Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Nieuwe aanwinst! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22244)

loco-vr6 13-02-2009 21:00

Quote:
Originally Posted by sciroccofiel
Hier een foto van mijn eerste scirocco met zenderset.

Hele nette auto om te zien zeg :eek: dit is 1 van de eerste hollandse auto's die ik met de set zie. Is hij nog een beetje bekend in de scirocco wereld?

MennoVR6 13-02-2009 21:29

[QUOTE=loco-vr6]gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst :thumbup: erg leuk blad he? erg geinig ook om te leze dat mensen zich druk maakte dat de benzine wel eens meer dan 1 hele gulden kon gaan kosten :D ze moesten toen eens weten.....
en gezien dat de kentekens zo dicht bij elkaar liggen zou ik dus ook een 75 pk versie( jihaaa bruut vermogen :redface: ) moeten hebben lijkt me, daar schijnen er maar enkelen van te zijn gebouwd dus dat is ook weer grappig om te weten.

Als het goed is heb jij die motor ook.
Maar dat kun je makkelijk controleren aan de motorcode.
De code is nl. FB.
Die is te vinden vlak onder de cilinderkop op het blok, erachter staat het motornummer.
Mijn auto heeft ook die motor:D
Het staat zelfs in het instructieboekje dat deze afwijkende motor erin zit.
Deze motor is slechts maar 2 maanden :wow: gebruikt in de Scirocco.

Inderdaad erg leuk om te weten en dat maakt je wagen nog unieker:thumbup:

sciroccofiel 14-02-2009 19:29

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
Hele nette auto om te zien zeg :eek: dit is 1 van de eerste hollandse auto's die ik met de set zie. Is hij nog een beetje bekend in de scirocco wereld?

Ik heb hem ongeveer 17 jaar geleden verkocht waar ik nu nog spijt van heb.
Een maat van mij heeft hem nog jaren gehad en daarna ingeruild voor een corrie bij dio.
Een paar jaar geleden zag ik hem in 1 keer op het treffen van roadstar in Boekel.
Deze is best wel uniek want het is 1 van de,dan wel de jongste type 1 in Nederland.
Hij is namelijk van jan. 1981 en ze zijn tot maart dat jaar gebouwd.
Hij ziet er nu nog redelijk uit maar hij leeft nog en dat vindt ik belangrijker.
Hij staat nu in st. oedenrode.

loco-vr6 16-02-2009 21:07

Quote:
Ik heb hem ongeveer 17 jaar geleden verkocht waar ik nu nog spijt van heb.
Een maat van mij heeft hem nog jaren gehad en daarna ingeruild voor een corrie bij dio.
Een paar jaar geleden zag ik hem in 1 keer op het treffen van roadstar in Boekel.
Deze is best wel uniek want het is 1 van de,dan wel de jongste type 1 in Nederland.
Hij is namelijk van jan. 1981 en ze zijn tot maart dat jaar gebouwd.
Hij ziet er nu nog redelijk uit maar hij leeft nog en dat vindt ik belangrijker.
Hij staat nu in st. oedenrode.

Ha Dio duikt overal op hehehe :D mocht je nog een keer een type 1 kopen heb ik nog eenset voor je liggen :thumbup:

loco-vr6 16-02-2009 21:11

Quote:
Originally Posted by MennoVR6
[QUOTE=loco-vr6]gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst :thumbup: erg leuk blad he? erg geinig ook om te leze dat mensen zich druk maakte dat de benzine wel eens meer dan 1 hele gulden kon gaan kosten :D ze moesten toen eens weten.....
en gezien dat de kentekens zo dicht bij elkaar liggen zou ik dus ook een 75 pk versie( jihaaa bruut vermogen :redface: ) moeten hebben lijkt me, daar schijnen er maar enkelen van te zijn gebouwd dus dat is ook weer grappig om te weten.

Als het goed is heb jij die motor ook.
Maar dat kun je makkelijk controleren aan de motorcode.
De code is nl. FB.
Die is te vinden vlak onder de cilinderkop op het blok, erachter staat het motornummer.
Mijn auto heeft ook die motor:D
Het staat zelfs in het instructieboekje dat deze afwijkende motor erin zit.
Deze motor is slechts maar 2 maanden :wow: gebruikt in de Scirocco.

Inderdaad erg leuk om te weten en dat maakt je wagen nog unieker:thumbup:

gechecked en idd, een FB. wel weer een leuk detail dat de wagen weer een beetje sjeu geeft.

volgende week zal ik eens foto's maken en posten hier kunnen jullie het weer een beetje volgen.

