Je hebt de laatste tank goed leeg gereden zie ik; 53,15 liter getankt, maar
je verbruik is ook weer wat hoger 3,8. What happened? Is dat nog met aceton en de koudestartvervroeger uitgetrokken? |
koudstartvervroeger is nu ingeduwd.
ik heb vorig weekend een capri bijgekocht (3.0S) en ben die gaan bekijken in NL na men werk (dus ff 400km aan 1 stuk gereden). ben die zondag ook gaan ophalen. ik met de golf op kop, en de auto met trailer en capri op achter mij. ik was beetje de windvanger voor de hele zooi achter mij. ook heb ik de hele tijd 110-115km/H gereden (sneller dan normaal) en heb ik in fantastisch gietend weer gezeten waardoor ik soms wat last had van aquaplanning. ook de sleep achter mij die toch dik 5ton was had er soms ook last van. de trekker achter mij was een dikke amerikaanse bus die vlot 40liter/100km lust. die zijn verbruik zakte naar 38liter door achter mij te hangen. ik vermoed dat de dikke plassen op de weg en de tegenwind (en ook hogere snelheid) een reden waren van het hogere verbruik. daarom veranderde ik ook de rijstijl van 'zuinig rijden' naar 'normaal rijden'. de volgende tank zou weer normaal zijn. ik vind het best meevalle. toen ik vroeger 110-115 reed zat men verbruik rond de 4.4L/100km. nu heb ik windvanger gespeeld en zit men verbruik maar op 3.8L/100km. de volgende tank is nog wel met aceton, maar zonder de startvervroeger uitgetrokken. wil eens zien of dit ook verschil maakt. zal er wel 2 tanken moeten van maken want heb nu een week verlof, dus de rijstijl en afstandritten zijn weer anders (wil voor men correcte meetingen altijd dezelfde afstanden doen met dezelfde verkeerssituaties). doch ben ik HEEEEEL tevreden over het golfke :D in de volkswagens gebouwd tussen 1983 en 1991 ben ik tch de 2de zuinigste. die GTD vlak na mij heeft ook ooit 3.11L/100km verbruikt, dus het kan nog lager :D hmmm, vind wel verdacht dat die kerel zoveel keer EXACT 10€ tankt |
mijlpaal gehaald :thumbup:
http://www.fordcapri.be/off/pics/400000.jpg |
:own:
|
Gefeliciteerd. Hij geeft wel erg warm aan?! De temp.meter van mij komt nooit voorbij het midden!?
|
de mijne staat altijd zo hoog, zelf soms over dat ene streept die er nu nog rechts van staat. men waterpomp lekt nu wel water en daardoor staat het water nu wel laag
temperatuur heeft al veel warmer gestaan |
Misschien moet je straks je verbruik niet afzetten tegen kilometers maar tegen dagen! Als ie kapot is, verbruikt ie namelijk nog veel minder (per dag) :p
Maar zonder grappen, lijkt me dat er toch iets aan t snotje is als ik het zo zie. Heb je gekeken of die temp klopt? oftewel, als je met een andere meter 90 meet in het potje van je koelvloeistof, of ie dan ook in het midden staat op je dash? In het gunstigste geval is t gewoon de verkeerde temperatuursensor die je hebt. Je hebt zeker zo'n kleinere radiateur he? 534mm breed ofzo? Loopt je fan niet continue, als ie echt zo heet wordt? Blok brandt wel weer lekker schoon :p |
de fan slaat amper aan bij men auto.
bij files staat men meter iets hoger dan bij de foto van 400 000km. fan slaat amper aan dan, soms eens bij heel warm weer. bij traag rijden staat die ook altijd voorbij de helft. was zo bij aankoop. men broer werkt in die garage en die zei me dat die golfjes alles zo hoog staan. iets voorbij het midden dus. enkel als ik zo volgas 160 aan het doen ben, krijgt die het wel warm, maar gaat ook niet hoger, water kookt niet over ofzo. laatste winter slipte de dynamo door en heb ik de riem aangespannen. iets later is de waterpomp dan water beginnen lekken. eerst elke 2weken water bijvullen, dan elke week, nu is het al dagelijks geworden |
Wat je ook kan doen; mijn golf 1.6 ecodiesel kopen, dan ben je er ook vanaf :p
En heb je gelijk stuurbekrachtiging. En een trekhaak. :p |
ik doe 50 000km/jaar voor men werk. k denk dat de mijne nog wel volstaat voor het moment. heb wat kleine probleempjes, maar hij blijft toch gewoon rijden.
