Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   74er golf swallowtail :) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18993)

The Skinnmeister 27-09-2021 15:16

Nice, je bent er mee begonnen!! Ga zo door :thumbup:

steven16v 28-09-2021 07:52

Thanks voor de reacties. Doe mijn best en zal de vorderingen hier plaatsen. Het zal voor mij ook een leercurve zijn. :)

Emiel 28-09-2021 11:52

Gaaf! succes!

vagg freak 28-09-2021 16:13

Was je ook in oss

steven16v 29-09-2021 07:37

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Was je ook in oss

Nee daar was ik niet. Was er een look-a-like? :tongue:

steven16v 29-09-2021 08:06

De A-stijl van deze golf was wel heel erg verrot. De A-stijl van mijn Swallowtail was compleet anders als van de latere modellen. De scharnierophanging is anders, de gehele vorm en de rondingen onderaan bij de kokerbalken zijn totaal anders. Ik had een donor A-stijl (origineel VW) van een 82er golf en deze paste totaal niet. Ook binnenin de A-stijl waren de bevestigingen anders.

Ik heb besloten om dit zelf weer opnieuw op te bouwen. Dat was nog al lastig omdat de binnenconstructie ook deels weg was, dus ik heb de verstevigingen binnenin ook weer opnieuw moeten maken.

Veel roest:

Binnenkant met de deels weg geroeste verstevigingen:

Al veel weg geslepen:

Nog meer weg. Waterbak moest ook deels opnieuw gemaakt worden.

Nieuw deel pas maken uit karton:

Eerste nieuwe deel er in. Deze is er later weer uit gegaan om goed pas te maken.

Het horizontale deel er ook nieuw in:

Helaas verder geen foto's van het afwerken en aflassen meer alleen nog van het eind resultaat. Eerst is er een primer overheen gegaan, daarna de naden afgekit met carrosseriekit en daarna is er een laag stonechipping overheen gegaan.

Tussen het lassen door heb ik de voorkant en de deuropening meerdere keren opgemeten zodat ik zeker weet dat de maten hetzelfde zijn als straks de deuren, zijschermen en motorkap er weer op komen. Je kon merken dat de neus nog al wat ging hangen en gelukkig merkte ik dat op tijd op en heb dit tijdelijk verstevigd.

Eindresultaat vele uren later:

Rallyegolf20vt 02-10-2021 09:03

Keurig ! :thumbup:

steven16v 08-10-2021 08:00

Nu was het tijd om de kokerbalken aan te pakken. Deze waren zeer rot. Omdat de auto 15 jaar in een oud schuurtje heeft gestaan heeft een muis of marter allemaal bladeren, eikels en ander afval in de kokerbalken gepropt. Per kant zat er een volle emmer afval in wat ik er uit heb gehaald. Dit afval blijft natuurlijk lang vochtig waardoor roest goed zijn gang kan gaan. Dit zorgde er voor dat er niet veel meer over was van zowel de buiten kokers als de binnen kokers. Helaas heb ik hier weinig foto's van gemaakt maar ik kan je beloven dat er niet veel meer heel was. Ook de vloer was voor een groot deel weg gerot. :( :shake:

De foto's lopen een beetje door elkaar heen van de linker en rechter kant. Maar beide kanten waren even slecht. :rolleyes:

Hierbij 1 foto en veel van het slechte plaatwerk is al verwijderd.

Het achterste deel van de binnenkoker was ook helemaal weg. Dit is ook opnieuw opgebouwd:

In de primer en de lasranden in de doorlasprimer:

Voorste deel ook opnieuw opbouwen:

Nieuwe kokerbalken. Ik heb 2 soorten gekocht. Klokkerholm en Van Wezel. Mijn inziens was de klokkerholm kwaliteit wel goed maar de pasvorm was bij mij zeer slecht, en met name voor aan bij de deurkant. Dit kan natuurlijk ook komen omdat mijn Swallowtail wat anders qua vorm is als de latere golfjes. De van Wezel koker paste wel beter maar ook nog niet 100%. Maar dat zal wel nooit met imi plaatwerk.

Klokkerholm:

Uiteindelijk gekozen om voor het grootste deel van de koker Van Wezel te gebruiken:

En de voorste ronding met plaatwerk van Klokkerholm pas te maken:

Verder afgewerkt en in de primer gezet:

Binnenkant voor:

Binnenkant na:

Als je goed kijkt zie je dat in de binnen koker rechts en links ook nieuwe stukken in zijn gezet en de vloer ook deels nieuw is.

