Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Transporter (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Benji eindelijk aan de Camper! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25991)

Menno Bremer 18-11-2006 13:56

He Benji,

Ik zal ze van het weekend even opmeten. Je hoort van me. Voor wat betreft het verlengen van je schuifdeurbeugel, vergis je daar niet in!

Wat je er aan de ene kant op zet (langer maakt) moet er aan de andere kant weer af! M.a.w. je rail van de schuifdeur moet ingekort worden.

Menno B

Benji 18-11-2006 18:04

Hmm, okee. Maar het moet wel passen, ze zijn nauwelijk breder dan degene die ik er nu omheen heb. En de band zit er strakker omheen ;)

Vandaag weer de hele dag bezig geweest. Plamuren, schuren, en..... verfen!
Heb vanmiddag alvast de voorbumper, side-skirts, achterpaneel en wat ander plaatwerk in de verf gezet. Het valt nog niet mee, het is eigenlijk te koud in de loods, de de verf vloeit niet echt snel en mooi. Moest net wat warmer zijn, maar goed. Morgen weer verder!

Geen foto's van de nieuwe lak, ben ik niet meer aan toegekomen.

De binnenkant op dit moment, en ook even de opstelling van de sub:

Alberto 19-11-2006 07:06

mooie bus benji ik wist niet dat hij zo vers was
mooi plannen met de benz wielen zie het wel verschijnen

heb nog wel hannover edition plaatjes voor je :D :D

Menno Bremer 19-11-2006 12:19

wielbouten

Hoi Benji,

Begint er al een beetje op te lijken zo te zien! Ha ha mooi man. Ik heb in de bak onder de bank een subwooferkist van pioneer neergelegd. Paste precies en hoefde geen gaten te maken. Nu ben ik nog van plan om een extra versterker te plaatsen onder de bijrijdersstoel (aan de achterkant in dat "bakje")

Voor wat betreft de draadeinden die ik heb liggen. Ze zijn in totaal 45mm lang en het draadeind voor de bevestiging van je velgen is dan 25mm.

Succes met je projekt!

Menno B

Benji 19-11-2006 14:06

Alberto, wel leuk zulke plaatjes. Wat wil je ervoor?

Menno, ik had de kist van deze sub eerst in de Caddy. Heb hem nu in de camper gedaan, en dat dat de kist wel paste. Heb een nieuwe plaat ervoor gemaakt, want de ander zat vol gaten. Toen de kist erin, viel nog net een cm onder de plaat, dus dacht dat het mooi zou passen. Dus bankje naar beneden, niet dus! Heb toen de bovenkant van de kist schuin afgezaagt. Maar ben er nu achter dat er toch een andere kist moet komen. Een grotere. Hebben we weer een andere project voor het voorjaar!
Die draadeinden moet ik nog es opmeten. Kom er nu niet aan toe vanwege het schilderen.

Vanochtend weer vroeg van bed gesprongen, was ff zwaar na een avondje bieren, maar even doorzetten he!
De auto helemaal ontdaan van stof en ben toen begonnen met het rollen van het dak. Die is super geworden! Een dak in kleur is echt schitterend. Voor de rest zit de voorkant, de schuifdeur kant en de achterkant er in. Nadeel in het werken in deze loods is het stof en de kou :( Dus er zit redelijk wat stof in de lak, maar dat is er goed uit te polijsten. Voor de rest ziet het er goed uit, lak glimt super mooi, en het lijkt al een stuk beter als eerst ;)

Hier een paar fotootjes, geen toppers vanwege de donkere loods en het fotograveren zonder statief. Maar toch een indicatie.

Morgenochten de andere kant in de verf, en dan dinsdag de nieuwe achterbumper en skirts erop. Deze moeten nog wel strak gemaakt worden. Hopelijk staat hij woensdag weer voor de deur!

Lennart 19-11-2006 14:41

Netjes!!! :D

Benji 19-11-2006 14:51

Auto wel, foto's niet :D

Alberto 19-11-2006 20:01

weet ik veel benji
wat heb je er voor over ...komen van mijn broer zijn t3 af
die had ooit een turbo diesel

mooi wit zeg tjonge das ff verschil

Benji 20-11-2006 12:13

Geen idee, waarschijnlijk plak ik ze er ook niet op, alleen voor de heb:D

Vandaag de rest afgemaakt. Het is nog wachten op de achterbumper, hopelijk morgen helemaal klaar!

Zonet een busje Highgloss zwart gehaald voor de grille en wat zwarte delen. Dus zal kijken of ik dat vanmiddag in de lak krijg. Ben van plan vanavond het spul weer te demonteren. Ik houd jullie op de hoogte.

