Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings data (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   worthersee 2013 8 tot 11 mei (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=105766)

Roykee 31-03-2013 15:30

Inderdaad, het leukste is gewoon naar verschillende plaatsen te rijden waar vaker meetingkjes gehouden worden. Zoals piramidekogel, faakersee ed.
Ik ben inmiddels weer af aan het tellen!

De Limburger 01-04-2013 23:10

piramide kugel zal dit jaar niet veel zijn heb zo'n vermoeden ivm de verbouwing daar

De Limburger 01-04-2013 23:13

Dit zijn onze shirts voor dit jaar, als je nu ons ziet lopen, en je wilt een shoot van je auto spreek dan even iemand van de groep aan, en vraag naar Edwin of Ron dan kunnen we wat regelen.

En Andre jij bedankt voor het ontwerpen van de shirts! :thumbup:

Gr Ronnie van Dubstone Photography

vwinfo 03-04-2013 15:39

Quote:
Originally Posted by *Jeroen*
Aanwezig van 3 t/m 6 mei. Kort maar krachtig.

Same here, denk misshien nog van 2 t/m 6

Alberto 06-04-2013 07:53

Quote:
Originally Posted by BLEK
Wordt druk aan de faakersee....

Of de truckers moeten ook voor het evenement naar huis gaan :D

Ze zullen vorig jaar wel gedacht hebben met al die autotransporters
Hier gaan we wat mee doen :D

kwaroks 08-04-2013 14:30

Het is gelukkig maar 1 dag, dat scheelt :D

dubster.be 08-04-2013 14:38

juist dame van ons huisje gehoord en is daar al behoorlijk lente :thumbup: :rolleyes:

pibbe 08-04-2013 16:50

Misschien een gekke vraag, maar zijn er nog wegen vanuit NL richting worthersee die we juist wel moeten nemen of juist niet. En niet te vergeten het snelweg vignet voor oostenrijk

TomTom zegt NL -duitsland en dan oostenrijk

Gr

bukzzzie 08-04-2013 17:35

Quote:
Originally Posted by pibbe
Misschien een gekke vraag, maar zijn er nog wegen vanuit NL richting worthersee die we juist wel moeten nemen of juist niet. En niet te vergeten het snelweg vignet voor oostenrijk

Gr

wou je over italie gaan dan? :screwy:

pibbe 08-04-2013 18:17

Quote:
Originally Posted by bukzzzie
wou je over italie gaan dan? :screwy:

Nee snuggere, bedoelde meer een bepaalde weg die je beter kan vermijden ivm slecht slecht wegdek of juist een hele mooie route kiezen die lekker doorrijd en waar je nog iets moois kan zien onderweg

Dirk 08-04-2013 19:32

Niet echt wegen die "slecht" zijn op de route in Duitsland. Oostenrijk kan het druk zijn bij de Tauerntunnel. Als je er n leuke route van wil maken dan kan je om rijden en wat passen nemen (grossglockner of Nockalmstrasse etc).

dubster.be 08-04-2013 19:49

Quote:
Originally Posted by Dirk
Niet echt wegen die "slecht" zijn op de route in Duitsland. Oostenrijk kan het druk zijn bij de Tauerntunnel. Als je er n leuke route van wil maken dan kan je om rijden en wat passen nemen (grossglockner of Nockalmstrasse etc).

inderdaad, rij je wel redelijk wat km om als ik het goed heb?

Tjaap 08-04-2013 20:54

Wij zijn een jaar door het schwarzwald gegaan. Wel erg mooi maar na voor het zesde schaap op de weg gestopt te zijn en ruim 6 uur omgereden te hebben waren we het wel zat.

dragracer 08-04-2013 22:44

De Tauerntunnel is nu geen probleem meer die is al 2 jaar klaar nu (heb er zelf ook aan gewerkt),daar kun je nu gewoon doorrijden.