Dit was een grote klus waar ik weken tegen op zag maar uiteindelijk ben ik persoonlijk blij met het eindresultaat. :thumbup:

Oja, ik zoek nog een ronde afdekplaat voor in de vloer. Iemand die nog iets heeft liggen die hem op de post wil doen mag mij een pmetje sturen. Uiteraard tegen betaling. :)

gijs474 08-10-2021 09:13

Prachtig resultaat en dat gaat in rap tempo hier. :)

steven16v 08-10-2021 10:14

Quote:
Originally Posted by gijs474
Prachtig resultaat en dat gaat in rap tempo hier. :)

Bedankt! :thumbup:

Ik loop op zich wat voor tov de foto's hier maar vergeet telkens foto's te maken en heb ook nog wat foto's op mijn oude telefoon staan. Zal deze foto's binnenkort er eens bij zoeken. :)

Het is ook de bedoeling om het gas er op te houden want heb mijn garage ook nog weer nodig voor andere zaken/projecten dus dat is wel een goede stok achter de deur om het tempo er in te houden. :tongue:

arnout99cc 08-10-2021 15:15

Mooi werk!

steven16v 10-10-2021 08:39

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Mooi werk!

Thanks! Hopen dat ie net zo mooi wordt als jou golf. :thumbup:

heinz74 10-10-2021 12:10

daar past geen klote van,van die dorpels..ik weet dat maar al te goed..
het is ook one size fits all ,terwijl swallowtail dorpels anders zijn dan van een 83er
het zijn ook OVERZET delen ,die je erin maakt ,dus eigenlijk allemaal net te ruim..

steven16v 11-10-2021 07:12

Kleine update: Lastige roesplekjes in de koker en stijl rechts.

Eerst roestig deel eruit geslepen:

Dan een nieuw deel pas maken en passen:

Aflassen:

Daarna afbramen en primen:

The Skinnmeister 11-10-2021 11:46

Ziet er top uit hoor, netjes gemaakt!!

heinz74 12-10-2021 06:09

let er wel op ,dat je een groot gedeelte roestpitten laat zitten op die manier..
menie of primer overheen zetten heeft 0 effect..
komt net zo hard weer terug dadelijk..

steven16v 12-10-2021 07:18

Quote:
Originally Posted by heinz74
let er wel op ,dat je een groot gedeelte roestpitten laat zitten op die manier..
menie of primer overheen zetten heeft 0 effect..
komt net zo hard weer terug dadelijk..

Klopt. Boven dit gat zat ook nog een ander roestgat wat je op de eerste foto kunt zien. Ook dit is er uitgeslepen en het overige roest tot op het kale schone metaal weggeslepen/geborsteld/gebraamd.

steven16v 12-10-2021 07:31

Zoals aangegeven is dit de eerste keer van mij dat ik een restauratie doe en door het daadwerkelijk doen en door tips van hier leer ik van mijn eerste fouten. :tongue:

Zo heb ik als eerste laswerk de voorkant aangepakt en hier was ik niet helemaal tevreden over. Ik heb dan ook de hele voorkant opnieuw aangepakt en alle oppervlakkige roest want ontstaan is (ik denk oa door steenslag) verwijderd. Ook heb ik een deel laswerk opnieuw gedaan.

Helaas geen foto's van hoe het was maar hier 2 foto's van de voorbereiding:

Roest er uitgeslepen:

Rechts het oude stuk, links het nieuwe stuk en in de doorlasprimer gezet:

Nieuwe stuk er in gehecht:

Afgelast:

Bezig met afbramen/slijpen:

En in de primer:

Misschien was het makkelijker geweest om achteraf een nieuw front te monteren maar dit front was nog het originele front dus de auto heeft nog nooit zware schade gehad aan de voorkant voor zover ik kan zien. Vandaar dat ik dit front wilde behouden en was het het extra werk waard.

De originele stempel staat er nog in. :)

gijs474 12-10-2021 12:53

Mooi!

Goed dat je het oude front hebt gehouden. :thumbup:

Zitten ook veel verschillen tussen het front (en het meeste van de carrosserie....) van een swallowtail, een vroege golf en een late golf.

steven16v 13-10-2021 07:55

Quote:
Mooi!

