haha, maar vwcrewcab heb je die witte ingekorte kybs? Slaan die ook tegen het eind van de schokbrekers aan?
|
Quote:
Nee, helaas heb ik ze ook nog niet, kreeg net een mailtje van slammed panel dat zij ze ook nog steeds niet binnen hebben, misschien volgende week! Heb al wel een aantal keer met stab de grond geraakt, en dat is voordat schox op het einde zitten. Maar jou bus is wel lager als die van mij denk ik?! |
Quote:
heee top bezig daar hoog wil split al wat kwijt????????? enne zoek je wel even op op budel Want ik wil dat ding wel even zien hé. |
Zo, zaterdag ochtend eerst even bij Marcel en Wouter76 gekoffiedrinkt die zijn met de kubel van wouter bezig, en daarna maar even naar Stienstra gereden met Gerk voor weer een setje andere banden, nu maar eens de 185/70R14. Staat een stuk beter, dus nu 185/60 voor en 185/70 achter, dan staat de bus iets minder rake, dus dan zul je voor ook minder snel iets raken. Als je erin gaat zitten zakt de bus toch nog dus dan lig je helemaal voorover. Staat er goed moet ik zeggen ik kan alleen momenteel geen kabeltje voor mijn camera vinden dus ff geen foto helaas.
Maar goed, @vwcrewcab, ik raak zowel met de stab de grond als met de uiteinden van de schokbrekers. Dat laatste is erger en draagt niet echt bij aan veiligheid op de weg, toch nog wel een belangrijk item lijkt mij. De stabilisator ga ik bdw aanpassen zodat je die bovenop je draagarmen monteert ipv onderop (tip van SP). Als we het toch over sp hebben, ik was het een beetje beu qua schokbrekers en ben zaterdag toen in naar Beusichem ging even in bussum aangeweest alwaar ik de heren van SP aanwezig vond. Inderdaad waren er nog geen schokbrekers binnen dus onverrichte zake doorgereden. Tsja, nu sta ik een beetje voor een dilemma om morgen nou wel of niet naar de apk te gaan, ik ga het in elk geval proberen want ik heb morgen ook verzekering, dus ik ga een wat uitgebreidere testrit maken... spannend! Verder nog even bij een autoshop in de buurt langs om te kijken wat zij kunnen bieden aan schokbrekers... koni geel verstelbaar ofzo?! Dus meetlint en de rest, of het te zien is op budel betwijfel ik nog... maar gaat de bus niet mee hebben we een, als dat meezit, een leuke vervangende ride. |
MIsschien silly maar ehhhhhhhh, dur zijn toch wel meer bedrijven die verkorte kyb's verkopen. En ga je het nog redden naar Budel zo te lezen ben je aardig op weg !
|
ok wie dan? Ik ga morgen BBT proberen in belgie, ik vermoed dat die dat spul ook wel heeft. Parruzi, frankys en hotrod hebben het in elk geval niet.
|
Tsja dat waren inderdaad de gasten waar ik aan dacht, probeer het anders ff in duitsland koop de VWscene daar staan zat adressen in
|
Van BBT kon ik het nummer niet vinden, hun site ligt eruit, maar ik heb oldtimer parts gebeld in etten leur die zijn bbt dealer, en inderdaad die hadden ze wel, uiteraard niet op voorraad maar zoals het nu lijkt krijg ik ze dan woensdag of donderdag mijn kybs!
Ik ga vandaag dus niet naar de apk, als je met 80 over een dwarsrichel rijdt klapt het als de ziekte, niet gezond en niet apk waardig vind ik zelf. Maar wie weet kan ik het donderdag of vrijdag nog proberen om apk te redden, als ik de kybs heb dus. |
Quote:
Als dat werkelijk zo is dat je ze eind deze week hebt, laat het ff weten dan! Bbt had ik ook al een keer gebeld maar die hadden ze toen nog niet in assortiment! Er is meer als alleen KYB die onder je bus passen, maar weet ik niet precies welke! |
uiteraard, ik heb ook op het punt gestaan om de importeur / dealer van koni te bellen, die weet wat voor demper je nu hebt, dan moet je weer zoiets hebben, alleen dan de stugge uitvoering, koni geel, en een stuk korter, maar ik wil eerst weten wat die kybs doen, misschien dat ik het daarna nog wel met koni's ga proberen. PS.. ze kosten daar wel 8 euro duurder per stuk, maar dat ben ik straks hopelijk snel vergeten. 'k zal ff olie verversen nu.
|
Goedzo JeeWee... ik heb de bedrading vanavond weer werkend gekregen... kabelboom was een beetje doorgesmolten door het lassen :P Morgen de lampen afmonteren en weer een stapje dichterbij Budel. Stress? Ja best wel een beetje, zeker omdat ik ook nog een stapel verhuisdozen in moet pakken!
|
Nou suc7 allemaal, als alles goed gaat zoals nu dan ben ik zondag waarschijnlijk ook rijdend op Budel :biggrin:
|
Quote:
Ik helaas niet, bus wordt pas maandag gekeurt :( |
o ja wat gister wel gebeurt is is de motor afstellen aan de CO meter, hij stond bij het gas geven wat te arm waardoor hij wat inhield. Nu moet de choke eigenlijk ook nog even worden afgesteld.
|
hier nog een update foto van de wielen wissel actie, van 185R14 (185/80R14) naar 185/70R14 achter. Dacht eerst dat het niet zoveel uit zou maken, maar toch ja heus, de neus staat iets verder van de straat en het verschil in banden is wat mooier.
|
Mooi JeeWee houden zo is mooi in 1 lijn.