Beetlefreak 20-11-2006 12:48

Quote:
Originally Posted by Benji
Geen idee, waarschijnlijk plak ik ze er ook niet op, alleen voor de heb:D

Vandaag de rest afgemaakt. Het is nog wachten op de achterbumper, hopelijk morgen helemaal klaar!

Zonet een busje Highgloss zwart gehaald voor de grille en wat zwarte delen. Dus zal kijken of ik dat vanmiddag in de lak krijg. Ben van plan vanavond het spul weer te demonteren. Ik houd jullie op de hoogte.

Ist rustig bij het klusbedrijf of is dit aangenomen werk :D
Kom binnenkort echt ff langs hoor!!

Benji 20-11-2006 16:36

Hehe, zo nu en dan eens tijd voor mezelf vrij maken ;)
Heb zonet wat spul in het zwart gezet, maar wou niet echt lukken. Beetje te haastig, en te koud op dit moment. Het hok stond vol met werk, dus moest het buiten! Van de zomer doe ik het wel nog een keer.
Ben ook even met de velgen aan de gang geweest, die lak wil er bijna niet af! Zit al 5 of 6 keer in de afbijt, maar sommige plekken zitten als een huis. Ook meteen even wat stoeprandschade eraf geschuurd. Gelukkig heeft het geen haast.

Benji 21-11-2006 17:05

Vandaag weer even bezig geweest. Rubbers enzo monteren. Ook vandaag de achterbumper binnen gekregen, kostte geen drol!! Er zitten géén gaten in voor het rubber dat wel op de oude zat, dus laat het mooi zo. Ben dan ook van plan de rubbers van de voorbumper te halen en deze strak te maken. Maar dat heeft nog geen haast.

Oane 21-11-2006 17:48

ziet er netjes uit benji, complimenten

Ebut 21-11-2006 18:10

:rock: Ben echt benieuwd naar het resultaat!

gtitdi 21-11-2006 18:13

Ziet er fantastisch uit benji, wordt (is) een mooie t3.

Benji 21-11-2006 21:27

Bedankt mannen. Morgen weer even bezig, en ik denk dat hij donderdag weer thuis staat ;) Dan weer foto's!

wouter76 21-11-2006 23:32

leuk die Benz velgen :)

Benji 22-11-2006 14:04

Ja, staat wel stoer. Nu nog mooi in de verf :D

Vandaag de achterbumper erop gezet, is een imitatie en pastte vrijwel direct goed! 1 klein gaatje iets uitvijlen. Ook de hoeken strak gemaakt en in de vef gezet.
Verder het hart van de velgen wit geverfd :D Niet super netjes, maar staat wel leuk voor de winter.
Morgen nog een keer de achterbumper doen, en dan kan hij weer richting Burgum!

breadfan83 22-11-2006 14:56

Heel dikke bus!

Mooi gedaan Benji!

Benji 23-11-2006 18:12

Hij is thuis! Onderweg nog wat gesodemieter gehad met de toeter. Die had even zin om op hol te slaan :rolleyes: Maar dat was gauw gefixt.
Morgen proberen foto's te maken, het was nu te donker.

Arnaud 23-11-2006 18:19

Goeie poep kerel! Even wat plaatsjes jong!
En inderdaad, lekker iritant zo'n claxon, heb er ook wel eens last van gehad... :rolleyes:

Benji 23-11-2006 18:20

Komt goed Arnaud, zo snel mogelijk ;)

Benji 23-11-2006 19:29

Toch maar een paar foto's....

JP-VW 23-11-2006 19:31

Ik vond het net al zo leeg toen ik terug kwam in de winkel

Split52 23-11-2006 19:38

Damn, zo strak als een aal en dat gerold! Mooi hjer, ben benieuwd naar het resultaat irl!

Benji 23-11-2006 19:40

Ik kan wel een beetje knap rollen, anders kan ik beter meteen failliet gaan :D Je ziet hem nog wel een verschijnen Michel ;)

Johan, lekker leeg he! Bedankt voor het lenen van de loods en de werkplaats. Zag je nog bij de Mitra met een VAT bier?!

Split52 23-11-2006 19:42

Quote:
Ik kan wel een beetje knap rollen, anders kan ik beter meteen failliet gaan :D Je ziet hem nog wel een verschijnen Michel ;)

Haha, jij bent dus eigenlijk een rollerbedrijf? Goed dat ik het weet, heb tzt wel eens een klusje voor je ;)

Ben benieuwd!

Benji 23-11-2006 19:50

Nee, maar schilder best veel. Geef maar luid wanneer je me nodig hebt ;)

Benji 23-11-2006 20:08

Is het op dit moment muisgrijs Split? :D

Ebut 23-11-2006 21:59

Gerold? :eek:

Fok! :eek:

:eek:

Help mij ook eens even dan man.