Goed dat je het oude front hebt gehouden. :thumbup:

Zitten ook veel verschillen tussen het front (en het meeste van de carrosserie....) van een swallowtail, een vroege golf en een late golf.

Daar was ik al bang voor dat er verschil in zat plus hoe meer origineel hoe beter. Weet jij de verschillen toevallig?

gijs474 13-10-2021 09:53

Wat ik tot nu toe heb gevonden/gezien:

- Swallowtail bovenkant van het front (waar de motorkapvergrendeling aan zit) is vlak met andere welvingen aan de zijkanten ten opzichte van een vroege Golf en een late Golf (en je hebt nog het late front waar de uitsparing van een GTI koeler etc. in zit van late golfjes)

- Het middelste stuk versteviging achter de grill is met 2 sleuven en een kleine uitsparing voor de motorkapvergrendeling is van Swallowtail gelijk aan de vroege Golf. Van de late Golf is dit helemaal open.

- Front heeft geen sleepoog, net zoals de vroege Golf. Late Golf heeft wel een sleepoog

- Binnenbalk heeft veel minder inkepingen en gaten dan die van een vroege Golf en de late Golf heeft nog meer versteviging.

Mocht iemand meer weten of andere info hebben, altijd welkom aangezien het lastig blijft met de swallowtails :thumbup:

steven16v 13-10-2021 15:44

Quote:
Wat ik tot nu toe heb gevonden/gezien:

- Swallowtail bovenkant van het front (waar de motorkapvergrendeling aan zit) is vlak met andere welvingen aan de zijkanten ten opzichte van een vroege Golf en een late Golf (en je hebt nog het late front waar de uitsparing van een GTI koeler etc. in zit van late golfjes)

- Het middelste stuk versteviging achter de grill is met 2 sleuven en een kleine uitsparing voor de motorkapvergrendeling is van Swallowtail gelijk aan de vroege Golf. Van de late Golf is dit helemaal open.

- Front heeft geen sleepoog, net zoals de vroege Golf. Late Golf heeft wel een sleepoog

- Binnenbalk heeft veel minder inkepingen en gaten dan die van een vroege Golf en de late Golf heeft nog meer versteviging.

Mocht iemand meer weten of andere info hebben, altijd welkom aangezien het lastig blijft met de swallowtails :thumbup:

Dat van dat sleepoog wist ik, de rest niet. :thumbup:

Dus maar goed dat ik het oude originele front heb behouden. :thumbup:

steven16v 19-10-2021 08:42

Nieuwe update:

Een bekende kritische plek van de golf 1 is de tankdopvulling. Ook deze was bij mij slecht. Met info van Ironvw hier van het forum ben ik hier aan begonnen.

Uittekenen en roest wegslijpen. Ze hebben hier met een soort vulling de vulpijp aan de binnenkant dicht gesmeerd. Hierdoor heeft roest lekker zijn gang kunnen gaan..

Eerst het buitenste plaatwerk weg gehaald en zoals te zien is op de foto was de binnenkant ook deels verroest.

Een deel van de binnenkant al weg gehaald:

Nieuw deel afgeslepen van een reparatiedeel van de binnenwielkast en in de lasprimer gezet:

Nieuw deel er in en afgelast:

Buitenste plaatwerk pas maken en er in gehecht:

Afgelast en afgeslepen:

En in de primer:

Boven de oude vulpijp en onder de nieuwe vulpijp. Deze nieuwe vulpijp heb ik nog extra in de lak gezet. Uiteraard ook een nieuwe rubberen slang voor de aansluiting naar de tank. De originele was aan het vergaan.

Moet zeggen dat de pasvorm niet geweldig is van de nieuwe vulpijp. Uiteindelijk heb ik hem wel redelijk passend gekregen maar nog niet definitief gemonteerd omdat de carrosserie nog gespoten moet worden.

steven16v 19-10-2021 13:08

Ik was benieuwd wat ik onder de wielkastranden tegen kwam omdat het nooit een goed teken is dat deze randen er nadien op gezet worden. Maar tot mijn verbazing waren de wielkast randen nog goed. Deze zijn in het verleden wel gerepareerd en ik heb hier nog wel wat aan moeten opknappen aan de binnenkant maar het viel gelukkig mee. :thumbup:

Wielkastrand er op:

Wielkastrand er af. Ik heb de gaten dicht gelast want de randen waren er simpelweg met zelf tappende parkers ingeboord. :screwy:

Tevens de rotte plekken er uitgehaald en een nieuw stuk in gezet:

Ik heb overal waar de nadenkit en tectyl losliet alles verwijderd en dit opnieuw behandeld. Hier een klein deel wat al gedaan is.

