Ik heb zelf ook nog een 1997 diesel staan, maar bedankt voor het melden.
|
Verloopt die datum niet steeds, Bert? Dus dat het volgend jaar na een bepaalde maand 2000 is?
|
Daar zou je gelijk in kunnen hebben want het was eerder 1/2 1998. Maar hij is van half 2001, dan zou ik nog 2 jaar moeten wachten.
|
Ik hoop maar dat het zo is. Heb nog een motorombouw klaarstaan in een 2000er voor deze winter. Weinig zin in het lelystad traject, al is het voor de kosten...
2001 is inderdaad ongunstig. |
Quote:
Waarom moet deze ombouw via de RDW in Lelystad? Ik moest met de '99 TT alleen voor de uitlaat naar Lelystad aangezien hier geen typekeuring voor was. Verder moet de auto aan de toen gestelde normen (dus als een benzine versie qua geluid en uitstoot) voldoen, deze worden met een dieselmotor makkelijk gehaald. Bij mij gaf de uitlaat wel een probleem, dit kun je echter voorkomen door er een behoorlijke demper tussen te zetten. Jos. |
Regels veranderen Jos, met mijn Scirocco ging het net zo gemakkelijk als jij omschrijft, ook al is de mijne mechanisch.
|
Van wanneer in 1999 was de TT? Ze geven aan bij de RDW dat het vanaf half 1999 alleen type goedgekeurde motoren erin mogen en dat je anders naar de RDW in Lelystad.
|
Waar is "half 99" vermeld op Bert?
Naar mijn weten was het namelijk ook halverwege 99, maar vroeg het van de week toevallig aan een keurmeester toen ik bij het RDW station zei, en die vertelde weer 1998, en dat dit niet verspringt. Hij zei dat dit de maken heeft met de invoering van europese typegoedkeuring/CVO verhaal. Op de website vind ik in de gauwigheid ook even de 'half 99' niet meer terug. Zou voor mij ook nadelig uitpakken voor het klaarstaande project voor komende winter... Of zijn informatie sluitend is, betwijfel ik overigens ook. De beste man heeft i.v.m. verkeerde bronnen ook mijn auto afgekeurd wegens te hoge aslast aan de voorzijde. Onterecht overigens, dus mag weer terugkomen... |
Ik heb een mail ontvangen (30-juni) van de RDW zie de quote hieronder:
Quote:
|
Update: Gisteren de Polo verkocht en een Suzuki Jimny weer gekocht :screwy:
Nee, gekheid. Ik heb een Jimny gekocht van voor half 1999 om die om te gaan bouwen naar mTDI. Dan kan ik er af en toe ook nog eens mee het terrein mee in. (Ook geschikt om de Kever van A naar B te vervoeren met trekstang) |
RDW weet ook niet wat het wil zeg... RDW site zegt;
Quote:
Jammer dat je door ondoorzichtigheid van regels van hun zijde, je project steeds moet aanpassen. :rolleyes: Hopelijk (voor mij) verspringt het binnenkort naar juli 2000 dan... Dan zit ik goed. |
Graag zie ik een link naar deze tekst, dan reageer ik direct op de email van de RDW.
|
http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas...Portal/IGK/Auto
Ik heb het zelf al gevonden en reeds een email met de vraag om opheldering gestuurd. |
Jij bent snel. ;)
Zeer benieuwd... Ben deze "instantie" momenteel echt even moe.. |
Ik weet t niet zeker, maar volgens mij staat die datum al aardige poos op vóór bouwjaar '98. En blijft ie daar ook op.
Totdat ze weer iets nieuws verzinnen uiteraard. |
Quote:
Ik ook, want dat zou betekenen dat de Jimny hetzelfde probleem heeft als de Polo... |
Quote:
Dat was ten tijde van de invoer van deze regel. Het mailverkeer dat diverse mensen op o.a. dit forum, en ook ikzelf, gehad hebben met de RDW, laat zien dat na verloop van tijd dit verschoven is van half 98 naar half 99. Ik ben derhalve ervanuit gegaan dat het volgend jaar dus half 2000 zal zijn. (leeftijdsgrens 15+ wellicht? Net zoals bijvoorbeeld schorsen of slopen een onderscheid kent van <15 of >15) Wellicht dom van mij om daar vanuit te gaan, maar tegen de willekeurige regelgeving van de RDW is toch niet op te plannen qua projectjes etc. Ik verwacht binnen nu en een week weer bij de RDW te zijn voor een herkeur. Eens kijken wat ze daar nog te zeggen hebben over bovenstaand verhaal. (en of ze mij tegemoet komen als gevolg van hun verkeerd vergaarde informatie over aslasten. :screwy: ) |
Reactie gekregen van de RDW waar ik heel blij mee ben ;-)
Quote:
DET betekent Datum Eerste Toelating. |
Polo GTI-TDI komt eraan dus?
|
Nope die heb ik verkocht zoals hierboven al gemeld was.
Wel had ik hetzelfde probleem met de Jimny gehad als deze regel wel anders zou zijn dan dat ze mij hadden verteld. Heel simpel gezegd zegt de RDW dat je de regels aan kan houden die 1.5 jaar ouder zijn dan jouw DET (Datum Eerste Toelating) Wat bij de Jimny augustus 1997 is en daarmee heb ik wat ruimte gekregen en hoef ik waarschijnlijk niet langs Lelystad. |
Dat is al iets. De vraag is natuurlijk nog steeds; waar ligt de harde grens? half 98? of 99 zoals vermeld in de door jou ontvangen mail. ;)
DET begin Januari 2000 in mijn geval... Minus 1,5 maakt het spannend. |
Zo zie ik het:
Voor 1998 geven ze aan zoals jij zelf ook al gequote hebt. Waarbij ze uitloop van 1.5 jaar op DET willen geven en dat is half 1999. Dan zou het niet meer op gaan voor een auto van na half 1999. |
All times are GMT +1. The time now is 20:56. |