honda CL70 Honda CF70 Heb denk ik zo'n 20 Hondas gehad altijd... nu rijden mn zus en zwager nog allebei op een C50 van mij :) |
nee daar mag je niet mee de weg op. Bovendien wil je dat niet...want volges mij zijn die dingen na een paar km wel toe aan revisie:P
|
Quote:
Maar dan gaat het enkel om het blokje... mag je het frame / body weet ik hoe dat heet bij een brommer, ook niet zo verbouwen? |
ook niet...spatborden moeten naar mijn weten goed functioneren..plus verlichting...en uiteraard het kentekenplaatje..
|
Bagger... :(
|
Ach, ik reed ook gewoon rond op dit ding:
wat eerst dit was: :thumbup: |
|
Beta 15,4 pk
dit was die van mij;
beta ark cilinder: 70cc metrakit pro race uitlaat: yasuni C16 ontsteking: hpi 2004 (20.000 rpm):thumbup: voor de rest alles malossi top snelheid op navi 139 km/u:screwy: kiesler achtervelg met 150 bandje apelgroen met zilver |
Het hele idee van scooterrijden is toch dingen doen die niet mogen? Tenminste die indruk krijg ik altijd van dat tuig!
|
|
net mee klaar:
zit nog wel iets werk aan zoals paar kapjes spuite en kleine beschadiging opknappen bij me tussegelaste stang.. verder moet het blok van het voor jaar of deze winter nog uit elkaar om ff te reviseren specs: Tomos A35 05' 65cc airsel, carters opmaat standaard 14.12 dell orto carb + 16mm spruitstuk en powerfilter tandwiel verhouding 26:24 CNC gefreesde race koppeling met trekveren en bewerkte 2de versnelling snelheid +- 75 gaat me niet om de top maar om de trekkracht die is zeer goed als i het nog erg beroerd overschakelen naar z'n 2 door verkeerde afstelling etc CNC vs. orgineel 1ste versnelling: |
ff stof eraf blazen.
kon het niet laten. wil hier ff mn nieuwe aanwinst laten zien. ben zo blij als een hond met 7 lullen. helemaal in orginele staat boekjes ,aankoopbon sleuteltjes alles erbij bj 89. |
Dit is de Vespa Si snor van me broertje en mij. max geveilde inlaat 70 cc dr evo, malossi kop, 13 mm carb Malossi vario:tongue:, standaard uitlaat met dikke bocht (om niet teveel op te vallen) Andere achterklok voor snel optrekken tandwielverhouding vergeten. Dit ding gaat als trein, bij een stoplicht geeft je scooters het nakijken. |
Mijn scooter verl(h)eden dan ook maar :tongue:
Het begon allemaal toen ik een jaar of 14 was, met wat gekloot aan wat cross vespa van een maat van mij en is de je loop der jaren een uit de hand gelopen hobby geworden. Toen moest er natuurlijk ook snel voor mij zelf een scooter komen. Dit werd een aerox die ik op mijn 15de heb opgeknapt. Zoals ik hem kocht: Na de eerste keer opknapen: Was niet echt te vreden dus nog maar een keer grondig overgedaan en toen verkocht, dit was dan vlak voor de verkoop: Compleet met uitgefreesde sr velgen en andere tierelatijntjes:D dr 50, 17,5 enzovoort, was goed voor zo'n 85km/u. Ondertussen was ik al lang erg geintresseert in het scooter sprinten, dus moest er een sprinter komen. Dit werd een aprillia SR ( of wat er nog van over was ) :confused: Speed, eprom, C21, 28 keihin enzovoort Daar mee veel geleerd in mijn eerste jaar bij de SBO sprints. Maar na komst van een nieuwe gewichts klasse (minimaal 140 kg) voor de wat zwaardere rijders ( weeg zelf zo'n 90 met bepakking) over gestapt op een Yamaha Jog. Daar weer veel werk in gestopt zoals het maken van polyester kappenset, veel testen op de testbank enzovoort. Was goed voor zo'n 23,5 pk:D Voor komend jaar weer een hoop aanpassen (carbonne kappenset, lichter, lager, sneller) en proberen in de top mee te rijden!:D |
Heerlijk topic :tongue:
Toen ik zo rond m'n 14e zat, zwoor ik altijd af dat ik ooit scooter zou gaan rijden. Zei altijd dat ik 2 jaar langer met de bus/fiets naar school zou gaan, en zou sparen voor een dikke auto. Niet dus :D Welgeteld een jaar later mijn eerste brommer, een Puch Maxi S gekocht. Van: Naar: Natuurlijk met een leuker blokje. Cilinder veranderd naar een MK 80cc + Bullet uitlaat & 22mm Mikuni carburateur. Omdat ik die carb niet kwijt kwam tussen het frame, maar meteen een lekker asociaaal (maar wel goed werkend) spruitstuk gemaakt: Niet lang daarna mijn brommer gekocht, die ik nu nog steeds heb. Een (toen nieuwe) Aprilia RS50, uit 2005. Op een andere uitlaat en grotere carburateur na niks aan gedaan. Mooi origineel gehouden en altijd onderhouden. Vond 't ook zonde om 'm af te raggen met een opgefokt blokje.. Er hoefde verder ook niks aan te gebeuren met de 10 pk die die had. En de snelheid was ook niet al te min met een 110 echte km/u. Later mijn Puchje geruild tegen een snelle Derbi GPR50. Deze had een Malossi MHR80, 24mm Vlakschuif, Gianelli uitlaat, etc. Omdat ie van buiten afgeragd was, besloten om 'm te strippen en op te knappen. Die kwam er zo uit te zien: Omdat ook ergens in die periode mijn rijbewijs in beslag was genomen wegens te hard rijden, had ik besloten om een Piaggio Zip RST te kopen. Lekker origineel, reed 55 km/u en trok wheely's :tongue: Even erna de Derbi weer verkocht met wat winst. Dit was het Zipje: Ook nog besloten om met een vriend van me een project te beginnen. Zipje FR aangeschaft, en meteen onderdelen gaan kopen. Helaas is dat nooit wat geworden, omdat hij van de een op de andere dag ermee stopte, en ik zijn deel niet kon 'overkopen'.. Dat waren de scooters van mijn kant haha. Tevens ons eigen clubje opgericht: "Midnight Tuners", wat best wat aanspraak kreeg overal op de meetings. Grotendeels door de Tourmeeting die wij altijd organiseerden, richting Epen om daar lekker een ijsje te eten :D |
mijn skyteam monkey nieuw gekocht eind juli 2007
volledig herspoten, heeft er tot nu to een 35 000 km op zitten blokje is een 4takt 4 vitess samengesteld puzzelstukje 50 cc onderblok 88 cc cilinderkit 125cc cilinderkop 20mm carbu (te klein) rijd een kleine 90 op gps mvg |
Mijn brommer:
Heb hem nu zo'n 3 maanden, van de 1e eigenaar gekocht.. nu zo'n 9000 kilometer gelopen, helaas is me big-end lager eruit gelopen, ligt nu uit mekaar en even kijken wat ik er op ge zetten, blijft wel 50 cc. Heb nog een metra-kit thrower liggen, hoop dan wel een kilometertje of 95 ermee te halen.. |
Pff heb geen foto's digitaal van me brommers. Was toen nog niet denk ik.
Begonnen met een Honda MB-5 toen met een 50snel cilinder. Liep toen al 75 daarmee. Ding een andere achterbrug gegeven en andere veren er onder, ding was me opgehoogd. Dacht dat ik er voorover af zou kukkelen met remmen. Daarna een 70cc mallosi erop met 24mm carb. Ding liep op de auto teller ruim 110. Maar liep alleen goed in hoge toeren. Begon pas echt als een ideoot te trekken 1000rpm voor het rode gebied. Dus iedere 1000km blok wisselen. Had altijd een reserve blok op schap liggen. Kon ik daarna krukas lagers op me gemakje blokje reviceren. Heeft me klauwen met geld gekost, was het niet alleen aan verzekering van 500gld per jaar. Daarna de oude puch maxi van me zus overgenomen. Ding liep heerlijk zuinig, en nooit kapot. |
Quote:
ff foto's opnieuw geupload dede het niet meer, setup is ook iets gewijzigd nu met 16mm carb en 26:22 verhouding top hierdoor weer iets hoger en trekkracht nu mooi vloeiend |
Vast niet zo populair hier, maar ik heb 2,5 jaar op honda 4taktjes gereden..
Eerst een tijdje een Honda C50 gehad, uiteindelijk met een 125cc blok :D Daarna een tijd een CD50 met 70cc etc, foto is met een 125 blok. De ceej50: [ir] [/ir] De ceedee50 |
Leuk die Honda's! Ook meerdere van gehad, maar helaas niet alles op de gevoelige plaat vastgelegd.
