De motor is weer gemonteerd
Alleen de achterste motorsteun nog terugplaatsen en monteren Dan weer verder met installeren complete kjet systeem :redface: Nu had ik de aandrijfassen laten zitten zodat de auto nog rollend was. Bij terugplaatsen van de motor heb ik ineens dat de rechter aandrijfas een paar centimeter te kort lijkt ( de lange zijde) Eerst nog dacht ik dat het te maken had met de schokbrekers te lang zonder gewicht omhoog gestaan maar zelfs met zwaarder maken front komt de as niet tegen de bak. Wie kan me dit uitleggen wat ik fout heb gedaan en hoe kan ik dit verhelpen |
nog wat fotookes :D
|
Mooi, weer een stapje verder zo te zien!
Die aandrijfas is inderdaad wel wat vreemd. |
Aandrijfassen zitten vast.
Nu de andere delen weer langzaamaan terugbouwen. vraagje over de stuurbekrachtigingsolie reservoir. klopt het dat je alleen de complete dop dus de zwarte los kan halen ? Ik heb geprobeerd alleen het rode stuk maar krijg het niet los nog bepaalde tips mbt vullen en onluchten ? volgende week ga ik uitlaatspruitstuk en turbo monteren en kan ik verder met de intercooler en oliekoeler. dan blijft alleen nog het lastigste project over, de Kjet aansluiten incl brandstofpomp en alle elektonica. :thumbup: Ik maak volgende week ook weer wat verse fotookes :D |
Dat kleine rode dopje moet los kunnen zit ook een o-ring tussen.
Kun je een fototje plaatsen van jou stuurbekrachtigings potje. Dan kan ik zien ofdat het dezelfde is die ik heb. Voor het vullen van het stuurbekrachtigings systeem, zou ik eerst opvullen en een tijd wachten om de olie laten zakken. en dan met 2 man werken een die start en stopt en een met de olie standby het potje om eventueel bij te vullen. weet je zeker dat de pomp niet droogdraait als er een grote luchtbel uit het systeem komt. |
Het lijkt wel of deze vastgelijmd zit.
|
Is hetzelfde potje als ik heb.
Alleen bij mij waren die platte opstaande stukken plastic afgebroken van de rode dop. Ik heb met een waterpomptang de dop losgedraait zat wel goed vast. |
@superbeast (Met waterpomptang gelukt, zat wel erg vast) :thumbup:
Intussen weer wat verder met terugbouwen alle onderdelen. bij plaatsen luchtfilterhuis bedacht ik me ineens dat ik nog geen rubber afdichting heb van de luchtweger, die ik namelijk heb is de volvo versie. Wie kan er voor mij de standaard VW luchtweger diameter opmeten ? en als deze past vraag 2 wie heeft er nog zo'n rubber liggen en wil deze graag doneren :D als de VW niet past dan zal ik de volvo moeten pas maken. Later deze week ga ik de originele uitlaat compleet verwijderen en alvast uitlaatspruitstuk + huge T04b :D turbo en downpipe monteren. Dan ga ik volgende week weer verder met de inlaatzijde. Ik zou nog steeds van iemand een beetje hulp willen met Kjet ervaring zodra ik de kabelboom moet gaan uitbreiden met de koudestart en warmloopregelaar aansluiting en brandstofpomp en drukmeter. |
Even een vraagje over olie retour.
In de originele installation manual staat een gat in het blok te boren en tappen voor een oildrain above oil level en word specifiek afgeraden om de drain beneden olie niveau te plaatsen Nu is het de laatste tijd gebruikelijk om dit dus wel te doen en bij bijna iedere turbokit zit een lasnippel om in je pan te lassen of zelfs een carterplug vervanger die als retour dient. Kan iemand me dit uitleggen waarom het ineens wel mogelijk is ? en aangezien ik een PG blok heb kan ik dan evt ook de Glader olieretour gebruiken op de voorkant blok ook al is deze aansluiting erg dun maar wel dan is de leiding veel langer om ophopingen te voorkomen. :thumbup: |
Zal in mijn grabbeldoos is zoeken naar de rubber slang vanaf luchtweger naar spruitstuk.
Is toch een jh luchtweger ? Zit er een restrictor bij om in de aanvoerslang naar de turbo de oliedruk te verlagen, of hoeft dat niet bij de turbo die erbij zit. als er een rescrictor inzit hoeft je namelijk ook niet zon grote diameter retourslang te gebruiken |
Belangrijk is dat de olie makkelijk en vrij terugloopt het carter in. Vandaar waarschijnlijk dat men aanraadt boven het olieniveau te boren, zodat de olie vrij kan teruglopen.
Naar de voorkant zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou even moeten kijken waar de retour ook weer zit bij een PG blok, maar denk dat dit wat veel weerstand geeft op de retour. (lang, bochten, dun) Is een carterpan van een 1.6TD niets voor je?? |
Dat is een oplossing,maar je kan ook in je huidige pan een wartel lassen waar je dan een 90graden koppeling op draait.
|
Das uiteraard een betere oplossing als je huidige nog goed is en je dit zelf kan (laten) lassen.
|
Heb besloten te gaan voor de carterpan te lassen.
De originele olieretour van Callaway is dan wel in het blok maar veel dunner in diameter en heb de pan vol laten lopen met 4 liter water en heb bovenin nog 2cm vrije speling. dus bij lopende motor is dat niveau nog iets lager. Binnenkort een dagje vrijnemen op het werk en weer eens lekker opbouwen en een goede update maken Ik wil voor de winter invalt nog testrijden. |
weer even een update foto.
