Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 1.8 16v KR stottert/houd in. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=97800)

golf2 abuh 31-03-2012 06:10

deze zit eronder. heb inmiddels dus ook al een drukaccumulator zelf bevestigd.

golf mkII 16v 31-03-2012 16:21

Pomp is ws van een PF
Die draaid op digifant en heeft minder druk nodig
De pomp van een EV,RD,GX,KR en PL zijn dezelfde
Die hebben een druk van 4.7 tot 5.2 bar
De opbrengst moet zijn voor de KR bij 12volt spanning op de pomp 675cc in 30sec

golf2 abuh 31-03-2012 16:39

maar deze pomp is dus gewoon goed dan? en dat ik die drukaccumulator ergens anders heb bevestigs dan normaal gesproken in de houder naast de pomp, maakt ook geen verschil... dus wss zal het probleem dan niet aan de pomp liggen, aangezien deze normaal pompt en geen tot weinig herrie maakt?

RamonR 31-03-2012 16:48

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh

deze zit eronder. heb inmiddels dus ook al een drukaccumulator zelf bevestigd.

Als dit alles is dan is dit niet goed, een KR heeft een pomp zoals op het plaatje wat ik hiervoor heb gepost.
Ik heb er ook nog een in het maggazijn hier liggen dus hier even een paar fotos van hoe het er uit hoort te zien.

Het roestige ronde ding van voren is de accumulator.

Rechts de accumulator en links het brandstof filter, in het midden de pomp met een terugslag klep er op geschroefd.

Zeide van het brandstoffilter.

Deze zeide zit normaal richting de voorkant van de wagen.

Onderaanzicht, als je onder je wagen tegen de pomp aan zou kijken dan moet je dit dus zien.

Ik hoop dat je er wat aan deze fotos heb.
Ik vind die pomp van jou er wel heel raar uitzien hoor! maarja

Groetjes, Ramon

golf2 abuh 31-03-2012 16:53

zou iemand dat kunne bevestigen? dan kan ik wat uitsluiten;) .verder heb ik nog een vraag over de stekkers/bekabeling op/aan de motor. lopen de kabels van o.a. de thermo-tijdschakelaar en de 2 stekkers rond de luchtfilter, alleen naar de ecu/computer? of ook naar de zekeringkast?(waar kan ik de draden ervan het beste nakijken als deze geen spannimg krijgen,en de delen zover ik ze kan zien in orde zijn)?

golf2 abuh 31-03-2012 16:58

thx ramon. ik heb dus in principe hetzelfde, alleen nu dus de accumulator zelf ergens bevestigd(wel aangesloten zoals het hoort. en geen terugslagklep voor de pomp zitten. maar even puur alleen de pomp, daar zou geen verschil inzitten zoals je eerder vermelde?..

golf2 abuh 31-03-2012 17:28

@ramon, sorry denk dat ik je verkeerd heb berlgrepen, je bedoelt dus te zeggen dat de pomp die ik nu heb huist niet te vergelijken is met die van de kr en andere motor codes die je vermelde?..
ik heb hier nog een pomp liggen van de sloop,
bosch nr: 0 580 453 924
vw/audi nr: 191 906 092F (de nrs die in de pomp staan gegraveerd)

golf2 abuh 31-03-2012 17:49

http://www.winparts.nl/721/motor/br...9/brandstofpomp hoort deze er orgineel in dan?

Spijky 31-03-2012 20:57

Ik heb je de juiste waardes al eens gegeven.
De pomp die je hebt hoort niet bij een kr.
Ik heb je een link gestuurd van een marktplaats adv. Met een goede pomp.
Vraag het bij de adverteerder even na, deze is als het goed is van een 16v.

Anders heb je over een half jaar nog geen auto die goed loopt.
En zoek een fatsoenlijke kabelboom van een kr erbij. Want aan sommige berichten van je te lezen, klopt daar ook niks van. Idem je stat.toerenstabilisatieklep.
Toen de kr uit de fabriek kwam liep die ook goed.
Dus maak hem origineel!!

golf2 abuh 31-03-2012 21:13

oke, dan zal ik even navragen over die benzine pomp! de stat.toerenstabilisatieklep zit er al op. er zit wel een kr kabelboom op, maar sommige stukjes zijn niet goed idd. hoeduur zou een andere kabelboom zijn? en is dat alleen het motorischdeel en ecu en computer? kan, iemand me uitleggen hoe ik de thermotijdschakelaar kan, nameten? want deze zal niet continu spanning krijgen of wel?

golf2 abuh 01-04-2012 20:40

zo, vandaag tog maar die brandstofpomp opgehaald. even alles gedomteerd. het verschilt idd wel, dus heb nu eindelijk de goede. Bedankt! het is denk ik verstandig om alles eerst schoon te maken/door te spoelen, voor ik deze bevestig,? aangezien er allemaal oude benzine nog inzit en al lang stil ligt. waarmee, en hoe kan ik dat het beste doen?

RamonR 01-04-2012 21:24

Quote:
thx ramon. ik heb dus in principe hetzelfde, alleen nu dus de accumulator zelf ergens bevestigd(wel aangesloten zoals het hoort. en geen terugslagklep voor de pomp zitten. maar even puur alleen de pomp, daar zou geen verschil inzitten zoals je eerder vermelde?..

