Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Restauratie MK1 (wish me luck) Hahaha (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14404)

carbreaker de autosloper 02-12-2005 22:00

ik vind die klinken egg mooi rj waar vind je die nog man.... ;) :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo:

robertjan007 03-12-2005 10:17

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
ik vind die klinken egg mooi rj waar vind je die nog man.... ;) :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo:

Nou die klinken heb ik van iemand uit wezep, nogal raar figuur!! ;)
Maar ze zijn super!!

robertjan007 11-12-2005 12:00

up

LRR 11-12-2005 12:09

Ja, wat nou UP ??????? :D :D :D

robertjan007 11-12-2005 16:13

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Ja, wat nou UP ??????? :D :D :D

upper de up :D

retro hans 12-12-2005 22:08

bobbie is gek!

robertjan007 13-12-2005 18:15

Quote:
Originally Posted by retro hans
bobbie is gek!

En zo is het!!!!

Zo hier nog weer een paar foto's van het las werk dat gestaag vordert zoals ze dat zo mooi zeggen hé!!!!!

René 13-12-2005 18:20

looking good!!!

:woowoo:

joossie 13-12-2005 23:14

Kijk dat begint er met gemak op te lijken........ :woowoo:

En dan moet ie nog klaar voor Oostenrijk en alles ook nog polijsten en verchromen en opvoeren en bekleden...........of overdrijf ik :iamwithst

Geintje......

robertjan007 14-12-2005 13:13

Quote:
Originally Posted by joossie
of overdrijf ik......

een beetje maar... Hahaha :woowoo:

Gijs 14-12-2005 17:10

Jezus, ben jaloers op je wielkast randen :eek: Zijn dit inzetstukken of heb je hier een mal ofzo voor? Moet dit namelijk ook vervangen bij m'n jetta... :)

Hoe is het bij jou auto aan de andere kant bij de tankdop? Is die daar ook rot/gaar?

Zelf gelast trouwens? knap weg :D :cool:

robertjan007 14-12-2005 18:13

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Jezus, ben jaloers op je wielkast randen :eek: Zijn dit inzetstukken of heb je hier een mal ofzo voor? Moet dit namelijk ook vervangen bij m'n jetta... :)

Hoe is het bij jou auto aan de andere kant bij de tankdop? Is die daar ook rot/gaar?

Zelf gelast trouwens? knap weg :D :cool:

Hee goos, nee dir zijn gewoon de orginele wielkastranden.
Het enige wat gedaan is is dat de randen eruit zijn geslepen.
Je hebt hier wel gewoon nieuw plaatwerk voor hoor.
Gewoon even kijken/bellen met een bedrijf dat in auto onderdelen doet.
Bij de tankdop is het plaatwerk nog hard. Deze heeft gewoon alle plekken die een andere 1 ook heeft... de gebruikelijke dingen dus...
Succes met je jetta!! :woowoo:

p@trick kever 15-12-2005 00:20

Quote:
Originally Posted by robertjan007
Hee goos, nee dir zijn gewoon de orginele wielkastranden.
Het enige wat gedaan is is dat de randen eruit zijn geslepen.
Je hebt hier wel gewoon nieuw plaatwerk voor hoor.
Gewoon even kijken/bellen met een bedrijf dat in auto onderdelen doet.
Bij de tankdop is het plaatwerk nog hard. Deze heeft gewoon alle plekken die een andere 1 ook heeft... de gebruikelijke dingen dus...
Succes met je jetta!! :woowoo:

ja klopt de randen zijn er uit geslepen... :rolleyes:

maar dan wel weer t binnenscherm vastgehecht aan t buitenscherm...
en daarna een strookje plaat in de ronding van t scherm geklopt en geheel afgelast aan binnen en buitenscherm....
zo krijg je een sterke en net afgewerkte spatbordrand zoals orgineel bv bij een audi, bora of golf 4 achter....!! ;)
zal van de andere kant even stap voor stap een plaatje schieten :D :D :D

robertjan007 15-12-2005 19:43

Quote:
Originally Posted by p@trick kever
ja klopt de randen zijn er uit geslepen... :rolleyes:

maar dan wel weer t binnenscherm vastgehecht aan t buitenscherm...
en daarna een strookje plaat in de ronding van t scherm geklopt en geheel afgelast aan binnen en buitenscherm....
zo krijg je een sterke en net afgewerkte spatbordrand zoals orgineel bv bij een audi, bora of golf 4 achter....!! ;)
zal van de andere kant even stap voor stap een plaatje schieten :D :D :D

zucht.... :redface:
Hahaha ja klopt patrick maar daarom laat ik het jou ook doen!!!
Weet ik zeker dat het goed komt!!! :D :D :D

p@trick kever 16-12-2005 00:28

even een beetje uitleg wat er al is gedaan....
na t verwijderen van de achteras tref je dit heel vaak aan... :eek:

dan haal je alle delen die aangetast zijn door roest weg en krijg je t volgende... een groot gat

dan maak je alles rond t gat blank en verwijdert zo alle roest....

toen ben ik weer begonnen met opbouwen..
en zo weer deel voor deel teruggelast

daarna alle lassen netjes glad geslepen

en toen de buitendorpel nadat de binnendorpel weer aangesloten was er weer ingelast...

en zo dus van een zeer slecht deel toch weer een mooi geheel gemaakt!!!!
:D :D :D :D :D :D

Henk_Pigo 16-12-2005 00:35

Goeiedag... respect voor dit mooie werk!
Nu besef ik pas hoeveel mazzel ik heb met mijn golf 1, bij de achteras zat enkel wat oppervlakkige roest.

