Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   EMP VW Polo 2 Steilheck 1982 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88404)

EMP 09-03-2012 07:42

Achtervoetjes van de vloer!
Eerste frame gemaakt van hout om het onderstel te kunnen verwijderen.

misschien is het frame iets te robust maar veiligheid voor alles :)

JorisJk 09-03-2012 09:49

Altijd makkelijk zon frame :thumbup:

maurice1987 09-03-2012 23:35

Leuke kleur op deze steilheck.. Ben benieuwd wat het gaat worden! Ik heb zelf ook een 82ér steilheck, met G40 motor erin.. Geweldige auto :-D

EMP 12-03-2012 09:04

Quote:
Originally Posted by JorisJk
Altijd makkelijk zon frame :thumbup:

idd :thumbup:

Quote:
Originally Posted by maurice1987
Leuke kleur op deze steilheck.. Ben benieuwd wat het gaat worden! Ik heb zelf ook een 82ér steilheck, met G40 motor erin.. Geweldige auto :-D

Vet g40 in een steilheck! heb je een project pagina oid?
je de kleur ben ik ook helemaal verliefd op :D

EMP 20-04-2012 06:50

Jeuj gister eindelijk weer wat aan de polo gedaan :thumbup:
ging niet allemaal van harte maar goed.

Finaly staat de polo nu met al zijn voeten van zijn de vloer :)

goed dan staat hij van de vloer en dan....
ik ben begonnen met het legen van het remvloeistof reservoir geen idee of dit handig was maar ik dacht dat zal een hoop bende schelen :)

daarna de trommels verwijderd, bij mijn vorige polo wist ik dat dit echt een !&*(&^%@!#$% klus was om de rem schoenen over de ingesleten trommel te krijgen.
links ging er vrij makkelijk af! met rechts ben ik wel een tijdje zoet geweest... uiteraard wel eerst gekeken in het olyslager boek of er nog tips en tricks waren :thumbup:

na het verwijderen van de trommels de hele rem kermis eraf gehaald zodat we de astappen konden verwijderen.

tja en toen ging het mis toen kwamen de tegenslagen :(
de eerste remcilinder (links) ging er zo af (2 inbusjes) de andere (rechts) draaide beide inbusjes direct dol

gelukkig was de haakse slijper en de dremel geduldig :thumbup:
helaas wel de remcilinder naar de eeuwige jachtvelden (ori vw)

goed toen gingen we verder met de demontage van de achteras alle bouten al een paar dagen geleden in de WD40 gezet.
links ging de moer los maar de bout er niet uit

rechts brak direct af KAK :(

nu kijken of de bouten in het scharnierpunt van de achteras willen lossen (op hoop van zegen) anders moet ik de 6 bouten van het scharnierpunt lossen
alleen weet ik niet of dit ten goede komt van de positie van de achteras.

al met al toch weer wat kunnen doen de polo :thumbup:

Der Ghopmeister 21-04-2012 06:55

goed bezig :thumbup:

EMP 23-04-2012 08:46

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
goed bezig :thumbup:

Thnx :thumbup:

EMP 25-04-2012 06:22

haha! victory is mine!!! :D

EMP 26-04-2012 07:16

Gister flinke stappen gemaakt met de polo!
Onder andere gister de hele voorwiel ophanging onder de auto vandaan gehaald waarschijnlijk nog allemaal af fabriek montage.
Ging gelukkig allemaal goed los.

Ook gister het stuurhuis en de hoofdremcilinder verwijderd word een kale boel onder de motorkap.

Met het verwijderen van de hoofdremcilinder valt de peldalenbox er ook onder uit.

Daarna de tank verwijderd de winst:

maar er moet wel een nieuwe voor komen want de vulhals is redelijk krokant.

Ook nog een rotte plek gevonden achter de vulhals van de tank.

polopower 26-04-2012 07:42

Heb je wel een damprem aan de warme zijde van de isolatie? En eigenlijk zou je aan de koude zijde nog een dampopen waterkerende folie moeten hebben. Of is de rooie muur geen buitenmuur?

Edit: sorry ik zie net dat ik op de eerste pagina reageerde. Inmiddels ben je heel wat verder. Maar bovenstaande is wel relevant.

Der Ghopmeister 26-04-2012 19:08

:thumbup:

EMP 27-04-2012 06:23

Quote:
Originally Posted by polopower
Heb je wel een damprem aan de warme zijde van de isolatie? En eigenlijk zou je aan de koude zijde nog een dampopen waterkerende folie moeten hebben. Of is de rooie muur geen buitenmuur?

Edit: sorry ik zie net dat ik op de eerste pagina reageerde. Inmiddels ben je heel wat verder. Maar bovenstaande is wel relevant.

