Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: Caddy 1 pick-up (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9577)

Caddy_Sander 04-05-2005 12:47

Omdat ik nu nog steeds geen ruimte heb om m op te knappen ben ik maar alvast bezig met het tunen van het blok.
Dit zal toch een keer moeten gebeuren en kan ik nu ook beter doen. Ook als ie straks gespoten is en ik moet nog van alles aanpassen in de motorruimte is er ook weer kans op beschadigingen. Dan kan ik beter nu beginnen met alles een beetje indelen en veranderen als straks.

Caddy_Sander 08-05-2005 18:31

Iemand enig idee wat de kwaliteit is van de chromen bumpers van www.bullockstyle.de ?

Ben benieuwd

ruben 17-05-2005 14:39

Heej sander!

wat voor een voorpijp heb jij erop zitten? En merk je het verschil een beetje met je nieuwe uitlaat?

Gr,

Ruben

Caddy_Sander 18-05-2005 20:52

De downpipe en flens zijn dikker als standaard, weet hier de maat zo ff niet van.. vanaf de flens is het een pijp recht naar achteren van 60mm... verder zitten er geen dempers

Hoor hier de sound ...

http://rapidshare.de/files/1604710/Uitlaat.mpg.html

onderaan klikken op FREE

dan telt ie onderaan de pagina af ''Download Ticket''..ongeveer 10 sec

en dan als ie bij nul is klikken op het filmpje, en hij begint te spelen

Succes

GRT Sander

Caddy_Sander 23-05-2005 20:31

Het projectje staat nu even tijdelijk op een lager pitje.

Misschien kan ik de auto na de zomer stallen bij iemand die oude Volvo's restaureert. Die man zie ik pas weer op vakantie en hoop dat het door kan gaan. Vorig jaar had ie namelijk al aangeboden om mijn hoekjes van de deuren te stralen. Waarschijnlijk kan hij m straks dan ook spuiten.

Tot die tijd moet ik me maar even bezig houden met een ander project wat ik heb aangeschaft vanuit Duitsland en dat heel wat minder roest heeft ;)

Deze zal straks ook in de toekomstige kleur van mijn caddy gespoten worden en gaat een plaatsje innemen op mijn dashboard :cool:

Grtzzz Sander

Matheo 23-05-2005 20:39

Quote:
Originally Posted by Caddy_Sander

Deze zal straks ook in de toekomstige kleur van mijn caddy gespoten worden en gaat een plaatsje innemen op mijn dashboard :cool:

cool! goed bezig :cool:

sjoost 23-05-2005 20:57

Ziet er echt heel goed uit!
Helemaal nu hij een eindje naar beneden is gezakt.
Veel succes verder met je caddy

Caddy_Sander 24-05-2005 12:39

Thnx :)

Caddy_Sander 26-05-2005 22:55

De deurpanelen die ik nu heb zou ik in de toekomst graag creme-kleurig willen hebben

Opzich vind ik ze wel mooi, alleen het kleurtje zou wel anders mogen...

Ze zijn dus gemaakt van skai... zou het mooi worden om dit met verf/spray te kleuren?

Hetzelfde idee wil ik ook met het dashboard en de stoelen...

Dashboard is een soft-versie en de stoelen zijn lederen recaro's van een Porsche Carrera in het grijs :(

Is dit allemaal gemakkelijk te kleuren met verf?

Ben benieuwd wat jullie ideeën/ervaringen zijn

Grtzz Sander

Caddy_Sander 07-07-2005 22:36

Na lange tijd niks meer te hebben laten horen toch maar weer ff editen.

Heb gister een nieuwe ''daily ride'' gekocht:

Het achterneefje van de Caddy (ik ben toch nog in de familie gebleven) ;)

Vw Polo
1985
1.1 benzine

De caddy zal nu binnenkort de schuur in gaan om er het eerste jaar niet meer uit te komen... dus flink werken aan de caddy

Gelijk wat vraagjes:

Het gaat om een 1.1 carburateurmotortje

Motortje loopt niet goed stationair... valt vaak uit en loopt onregelmatig... ook bij stoplicht valt ie vaak uit.

Gister een ander benzinefilter erin gezet omdat deze helemaal vol met troep zat... tevergeefs... ..

Hij zakt in toeren totdat ie net niet uitvalt en ineens gaat ie weer een heel stuk hoger lopen, dit herhaalt zich contstant. Tijdens het rijden perfect nergens last van.

Vanmorgen liep ie ook even heel goed maar ineens is het weer ellende

Ook zit er motorolie bij de rotor in de verdeler... die contactpunten zijn smerig.. als ik ze schoonmaak geeft het ook geen verschil... contactpuntjes zijn onlangs vernieuwd. Bougies zijn ook nieuw en carburateur schijnt korte tijd terug ook helemaal schoon gemaakt te zijn.

Met een klein beetje gas of choke blijft ie lopen

Het is dus niet altijd zo dat ie beroerd stationair loopt. Warm of koude motor maakt niks uit, het is geen verschil en gewoon random.

Wat te doen?

Grt Sander

Pedaalemmer 08-07-2005 16:34

Mooi caddy! Smalle bumpers zullen idd beter gaan staan!

Caddy_Sander 17-09-2005 18:42

Vakantie is weer voorbij en... eindelijk een goeie ruimte gevonden !!!! :D :D :D :D

Dus zo snel mogelijk beginnen...

20 min rijden dus is opzich ook wel te doen met de polo

Eindelijk staat het nu vast dat ik kan beginnen :cool:

Binnenkort meer....