Injectie op zijn plaats , nu inlaat en vacuum :D |
:thumbup:
|
goed bezig!!!
|
Soms wou ik dat er weer terug 20 was :screwy:
Lekker met niemand rekening houden en alleen maar sleutelen aan mijn auto(s) Weer een week voorbij en geen kloot kunnen doen. :angryv: dalijk is het weer winter in mijn onverwarmde garage |
Vandaag weer een middagje geklust. :giggle:
Intercooler locatie bepaald , turbo geklokt en een hoop klein grut vastgezet. |
Wat gaaf :thumbup:
Koud in je garage? klik! |
welke luchtweger gebruik je? 240turbo?
hoe komen je leidingen dan uit? en welke warmdraairegelaar ga je gebruiken? ik ben nog steeds onderdelen aan het verzamelen, blok moet nog steeds naar de tuner. gr. Mike |
Hey Mike,
Ik dacht jij bent al lang klaar, :wow: en dat mijn project duhhh nog steeds niet af is :redface: Ik heb de 240 turbo luchtweger en de audi turbo warmloop, post hier van het weekend even een schema met verschillen origineel en volvo. Ga de 240 luchtweger nog niet monteren , heb al moeite genoeg om mijn sportline 2H om te bouwen incl kabelboom naar origineel JH Als hij loopt ga ik eerst 0,3 of 0,5 bar draaien of alles goed is en ik tevreden ben ga ik de luchtweger vervangen, de extra injector aansturen enz en hoop ergens op de 1 bar uit te komen en een 180pk stuur me nog eens wat foto's van jouw voortgang.kan ik mischien nog wat afkijken of leren :thumbup: Quote:
|
mijn voortgang... voor zover zie me topic hier .
heb t eea op me toenmalige cabrio geplakt en mee gereden. met volvo luchtweger en WUR, t reed maar niet top. nu dus nog opzoek naar ook een turbo WUR, en diverse andere dingen. beetje bij beetje alles verzamelen. :thumbup: |
Quote:
Heb jij de luchtweger en wur van een gewone 240 gebruikt dan ? wat haperde en hoe ? Ik zal je topic eens gaan inlezen :D :thumbup: |
nee ook van een 240turbo. na kreeg ontsteking niet helmaal lekker, en de brandstof.
|
Quote:
welke bougies ? vacuum van de voorontsteking getest ? werkt de plunjer van de kjet goed ? als er niet genoeg druk op het brandstofsysteem ( injectoren) staat loopt hij ook prut je mag anders mijn kjet en JH-ontsteking wel komen uitproberen , ik ga toch eerst origineel alles uitproberen. :thumbup: |
voordat het zover is contact ik je wel. Ben ook al een onsteking tegengekomen, die precies hetzelfde uitziet als origineel, maar via usb je eigen ontstekingscurve kan inladen. :thumbup:
|
Quote:
is er ook een nieuwsgierig smiley :limey: |
|
burnout en doughnuts met een trekker :D :wow:
|
geweldig :thumbup:
Turbo CIS :screwy: |
kunnen we al?
|
Quote:
Ik heb toevallig gisteren de eerste keer gestart maar benzine vloog me om de oren dus moet nog wat ringetjes vervangen rondom spinnekop voordat hij hopelijk werkelijk loopt. |
Leuk oldschool setje. :thumbup:
Callaway begon overigens met een twin turbo set voor de Alfa GTV6 voor hij met de Corvette´s beroemd werd. Ook vandaag de dag nog een leuk pakket zo´n Callaway GTV6. :) |
Quote:
De GTV was zeker niet de eerste twin turbo Callaway ! In 78 begonnen met turbosystemen voor BMW kort daarop volgden VW , Audi , mercedes en Porsche. De eerste twin turbo ombouw kits waren de Porsche 928 en Toyota supra. :drive: Vanavond helaas geen lopende motor, wel onregelmatig een pof te horen, dus denk aan ontsteking , heb hem dacht ik toch goed omgezet. Kan de verdeelkap nog verkeerd omstaan ?? |
Wat ik bedoel is dat de GTV6 de eerste auto was die echt door Callaway zo werd aangeboden, geheel omgebouwd en al. Dus niet een los setje dat men kocht.
Dankzij de Alfa GTV6 werd Callaway nog bekender en kwam Chevrolet informeren voor een turboset voor de Corvette. |
Quote:
Je weet er nogal veel van blijkbaar. Altijd leuk een mede enthousiast :thumbup: De 928 en supra waren ook alleen verkrijgbaar als Callaway ombouw. De 944 eva ook maar dat zijn geen twin turbo modellen Er is een serie sciroccos gebouwd die via diverse vw dealers in USA paralel te koop waren. De kits in DIY verkoop beperkten zich dus tot de Vw en Bmw. Verder verkochten ze de zogenoemde bump-up reeks ,losse microfuelers en intercoolers voor oa Saab , Volvo zelfs de Ferrari met K-jet. Ben pas 17 jaar informatie aan het opzoeken en verzamelen over de Callaway C1 Dus mocht je nog iets specifiek willen weten :D |
Valt wel mee hoor. Enkel het stukje van de GTV6 is mij echt iets van bekend aangezien ik wel een echte GTV liefhebber ben. ;)
Maar het werk van Callaway is wel top! :thumbup: En het is ook kwalitatief allemaal goed gedaan met goede materialen e.d. |
:postpics:
|
Quote:
Ik heb bijna 20 jaar geleden ook een stuk met de GTV van een vriend van me gereden. Dat geluid is :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 08:51. |