hahaha, ik ken het. Onze honden willen ook altijd met zijn neus voorop staan:D en kijken wat er allemaal gebeurd
|
mooie bumpers !!!!!!!!!!
ben benieuwd hoor naar de foto's :) grts richard |
mooi orgineel is niet lelijk
|
Zojuist zijn wij nog even bij de spuiter langs geweest.
Zoals je kunt zien is de achterklep strak gemaakt, met uitzondering van het slot. Ook is de bumpergat in het linker achterscherm dicht gelast. Overige krassen en deukjes zijn aan de linkerzijde zijn weggeplamuurd. Morgen wil de spuiter beginnen met het strakmaken van de rechterzijde. Zodra de auto gereed is ter verspuiting van de grondverf neemt hij nog even met ons contact op voor een laatste bezichtiging. Het gaat dan wel niet snel, maar we hebben de tijd nog wel :tongue:. Hij is tenslotte toch pas in juli belastingvrij en staat nog niet op kenteken ;). Tot zover de korte berichtgeving! |
nice!!
en..haastige spoed is zelden goed :) beter langzaam en gestaag en goed als snel en........slecht succes ermee verder en we zien de pics wel weer komen :) grts richard |
Gisterenavond zijn wij nog eventjes naar de spuiter geweest.
Zoals je op de onderstaande foto's kunt zien is er niet veel aan gedaan. Enkel wat las-, schuur en plamuurwerkzaamheden en voor mijn oog ontgaande werken. Laswerkzaamheden: - bevestigingsgaten voor ruitenwissertankje rechts achterin de kofferbak; - gaatjes rond het rechtse schanier van de achterklep; Plamuurwerkzaamheden: - rechterzijkant strak gemaakt; De spuiter heeft gezegd dat de auto over 2 weken geheel klaar is, dus in de lak. Hieronder nog een aantal fotootjes van hoe hij er gisterenavond bij stond. |
nog 2 weekjes wachten:) dat zijn dus de betere vooruitzichten ;)
|
top werk
alleen die stoelen :confused: niet mijn smaak in een golfke 1 ben wel benieuwd hoor :D |
Quote:
Zijn afkomstig van een andere auto, heeft de spuiter er tijdelijk ingezet ;) |
Vandaag is het schroefsetje Weitec Hicon GT aan de deur afgeleverd :D.
Ook heb ik vandaag voor de zoveelste keer velgenservice Hellevoetsluis opgebeld . De velgen zijn verbreed naar 7,5 j rondom, en kunnen opgehaald worden. Bij het afhalen worden de velgen pas gezandstraald omdat het snel begint te oxideren. Dus nou rest alleen nog een paar onderdelen te bestellen (heldere knipperlichtjes en wat chroom) en de verbrede velgen ophalen. Hieronder een paar foto's van het betreffende schroefsetje. |
15 juni jl. heb ik nog een klein deel van de nalevering bij volkswarenhaus binnengekregen, namelijk de bumperhoeken t.b.v. de chromenbumpers.
Alleen zat de sierlijst voor in de voorbumper er niet bij. Heb daarom volkswarenhaus opgebeld of ze die misschien vergeten zijn. Er bleek nog een levertijd van 2 weken op te zitten, opzich geen probleem want de auto is nog steeds niet terug van de spuiter :mad: |
Vorige week zaterdag 16 juni jl. hebben we de verbrede stalenvelgen bij velgenservice hellevoetsluis opgehaald.
De stalen velgen zijn verbreed naar 7,5j rondom. Geen idee waarom men het niet retour over de post wilden verzenden, al zit een TNTPost depot de deur ernaast. Het is toch gewoon mogelijk om het verzekerd te laten versturen, of doe ik nou moeilijk ? Maar goed, hebben het dus maar opgehaald al was het een beste dagtocht. ^de "verbreedmachine"^^ ^^twee van de vier verbrede stalen velgen aldaar^^ ^^de vier verbrede stalenvelgen in de kofferruimte^^ Vanuit Hellevoetsluis zijn we gelijk doorgereden naar de spuiter in Albergen, waar we de verbrede exemplaren gepast hebben. Om nog even goed te kijken hoe het met de wielkastranden uitkwam hebben we de velgen op klossen laten zakken. Dit valt eigenlijk zo niet te meten, maar ach het staat wel vet. Achter was alles koek en ei, alleen toen we één velg aan de voorzijde opdezelfde manier gingen passen kwamen we erachter dat die wel iets te ver uitstak. We hebben er niet bij stil gestaan dat de auto een beetje tabs toeloopt. Na weer een teleurstelling rijker te zijn hebben we twee velgen achtergelaten en de twee minsten meegenomen naar huis. Thuis heb ik maar even met een goed toestel betere foto's gemaakt van de stukken staal. |
Thuis heb ik gelijk het internet een beetje afgezocht naar andere golfjes met brede velgen, zoals die hieronder.