Grt Sander

paddygti 18-09-2005 00:40

beroerd lopen mischien massa naar je carb dab hapert stationair sproeier wel eens ?

Caddy_Sander 18-09-2005 19:19

Dat beroerd lopen is van de ene op de andere dag verdwenen :D:D:D

Geen idee wat er nu anders is, maar hij loopt weer goed

Caddy_Sander 02-11-2005 22:04

Zo eindelijk weer een update... de schuur die ik eerst zou hebben, ging op het laatste moment niet door... baalde als een stekker, het mocht ineens niet van zijn ouders.

Dus weeeeer op zoek geweest en heb nu een garagebox incl elektra
t is niet zo super maar ik kan er wel uit de voeten

3 m breed en 5,70 m lang

Vandaag bezig geweest met strippen... achterbumper eraf, trekhaak er onderuit. Toen flink bezig geweest met die (...) plastic spatbordverbreders. Die zaten met 8 schroeven per spatbord vast

Uiteraard muur en muurvast. De voorganger heeft ze ook al ns proberen te verwijderen en is vaak uit geschoten met de schroevendraaier, dus de koppen waren gemold. Uitboren dus.... heeft me nu al een hoop boortjes gekost, zo kl**e hard zijn die schroeven.

Ben het zat en pak morgen ff de dremel of als dat niet werkt de slijptol erin

Heb er 2 af kunnen krijgen en het valt me 100% mee wat ik aantrof. Geen rottigheid, schermen waren helemaal gaaf

Morgen als het meezit ook ff de voorbumper en de voorschermen eraf.
Ik zal flink foto\s gaan schieten, leest toch wat leuker, en probeer toch heel regelmatig updates te plaatsen.

Eindelijk zit er schot in de zaak

Grtzz

Caddy_Sander 07-11-2005 23:27

Nou de eerste pics:

Van de week zijn we m weg gaan brengen naar de garage... Was al een paar keer bezig geweest met voorbereidend werk waarbij mn wielen er dus al af geweest waren. ik had dus de wielbouten alleen met mn vingers erin gedraaid. Helemaal niet aan gedacht, dus ineens een hoop gebonk en geslinger. Vriend van me reed achter me met de polo met wat onderdelen erin en begon al te seinen met de lampjes.

Dus ik stoppen, stond het hele wiel scheef en helemaal los er onder. Best mazzel gehad.. 2 wielbouten verloren... andere 2 waren er bijna helemaal uit.

Langs de weg wiel vastzetten : (nouja, toekijken ;) )

De laatste foto van de caddy zoals ie was:cry:

En hier staat ie nu:

Alvast wat rommeltjes in de laadbak:

Morgen ben ik vrij en ga ik vroeg beginnen en kijken hoe ver ik kan komen.
Wil alvast een begin maken met het kaalhalen van de roestplekken

Johan Fire and Ice 08-11-2005 00:21

wat ben je ook een prutser ook he sander :D :D

wel opschieten er mee dat ie met de volgende caddy meeting klaar is

Caddy_Sander 08-11-2005 17:44

Vandaag weer een beetje bezig geweest:

Accu eruit.
Voorbumper eraf
Grill weg
Bedrading van mistlampen neon, claxon en alle andere shit die ik er ooit in heb gehad allemaal eruit getrokken.
Popnagels van de klemmetjes van het dekzeil uitgeboord
Frame van het dekzeil aan de cabine ook weggesneden (kit).

Krijg alleen die dorpelstrip er niet af. Ben bang dat ik m door trekken helemaal verbuig/vervorm.

Oja en de voorschermen wilde ik ook proberen, maar ik heb er die motorkaplifters op zitten. Vraag me af hoe ik die spanning er van af kan krijgen. Misschien eerst de hele motorkap eraf?

Morgen ff klooien met de boormachine en de staalkwast en ff de naden van cabine kaal halen, de plekken van de laadbak, en mn dorpeltje.

Denk dat het dan bijna tijd gaat worden voor het eerste laswerk

Morgen ff foto's maken

Grtzz

Caddy_Sander 09-11-2005 21:18

Ik had gehoopt vandaag veel tijd te hebben, maar viel beetje tegen... dus alleen ff de auto naar de wasstraat gereden. Was vergeten m te wassen :-\
Is opzich wel handig om te doen ;)

ff een paar pics:

Moeten in de toekomst met dunne bumper toch duidelijk 14 inch onder, en een heeeel stuk zakken

Caddy_Sander 12-11-2005 22:07

Vandaag ramen eruit gehaald, bevestigingsstrip van het dekzeil eraf (super veel sicaflex, taaie zooi) hemeltje eruit gehaald (vraag me af of ik het ooit nog strak erin kan krijgen :-\ )

Onder de spatborden zit gelukkig ook geen rottigheid, er zijn geen andere stukken plaatwerk in gelast en heeft nog de originele structuur :)

Zit te denken om de achterste traanplaat te laten zitten, zit namelijk muurvast met sicaflex. En niet alleen aan de randen maar ook in het midden dotten sicaflex. Aan de achterkant komt straks toch hout te zitten.

Nu ff een vraagje..

Ik krijg de imbusbouten van de deuren met geen mogelijkheid los. Alles al een paar keer ingespoten met WD 40 maar biedt ook geen soelaas. Is hier speciaal gereedschap voor? Mijn imbussleutel zegt straks gewoon ''knak''

All times are GMT +1. The time now is 16:51.