René 16-12-2005 02:45

jij bent echt goed bezig!!!!

JK Le Mans 16-12-2005 08:33

Applaus voor Partick ziet er goed uit man !!
ik kom binnenkort een x oefenen op die golf !weet je nog mijn
eerste les ? :D:D:D:D:D:D

LRR 16-12-2005 08:51

Oeeeehhhhhhh...............ziet er erg fraai uit Patrick !!!!! Complimenten........ook voor jou RJ !!!!

Gaat goedkomen zie ik !!! Nog een beetje zweet en tranen en dan de toverspuit erover en op naar Reifnitz !!

Grtz............... LRR

superschut 16-12-2005 09:09

Hij is zeker goed bezig!
Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat...
Zal het zeker volgen. :rock:

Bruders 16-12-2005 09:39

Doet ie zeker goed...mooie vakman zo!!!
Blijf pics posten!!!!
greetz..Vic..

arnus71 16-12-2005 11:29

Damn, mijn complimenten aan de lasser (Patrick). Dit is pas vakmanschap. :eek:

Wou dat ik het zo kon!

robertjan007 16-12-2005 13:31

Dank U

Dank U wel patrick voor de uitleg!! Ik zou het niet beter kunnen!! :D
Maar goed ik heb nog meer pics maar dat doe ik even na het weekend,
ga eerst even lekker weekendje weg!!! Groetjes!!! :woowoo:

JK Le Mans 16-12-2005 13:39

Nou plezier dan robert !!

robertjan007 16-12-2005 13:53

Quote:
Originally Posted by JK Le Mans
Nou plezier dan robert !!

dankje jasper... :D :D :D

JK Le Mans 16-12-2005 13:57

Graag gedaan !

p@trick kever 17-12-2005 18:39

hey mensen
bedankt voor de complimenten..!!!
maar goed ieder zijn vak he.... ;)

en ik zeg altijd.. doe t goed of doe t niet..!!!!

lig er op t moment even uit mijn laskar laat me na 6 jaar trouwe dienst plots in de steek :mad:
en altijd wanneer t niet uitkomt he... :confused:

denk zelf dat de print t begeven heeft , dus mocht iemand die hebben liggen van een MILLER COMPACTBLU 180 CO2 lasapparaat , dan hoor ik t graag :D :D :D :D

zal zelf wel een beetje foto's blijven posten robbie heeft t toch veelste druk met andere dingen....!!!!!!!!! :D :D :D

groeten p@trick

robertjan007 19-12-2005 20:37

Update!!!!!!!!!

Hahaha ik en druk??? Hahaha :D :D :D
Nou ik heb nog weer een paar nieuwe foto's!!
Het gaat hier om de raam sponning van links achter die was een beetje rot... :mad:

:eek: :eek: :eek:
Nou goed dat heeft patrick er dus ook al weer in zitten!~
Maar nu nog wat anders... ik heb weer een nieuwe aanwinst!!
Ik kwam tijdens het werk nog wat tegen bij een garage... stond zo ziellig in een hoekje dat ik hem niet kon laten staan! :D
Het is een 82'er 4 deurs CL!

Ik weet nog niet wat ik er precies mee ga doen...
Mischien dat ik hem verkoop of hem zelf hou en ga opknappen of demonteren en in onderdelen verkopen maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten omdat het eigenlijk zonde is!!
Maar goed ik zie het allemaal nog wel en we gaan gezellig door!!!

Marco 19-12-2005 21:52

Noem je dit rot?? Eerder aangetast, was met Fertan waarschijnlijk goed op te lossen......

Pedaalemmer 19-12-2005 22:01

ziet er goed uit al dat laswerk...dat rotte is even schrikken maar ziet er nu strak uit!

Succes met je project!

p@trick kever 20-12-2005 00:25

Quote:
Originally Posted by Marco
Noem je dit rot?? Eerder aangetast, was met Fertan waarschijnlijk goed op te lossen......

hoho........natuurlijk niet met fertan :eek:

ik wil in mei ook naar oostenrijk.......... :D :D :D :D

ps: fertan :confused:

robertjan007 20-12-2005 08:12

De gaten vielen er al in... dus noem ik dat niet iets aangetast... Maar goed er zit gewoon een ander stukkie in dus dat is zeker weten weer goed!!