De Villacher Alpenstraße is erg leuk om te rijden,en niet zo ver weg van de Worthersee. Op 3/4 is een prachtig uitkijkpunt met uitzicht op de vallei,en de bergen van italie en slovenië.Helemaal boven is een restaurant.... daarna dezelfde weg weer terug... :thumbup:

En dan idd een dagje naar de Grossklockner en op de terugweg met de autotrein...

BLEK 09-04-2013 18:28

Quote:
Originally Posted by pibbe

Gr

Ik zie dat je uit Den Haag komt....

De navigatie stuurt jou dan over Venlo---Keulen---Frankfurt am Main---Neurenberg---Munchen--Salzburg--Velden.

Dit is de beste en snelste routte om te rijden...

Vignet is in Oostenrijk verplicht op de snelwegen...

Op veel stukken is er geen snelheids beperking en de meeste wegwerkzaamheden zijn klaar.

Mocht je om welke reden dan ook anders uit Nederland vertrekken zorg dan dat je bij Keulen altijd op de A3 terecht komt ;)

Goede reis :thumbup:

Tjaap 09-04-2013 18:44

En vignet kun je gewoon bij de ANWB winkel op het Sav kopen in DenHaag.

dubster.be 09-04-2013 19:42

Quote:
Originally Posted by dragracer
De Tauerntunnel is nu geen probleem meer die is al 2 jaar klaar nu (heb er zelf ook aan gewerkt),daar kun je nu gewoon doorrijden.

De Villacher Alpenstraße is erg leuk om te rijden,en niet zo ver weg van de Worthersee. Op 3/4 is een prachtig uitkijkpunt met uitzicht op de vallei,en de bergen van italie en slovenië.Helemaal boven is een restaurant.... daarna dezelfde weg weer terug... :thumbup:

En dan idd een dagje naar de Grossklockner en op de terugweg met de autotrein...

villacher alpenstrasse is echt een aanrader!!

niet doen op een vroege morgen als het mooi weer is, zit kans in dat je geen ruk voor je ogen ziet door de nevel/mist :)

wat jammer van het mooie uitzicht en de uitkijkpost waar je boven de klif hangt, ik zag nog geen 10 meter ver verleden jaar :(

Jelle-Mk1G60 09-04-2013 20:40

Quote:
Originally Posted by dubster.be
villacher alpenstrasse is echt een aanrader!!

niet doen op een vroege morgen als het mooi weer is, zit kans in dat je geen ruk voor je ogen ziet door de nevel/mist :)

wat jammer van het mooie uitzicht en de uitkijkpost waar je boven de klif hangt, ik zag nog geen 10 meter ver verleden jaar :(

Zuur :shake:

En dan rij je speciaal daarvoor de omtoer,

Dirk 09-04-2013 21:08

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Zuur :shake:

En dan rij je speciaal daarvoor de omtoer,

Zo'n omtoer maak je niet...het is 15 minuten rijden vanuit Velden.

dubster.be 10-04-2013 06:40

valt inderdaad nogal mee qua om rijden. was vooral omdat het redelijk wat geld kost om naar boven te knallen dat ik andere mensen effe waarschuw :)

trouwens
http://www.velden.at/de.aspx/Articles/View/401/alle

autovrije zondag in velden op 28/04

haha, dit kan niet waar zijn, enkel mointainbikers die wheelies gaan geven aan de mischkulnig tankstelle dat wordt het toch niet vrees ik :D

is nog effe, maar hier nog even de webcam van de tankplaats, schijnt al een mooi zonnetje zo 's morgens vroeg.

gewoon een kwestie van jullie al wat te teazen
http://www.pmischkulnig.com/Mischkulnig/WebCam.html

Roykee 17-04-2013 11:30

Iets langer dan een weekje nog!

vwinfo 17-04-2013 11:45

Zin In !!!!!

kwaroks 17-04-2013 14:06

Vorig jaar met W'see heb ik met vrienden een pas helemaal binnendoor naar Slovenie gereden. Kan iemand mij vertellen hoe die heette? Ik kan het namelijk niet meer terugvinden.

dubster.be 17-04-2013 14:15

karawanken autobahn (of pas)?