binnen een jaar of 6 zal ik rond de 1 000 000km zitten (woon-werkverkeer + privé) en dan kijk ik uit voor een vervanger. tegen dan zal een golf 3 1.9D ook dik oldtimer zijn :thumbup: |
in 6 jaar 600 000 km is 100 000 km per jaar = 50.000 prive en 50.000 werk? Dat zijn beste afstanden! Krijg al rugpijn als ik er aan denk :p
Ik zie de advertentie al voor me: nette golf diesel. Afgelezen km stand: 60.000 :p |
t is 266km/dag dat ik doe. da komt op 1330km/week (ik rekende aan 250/dag)
52weken aan 1330km is 69 160/jaar. daar nog wa meetings bij, rondritjes, winkelen... men ma woont 55km van mij, dus die eens bezoeken is 110km erbij. ik doe VEEEL km's privé. paar keer naar NL, keertje naar luxemburg, frankrijk. binnenkort eens ritje italie met de golf doen... ik zal de 100 000 wel halen op een jaar. bij men vorige job had ik firmawagens, en ik deed toen rond de 3000km/week. heb 11firmawagens gehad op 7jaar tijd :D |
is misschien wel intressant om eens een gebruikte scheel-stoel te kopen, zit een bedrijf op marktplaats die zich er meestal suf mee adverteert. Zou beter zijn voor je rug en van alles en nog wat. Op zich een nuttige investering voor in je golf waar je veel plezier van kan hebben!
|
en wat is er dan zo speciaal aan die stoelen?
ik had namelijk al het gedacht om een volledig mk3 interieur erin te leggen. dus dashboard, zetels en deurpanelen passend maken. in de toekomst misschien nog de motor, bak en volledige voorophanging ook. en dan denk ik er weer aan dat een volledig originele mk2 met 1 000 000km ook wel iets leuk zou zijn om later te hebben. dan mag de golf binnen een paar jaar nog hier blijven als oldtimer, zen oude dag op gemak nog doorbrengen. :D heeft genoeg gewerkt dan |
die stoelen zijn volgens mij speciaal op maat gemaakt / meer ergonomisch, zodat je comfortabeler kunt reizen. Hij is een beetje irritant met adverteren, maar heeft wel veel staan denk ik: http://link.marktplaats.nl/567926311
|
Aceton toevoegen lijk B***SH*T
waterpomp is vervangen, riem voor dynamo is vervangen, handremkabel is in bestelling. ook is er nu koelvloeistof in ipv water, alles deftig ontlucht.
tempemeter staat nu 2mm boven de helft, de meter blijft altijd voor het ledje staan dat erachter zit, dus gaat bijlange zo hoog niemeer als die fotos hierboven. de hoge temperatuur is nu weg. denk dat die auto al een tijdje geen druk meer kon opbouwen en dat dit de oorzaak was van de hoge temperaturen. geen idee of dit invloed op het verbruik kan hebben. ik rijd nu weer een tank leeg zonder aceton, zonder startvervroeger, gewoon basic zoals ervoor. sta nu op 401km en men brandstofnaald staat nog net boven 3/4de tank. normaal ga ik dat streepje over op : 300km bij 4.4L verbruik 340-350km bij 4.0liter verbruik 350-370km bij 3.8L verbruik en tot 390-400 bij 3.4L verbruik ben er nu nog net niet, dus ik denk het streepje te passeren rond 410-420km (zou een 3.1-3.2L zijn dan |
Leuk projectje zo! En erg nette verbruiksresultaten moet ik zeggen! Met wat voor een bak rij je eigenlijk? Want hij draait zo te zien wel redelijk wat toeren. Ik heb achter mijn benzine (1.6) Golf een CHC bak uit een golf 3 1.9D. Als ik op de klok 110 rij (ongeveer 100 op gps) draait hij 2500 toeren. (CHC bak is qua eindoverbrenging gelijk aan 4T uit Golf 2).
Ga zo door iig, erg leuk om je ervaringen te volgen! |
ik rij nog met de standaard bak van de auto. originele 5bak 1.6D.
wel intressant om te weten dat die golf3 bak beter verhoudingen heeft. als mijn bak problemen geeft (en dat zou wel kunnen beginnen gezien zijn kmstand), dan leg ik er direct zo eentje in. kan die misschien nog iets zuiniger :thumbup: |
ik heb ook een CHC bak gemonteerd, maar is dus precies hetzelfde qua ratios als een 4t bak die op de golf 2 vaak zit.
|
heb nog altijd geen nieuwe tankresultaten. tank wil maar niet leeg. vorige week naar werk mee gebold, nog ff naar nederland gereden ook, heel weekend rond gereden.
zit aan 1200km en nog maar paar mm onder de 1/4de stand. morgen nog maar ff naar werk en terug en dan zal die wel leeg zijn :D |
All times are GMT +1. The time now is 06:32. |