En uiteindelijk heb ik alles maar opnieuw in de nadenkit en in de tecyl stone chipping gezet. Ik heb er meerdere lagen opgedaan zodat er een mooie dikke laag op zit. Ik heb dit op dezelfde manier gedaan bij de overige wielkasten. Dus eerst de oude laag verwijderd, dan het roest repareren, dan alles in de primer, dan de nadenkit en daarna in de stonechipping. Helaas niet meerdere foto's maar hier wel het eind resultaat. De komende jaren zit er weer een mooie dikke beschermlaag op. :thumbup:

gijs474 20-10-2021 15:13

Mooi hoor, die wielranden vallen inderdaad erg mee.

Wat je zegt, meestal zit er niet veel goeds onder de plastic gti randen.

Met betrekking tot je vulpijp, weer een leuk swallowtail feitje/fabeltje:

Op veel plekken zijn de swallowtails vol gepurd met een soort schuim. Theorie hierachter is (volgens mij) dat ze hierdoor stiller werden. De swallowtail was als het ware de modelintroductie voor de Golfjes en moest luxe overkomen. Stille auto=luxe dus: volpurren.

Bij die van mij zitten de deuren vol met schuim en ook de motorkap. Ik heb ergens gelezen dat het ook bij de dorpels en de vulhals (zoals bij jou wellicht) ook werd gedaan.

steven16v 21-10-2021 07:22

De dorpels bij mij zaten niet vol met pur maar met blad, eikels en andere rotzooi. Maar dat kwam denk ik omdat ongedierte (marters, muizen) van alles naar binnen hebben gesleept. Auto heeft namelijk 15 jaar in een klein tochtig schuurtje gestaan.

De motorkap zat wel pur/schuim in. Met name aan de voorkant bij het slot. Dat was ook de reden dat de originele motorkap in een zeer slechte staat was. Vocht blijft zich daar ophopen.

Ook heeft een Swallowtail schuim aan de binnenkant bij de scharnierpunten van de motorkap. Denk dat dit te maken had met lawaai vanuit de motorruimte. Hier was mijn motorkap ook slecht.

Momenteel ben ik bezig om van 2 motorkappen 1 goede te maken. Wanneer dit af zal ik hier foto's van posten.

steven16v 25-10-2021 07:42

Updateje weer.

Helaas zat er op de wielkast linkssachter ook nog wat roest. Ook dit is er uitgeslepen. Vind het wel een rare plek. Aan de binnenkant (waar het wiel zit) kon je ook niks zien. Iemand een idee hoe dit komt? :confused:

En nieuw stuk er in en geprimerd:

Binnenkant al afgewerkt:

steven16v 25-10-2021 07:43

En nu de voorkant.

Helaas hebben 'ze' in de motorruimte achter de ruitenwisser reservoir een schuimen afdekking geplakt tussen de wielkast en de reservoir. Misschien had dat te maken met trillen of iets dergelijks. Helaas resulteerde dit er wel in dat het schuim lang nat bleef en daardoor roest zijn gang kon gaan.

Afdekking van 'schuim'"

Roest waar precies de afdekking zat. Ook alvast lijnen getekend waar ik het materiaal door ga slijpen:

Roest gedeelte er uit:

Nieuw stuk maken en kloppen op een schoenmakersleest.. :tongue:

Nieuw stuk er in hechten:

Compleet aflassen:

En afgebraamd, ontroest en in de primer:

steven16v 25-10-2021 07:51

Nu verder met de onderkant.

De reserwielbak was op zich nog verrassend goed. Hier heb ik 1 klein gaatje ter grootte van een 5 eurocent dicht gelast. Ook zat hier en daar wat beginnend oppervlakkig roest.

Dus ook hier en de rest van de onderkant van de golf al het los zittende tectyl en roest verwijderd tot op het kale staal en vervolgens alles opnieuw geprimerd, in de nadenkit en en in de stone chipping gezet zodat het weer als nieuw is.