Eerst volgende week een schroefset bestellen en de nieuwe remmerij dr onder schroeven, dan zijn we al weer lekker op weg.

sciroccofiel 18-02-2009 18:34

Quote:
Ha Dio duikt overal op hehehe :D mocht je nog een keer een type 1 kopen heb ik nog eenset voor je liggen :thumbup:

Nee, voor mij geen type 1 meer,hoewel ik ze toch het mooist vindt.
Wat type 1 betreft rijdt er hier in nederland bijna niks meer,dan bedoel ik goeie en niet van die grafbakken.
Er zijn er nog wel maar die kosten dan ook de hoofdprijs.
Ik hou het bij mijn gt2 van 1991. :thumbup:

sciroccofiel 18-02-2009 19:53

Jawel, ik heb er nog 1 gevonden in de oude doos :lmao:

sciroccofiel 18-02-2009 20:01

En van achteren :rock:

sciroccofiel 18-02-2009 20:33

En nog een Nederlander!!!
De set komt nog vaker voor dan ik dacht.

loco-vr6 20-02-2009 12:23

LOL staat wel ruig vindt k,

maar lijken mij dezelfde auto........ alleen ander kenteken, velgen en grill....
zelfs de zelfde uitlaat!

sciroccofiel 20-02-2009 18:46

Toch zit er verschil tussen rood en rood.
De 1 is in boekel gefotografeerd en de ander in Zeeland.
Zeker dat het niet dezelfde is,was er zelf bij. :D
Maar er zijn zeker veel gelijkenissen.
Het zijn naaaa apers. :wow:

loco-vr6 20-02-2009 19:46

Quote:
Toch zit er verschil tussen rood en rood.
De 1 is in boekel gefotografeerd en de ander in Zeeland.
Zeker dat het niet dezelfde is,was er zelf bij. :D
Maar er zijn zeker veel gelijkenissen.
Het zijn naaaa apers. :wow:

hehehe, en ik zie nu pas de achter spoiler, maar het lijken inderdaad net 2 broertjes hahaha,

loco-vr6 13-03-2009 20:34

vandaag ff schroefsetje gemonteerd, maar t viel niet mee. alles wat af kon breken is af gebroken. je kon merken dat de bouten in geen 35 jaar meer zijn aangeraakt.

Thanks 2 SKG :thumbup:
nieuwe stoelen zijn ook binnen. nog 2 weken en dan gaat hij naar"de schuur"

loco-vr6 22-03-2009 12:16

Hij kan niet lager!!! gvd gvd, de aandrijfas aan de anderkant ligt al tegen de chassisbalk aan.... :evil:

beide voorschermen dr af gehaald, dan kan ik de volgende keer gelijk het nieuwe front door jopie dr in laten lassen :thumbup:

ice_killer 22-03-2009 13:27

die is aardig roestig :)

succes blijft dit draadje volgen :)

vwjopie 22-03-2009 13:28

Dat komt goed Huipie ;)
ook even voorste stukjes binnen scherm halen he zitten ook wel wat gaatjes in :(

komt weer helemaal goed hoor.

knedel16vweber 22-03-2009 13:55

deze had ik nog even gemist...
leuk project zo, zeker omdat hij al zolang niet meer van het asvalt heeft kunnen genieten.
hele uitdaging zo, maar wel tof!
ik kan op de rdw site je kenteken nog niet terug vinden.
mag hij inmiddels weer op de weg dan?? :confused:

groet frank

vwjopie 22-03-2009 14:11

hij staat in zijn Tuin ;) gaat op een ambulance naar het hok (werkplaats) daar klaar maken en dan afspraak RDW.

loco-vr6 22-03-2009 15:17

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
deze had ik nog even gemist...
leuk project zo, zeker omdat hij al zolang niet meer van het asvalt heeft kunnen genieten.
hele uitdaging zo, maar wel tof!
ik kan op de rdw site je kenteken nog niet terug vinden.
mag hij inmiddels weer op de weg dan?? :confused:

groet frank

het kenteken is in 1991 geschoond, dat gebeurt automatisch als je auto langer als ik meen 5 jaar niet actief is, dus hij is in 1986 geschorst en daarna nooit meer buiten geweest. het originele kan ik relatief makkelijk terugkrijgen, alleen moet hij daarvoor wel geschouwd worden bij de rdw, kost 86 euro, en krijg ik gelijk de papieren en platen.

roest lijkt heel erg zo, maar valt relatief mee, het hele front gaat dr uit en daar komt een hagelnieuwe in ( ligt al klaar ) ik heb nagel harde andere deuren klaar staan, want deze zijn onderin ook weggerot. achterklep en motorkap hebben niks, en het chasisi heeft alleen links op de dorpel een gaatje van 4 vierkante centimeter en de schermrand linksachter heet een gat van 5 bij 10 cm. verder heb ik niks kunnen ontdekken aan de auto.

hij wordt eerst alleen klaar gemaakt voor de keuring zodat ik ermee naar boekel kan. Daarna wordt hij pas klaargemaakt voor een spuitbeurt.

loco-vr6 22-03-2009 15:21

Quote:
Originally Posted by vwjopie
Dat komt goed Huipie ;)
ook even voorste stukjes binnen scherm halen he zitten ook wel wat gaatjes in :(

komt weer helemaal goed hoor.

stukkie binnenscherm wordt zelfmaken ben ik bang, maar het valt echt heel erg mee vindt ik, is maar een klein stukje.

kan ik het front er zelf al uitzagen of wil jij dr bij zijn/ dit doen?