Hehehe Lekker op tijd :thumbup:
Damprem nee :D
tis maar een garage :thumbup:
rode muur is idd de buitenmuur :thumbup:

EMP 27-04-2012 06:25

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister

polopower 27-04-2012 07:12

Excusez! Ik vertoefde mij pas op de eerste pagina. Een stuk folie zou al voldoende zijn a € 2,- Nu loop je kans dat je isolatie zeiknat door condenswater. Zolang je geen kachel aan hebt te loeien, zal het ook wel meevallen. Je kan ook nog altijd voor een dichte afwerking kiezen: tegels of zeil/linolium. (ik zie dat ik nog wel op tijd ben met dat advies :) )

Ontzettend leuke steilheck. Er tuft hier ook één in de buurt rond in dit kleurtje. Staat erg goed.

EMP 27-04-2012 07:24

Quote:
Excusez! Ik vertoefde mij pas op de eerste pagina. Een stuk folie zou al voldoende zijn a € 2,- Nu loop je kans dat je isolatie zeiknat door condenswater. Zolang je geen kachel aan hebt te loeien, zal het ook wel meevallen. Je kan ook nog altijd voor een dichte afwerking kiezen: tegels of zeil/linolium. (ik zie dat ik nog wel op tijd ben met dat advies :) )

Ontzettend leuke steilheck. Er tuft hier ook één in de buurt rond in dit kleurtje. Staat erg goed.

:D kan gebeuren.
er staat geen kachel in de garage :thumbup: soms wel een beetje koud :tongue:
wel komt er tegen de andere kant van de muur (baksteen) een tuin opslag dus dan is iig de gedeelte van de muur voorzien van een damprem :thumbup:

Thnx ja de kleur is echt super!

polopower 27-04-2012 08:25

Afsluiten aan de buitenzijde is in theorie niet goed, maar omdat dat ook isoleert verplaats je je dauwpunt wél verder naar buiten en dat is goed. Ik denk ook wel dat het los zal lopen, maar het is zonde als je er achter komt wanneer alles netjes afgewerkt is.

Ik heb bij een vergelijkbare constructiefout in mijn woning nog een extra laag gips aangebracht. Tussen beide gipslagen heb ik toen mijn damprem aangebracht.

Geniale oplossing trouwens met die meubelmovers onder je voorwielen. Echte garagedollies zijn namelijk nogal prijzig.

EMP 27-04-2012 08:30

Quote:
Afsluiten aan de buitenzijde is in theorie niet goed, maar omdat dat ook isoleert verplaats je je dauwpunt wél verder naar buiten en dat is goed. Ik denk ook wel dat het los zal lopen, maar het is zonde als je er achter komt wanneer alles netjes afgewerkt is.

Ik heb bij een vergelijkbare constructiefout in mijn woning nog een extra laag gips aangebracht. Tussen beide gipslagen heb ik toen mijn damprem aangebracht.

Geniale oplossing trouwens met die meubelmovers onder je voorwielen. Echte garagedollies zijn namelijk nogal prijzig.

Tis al afgewerkt dus kan er niet veel meer aan doen :D
idd maar ik maak me er niet veel zorgen over :thumbup:
ja die waren in de aanbieding laatst bij de praxis nu kan ik hem mooi strak tegen de zijkant duwen :thumbup:
wel even 2 latjes er opgeschroefd tegen het doorbuigen :thumbup:

EMP 19-07-2012 06:27

Zo weer wat kunnen doen!

beide voorschermen verwijderd en nog wat rot gevonden :)

ook nog wat delen ontvet zoals de stabi en het schakelpotje.
binnenkort toch maar een menggasfles aan gaan schaffen ;)

ook besloten dat de motorkap en de voorschermen donorplaatwerk gaan worden en dat deze delen nieuw aangeschaft gaat worden :thumbup:

EMP 31-08-2012 08:17

Zo eindelijk weer wat kunnen doen aan de polo!
de binnenkant van de auto is helemaal leeg

het volgende uit de auto gehaald:
- stuurkolom
- alle rubberen dopjes
- rubber tussen deur en A-stijl
- handrem
- binnen verlichting + deur schakelaar
- isolatie van het dak
- deurvangers

iemand nog tips hoe je de teer matten makkelijk verwijderd?

binnenkort maar eens een spit in elkaar lassen om goed bij de onderkant te kunnen *:)

mark2fpolo 31-08-2012 09:35

Teer matten moet je warm stoken en dan weg steken! Daarna polo naar buiten rollen, mondkap op en met thinner of andere zooi poetsen!

Goed bezig :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 04:06.