Hoi, nee helaas heb je niet het zelfde, jou brandstof pomp is er een die minder druk heeft dan er nodig is.
Ik heb zelf ook wel eens zo een pomp per ongeluk gemonteerd met de zelfde gevolgen als die jij hebt.
Dus ff de sloperijen bellen in jou buurt en vragen naar een pomp voor een 8v of 16v, als je wil kan ik ff de onderdeel nrs zoekken op mijnes, maar dat word dan morgen ;)

Groetjes, Ramon

RamonR 01-04-2012 21:25

Quote:
@ramon, sorry denk dat ik je verkeerd heb berlgrepen, je bedoelt dus te zeggen dat de pomp die ik nu heb huist niet te vergelijken is met die van de kr en andere motor codes die je vermelde?..
ik heb hier nog een pomp liggen van de sloop,
bosch nr: 0 580 453 924
vw/audi nr: 191 906 092F (de nrs die in de pomp staan gegraveerd)

Ja maar je kan beter een complete ander unit scoren op de sloop dit kost je gemiddeld € 50,- dus dat is wel te doen, en dan gelijk een nieuw brandstof filter er in steken (let op de pijl, dat is de stroom richting voor de no return klep ;) )

Gr, Ramon

RamonR 01-04-2012 21:28

Quote:
zo, vandaag tog maar die brandstofpomp opgehaald. even alles gedomteerd. het verschilt idd wel, dus heb nu eindelijk de goede. Bedankt! het is denk ik verstandig om alles eerst schoon te maken/door te spoelen, voor ik deze bevestig,? aangezien er allemaal oude benzine nog inzit en al lang stil ligt. waarmee, en hoe kan ik dat het beste doen?

191906091H is het nr van de juiste pomp, uhm mja ik zou hem gewoon monteren, als je hem maar niet droog laat draaien, daar heb ik er ook al eens 2 aan zien overleiden helaas.

Succes met het inbouwen ;)

RamonR 01-04-2012 21:32

Quote:
oke, dan zal ik even navragen over die benzine pomp! de stat.toerenstabilisatieklep zit er al op. er zit wel een kr kabelboom op, maar sommige stukjes zijn niet goed idd. hoeduur zou een andere kabelboom zijn? en is dat alleen het motorischdeel en ecu en computer? kan, iemand me uitleggen hoe ik de thermotijdschakelaar kan, nameten? want deze zal niet continu spanning krijgen of wel?

Een 8v EV of een 16v KR hebben geen motor managment geen ecu en dus ook geen stappemotor.
Deze systemen zijn volledig mechanisch!
Het eenige wat je hebt is een ontstekings module en je tellerklok.
Verder is de electronica vrij simpel.

Bijvoorbeeld, Thermoswitch in je radiateur maakt contact bij 100 graden, maakt contact en zo gaat de fan aan.
Geen tussenkomst van computers ofzo, wat wel bellangrijk is aan deze wagens is dat het vaccuum systeem in orde moet wezen, als dit niet het geval is dan zorgt dit voor slecht lopen van de motor.
Slangetjes van de lucht weger, extra lucht schuif en de slangetjes rond je inlaat spruitstuk en de slangetjes naar de spinnerkop.

Groetjes, Ramon

golf2 abuh 02-04-2012 14:25

ja nu wordt ik in de war gebracht :p. volges mij heeft een kr namelijk wel degelijk 1 computer en 1 ecu. dat is wat de meeste mensen ne verteld hebben...

RamonR 02-04-2012 18:37

Quote:
ja nu wordt ik in de war gebracht :p. volges mij heeft een kr namelijk wel degelijk 1 computer en 1 ecu. dat is wat de meeste mensen ne verteld hebben...

Ik heb een KR gehad maar dat heb ik niet kunnen vinden, dan zou mijn 8v EV het ook moeten hebben lijkt me en die heeft het ook niet ;)
Vroeger hadden auto's dat zoiezo niet, kan het tenminste ook geen gezeik geven :)

Nou moet ik ook zegen dat veel mensen geen 8v of 16v K-jetronic hebben he, als je een andere brandstof inspuiting heb dan kan het anders wezen, er zijn ook gti's 8v en 16v die het wel hebben maar die maken dan geen gebruik meer van K-jet maar dan van monojet inspuiting e.d.
Die hebben weer wel een ecu (engine Control Unit, zelfde als computer)
Deze zit dan onder je parravan plaat waar bij ons alleen de ontstekings module zit ;)

Greetz, Ramon

golf mkII 16v 02-04-2012 19:46

KR heeft rechts in de parafan 1 computer voor de ontsteking[zit 1grote stekkerop en een vacuumslang]
Wel een stappenmotor met 2 draden
KR is een K-jetronic

sinan 02-04-2012 21:05

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
KR heeft rechts in de parafan 1 computer voor de ontsteking[zit 1grote stekkerop en een vacuumslang]
Wel een stappenmotor met 2 draden
KR is een K-jetronic

dat klopt weer niet
rechts is de computer van de ontsteking
links de computer van de stappenmotor met vacuumslang
alléé computer kan je het niet noemen natuurlijk

golf mkII 16v 02-04-2012 21:15

Quote:
Originally Posted by sinan
dat klopt weer niet
rechts is de computer van de ontsteking
links de computer van de stappenmotor met vacuumslang
alléé computer kan je het niet noemen natuurlijk

Heb er bij mijn KR tog echt maar 1 kunnen vinden in de parafan
De andere voor stationaair zit in de midden console

All times are GMT +1. The time now is 10:27.