Is hij te bewonderen in Budel? |
voor komtie denk ik nog ietsie hoger weer Sjef, want met 2 a 3 man voorin pak je alle drempels. Dus als hij dan zonder personen vlak ligt, en je gaat er dan met 2-3 man inzitten dan ligtie weer zoalsie nu is. Budel... pijnlijk onderwerp...
|
Maar ook met Kybjes blijft het gevaar dat je alsnog de grond raakt met de hele bups. Of wordt de vooras nog weer verlast?
|
Drempels raak je heel snel, dat heb ik ook, maar met KYB's zal het wel minder snel zijn!!!
Mijn bussie |
Vandaag geen kyb's gezien, dus budel forget it. @wouter, de as wordt nogges verlast hoor, alleen nu met rasterplaatjes zodat we kunnen blijven verstellen.
@vwcrewcab, ook flink laag jij, wil je nog lager of niet? |
Quote:
Jep, vandaag gebeurt!!! |
Ikke zo blij, de postbode kwam 10 minuten geleden net dit brengen:
Heb ze meteen ff bekeken etc, maar ziet er goed uit en idd wel stugger dan andere schokdempers als ik dat zo voel! Na budel maar weer flink aan het monteren en klussen! |
Beter laat als nooit!! Iig goed begin van het weekend!!
Oant sa :) |
gewoon mee nemen naar budel en er daar ter plekke effe onder knallen
|
Quote:
Zwaar chill!!! Maar, wie heeft ze nu geleverd??? |
twee schokbrekertjes monteren ... das nog geen 20 minuutjes werk !!
|
De tijd om ze te monteren staat niet in verhouding tot de tijd die je moet hebben voor je ze binnen krijgt!
|
Quote:
ploontje heeft ook van die KYB's dr onder zitten |
Zitten er hier trouwens veel Friezen op het forum?
|
Wot tochtest do dan!
|
Jawis! Friezen bin jir by colonies :tongue:
|
Dat tocht ik al!
|
Als het maar niet teveel gaat tochten dan anders worden we nog verkouden :biggrin:
|
@ Jeewee: kwam net terug van de keuring, en helaas nie goed, onderandere omdat mijn remslangen geknikt zaten en bijna afgescheurd waren, omdat m'n bus te ver naar beneden hangt, heb jij dat ook gehad en hoe heb je dat mogelijk opgelost?!
|
@ crewcab: ik denk dat je dan een ander keurings station op moet zoeken... hij ligt echt niet te laag, op budel waren er weer gasten die de boel nog lager hadden hangen natuurlijk! Maar goed, ik heb ook nog geen keuring, vanavond zou ik bezig maar ben wezen zwemmen, nog een beetje brak van budel dus dat komt vanne week nog wel weer even dat ik weer wat ga doen. Oldtimer parts Etten Leur heeft ze nu geleverd.
@ ploon kom niet voor niks zonder bus naar budel, heb er nu koni rood onder (1303 achter) maar die zijn te lang @ krukab, 4x schokbreker doe ik wel een uurtje over hoor, hou niet zo van snel sleutelen... beetje relaxed aan. |
Quote:
Misschien had je ook iets moeten verbouwen, want in mijn remslangen zit nu zo´n rare knik, dat je er gewoon van aan het scheuren zijn (zijn net nieuwe slangen), maar ik ga nu zelf nieuwe remleidingen maken voor op de remklauw (remslang en remleiding omwisselen, althans aansluiting ervan). Hmm, ga ik misschien toch ook maar eens kijken in Etten-leur! Thanx!!! |
huh, remslangen? bij mij niks aan de hand tot zo ver tenminste. heb dit probleem ook nog niet vaker gehoord.
|
Quote:
Hmm, raar, bij mij zit er nu zo'n rare knik in dat ze bijna afscheuren!!! Kzal zelf wel ff een topic openen!!!! |
Ziet hier de remslang/leiding van Jeewee, kunstwerkje op zich!!
MOoi gedaan jongen :D |
Dames hier worden dus remslangen en remleidingen verwisseld...
De Remklauw is een van een T3 wat je dus kunt zien aan de aansluiting voor remleiding op de bovenkant. Daarom is dat speciale remleidingvouwkunstje nodig. Maak anders even een foto van het probleem want ik snap ook niet wat je bedoeld en meerdere neit denk ik ...hoop ik :D |
All times are GMT +1. The time now is 22:56. |