Roundup 20-12-2005 08:40

Quote:
Originally Posted by Marco

Fertan? Is dat die chemische rommel, die je achteraf moet afspoelen met water :rolleyes: :D

Dat is echt een fabeltje hoor, dat dat werkt. Dat zijn allemaal lapmiddelen, die goed zijn voor een paar maanden, daarna begint het inwendig terug te roesten. (We hebben het getest bij Frans Van Ryckegem (oldtimer restaurateur)).

Niet slecht bedoeld hoor, maar het is de waarheid.

Het makkelijkste dat je kan doen (mits je het materiaal en de kennis hebt) is het stuk zandstralen en dan alle gaatjes bijwerken met tin, is minstens even goed dan een nieuwe plaat erin lassen, en veel makkelijker.

Rallye-VR6t 20-12-2005 08:50

Quote:
Originally Posted by Roundup
Fertan? Is dat die chemische rommel, die je achteraf moet afspoelen met water :rolleyes: :D

Dat is echt een fabeltje hoor, dat dat werkt. Dat zijn allemaal lapmiddelen, die goed zijn voor een paar maanden, daarna begint het inwendig terug te roesten. (We hebben het getest bij Frans Van Ryckegem (oldtimer restaurateur)).

Niet slecht bedoeld hoor, maar het is de waarheid.

Het makkelijkste dat je had kunnen doen (mits je het materiaal en de kennis had) was het stuk zandstralen en dan alle gaatjes bijwerken met tin, had minstens even goed geweest dan een nieuwe plaat erin lassen, en veel makkelijker.

Ja en dan vergeet je een stukje met stralen, of aan de onderkant kom je er niet goed bij.
Dan is de auto gespoten en komt de rotterij na 1 jaar weer terug.
Hoek eruit, en fris stukje erin..beste oplossing.

O en ik vond de kleur die er op zit niet verkeerd.
Is dat een orginele kleur?

robertjan007 20-12-2005 12:13

Ja dat is de orginele kleur. Maar hij word wel een andere kleur hoor. Nou goed iedereen heeft natuurlijk zijn of haar voorkeuren om rotte stukken te bewerken en of vervangen.
Mijn mening is gewoon het rotte weg te halen en gewoon een goed stuk plaatwerk dat niet is aangetast er weer in te plaatsen! iets langer werk mischien maar dan weet je zeker dat het goed is... (mits je het materiaal en de kennis had)Enne kennis is hier zeker wel hoor...

Roundup 20-12-2005 12:59

Quote:
Originally Posted by robertjan007
Ja dat is de orginele kleur. Maar hij word wel een andere kleur hoor. Nou goed iedereen heeft natuurlijk zijn of haar voorkeuren om rotte stukken te bewerken en of vervangen.
Mijn mening is gewoon het rotte weg te halen en gewoon een goed stuk plaatwerk dat niet is aangetast er weer in te plaatsen! iets langer werk mischien maar dan weet je zeker dat het goed is... (mits je het materiaal en de kennis had)Enne kennis is hier zeker wel hoor...

Ja natuurlijk, iedereen doet ermee wat hij wilt he. Een nieuwe plaat erin lassen is natuurlijk het beste hé. En dat er daar kennis is van het vak twijfel ik echt niet aan hoor. Laswerk enzo is echt netjes gedaan.

Succes er nog mee.

rallye16vt 20-12-2005 13:34

Ziet er goed uit jouw project. Wat altijd een gevaarlijk punt blijft zijn de puntlassen, en dan tussen de delen, Hier zit namelijk geen verf (is verbrand door het lassen) nu word er naderhand wel ml in gespoten, maar doordat een auto tordeerd onder het rijden (van de stoep af) kunnen in deze beschermende film weer haarscheurtjes ontstaan, het vocht heeft dan weer vrij spel. hier ben ik altijd het huiverigste voor. (Roest van binnenuit.) Dit duurt vaak wel een aantal jaren voordat de plaat door is. Maar ja dan houd de plaatwerker ook werk. :D :D :D :D

carbreaker de autosloper 20-12-2005 16:56

jooo van bennekom inleveren die deurplaten van die 4 deurs ...anders verkoop me et hele ding maar ,,,is de vloermat ook beige ???hek nog nodig voor me 20 v turbo

vwbullit 20-12-2005 17:24

goed zo robert dubble O seven

je doet het goed of je koopt een nieuwe.
Keep up the good work.
Doe aub wel epoxiprimer op je kale plaat.
EN daarna alles in de ml jassen.

gr ben

joossie 22-12-2005 23:56

Nou daar gaan we dan......

Vanavond dan eindelijk begonnen met de wielen van Robbie Bobbie.....

Zo waren ze..... zoals je ziet kan wel een flinke beurt gebruiken!!!!!!!

Je vraagt je af..... kan dit nog weer wat worden?????

Maar goed eerst maar eens de lak eraf en de randen weer netjes gedraaid...... (FF voor de kenners de rambo doet het goed)

En dan ziet het er al een stuk beter uit.

En hoe ze worden dat zie je als ze klaar zijn...... :D :D :D

GR JPS Joossie

All times are GMT +1. The time now is 19:58.