Johan1982MK1 25-10-2021 09:50

Bodem is idd nog keurig netjes zo te zien!
Dat scheelt je behoorlijk wat werk.

arnout99cc 25-10-2021 17:18

super om te zien. Mooi werk!

arnus71 25-10-2021 19:04

Goed bezig hoor! Gaat veel tijd in zitten he?

steven16v 26-10-2021 07:19

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Bodem is idd nog keurig netjes zo te zien!
Dat scheelt je behoorlijk wat werk.

Bodem viel inderdaad gelukkig erg mee vergeleken met de rest van de auto. Ik merkte ook wel dat er dikke lagen tectyl en een soort wax op zat. Wellicht heeft de auto in het verleden toch nog een extra roest behandeling of iets dergelijks gehad. :)

Quote:
Originally Posted by arnout99c
super om te zien. Mooi werk!

Bedankt! :)

Quote:
Originally Posted by arnus71
Goed bezig hoor! Gaat veel tijd in zitten he?

Ja gaat altijd meer tijd in zitten dan je denkt.. :tongue: Plan was ook eerst om de golf redelijk eenvoudig APK klaar te maken en deels te laten spuiten maar omdat ik er uiteindelijk wel wat meer lol in kreeg heb ik toch besloten om het maar zo goed mogelijk te doen. :)

Het kan natuurlijk altijd beter zoals de auto compleet strippen en in een chemisch bad of of zo te doen of de auto compleet te stralen maar dat gaat mij weer net té ver en ik ben dan bang dat voor mij het project dan te groot wordt, te lang duurt, de zin er af gaat en dat de auto vervolgens weer voor 15 jaar in een schuurtje komt te staan of dat ie in delen weg gaat wat ook vaak gebeurd helaas.

Ik probeer de dingen nu zo goed mogelijk te doen zodat de auto hopelijk weer vele jaren mee kan. Aangezien ik nog meer hobby auto's heb en ik er relatief weinig in ga rijden komt dat vast goed.

Het motiveert in ieder geval om leuke reacties te lezen. :thumbup:

steven16v 28-10-2021 07:41

Deze week een paar originele delen gescoord.

Ik had 15 jaar geleden al een setje 75er deuren gekocht maar deze waren wel goed, maar niet goed genoeg voor mijn golf vond ik. De onderste randen waar de rubbers in zaten waren net iets slechter dan ik had gehoopt vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar betere deuren.

Het liefst had ik deuren van een 74er Swallowtail omdat deze deuren toch weer net wat anders zijn als van een 75er Swallowtail maar die deuren zijn zeer zeldzaam en heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden. Mocht iemand ze toch nog hebben dan mag je mij een pm sturen.

Het lijkt er op of er allemaal krassen op de deuren zitten maar dit zijn restanten van stickers dus kan makkelijk verwijderd worden.

Deze deur heeft een klein deukje maar dat kan (denk ik) makkelijk verwijderd worden:

Verder moet er een klein beetje laswerk aan de onderkant gedaan worden maar dat valt reuze mee. Kortom ik ben er blij mee. :)

Ook heb ik via Ebay nog een originele NOS achterklep weten te krijgen. Deze is zo goed als hetzelfde als mijn 74er achterklep alleen 2 openingen aan de binnenkant moeten dicht gelast worden en dan komt de klep 1 op 1 overheen met de Swallowtail klep. Alle kenmerken zoals de scharnierpunten, ventilatiesleuven komen overheen.

Zelfs de plek waar het Volkswagen teken is ingeslagen zit op exact dezelfde plek als mijn originele klep:

Nieuwe NOS klep:

Originele 74er klep:

Oja, en ook nog een originele VW achterbumper gescoord in zeer goede staat :D :

Het lijkt er nu op dat ik de meeste (grote) delen binnen heb voor de golf om deze straks af te bouwen. Ik ben alleen nog op zoek naar alle deur, raam, kofferklep en motorkap rubbers. En natuurlijk wat ik allemaal nog vergeten ben. :D :D

steven16v 02-11-2021 09:55

Voorste reparatiewielkast. Deze was vrij slecht en heb daardoor een vervangingsscherm gekocht van Klokkerholm om deze er in te lassen.

Verroest scherm deels blank gemaakt zodat ik ruwweg kan tekenen waar ik het oude scherm door moet zagen.