Kaptein Mobylette met rolaandrijving Zundapp GTS50 met 85cc waaierpet en geen remmen. Peugeot 103's (framebuis een V ingezaagd en dan weer vast lassen kreeg je een soort lowrider) Vespa Ciao Veel Puch Maxi's Honda C90 met "Dikke Harry"blok Ik ben er vast nog wat vergeten.. Van deze heb ik wel foto's: Puch Maxi 1970 hardtail: Honda CD50 met 85cc (nog steeds in bezit) Deze 2 Honda's heb ik allemaal in dozen gekocht: Engelse C50: Nederlandse C50: (van mijn vrouw) :cool: Plingplong Chaly: |
Ik heb hem net vol gesmeten :D, en in de schuur gezet voor de winter.
Uploaded with ImageShack.us Ik heb me brommer bewust niet weg gedaan, heb der nog iedere zomer plezier van. Met het mooie weer ff iedere brommer uitdagen, en ze winnen het nog steeds niet :redface:. Ding blijft ook maar lopen. denk wel 30k deze cilinder gereden(nieuw gekocht 6 jaar geleden toen ik 17 was voor 200 euro`s(oef toen)) 110cc malossi(kop verzonken ,squish en commpressie aangepast) 25mm dell 5 bak 5plaats + cr80 veren Proma(bagger) Daytona cdi :thumbup: loopt zo´n 120 voor de auto :D , en heerlijk cruise mobiel :) |
Heb je dat lijk nog steeds joh :D
|
Mijn brommer en scooter jaren in het kort..
begonnen met skelter projectje; toen was tomosjes gehad wat natuurlijk nergens op leek, en ook een scooter. "ja pa, deze moet echt wat worden.." wat hij natuurlijk niet geloofde halverwege toen met 50cc snel + 17,5mm + gianelli pijpje reed toen geinig. Maar meer kabaal dan snel na lang beunen en veel cilinder versleten te hebben, was dit het resultaat setup waar ik mee naar school en werk reed ipv mee meetings 70cc polini Evo RSB, Carters RSB bewerkt Keihinn carb + malossi spruitstuk& v-force membraam + HPI binnenrotor + Malossi overbrengen + yasuni c21.. vorige zomer wou ik toch iets om te rijden.. wat redelijk normaal moest blijven 70cc'tje + 15mm carbje.. deze is ongeveer zo weg gegaan 80cc eurkit bewerkt + 21mm dellorto membraam inlaat op de carter + hank koppeling + Malossi emprom rotor + Homoet expansie pijp nog foto van laatste beunpraktijk blok half uit elkaar |
Quote:
hehe idd, in die tijd beetje 100 kmter door de vrieskou rijden voor een wintermeeting :D. |
Quote:
Heb ook precies zo'n brommer gehad! Wel met een 80cc malossi, 21mm carb, scr uitlaat en wat meer zooi. Altijd heel veel plezier mee beleefd :thumbup: En nu heb ik deze brommer :D |
daarom wou ik toen nooit een derbi, om dan trots op het plein te komen..
Cool heb jij ook zo één haha! |
Hahaha, daar zit wat in ja :rolleyes:
Heb ook nog zo'n racer gehad, die zag je wat minder vaak, en sowieso was niemand sneller als mij :D (70cc metrakit pro race + uitlaat, hpi onsteking, 28mm carb etc :tongue: ) |
Quote:
ik heb er nog elke dag spijt van dat ik m'n gerestaureerde wit-blauwe mb weggedaan heb.... compleet omgebouwd naar mb8,incl velgen/remmen de hele mikmak. 125cc polini erop,aangepaste proma uitlaat,24mm keihin en een binnenrotor erop gefróbeld. ding liep 145km/u op tomtom.op het laatst ook nog met tandwielen aan het spelen geweest,toen was het voorwiel vaker los van de grond dan op de grond.heb hem toen ingeruild op een honda crosser :redface: was m'n mooiste brommer ever en heb er toch heel wat versleten. |
Quote:
Dat waren nog eens tijden ;) Tegenwoordig wordt dat tuig altijd met de auto afgeleverd ofzo :P |
Heb ook weer een nieuwe projectscooter staan na 8 jaar afwezigheid, een Piaggio SKR125 motorscooter van 1997 die ik uit Duitsland geimporteerd heb;
Reed toen deze foto's gemaakt werden nog even met een brommerplaat rond :rolleyes: Inmiddels alweer voorzien van een stock Malossi 172cc, getunede VL13, Hexagon150 vertaning, en een RDR vario. 15,6 pk op het achterwiel met huidige setup, 5,5sec naar de 100, top nu +/_ 120 km/u. Volgend jaar ws ombouwen naar waterkoeling, met een getunede Runner 180cc cylinder, langeslag krukas, Keihin PWK 28mm en custom DDL uitlaat...Doel is ergens tussen de 25 en 30 pk uitkomen :) Blijft veeeel te leuk speelgoed. En ik heb ook nog een Vespa ET2 staan, kroegcruiser; |
Begonnen op me 15e met een Aerox die niet liep.
