Mooi.
En met tweeliter heb je toch ook al een mooi koppel, wat in golf zeer leuk is. |
|
|
Werd tijd om weer even een update te geven. Zowel de remleidingen als de stalen brandstofleidingen zitten weer onder de auto. Inmiddels ook de accumulator, brandstoftank en brandstofpomp gemonteerd. Als het mee zit kan ik morgen de achteras monteren. Aan de voorkant kan het stuurhuis nu ook gemonteerd gaan worden zodat de auto zsm op z'n wielen kan staan..
|
|
Quote:
Ja ik heb er nog een paar. Vreemde eend is de BMW 323i.. Overige is allemaal VW. |
Dit ziet er zeer netjes uit.
Zijn de binnenschermen extra behandeld tegen water? Al denk ik wel dat deze zo weinig mogelijk regen te zien zal krijgen. |
Quote:
Goed bezig! Kleine tip, zorg dat er aandrijfassen in zitten voordat je hem gaat verrollen. Anders heb je grote kans dat je wiellagers kapot lopen!(of je moet de wiellagers op een andere manier opsluiten) |
Losse homokineet is ook goed en handiger als een losse as ;)
|
Quote:
Ik heb de onderkant en de wielkasten in de bodyschutz laten zetten. Nee inderdaad hij komt alleen maar buiten met mooi weer :) |
Quote:
Bedankt voor de tip! Helemaal niet aan gedacht!! |
Heb bij mijn Golf toen een draadeind met ringen gebruikt om het op te sluiten, wel de juiste maat (grootte) natuurlijk ;)
|
En op het juiste moment aanhalen ;) (10 bar en een slagtol zijn niet het juiste aanhaalmoment)
|
Aan de stalen brandstofleiding dien ik een fels te maken zoals op de foto. Heb verschillende bedrijven gehad, gezocht op internet naar de juiste fels set maar kom niet verder. Wie kan mij vertellen waar ik deze fels eraan kan laten zetten of welke felsset ik moet aanschaffen? De reden is dat ik een stuk stalen moet vervangen.. |
Is dat niet gewoon een standaard DIN/ISO bubble flare zoals ook op de remleidingen zit? De vorm zoals je hem op de foto hebt is anders dan een 'verse' felsrand, omdat deze door de wartel en cup waar deze ingedraaid wordt nog verder na vormt. Wat is de binnen en buitendiameter van die leiding?
|
Blijkbaar zijn het toch verschillende soorten. Het gaat om een stalenleiding van 8mm dik, wand dikte 1mm, dus 6mm binnenzijde |
De wartel die ik nu heb, via Jeroen Rison, heeft op de kop een schuine kant zoals rechts op het plaatje...
|
Quote:
Dan heb je de amerikaanse variant van de wartel. Belangrijkste is de cup/aansluiting waar deze ingedraaid wordt, dit zal een DIN uitvoering zijn (Duitse Industrie Norm) gezien het VW is. Waar draai je deze in? Brandstofpomp? Past de draad wel dan? Meestal hebben delen met SAE normen ook imperiale draad (inch). https://kurth-classics-autoparts.de...lare-screw.html |
Quote:
Dat is om de aan of retourleiding aant sluiten aan de spinnekop( de brandstofverdeler) |
De wartel wordt in de leiding van de accumulator gedraaid. Dit heb ik al geprobeerd en is dezelfde maat. Ik heb inmiddels een uitgebreide felsset gekocht met alle varianten aan adapters... Ik hou jullie op de hoogte
|
Komt helemaal goed :thumbup:
|
Nou ik dacht lekker verder te gaan bouwen afgelopen weekend maar wat denk je... Foto's die ik heb gemaakt bij demontage ben ik gedeeltelijk kwijt!!
Zo loop ik nu tegen het volgende aan: Ik heb de remleidingen vanaf de remdrukverdeler tot aan de hoofdremcilinder vervangen. Nu weet ik dat beide leidingen die van achteren komen aan de onderzijde van de hoofdremcilinder aangesloten moeten worden. Maar ik weet niet in welke volgorde! Iemand een idee??? |
|
Ziet er wel weer gelikt uit zeg :thumbup: Weet niet of een type 2 hetzelfde is met aansluiten omdat de remdrukverdeler anders is..... Anders kan ik wel hier kijken hoe eea loopt.
|
Dat is vervelend dat je de foto's kwijt bent. Heb daar zelf ook veel aan gehad toen ik weer met mijn opbouw bezig was.
Ik heb geloof ik geen remdruk verdeler op mijn golf dus kan je helaas niet daarbij helpen. Ik kan wel kijken wat bij mij links en rechts is op mijn hoofdremcilinder mocht je daar wat aan hebben. |
Quote:
Dit is niet het zelfde helaas... maar thx |
Dit helpt je wel toch? :thumbup: |
Ja top! Bedankt
|
|
@ichweisnichts, gtsje nog steeds in uw bezit? Ben benieuwd, zelf ook in bezit van een gts namelijk! :D
|
Quote:
nee helaas geen gts in mijn huidig bezit. ben zelf nu meer van de bussen me dagelijkse auto is een mercedes sprinter vip buscamper :) |
|
Weer lekker bezig geweest. Inmiddels achteras eronder en even gekeken hoe hij op zijn wielen staat......! Top!!
|
Versnellingsbak onderhanden genomen... |
Mooi hoor! Bak nog gereviseerd?
|
ziet er goed uit man!
wieltjes zullen hem goed staan eenmaal een stukje lager :thumbup: |
Quote:
Ja heb de bak laten reviseren.. |
Quote:
Wat vragen ze hiervoor? Zou ook een bak moeten laten doen. Mag ook via PB... |
Mooi project!! Ik ben ook bezig met een golf 1 en wil hem ook graag wit maken.
Ik zal deze blijven volgen! Wat voor velgen zijn dat? |
Quote:
Het zijn BBS RS001 velgen |
All times are GMT +1. The time now is 10:54. |