Eerst weer verder met de verfbrander en de krabber alle oude kit & Tectyl weghalen... :mad:
het kale staal kan ik toch gewoon in de zinkspray zetten voor nu of wil je dat ik het ergens anders mee inspuit?

vwjopie 22-03-2009 15:52

Quote:
stukkie binnenscherm wordt zelfmaken ben ik bang, maar het valt echt heel erg mee vindt ik, is maar een klein stukje.

kan ik het front er zelf al uitzagen of wil jij dr bij zijn/ dit doen?

Eerst weer verder met de verfbrander en de krabber alle oude kit & Tectyl weghalen... :mad:
het kale staal kan ik toch gewoon in de zinkspray zetten voor nu of wil je dat ik het ergens anders mee inspuit?

laat dat front er maar mooi inzitten dit wil ik er zelf uithalen ;)

ja beetje zink spray is best.

LuukGTI 24-03-2009 10:58

Zit nog aardig wat werk aan... Maar een héle mooie bak :cool: Als die af is maak je echt de blits.. :thumbup:

sciroccofiel 24-03-2009 18:27

Quote:
het kenteken is in 1991 geschoond, dat gebeurt automatisch als je auto langer als ik meen 5 jaar niet actief is, dus hij is in 1986 geschorst en daarna nooit meer buiten geweest. het originele kan ik relatief makkelijk terugkrijgen, alleen moet hij daarvoor wel geschouwd worden bij de rdw, kost 86 euro, en krijg ik gelijk de papieren en platen.

roest lijkt heel erg zo, maar valt relatief mee, het hele front gaat dr uit en daar komt een hagelnieuwe in ( ligt al klaar ) ik heb nagel harde andere deuren klaar staan, want deze zijn onderin ook weggerot. achterklep en motorkap hebben niks, en het chasisi heeft alleen links op de dorpel een gaatje van 4 vierkante centimeter en de schermrand linksachter heet een gat van 5 bij 10 cm. verder heb ik niks kunnen ontdekken aan de auto.

hij wordt eerst alleen klaar gemaakt voor de keuring zodat ik ermee naar boekel kan. Daarna wordt hij pas klaargemaakt voor een spuitbeurt.

Kom je ook naar boekel dan? :thumbup:
Dan zullen we elkander daar wel een keertje live treffen.
Dit wordt mijn 19e roadstar treffen.

Wim. 24-03-2009 18:50

Wat is dat dan in Boekel?
Zie er ook niks van terug in Meetings data.

Word wel een stoere bak! :D die stickers staan hem ook goed!

Campion 24-03-2009 20:11

kijk maar op het sciroccoforum, kun je wel wat vinden ;)

Campion 24-03-2009 20:14

hee zie m wel staan:

http://www.volksforum.com/forum/sho...4937#post694937

of heb je niet goed gekeken?? :D

loco-vr6 25-03-2009 11:33

Schande!!!! :D gij kent de goddelijke meeting te Boekel niet?!?!?!

Walhalla voor allen die de scirocco liefhebben, onder het genot van verkoolde worst en lauw bier :D

ik zet op dit moment alle middelen in die ik tot mijn beschikking heb. Spaargeld, vriendendiensten afpersing, alles is geoorloofd in mijn missie de rocco klaar te hebben voor boekel :wow:

Stickers laat ik opnieuw namaken, want die zijn nergens meer te krijgen, en deze moeten er helaas af voor het plaatwerk.... :mad:

vwjopie 26-03-2009 06:56

hey huib voor die stickers moeten we sander effe contacten die kan hij wel maken voor niet te gek veel denk...

Wim. 26-03-2009 23:21

Ik weet niet of ik het ga redden, zondag heb ik zelf een autocross.
Maar als ik het zo lees moet ik toch eens een keertje kijken :D
Ik ga me best doen!

loco-vr6 27-03-2009 11:55

vanavond gaat de scirocco achter de LT op weg naar zijn logeerplek bij de vrienden Tinus & Steef ( die Ludolfs zouden er jaloers op worden ) en vanaf morgen vol gas slijpen krabben & schroeven.
Vanaf morgenavond pictures van de vorderingen

vw virus 27-03-2009 12:31

ziet er leuk uit. leuk project in ieder geval. kom jij nou bij mij uit de buurt zag ik in mijn topic?? ik wil wel een keertje komen kijken als dat mag. dan mag jij ook een keertje bij mij komen kijken :tongue:

ik hoor het wel.

