Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project caddy type 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21832)

Caddy_Sander 22-12-2006 11:41

En is het blokkie er al uit ;)

sikke aant 23-12-2006 21:03

nee het blokje is er nog niet uit, heb vandaag de intercooler buizen tepas gemaakt, nu straks de accu en ruitensproeier nog even een andere plaats geven en dan kan het blokje er uit :thumbup:

hier even een paar foto`s van de buizen:

ik hoop dat ik mijn dynamo straks nog vergenoeg kan spannen, dat wort no even een beetje spannend zoals je ziet:

Caddy_Sander 23-12-2006 21:08

Heb je al een plek in gedachten waar de ruitersproeier naartoe kan?

Zit zelf ook nog te denken...

sikke aant 23-12-2006 22:12

ik denk dat ik de accu op de plek van de ruitensproeier set en dan een kleiner ruitensroeier tankje op de plaats waar de accu eerst zat.

jettaracing 24-12-2006 14:26

Ziet er goed uit ,bijna dezelfde manier zo mijn buizen erop zitten .
Ben benieuwd hoe dit gaat rijden ,en of je er ook vermogenwinst uit haalt!
Bij mijn jetta werd de motor onderin een stuk soepeler ,en bovenin toeren komt ie sneller op toeren.
Nu heeft deze intercooler die er nu op zit ook een veel betere doorstroming natuurlijk. :thumbup:

Ben benieuwd naar de verdere vorderingen ;)

sikke aant 24-12-2006 15:54

als het goed is krijg ik indd wel wat meer vermogen ja, want ik ga ook nog een dikkere downpipe maken van rond 70. En ik ga nog een open demper plaatsen inplaats van een TDI demper.

zoals ik eerst reed, met een renault 21 intercooler, 60mm rvs uitlaat met TDI demper, 1bar turbodruk, LDA pin verdraaid een pomp opgeschroeft hield ik 115 pk tdi`tjes makelijk bij.

en ik hoop strax de 130pk tdi er makelijk uit te rijden :thumbup:

hier nog ff een paar oude foto`s:

zo was hij toen de motor er net in zat:

hier met de renault IC, ja indd dat is pvc buis :redface: :

en hier nog een foto van mijn demperloze uitlaat, ik heb er later toch maar een demper tussen gezet want ik hou toch wat meer van rust. Maar het geluid was echt super zo zonder demper :thumbup:

sikke aant 18-01-2007 21:12

zo hier is weer eens een update van mijn winterprojectje:

ik heb nu alles pas voor de intercooler. ik heb zelf een ander accubak en een steuntje voor een ruitensproiertankje gemaakt, dit is het resultaat:

en zo ziet het er uit als alles op zijn plek zit:

dit zijn de IC buizen van rond 60mm

en afgelopen zaterdag heb ik de motor er nog uitgehaalt zodat die gerefiverft kan worden en de motor ruimte ook gespoten kan worden:

maar ik heb gister mijn sub-frame, karterpan en voorruit van mijn golf 2 stuk gereden op een uitstekende putdeksel, dus dat moet ik eerst nog weer gaan fiksen.

hier een fototje van het sub-framen, dit is het punt waar de rechter wielophaning vast zit:

en dit is de linkerkant, zo hoort het te zijn:

sikke aant 03-02-2007 19:28

zo, vandaag heb ik weer even aan de caddy kunnen werken.

ik heb eerst de aandrijfassen en de remklauwen verwijderd, de remklauwen worden opnieuw rood gemaakt.

daarna heb ik alle bedraading vanaf de zekeringkast naar de motorruimte verwijderd en ook de hoofdremcilinder en het dieselfilter.

dit is alle bedrading wat er uit kwan, gelukkig niet al te veel, iedeaal zo`n ouwe diesel :thumbup:

hier een werkbank vol onderdelen

het interieur op het moment

en zo staat hij er op het moment bij

nu kan het schoonmaken, lassen en schuren beginnen en dan kan er gespoten worden :)

AD G60 04-02-2007 12:29

Ziet er goed uit hoor! Leuk dat je zon 1.6TD ook een beetje kan tunen :p

gtitdi 04-02-2007 12:42

Heb je hem met de meeting in bergum wel af?
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

jettaracing 04-02-2007 12:46

Zal wel moeten ,anders halen we de caddy met de kar op! :D

sikke aant 04-02-2007 14:20

haha ja indd, hij zal daar staan hoe dan ook :thumbup:

maar als het goed is rijd hij dan al lang weer,
maarja je weet maar nooit natuurlijk

sikke aant 10-02-2007 20:36

Vandaag heb ik even wat overbodige gatjes dicht gelast en daarna ben ik vlink aan het poetsen geweest.