ThijsvdM 17-04-2013 14:25

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Vorig jaar met W'see heb ik met vrienden een pas helemaal binnendoor naar Slovenie gereden. Kan iemand mij vertellen hoe die heette? Ik kan het namelijk niet meer terugvinden.

Het was niet over de autobahn, een pas door de bergen..
Was een hele mooie route Roel..

vwinfo 17-04-2013 14:29

toevallig in de buurt van Bad-Eisekapel (daar zijn druipsteen groten)

kwaroks 17-04-2013 15:08

Gevonden ! Loiblpas, aanrader voor mensen die er een dagje op uit willen. + goedkope sigaretten daar.

Tjaap 17-04-2013 15:10

ja maar pas op bij de grens. Wij zijn daar toen flink genaaid.
Slagboom stond open maar licht stond op rood. Wij netjes gestopt.
Dikke minuut voor rood staan wachten maar kwam niemand naar buiten.

Toen doorgereden, en meteen vlogen ze allemaal naar buiten. Hoppa boete.. meteen aftikken.

Ruud 17-04-2013 16:33

Velden is momenteel nog een puinhoop. Voor de doorgaande weg heb je momenteel air-ride nodig :D . ik hoop voor iedereen dat ze het wegdek nog wel klaar krijgen.

Jelle-Mk1G60 17-04-2013 21:38

nog iemand leuke uitstapjes zoals de Loiblpass?

Misha 20-04-2013 11:48

Toch last minute nog maar even een paar dagen richting W'see dit jaar :cheers: :drive:

Martyn 20-04-2013 17:56

Eerste zijn al weer gespot wtf..

vagspass 20-04-2013 18:41

webcam eens aanzetten dan....

pibbe 20-04-2013 19:08

zo vandaag heerlijk genoten van de zon tijdens een ritje in de golf en meteen maar even autobahn vignet voor oostenrijk gehaald
en net even de webcam van de pomp zitten bekijken, staat al leuk rijtje auto's
nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover, zaterdag rijden richting W'see

gaan er toevallig nog mensen uit regio den haag aanstaande zaterdag rijden?

BLEK 20-04-2013 20:29

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
nog iemand leuke uitstapjes zoals de Loiblpass?

Wurzenpas met bunker museum
Villacher alpenstrasse
Maltadal alpenstrasse met stuwdam.
Grossclockner alpenstrasse met gegarandeerd sneeuw.
Nockalmstrasse...
Terra mistica (mijn op 150m diep) Bad Bleiberg
Kasteel Hochosterwitz incl. mooie rit.
Maar de mooiste is het rondje om de see :thumbup:

Plezierrrrr :cool:

Misha 20-04-2013 20:55

Vorig jaar op de terugweg kwamen we een bord tegen met Porsche museum.. toen waren we nog niet al te lang onder weg, denk een uurtje max. Iemand daar wel eens ooit geweest of die er meer info van heeft?

BLEK 20-04-2013 21:12

Quote:
Originally Posted by Misha
Vorig jaar op de terugweg kwamen we een bord tegen met Porsche museum.. toen waren we nog niet al te lang onder weg, denk een uurtje max. Iemand daar wel eens ooit geweest of die er meer info van heeft?

Porsche museum is in Gmund,prima te combineren met een rit naar de Malta-dal stuwdam incl pasweg :thumbup:
Klein maar fijn,en hier begon alles ;)

Roykee 20-04-2013 22:02

Hmm als het zo'n weertje wordt zoals bij jou op de foto!

dubster.be 21-04-2013 13:23

http://www.pmischkulnig.com/Mischkulnig/WebCam.html

er is al volk aanwezig :)

Jetta MaNiA 22-04-2013 07:06

Die weersvoorspelling heb je ook geen moer aan, varieert van 12 graden en veel regen tot 23 graden en veel zon... net een jojo.

Afwachten dan maar :) Je doet er toch niks aan.

All times are GMT +1. The time now is 04:47.