loco-vr6 27-03-2009 12:43

Quote:
Originally Posted by vw virus
ziet er leuk uit. leuk project in ieder geval. kom jij nou bij mij uit de buurt zag ik in mijn topic?? ik wil wel een keertje komen kijken als dat mag. dan mag jij ook een keertje bij mij komen kijken :tongue:

ik hoor het wel.

hehe, ik woon een stuk bij je vandaan, maar de schuur staat dicht bij jou in de buurt ;) als vanavond in de burt van de mc donalds gaat posten zie je vanzelf een gele LT met daarachter een gele scirocco voorbij tuffen :D
Ik PM je mn tel nr door, dan spreken we wel ff af voor een bakkie leut en sterke scirocco verhalen :D

VWFARMER 01-04-2009 17:02

Waar blijven de foto's van het weekend??????????

loco-vr6 02-04-2009 11:26

Quote:
Originally Posted by VWFARMER
Waar blijven de foto's van het weekend??????????

Goeiemoggel Bennie :D

martijn heeft me alleen maar close ups van de lasplekjes gestuurd, niks spannends. Vanaf vrijdag weer vol aan de gang dan plaats ik wel ff een paar mooie aktiefoto´s van het bijzonder dankbare werk van kit krabben :rolleyes:
juch wat een bende is dat.....

VWFARMER 02-04-2009 12:59

HEEEEEEEEEEEE HUIPIE

Ja, ik geloof best dat je er helemaal gek van word met dat krabben.
Maar als je goed gezien heb kan ik dan ook gaan doen met mijn golf 1.
Dus mocht je wat tijd over hebben mag je me best helpen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En ik dacht dat je zaterdag langs kwam?
Nou het maakt mijn niet uit, ik ben er gewoon vrijdag en zaterdag.
Om te kijken hoe mooi jij kan krabben. :D :D :D :D
En als je het goed kan, mag je ook mijn auto doen. :thumbup:

loco-vr6 02-04-2009 13:49

Quote:
Originally Posted by VWFARMER
HEEEEEEEEEEEE HUIPIE

Ja, ik geloof best dat je er helemaal gek van word met dat krabben.
Maar als je goed gezien heb kan ik dan ook gaan doen met mijn golf 1.
Dus mocht je wat tijd over hebben mag je me best helpen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En ik dacht dat je zaterdag langs kwam?
Nou het maakt mijn niet uit, ik ben er gewoon vrijdag en zaterdag.
Om te kijken hoe mooi jij kan krabben. :D :D :D :D
En als je het goed kan, mag je ook mijn auto doen. :thumbup:

Jah joh ik krab jou auto ook wel effe :tongue:
je mag kijken hoe ik het doe, en daarna zelf proberen op je eigen wagen :D mag je wel me föhn lenen goed? ;)
Ik kom vrijdag uit mn werk gelijk doorstomen naar de schuur, hoe laat ben jij er? Tijd over heb ik niet de aankomende 2 maanden, maar ik zal assisteren waar ik kan :thumbup:

VWFARMER 02-04-2009 13:54

Das mooi, dat ik je föhn mag lenen maar ik heb die van steef ook al.
Dus ben ik twee keer zo snel :eek:

Ik zelf ben er in de middag, denk een uur of 3/4
Maar steef en ik blijven niet lang.
Want steef heb nog een verjaardag dus die wou vroeg weg. ( en aan gezien dat ik bij hem blijf slapen moet ik wel mee)
Hoe laat weet ik, dan moet je hem even bellen.

Maar hoe laat ben jij dan klaar

VKM 02-04-2009 14:53

Quote:

en heeft er iemand nog een handig tip hoe je het makkelijkste die *%^$&$&*$#* kit van de bodem af kan krijgen :mad: wat een rommel is dat om te verwijderen, wel kwaliteit spul geweest vroegah :D

Tips & Trics zijn welkom :D

Ciao!

Ik heb iemand gesproken die de wagen 2 dagen in een vriescel parkeerde.
Met de hamer een paar flinke klappen op de bodem en het het was zo gepiept!

De wagen werd daarna wel gebruikt voor de cross :D

succes

loco-vr6 02-04-2009 16:18

Quote:
Originally Posted by VKM
Ik heb iemand gesproken die de wagen 2 dagen in een vriescel parkeerde.
Met de hamer een paar flinke klappen op de bodem en het het was zo gepiept!

De wagen werd daarna wel gebruikt voor de cross :D

succes

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

ik zoek een iets subtielere methode :redface:

loco-vr6 02-04-2009 16:19

http://link.marktplaats.nl/239273595

ik heb deze velgen in gedachten voor de rocco, wat is jullie mening?

All times are GMT +1. The time now is 20:54.