Dus meteen begonnen met sleutelen, en geïndigd bij een straatscooter met 8,6 pk en top van 105km/h op rollerbank. Toen nog een tijdje een Aprilia SR gehad voor erbij. Verder geen foto's van. Was een DR50 met Yasuni R enz. En na een tijdje de Aerox opgebouwd naar een sprinter: Cilinder: Metrakit pro race 2 Epc/Rst tuned Uitlaat: Yasuni c21 met een Epc/Rst getunede flens Krukas: Malossi Rhq pen 12 Carburateur: Stage 6 R/T 28mm black edition Luchtfilter: Stage 6 double layer rood Vario: Malossi mhr overrange 2005 Koppeling: Malossi delta clutch Membraam: Stage 6 v-force Primaire vertanding: Malossi 13/44 Carter: Epc/Rst tuned op Pro race 2 cilinder en aangepast aan overrange Vertandingsdeksel: Top nardo aangepast aan overrange. Poulies: Malossi overrange poulies Koppelingshuis: Malossi wingbell Halfpoulie: Malossi mhr overrange afgedraaid V-snaar: Malossi mhr overrange Spruitstuk: Malossi mhr recht piaggio 22-28mm Epc/Rst tuned Wig: Sp racing wig, Epc/Rst tuned Ontsteking: Hpi’06 met rode grondplaat Lagers: Skf c4 Met als resultaat: 21 pk! :D En erna nog een frame sprinter gehad met dezelfde setup alleen dan een MHR Speed 7t en een Berekende Roost uitlaat: 23.2 pk! :D Aerox is pas sinds een maand of 3 verkocht! |
Die Aerox jaguar is wel dik, ik wou altijd zo een hebben :tongue:
|
Dankje!
Nog een foto samen met de blauwe ex-Aerox van Mike-1991: |
Wat ben ik blij dat ik de scooters heb overgeslagen. Is echt helemaal niks voor mij. :D
|
Bij mij begon de hobby met een honda mtx r2, 80cc 6 bak. Hier een tijdje mee gecrosst, was niet snel genoeg. Toen omgebouwd naar 125cc malossi, 24mm mikuni, en een hgs 125cc uitlaat van een crossmotor. Ging bloedhard, maar dat was van korte duur ( gek he :D )
Daarna een puchje gekocht van een kameraad. Met verlengde ebr voorvoork, stang ertussen....je kent het wel. Blokje gereviceerd en spoeilpoorten en krukas bewerkt, 70cc k-star + hoge druk kop. 20mm dellortho spaco en een technigas krul ding uitlaat. Liep redelijk, maar niet snel genoeg als je die 125cc gewend bent. Ding verkocht aan een 12jarig jochie, als eerste crossbrommer. Bij de testrit de moeder de stuipen op het lijf gejaagd, dat die zo snel was :D Daarna kwam de tijd dat ik de weg op mocht met een brommer, en toen een zundapp ks50 watercooled gekocht. Met een orgineele snelle cilinder en 20mm mikuni reed dit een goede 80 km/h. Daarna een homoet 6p erop geknald en een 22 mikuni. Ging als de brandweer. Door de jaren heen vaak van setup gewisseld ook 70cc maar dat beviel niet. Zo een beetje door gehobbyt tot ik 18 was. Toen heb ik de dapp helemaal opgeknapt en blokje weer opgebouwd met de 50cc waterkoeler, dit keer met een 24mm geflowde vlakschuif carburateur van mikuni en weer de homoet 6p. Loopt heerlijk en ik rij er in de zomerdag nog af en toe mee. De komende lente ben ik van plan er weer een 70cc met de 24mm mikuni en een aangepaste homoet 6p onder te gooien of af en toe mee naar het werk te raggen :thumbup: |
heeft iemand hier trouwens ook een suzuki street-magic gehad? wij reden vroeger met een heel clubje op zo'n ding,allemaal met 70cc,dikke carb en ixil twinner uitlaat.was niet helemaal de juiste combinatie,maar het klonk retevet.allemaal de verlichting eraf en dan in de schemering met z'n allen achter elkaar aan klappen.heel veel lol mee gehad:cool:
zag er toevallig vandaag nog 1 rijden,daarom;) |
Wat een lelijke dingen zeg :D
Ik heb toevallig gister weer een ander motorblokje voor m'n Pitbike op de kop getikt :D |
All times are GMT +1. The time now is 00:56. |