Echt mooi werk Roy, petje af hoor!
|
petje af!! erg mooi spul dat je maakt.
|
Geweldig werk weer Roy!! :D
|
Jammer dat de 2.0TFSI zo'n slechte naam heeft gekregen door de pomp en de ketting, want het is technisch gezien een hele mooie motor met een perfecte cilinderkop voor wat de doorstroming betreft en hoe de nokkenassen over de rolletjes lopen ipv de Hydro-stoters wat hogere toerentallen makkelijker toelaat enz. Ook de olievoorziening is echt super en maakt zelfs een drysump overbodig :)
Goede basis met genoeg mogelijkheden, ben benieuwd wat je er van maakt :) |
Als je de HD pomp bedoelt daar zijn inderdaad problemen mee geweest, vooral de upgrade plunjers waren vaak van slechte kwaliteit en ook moet je regelmatig de camfollower controleren op slijtage maar met een goede upgrade pomp (compleet) zijn er geen problemen hoor dit draait zeer goed.
Met de ketting bedoel je denk ik de tsi motor en niet de tFsi deze heeft gewoon een riem. Het grootste probleem is om er voldoende brandstof in te krijgen, inmiddels hebben we aangepaste verstuivers die wel voldoende kunnen leveren en rook vrij zijn :thumbup: . De auto word deze week afgesteld, hou jullie op de hoogte. |
Ik ben benieuwd. Ziet er allemaal top uit!
|
Roy, met die 8 injectoren, spuiten die dan alle 8 IN de cilinderkop in? of spuiten er 4 in de inlaat VOOR de kleppen?
|
Quote:
Er zijn al genoeg oplossingen voor de pomp idd. Is het niet zo dat de latere TFSI (vanaf 2012) ook voorzien zijn van een ketting? Het is een mooie oplossing om er nog een extra rij met gewone injectoren bij te zetten voor meer brandstof. Zo houd je de inlaatkleppen ook mooi schoon waar nog wel eens problemen mee zijn. Ik ben ook wel benieuwd hoe deze extra rij wordt aangestuurd. Ik kan mij indenken dat deze extra rij word aangestuurd door een eigen computer zoals bv van KMS leverbaar is voor alleen de injectie, maar mag dan niks zelf gaan bijregelen om dit dan over te laten aan de originele ECU. Ik heb ook wel gedacht om deze extra injector te laten werken op het signaal van die van de FSI, maar zou niet weten of dit mogelijk en/of verantwoord is. De grotere FSI-injectoren worden momenteel gebruikt van de RS4, maar worden vaak verkocht als tuning/upgrade, maar is gewoon van VAG/Bosch. Ik geloof dat je hiermee naar zo'n 360pk kan en voor meer dat er dan een extra rij injectoren bij in moet. |
kan ik bij jou een cursus lassen nemen?
f*cking hell, zit me gewoon te vergapen aan die gruwelijk mooie lassen! echt mooi werk dat je doet, repect! :thumbup: zijn helaas niet meer veel vaklieden op dat gebied in NL, en als ze er zijn: dan zijn ze meestal oud en stoffig! |
Die 2de rij injectors worden inderdaad aangestuurd door een losse ecu ontwikkeld door JDengineering en word op maat afgesteld.
Met een olie catchtank setup kun je ook het vervuilen van je kleppen tegen gaan, maar een 2de rij injectoren zou nog mooier zijn maar daar zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan! Plus het orginele inlaatspruitstuk is van kunstof en dus niet geschikt voor een 2de rij, we hebben een aantal aluminium spruitstukken gehad maar die beginnen wel op te raken en zijn niet orgineel te koop. Ik gebruik absolute geen RS4 verstuivers, het inspuitpatroon is waardeloos en je auto gaat nog harder roken dan een oude diesel :-) En de verstuivers die ik gebruik kunnen ook 420+pk doen. |
Hoe gaat het met de projecten, Roy?
|
Gaat gewoon door Rene, heb inmiddels mijn golf ED30 helemaal klaar.
Ik heb hier oa een grotere turbo op geplaatst met custom spruitstuk natuurlijk ;-) ander inlaatspruitstuk voor gemaakt, brandstof voorziening weer geupgrade met grotere verstuivers, upgrade HD pomp, catchtank met Bosch 044 LD pomp verder nieuwe downpipe met 500+PK race kat, S3 intercooler, custom kleppendeksel, aangepaste carbon airbox met high flow Sparco filter en een olie catch tank gemaakt verder nog wat custom buizenwerk enz enz en hopla 425 PK. Van deze turbo setjes heb ik er meerdere gemaakt dus als er mensen zijn die interesse hebben een een mooie turbo set-up, tevens heb ik ook nog een set liggen voor de Leon supercopa 2.0TFSI info@sennaproducts.nl Hier wat foto's van de golf V set-up. spruitstuk op de auto leidingen ic pipe air box Zeitronix en JD powercontroler display in zonnenklep Billet turbo in de auto |
Ben nu bezig met een turbo set-up voor de Leon supercopa hier later meer over.
preview |
hier nog een foto van de ED30 set-up op een motor.
grote turbo golf V |
:eek:
|
Allereerst complimenten voor het werk! ziet er netjes uit :-)
Wat ik me afvroeg: in hoeverre heeft zo'n spaghetti spruitstuk nut icm turbo? Enige wat ik me voor kan stellen is dat de pulsen in min of minder gelijke maten aankomen, maar dat voordeel lijkt me te verwaarlozen (t.o.v. werk/kosten/moeite)? Maar je hebt wel meer lag lijkt me? Enige wat ik me kan bedenken om het zo te doen is dat de turbo anders niet past.. Aangezien jij mij een expert lijkt heb ik nog een vraagje: iemand vertelde mij dat je in principe maar 3 uitlaapoorten nodig hebt, de turbo zal dan net zo goed opspoelen (geen flauw idee meer waarom..) kan jij dit mij uitleggen hoe dit dan werkt? |
Ziet er weer super uit Roy!
|
zijn weer erg mooie update's!
|
R-E-S-P-E-C-T!
Ik ga vaker vragen hoe het met je projecten staat! :D |
Spijtig dat wij gaan vrienden zijn, zo'n mooi werk. Je mag mij altijd eens komen helpen :D
|
zeker een knap stukje werk!
keep going! |
Roy.....hoe staat het met de projecten?
|
Up! :D
|
Quote:
Interessante vraag hier ben ik ook wel benieuwd naar :thumbup: |
Hoe lijkt `t met de projecten, Roy? :)
|
All times are GMT +1. The time now is 09:19. |