In het APK-regelementenboekje staat dat een velg maximaal aan beide kanten 3 centimeter mag uitsteken. Dus moet 7,5j voor ook wel kunnen. En als dat niet kan moet ik maar twee andere velgen zien te vinden, en die laten verbreden naar 7j. We hebben toch maar besloten de 2 velgen voor ook maar bij 7,5j te laten. Afgelopen zaterdag 23 juni hebben we bij de velgen, de verbindings las van de tussengelaste ring afgeslepen en opnieuw gelast. Aan de las was te zien dat deze beste man dat niet vaak gedaan heeft. Doordat de buitenste ring er laten weer opgelast is, sluit de ring soms niet goed aan op de rest. Daarom hebben de overgang met een lamellenschijf goed strak geslepen. Na dit bij de twee achtergehouden velgen te hebben gedaan, zijn we weer bij de spuiter langs geweest. In een tijdsbestek van een week heb ik geen veranderingen aan de auto kunnen constateren. De spuiter was op die dag niet aanwezig tot aanstaande woensdag 27 juni, maar tot dan krijg hij nog 1 tot 1,5 week om de auto gereed te maken, anders moet hij het spuitwerk maar laten uitbesteden aan een andere spuiter in de omgeving. Het is dan wel een zzp-er, maar ben niet van plan om er nog eens 2 maand op de auto te wachten, want het huis van mijn broer is bijna gereed en de nieuwe kenteken serie zit eraan te komen. En de nieuwe platen zijn niet meer in het blauw te verkrijgen. |
Medio vorige week heb ik de banden voor de verbede stalen velgen binnengekregen.
Het zijn de Dunlop SP Sport 2000 175-50R13 geworden. |
19 juni jl. heb ik eveneens de chromen biesjes voor de raamrubbers binnengekregen.
Dacht je nog aan mk1 biesjes te kunnen komen ? Biesjes voor een kever schijnen hetzelfde te zijn als die voor een mk1, alleen staan ze wat boller. |
Velgen zullen best mooi komen te staan, alleen 7,5j voor weet ik niet of dat wel zo mooi oogt... maar dat zal vast wel:)
Jammer voor je dat de spuiter er geen vaart achter zet, maar ook dat komt wel goed ;) Wel een dikke schroefset heb je daar:D Ben benieuwd naar je eindresultaat!!!! |
Heb je topic ff doorgespit, en goed werk wat je levert :thumbup: respect voor het vele werk doe het je niet na, tenminste nu niet.
Die chromen biesjes waar heb je die vandaan en hoeveel heeft dat nou gekost??? mag via pb. ;) |
Goed bezig zeg !
Verbreed staal doet het altijd goed :thumbup: ! |
Quote:
Die chroombiesjes hebben mij compleet €105,- gekost. Het zijn exemplaren afkomstig van een kever. Het zijn bolle biesjes i.p.v platte zoals bij een golf mk1. De platteversie kun je heel heel erg moeilijk aankomen, heb alleen deze kunnen krijgen. VW-dealer kan er helemaal niet meer aankomen. Ik heb deze weg bij www.jaapbergmankevers.nl. :) |
Ziet er netjes uit, ik woon vlakbij Hellevoetsluis dus ik ken de velgenman daarzo wel een beetje. Maar waarom doe je het zo ver van huis?
|
ik kwam wekelijks bij het TNT depot naast de velgenboer, en je kunt daar niks afgeven hoor. word enkel vanuit daar bezorgd... (ik bezorgde dan weer vanuit het sorteercentrum aan het depot)
|
Hoe bol zijn die chromen biesjes dan Golfr32??
|
Quote:
Was de enigste die ik via het world wide web heb kunnen vinden. :confused: Maar goed, maakt verder niet zoveel uit. Het eind resultaat loog er niet om, dan maar wat verder weg :D |
Wat heeft de spuiter in de tijd tussen 6 juni en 16 juni (de dag van het tochtje naar Hellevoetsluis; verbrede stalen velgen ophalen) gedaan ?