Puntlassen uitgeboord doorgeslepen en rotte deel verwijderd:

Nieuw deel er in en bezig met aflassen:

Nog wat rotte delen wat buiten het nieuwe scherm viel:

Eruit:

Nieuw erin:

Ook ter hoogte van de waterbak ook wat rottigheid:

Nieuw stuk gezet en bezig met afbramen:

Totaal eindresultaat:

steven16v 02-11-2021 10:26

Omdat ik de golf graag rollend wil hebben en ik een keer wat anders wil doen als alleen met roest bezig te zijn ben ik begonnen om de golf technisch zo ver mogelijk in orde te krijgen.

Als eerste begonnen om de vloeistoffen te vervangen, nieuwe bougies, bougieskabels, rotor, ontsteking, waterpomp en distributieset met spanrol plus dynamoriem. Tevens waren de lagers slecht van de dynamo dus deze ook vervangen.

En weer in elkaar. Wel goed schoongemaakt maar geen mooi verflaagje. Motto is functionaliteit. :D ;)

Na wat proberen was het eigenlijk starten en lopen na de eerste keer proberen. Dus dat was een opluchting. Carburateur moet waarschijnlijk nog wel uit elkaar en gereviseerd worden maar dit is van latere zorg. Blokje loopt verder redelijk goed.

Wel even het klepdeksel (nieuwe pakking), distributiekap, radiatorbehuizing gestraald en gespoten zodat het nog een beetje fatsoenlijk er uit ziet. Bedoeling is verder niet om op dit moment de motor er uit te halen maar waarschijnlijk in de toekomst wel. (dit wordt dan een project op zich) Wanneer ik wat meer tijd en zin heb ga ik nog wel de motorruimte nog wat verder fatsoeneren, schoonmaken en deels spuiten in kleur. Maar voor nu heeft dat nog geen prioriteit.

Toen verder met de rest van het onderstel. Zaken zoals schokbrekers, veren, remmen voor en achter, remleidingen koper, remleidingen flexibel, lagers, rubbers, stuurhoezen, fuseekogels etc etc worden allemaal vervangen.

Onderdelen. Hier staat nog niet eens alles van op de foto. :tongue:

Uitlaat van voor tot achter:

Revisieset (alles rubbers en dergelijke nieuw) voor de remklauwen voor.

Nieuwe originele Volkswagen veren:

Vroeger deden we de vervanging met een spanbandje maar nu toch maar op de veilige manier met een verenklem: :)

Nieuwe schokbrekers en veren voor:

Schokbrekers plus nieuwe schijven en gereviseerde remklauwen gemonteerd. Uiteraard ook nieuwe remleidingen, stofhoezen en toplager plus rubber:

Nieuw lager in de remtrommel persen. Remtrommel verhitten en het lager in de diepvries zodat het makkelijker monteren is. Uiteraard ook een nieuwe remtrommel links en rechts:

Nieuwe remschoenen, veertjes etc:

Gemonteerd op de as met nieuwe veren en schokbrekers plus rubbers achter:

En de nieuwe remtrommel plus lagers en nieuw vet en nieuwe handremkabels plus nieuw gemonteerde uitlaat.

De auto is nu technisch zo goed als klaar dus kan weer verder met het laswerk... :(

steven16v 02-11-2021 10:33

Ik heb alleen 1 vraag mbt tot de montage van de remschoenen. Ik heb alles nieuw gekocht van Bosch. Origineel zat er deze soort U beugel in maar deze zat niet bij de revisieset. Ik heb deze voor nu wel gemonteerd en het
past ook maar ik weet niet of deze er wel of niet in moet. Iemand een idee deze beugel er wel of niet in moet? Zie foto met de rode pijl welke beugel ik bedoel.

daNpy 02-11-2021 17:59

Volgens mij moet die er gewoon in om de remschoenen op hun plek te houden, toch?
Lijkt me ook niet iets wat aan revisie onderhevig is.

steven16v 03-11-2021 08:55

Quote:
Originally Posted by daNpy
Volgens mij moet die er gewoon in om de remschoenen op hun plek te houden, toch?
Lijkt me ook niet iets wat aan revisie onderhevig is.

Bedankt voor je reactie. :)

Lijkt mij inderdaad ook zo.

Ironvw 03-11-2021 19:48

Je hebt er flink het tempo in zitten :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 23:34.