Hoe doe je dat :eek:

:eek:

Arnaud 23-11-2006 22:26

:eek: Blikslager, da's mooi gelukt zo te zien! Binnenkort maar eens even in het echie aanschouwen, je kunt zo op de foto's aan de glans wel zien dat het erg mooi gelukt is maar om het écht goed te zien was het op de foto's al wat te donker. Mooi visitekaartje ofnie-tan! :thumbup:
Moet je na deze rolbehandeling de bus trouwens ook nog helemaal fijnschuren en polijsten? Of is het al zo snaarstrak dat dat niet meer hoeft? :)

Benji 23-11-2006 23:06

Hij moet nog wel gepolijst worden, zit wel wat stof hier en daar, en een kleine zakker. Maar dan kan vant voorjaar wel, of wanneer het me uitkomt. De lak moet eerst maar een paar weken flink uitharden.
Ook wil ik het trekhaak nog even mooi opknappen, matzwart ofzo. En nog wat kleine details doen. Heb ook een paar andere raamrubbers voor de voordeuren gevonden, deze zijn een beetje slecht, beetje? :D Thanks to Split.

En Eibert, die van jou doen we ook nog eens even ;)

Beetlefreak 24-11-2006 08:14

Quote:
Hij is thuis! Onderweg nog wat gesodemieter gehad met de toeter. Die had even zin om op hol te slaan :rolleyes: Maar dat was gauw gefixt.
Morgen proberen foto's te maken, het was nu te donker.

Mooi zo! Ben je dit weekend met het ding in de buurt van de skipfeart?? Heb ws. wel ff tijd om langs te wippen!
Ben wel ff benieuwd naar de campert :)

arnus71 24-11-2006 08:26

Benji, je gebruikte verf van Sikkens toch? Kun je effe aangeven welke soort precies (1k toch?) en waar je het heb gekocht? Ben ook een vervente roller, en mijn witte bus moet er ook aan geloven, maar wil toch liever 1k auto lak gebruiken.

Oja, ziet er goed uit ! :thumbup:

Benji 24-11-2006 10:30

@ Beetle, ik ben zo nu en dan thuis dit weekend. Morgen naar Utrecht om een T3 voor mijn ouders op te halen. Maar weet niet hoe laat ik thuis ben. Ik pb je mijn mobiel wel ff ;)

@Arnout, ik heb verf gebruikt van Drenth, bij onze verfleverancier in Drachten. Is een jachtlak, GLOSS staat erop. Dus super glanzend. En er zit een soort siliconen in, zodat het lijkt dat de auto altijd in de was staat. Weet niet of je het daar ergens kunt kopen. Maar er zijn wel meer merken, moet je dus wel voor high-gloss gaan. Sikkens heeft daarvoor EPS HS, maaar weet niet of dat op een auto kan. Anders kan je ook voor Sikkens Autoflex gaan, dat is zeg maar het oude lakje dat vroeger op de auto's werd gespoten. Vraag me af of dat wil rollen. Denk het wel!
Het zijn allemaal gewone 1k terpetine lakken. Dus super gemakkelijk te gebruiken.

arnus71 24-11-2006 13:10

OK! Ik heb op mijn oude Scirocco gewoon hoogglans van Histor of zoiets gebruikt, ging ook prima met rollen. Is dat vergelijkbaar met wat jij hebt gebruikt? Hoe heb je de kleur laten mengen? Of gewoon iets uitgezocht wat je mooi vondt?

Benji 24-11-2006 15:51

Histor kan ook wel, komt op het zelfde neer. Alleen is Sikkens en Drenth iets beter ;) En glimt meer. Ik wou er L90E op hebben, dus heb dat tegen de verfboer gezegt, en die heeft het zo gemengt. Maar je kan natuurlijk ook zelf een kleurtje uitzoeken. Je hebt nu L90D zeker? Ik heb dus een tint witter gedaan.

Benji 24-11-2006 16:08

Zonet nog ff snel wat foto's genomen. Volgende keer wel eens op een betere lokatie :tongue:
Mijn vriendin heeft even wat spul in de kastjes gezet, wat bestek enzo. En ik heb vanmiddag de auto van binnen schoongemaakt. Was hij ook wel aan toen :redface:

arnus71 24-11-2006 16:14

Ziet er goed uit! Nu nog even wat zakken he :D

Ik weet niet welke tint wit ik heb eerlijk gezegd, ben nu nog meer met technische zaken bezig geweest om hem voor de keuring in orde te maken...

Richard 24-11-2006 16:16

hee winterschildert.. kost dat om een polo te rollen..?
doe maar een PB.

All times are GMT +1. The time now is 14:14.