Zie ter vergelijking de onderstaande foto's (de foto's onder quote zijn van 6 juni jl. en die zonder quote van 16 juni jl.): Quote:
Quote:
Quote:
De foto's vallen goed met elkaar te vergelijken. Moet je nagaan dat de auto vanaf 16 juni en 23 juni er het zelfde eruit zag!! Al met al schiet het geen ene moer op, maar goed zodra hij er aanstaande woensdag er weer is krijgt hij nog een 'leuk' telefoontje :thumbup: Maar goed in de tijd tussen 6 juni en 16 juni heeft de spuiter wel de originele lak binnen gekregen :D, dus geen troep op waterbasis :chair: |
Quote:
Probeer er morgen wel een foto van te maken. :thumbup: |
Quote:
Maar dan nog snap ik het niet waarom ze de velgen niet konden versturen, zodat je aan de deur moet betalen en tekenen ? Als ik de velgen er heen moest brengen en vervolgens ook nog moest ophalen had ik het niet gedaan. Één keertje heen en weer rijden heb ik geen problemen mee, al was het zowat 500 km totaal. Heb ook nog een stukje van de botlek mogen zien :screwy: |
Quote:
toppie :thumbup: :cool: |
Zoals gezegt hebben we afgelopen zaterdag 23 juni jl. het één en ander met de verbrede stalen velgen gedaan:
- de overgang tussen de weer aangelaste buitenrand strak geschuurd met de lamellenschrijf; - overgangslas bij de tussengelaste las afgeslepen en opnieuw gelast; We hebben gelijk na het ophalen de velgenmaat gecontroleerd en onbelans gemeten. De onbelans moet met 20 gr per velg worden tegen gegaan. |
We zitten al een tijdje te prakkeseren hoe of de sierlijsten, bumperhoeken en bumpersteunen aan de chromenbumpers bevestigd moet worden.
Heeft iemand ervaring met chromenbumpers van volkswarenhaus ? We hebben alle benodigdheden om de bumpers in elkaar te zetten, m.u.v. sierlijst voor de voorbumper. We hebben dus; Chromen voor- en achterbumper Sierlijst achterbumper Bumpersteunen Bumperhoeken We hebben al wel een manier gevonden om de bumpersteunen aan de chromenbumpers te bevestigen. Heeft iemand een suggestie hoe de bumpersteunen en de bumperhoeken eraan te bevestigen ? |
Bij de imitatie bumperhoeken zal je een klein schroefje moeten gebruiken, of goede kit!
Dit sierlijst weet ik zo niet... |
Als het allemaal gaat passen, gaat dit supernice worden met die chrome bumpertjes :thumbup: erg geil op zo'n einser !!
|
Wordt echt heel dik, zeker met de velgen;).
|
ah gewoon die lijsten vast zetten met dubbelzijdig tape :tongue: ha nee sorry hoe zitten die dingen orgineel vast dan??
PS nog een fototje genomen?? |
Quote:
Origineel zijn het plakrubbers, maar dit zijn polyester sierlijsten. Aan het originele rubber is nauwelijks aan te komen, anders wist ik wel beter dan die imitatie troep :icon_spin Heeft echt niemand ervaring met het bumperwerk van volkswarenhaus ? De spuiter heeft beloofd de auto over 2 weken gereed te hebben, en ter zijne tijd belt hij nog een keertje zodra de auto in de grondverf staat. :D |
He hartstikke bedankt vor het nemen van de foto, vind het meevallen met de bolling in vergelijking met de oude.
|
De laatste keer dat we langs de spuiter zijn geweest is 9 juli jl. geweest.
Hij had daarvoor gezegt dat de auto in de grondverf zou staan, nouja stond hij nog niet dus. Hij was alwel klaar om de wielkuipen achter in de rode primer te zetten. Hij zou als hij de grijze motip primer niet vertrouwde, het eraf schuren. Nadat hij dit gedaan zou hebben zou hij het met waterproof schuren, en wachten op plek bij een spuiter bij 'm in de buurt om 'm in een fatsoenlijke spuitcabine te spuiten. |
Op 14 augustus jl. heeft de spuiter de auto eindelijk na weken wachten terug gebracht.
Hij staat weer sprankelend in z'n originele kleurtje erbij. Zoals al te verwachten was heeft de spuiter dingen vergeten, zoals het afstellen van de voorschermen, en het op sommige delen anti-steenslag vergeten aan te brengen, delen vergeten te spuiter zoals de motorkap aan de onderzijde. De achterklep heeft de beste meneer achter gehouden om opnieuw te spuiten, en de velgen zijn nog niet klaar maar worden wat lichter van kleur als blackchroom. Om nog in aanmerking te komen voor de huidige kenteken serie, bouwen we de auto eerst weer op om 'm te laten kentekenkeuren bij de RDW in Almelo. Nadat hij door de kentekenkeuring is gekomen wordt hij weer deels gestript om 'm weer aan de spuiter retour te geven :mad:. Maar goed het komt allemaal uiteindelijk wel op z'n pootjes terrecht, en natuurlijk baal je als een stekker als je ziet hoeveel strompelingen we hebben gehad. Wist je alles maar van te voren :confused:. |
Ziet er niet slecht uit:)
Jammer dat de spuiter zo 'half' werk levert, maarjah komt allemaal wel goed;) Dit ziet er iig al wel goed uit, succes met opbouwen en keuren!!! |
De wielkuipen achter heeft de spuiter behandeld met een rode antiroest middel en nadien met een andere grijs mengel:
De tankvulhals er weer ingekit: En nadien de wielkuipen achter in de bitumen gespoten: |
Hmm, die kleur vind ik niets :tongue:
Succes met opbouwen! :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 18:07. |