zo zag het er vanmorgen uit:

En naar een paar uurtjes vlink boenen zag het er zo uit:

In deze hoek zat veel tectiel, zoals je op de eerste foto kunt zien en nu zit er alleen nog wat in het hoekje zie ik net, dus dat moet ook nog even worden verweiderd:

En hier zie je dudelijk het verschil van hoe het was en hoe het word. Onder de chassie balken moet ook nog even maar dan moet eigenlijk eerst de stuurderij er ook nog onder vandaan, maar dan is hij niet echt mobiel meer :rolleyes:

Alberto 10-02-2007 22:57

mooi werk sikke aant ik zal de temp voeler op zoeken voor je
ik kan dat klere ding nergens meer vinden hier ....maar komt goed hij komt tot u binnen kort

Arnaud 10-02-2007 23:32

Grondige aanpak S-A! En mooi opgelost zo met de accubevestiging en het ruitesproeiertankje! Ben benieuwd hoe het totaalplaatje er straks uit gaat zien. :)

sikke aant 11-02-2007 13:37

Bedankt voor de goeie reacties :thumbup:

En ik hoop ook dat het totaal plaatje een beetje klop das altijd weer afwachten he :)

@ Voklswein, dat zal vast wel goed komen met die temp. sensor en zoals je weet het heeft nog geen haast, heb eerst nog genoeg andere dingen te doen :rolleyes:

Nienke Bug 11-02-2007 14:32

Kiek dat wordt wel weer wat zo, als je zover bent om te spuiten dan hoor ik het wel no :thumbup:

grt Bonne ,Nienke en Jelte ;)

sikke aant 25-02-2007 14:20

hey bonne, ik hoop over een weekje of 3 zover te zijn dat ik jou kan bellen voor het spuitwerk :thumbup:

hier weer even een kleine update:

de motorruimte is nu compleet tectiel vrij:

en nu is het dus tijd om te schuren:

en te schuren

en nog meer schuren

zo dat was het weer even

sikke aant 03-03-2007 20:12

zo het schuren en het lassen is nu klaar :thumbup:

nu kan ik het gedeelte onder de chassis balken in de menie zetten en dan in de overspuitbare antie steenslag.

dan hier en daar nog wat plamuren en dan kan er gespoten worden :D

ik heb vandaag nog even wat extra ruimte gemaakt voor de rechter aandijfas, dit hat ik al een keer eerder gedaan maar dit bleek niet genoeg te zijn :rolleyes:

en nog even wat extra gaatjes dicht gelast:

zo staat hij er dan nu bij:

Lieuwe 04-03-2007 10:40

Die laatste foto :rolleyes:

Succes ermee :thumbup:

RubenD 04-03-2007 13:27

Tijdje niet meer gekeken! Mooie vooruitgang! Ga zo door.

sikke aant 04-03-2007 18:16

bedankt voor de reacties :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Die laatste foto :rolleyes:

Succes ermee :thumbup:

haha ja dat krijg je he met zo`n vlakke plaat, daar kun je van alles op kwijt :)
maar het zijn geen zware spullen hoor, alleen motor kap, zijscherms en voor de rest wat lege dozen :cool:

Nienke Bug 11-03-2007 20:20

Kiek dat schiet al lekker op :thumbup:

sikke aant 17-03-2007 19:13

jaja eindelijk weer wat actie :thumbup:

vandaag had ik eindelijk weer eens tijd voor de caddy :cool:

ik heb de complete wiel ophanging er onder weg gehaalt,
alles is nu geplamuurt en ik heb het gedeelte onder de chassie balken in de menie gezet en later in de overspuitbare antie steenslag.

geplamuurt en in de menie:

alles netjes afplaken en spuiten maar:

het zit nu 1 keer in de antie steen slag, ik had maar 1 spuitbus opgehaald en dat was dus veel te weinig :( maar die winkel was vanmiddag gesloten dus kon niet nog 1 op halen :rolleyes:

tussen door heb ik de intercooler buizen helemaal strak gemaakt zodat dezen gelijk met de motorruimte in kleur kunnen worden gespoten:

zo dat was het eerst weer even, zoals het nu lijkt komt Bonne (nienkebug hier op het forum) volgende week te spuiten :thumbup:

owja, mijn caddy staat deze maand in de PVW :rock:

het is ff zoeken maar hij staat er echt tussen :thumbup:

Lieuwe 17-03-2007 19:17

Ik moet maar opschieten met die motorruimte van mij .. je haalt me al in :tongue:

Hij staat trouwens wel erg bescheiden in de Performance VW :D

sikke aant 17-03-2007 19:36

ja, ik heb het tempo er eindelijk weer een beetje in gekregen :D

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Hij staat trouwens wel erg bescheiden in de Performance VW :D

hahaha ja maar het begin is er :thumbup:

sikke aant 24-03-2007 18:09

zo vandaag was het dan eindelijk zover, de motorruimte is gespoten :thumbup:

bonne is vanmidag even langs geweest om het allemaal in kleur te spuiten, nogmaals bedankt hiervoor bonne :hug: :cheers:

hier zijn dan de foto`s van vandaag:

de spuitcabine :D :

nog 1 foto voor het spuiten:

alles lekker in de preimer:

ook de intercooler buizen:

en toen was het tijd voor de kleur :) :

en dit is het eind resultaat geworden :thumbup: :

de broertjes waren ook weer ff zamen dus moesten die ook even op de foto :thumbup:

toen de preimer ff moest drogen zijn we nog ff om andere achterlichten voor bonne zijn golfje geweest, owja dat is de linker :D

groeten uit friesland!!!

PJVL_G60 24-03-2007 18:15

Heb die golf met die rode randjes op de wielen nog wel gespot vlak bij Westergeest ergens..was even bij ruurd langs geweest vandaar dat ik daar rondreed :D

Motorruimte is erg netjes geworden zeg !

Groeten,

sikke aant 24-03-2007 19:09

dankje,

maar weet je zeker dat het die met de velgen met rooie lijntjes was, want ik (met de ATSen) ben v/d week wel een paar keer in westergeest geweest namenlijk :)

Nienke Bug 25-03-2007 13:06

Graag gedaan Sikke :3way: :thumbup:

Groetjes Bonne en Nienke

mkI1976 25-03-2007 14:26

jha zeker! mooie auto..ik spot hem dikwijls bij buitenpost(OBM TEC) maar met recht een netjese caddy...gaat zo door!!
m vr gr martijn

sikke aant 26-03-2007 21:17

hey martijn, dat kan kloppen want daar werk ik namenlijk.

in wat voor auto rij jij dan??

sikke aant 31-03-2007 20:12

zo vandaag ff een bultje onderdelen opgeknapt:

en tussen de bedrijven door heb ik de golf van binnen en buiten even een grote schoonmaak beurt gegeven :thumbup:

ik hoop dat ik deze week nog even tijd kan vinden om deze onderdelen te plaatsen, zodat hij weer op zijn wieletjes kan staan :)

sikke aant 26-04-2007 21:23

naar wat problemen met de lak, waardoor we alles opnieuw hebben moeten spuiten, ben ik vandaag eindelijk begonnen met opbouwen.

vandaag heb ik hem weer op de wielen gezet:

ik had vandaag goeie hulp er bij dus dat scheelde ook een hoop werk :thumbup:

gister heb ik mijn nieuwe achterraam binnen gekregen, die van marcnr1:

ook heb ik nieuwe koppelingsplaten gehaald, 210mm met GTI vliegwiel:

en een E.G.T meter:

3 juni moet hij helemaal klaar staan voor de meeting hier in bergum dus ik moet nog ff flink door zetten, ik moet nu de versnellings bak nog ff spuiten en nog een paar dingetjes v/d motor en dan kan dat hele spul er weer in en ik hoop dat het dan snel gaat.

Melvin 26-04-2007 22:32

en wat waren de problemen met spuiten dan? Is ook makkelijk om te lezen/onthouden!

Verder goed bezig, wordt weer een nieuwe :D

Stijn 26-04-2007 22:34

Goh, is een deja-vu al die onderdelen :)

jetta mk1 '82 26-04-2007 22:48

hele nette caddy !!!!

gr. Martijn

sikke aant 28-04-2007 19:22

bedankt voor de reactie`s

gister heb ik mijn nieuwe achterraam ff geplaatst

en vandaag de versnellings bak gespoten en nog wat losse onderdelen van de motor.
nu moet ik alleen nog een gat in mijn uitlaat spruitstuk boren voor de voeler v/d E.G.T meter, de nieuwe koppeling plaatsen en dan de motor en versnellings bak zamen voegen.
En dan mag het torretje eindelijk weer terug in zij eigen ruimte :thumbup:

owja en wat dat probleem met de verf betreft, deze wou niet hard worden om een of andere reden, dat is nog niet helemaal bekend :(

Nienke Bug 29-04-2007 09:12

He kerel, ziet er weer goed uit zo die motorruimte :thumbup: maar voor de meeting heb je hem wel weer klaar denk :confused:

Grt bonne

Gijs 29-04-2007 09:20

Goed bezig! Waar koop je die EGT meter? Zoek zelf voor de Jetta ook nog het e.e.a. aan metertjes..

All times are GMT +1. The time now is 17:39.