Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta Mk1 Project "BadAss" (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106395)

SuperGRT 03-03-2013 22:40

!!!UPDATE!!!!

Vandaag druk bezig geweest om me motor dicht te bouwen. alles ging goed

Ik heb alles volgens de vraagbaak gedaan en ben zeer rustig te werk gegaan en toch zeiden er 2 van de 5 nokkenas lagerschalen krak!
Ik heb wat op internet gelezen maar kan nergens een duidelijke oplossing vinden. Ik ben zwaar de lul en snap ook wel dat je die dingen niet zomaar kan vervangen ivm slijtage( Nokkenas en geleiders zijn op elkaar ingesleten) dus als iemand een LOW BUDGET oplossing weet dan hoor ik het graag.

wat een klote tegenslag! maar toen ben ik verder gegaan met het monteren van mijn schroefset

En toen me me middenconsole aangepakt heb me economy meter gemonteerd en me 27MC

opmerkingen en tips altijd welkom veel leesplezier!!!

De Pul 03-03-2013 23:03

zo te zien heb je ze verkeerd om gemonteerd.dus de kant waar je tegen aan keek had naar achter moeten wijzen.heb dit weleens vaker gezien nl ;) enige oplossing is een ander kopje erop.

SuperGRT 20-03-2013 19:54

UPDATE Help help

Heb me motor weer dichtgebouwd met een nieuwe kop. Alles zit prachtig in elkaar ( en op tijd) alleen toen ik klaar was wilde me motor niet aanslaan. Ik heb nog geprobeerd om me ontsteking te verdraaien maar helaas het helpt niks. Er komt alleen maar 'gepuf' uit me carb.

Dus als er iemand is uit zuid holland die me aub wil komen helpen met met het afstellen van mijn carb en ontsteking PLEASE LET ME KNOW!!

De schroefset zit er inmiddels onder

Gertjan 20-03-2013 20:47

Waar kom je vandaan?

Distributieriem wel echt goed gezet? Er zitten naar mijn weten 2 merktekens op de nokkenaspoelie, je zal niet de eerste zijn die daarmee de mist in gaat :D

SuperGRT 20-03-2013 20:59

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Waar kom je vandaan?

Distributieriem wel echt goed gezet? Er zitten naar mijn weten 2 merktekens op de nokkenaspoelie, je zal niet de eerste zijn die daarmee de mist in gaat :D

Ik kom uit omg Rotterdam/Zoetermeer en heb echt alles goed gedaan samen met een vriend van mij. Samen met de vraagbaak in de hand het BINNENSTE merkteken gebruikt zoals aangegeven in de vraagbaak

De Limburger 20-03-2013 22:39

Volgens mij zitten je bougiekabels verkeerd, je moet even zien waar de rotor staat. En daar op je kabels plaatsen. Denk dat je dan wel starten kan..
Dus ff motor goed op tijd zetten, vliegwiel en onsteking checken dan waar het streepje in je ontsteking staat moet dan ook je rotor staan dit is 1 en dan verder de volgorde aan houden

SuperGRT 20-03-2013 22:41

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Volgens mij zitten je bougiekabels verkeerd, je moet even zien waar de rotor staat. En daar op je kabels plaatsen. Denk dat je dan wel starten kan..
Dus ff motor goed op tijd zetten, vliegwiel en onsteking checken dan waar het streepje in je ontsteking staat is 1 en dan verder de volgorde aan houden

Hoe bedoel je? Ik heb me kabels percies get zelfde terug gezet.

De Limburger 20-03-2013 22:53

Ja maar je hebt je riem eraf gehad en je tandwiel verdraaid.. Kan zijn dat de ontsteking niet meer klopt, gewoon ff checken. Kleine moeite.. En puffen uit de carb lijkt mij op een verkeerde ontstekingsvolgorde

VwGolfMK2VW 20-03-2013 23:17

Bougiekabels lijken ook een beetje raar onder spanning te staan..

Verder ben je wel goed bezig! Respect voor het werk en geduld:)

P.S

Kabels zitten idd niet goed lijkt het..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6IC8MRAJ.jpg

Erik Baas 20-03-2013 23:30

Als ik je foto's van 2 nov. '12 en 3 mrt. '13 vergelijk valt me op dat de verdeelkap onder een heel andere hoek staat:

(2-11-2012)

(20-3-2013)

VwGolfMK2VW 20-03-2013 23:33

Dus toch wel:)..
Even terugdraaien en dan doet ie het vast wel:)

de clown 20-03-2013 23:40

idd duidelijk te zien, dat de kabels verkeerd zitten

Gertjan 21-03-2013 00:45

Kabels zitten goed, verdeler moet gewoon een heel stuk terug gedraaid worden :D

SuperGRT 21-03-2013 08:04

Oke THx guys ik ga er vanmiddag meteen na kijken. Hebben jullie nog tips voor het afstellen van mijn carb. Mocht ik er echt niet uitkomen hoop ik dat er een redder in nood is.

Barn171 21-03-2013 09:50

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
Kabels zitten idd niet goed lijkt het..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6IC8MRAJ.jpg

Even off topic, die golf is dat de jouwe? is van mij geweest. Ik ben wel benieuwd of hij nu nog steeds bij Jeroen staat, af dat hij al van eigenaar is gewisseld...

@SuperGRT; Goed bezig man, ziet er echt goed uit. Überhaupt een leuke uitvoering trouwens, zo'n jetta TX.

SuperGRT 21-03-2013 12:28

!!!!UPDATE !!!! HELP Nou guys ik heb het geprobeerd en hij heeft er echt geen zin in.
Ik heb em telkens heel lichtjes verdraaid en gestart.
Ik krijg alleen maar rook puffen uit mijn carb.

Wie o wie bied zijn hulp!

SuperGRT 21-03-2013 13:37

!!!!UPDATE!!!!!

Na een klein onderzoek kwam ik erachter dat een van mijn bougiekabels stuk is. Heb net een stel nieuwe opgehaald bij de plaatselijke sloop. Morgen ga ik ze erop beunen en dan weer proberen. Ik hou jullie op de hoogte
Nog bedankt voor jullie reacties

VwGolfMK2VW 21-03-2013 16:57

Quote:
Originally Posted by Barn171
Even off topic, die golf is dat de jouwe? is van mij geweest. Ik ben wel benieuwd of hij nu nog steeds bij Jeroen staat, af dat hij al van eigenaar is gewisseld...

@SuperGRT; Goed bezig man, ziet er echt goed uit. Überhaupt een leuke uitvoering trouwens, zo'n jetta TX.

Haha nee de golf is niet van mij..
Ik heb de afbeelding hier van het forum of google geplukt:)

SuperGRT 24-07-2013 10:36

UPDATE

de jetta is klaar voor apk ik heb heel veel dingen veranderd en moet nog foto's plaatsen.
er zit inmiddels een andere jb motor in en een andere tank. in de vorige zat namelijk allemaal zeer dikke drap en water. ben benieuwt wat er uit de apk gaat komen wish me luck

LRR 24-07-2013 14:16

Good luck

All times are GMT +1. The time now is 15:53.