Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   vantfur (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87735)

vantfur 10-11-2011 18:10

Quote:
Originally Posted by MarijnMK3
hoe staat het ervoor met je schermen , motortemperatuur probleem?

de jacht naar een scherm is in volle gang. van Erik een goed adres gekregen, dus daar maar eens langs.
temperatuurprobleem tijdelijk ondervangen door een kartonnetje te plaatsen achter de grill.
nieuwe thermostaat ligt klaar voor inbouw.

Volgende week dinsdag gaat ze naar de dealer voor een wintercheck. eens zien of ik er de winter fatsoenlijk mee door kan komen.

vantfur 16-11-2011 11:05

Quote:
Originally Posted by vantfur
de thermostaat ligt klaar voor inbouw

Gisteravond geconcludeerd dat mij de verkeerde thermostaat was toegezonden :screwy: :mad: ging nooit passen...
Nu de productnummers opgeschreven en op jacht naar de juiste. Hopelijk voor het weekend gevonden/bezorgd

vantfur 20-12-2011 11:12

de laatste maand wat weinig gepost, ben rete druk geweest en sinds vrijdag ook de sleutel tot m'n huis gekregen.
Dit betekent dat de komende periode er niet al te veel geld in de Golf gepompt kan worden, de kosten moeten gespreid worden.

Afgelopen maand is de thermostaat nog wel vervangen. heerlijk hoe vlot ze nu op temperatuur komt.

de wintercheck bij de (st)(d)ealer ontrafelde een onderhoudskostenpost van zo'n 2000 euro.
De vraagt is nu, wat vraagt het gemiddelde garagebedrijf ervoor en wat is zelf te doen.
de twee grootste punten zijn:
- kogellager rechtsvoor
- verroeste remleidingen

desalniettemin, hier nog een sfeerplaatje :)

MarijnMK3 20-12-2011 21:53

2000 euro?

waar halen ze die kosten vandaan dan?

wiellagers heb ik laatst zelf vervangen op me werk van me eiegn golf 3. kosten van een febi lager 40 euro per lager. ori vw zal wel een stuk duurder zijn, maar zoveel. remleidingen heb ik ook aangepakt, gewoon vervangen voor koper leiding. Werkt prima. alleen nippels eraan maken is even een klusje. ik wil het ook wel een keer voor je doen, tegen een mooie prijs.

Gefeliciteerd met je huisje. zit je in dat flatje. tegenover mij. Ik zag je trouwens nog zaterdag ofzo. In een peukenbak 406 :shake: :tongue:

vantfur 21-12-2011 21:30

de helft van die 2000 is werkuren en materiaal. Ik zat met Bas al te kijken om die remleidingen te vervangen zoals je zelf al zegt.
betreft het wiellager moet ik mij eerst wat verder inlezen en hoe dat beetje snel/gemakkelijk/minder duur te repareren is.

Ik heb een eengezinswoning schuin tegen over jou, hoek huis.
de 406 break van mama word nu intensief gebruikt om m'n zooi te verhuizen :tongue:
Reed toch wel raar, zo hoog op de wielen :confused: :redface:

vantfur 04-02-2012 12:19

Er ligt hier meer sneeuw dan ik hoog ben. Dat levert wel mooie plaatjes op. :D

bij thuiskomst ontdekte ik dat de immi VR6 lip hier niet tegen bestand was. Meteen de wielkasten maar schoon geveegd en de originele lip er weer op. Was al een paar kilometer de straat sneeuwvrij aan het maken met m'n uitlaatspruitstuk. :screwy:

vantfur 03-03-2012 11:57

zomerkriebels

het lente weer dient zich aan. het stilzitten in de winter is voorbij.
tijd voor updates:

afgelopen zondag een hard
voorscherm gevonden. Zat nog puntgaaf in de lak. helaas niet de kleur van mijn wagen.

van de week het scherm al helemaal geschuurd en vandaag m'n improvisatie spuitcabine opgezet :D

net de eerste laag filler/primer erop gezet.
was al lang geleden dat ik met een andere spuitbus dan m'n eigen bezig ben geweest :D dus helaas 1 klein druipertje. (op de foto niet te zien :p)

vandaag nog laag 2 en als het nodig is nog laag 3 erop.
Morgen kleurcode L041 toepassen :D

De Pul 03-03-2012 15:25

heb je eindelijk weer 2 matchende schermen;)

MarijnMK3 07-03-2012 22:08

ben benieuwt naar het eindresultaat. heb je ook nog wat gedaan met die kapjes bij je mistlampen?

vantfur 08-03-2012 18:24

ik had met iets te grof schuurpapier tussen de lagen primer in geschuurd.
zaten een paar lelijke krassen in. Zojuist opgeschuurd en opnieuw in de primer gezet. morgen beginnen met de eerste lagen zwart.

ik heb een set smoked reflectoren aangeschaft. zit er nu naar te kijken om de mistlampen en knipperlichten ook smoked te doen. staat weer wat netter.

vantfur 11-03-2012 16:06

gewisseld naar de zomersetup.
Ik ben er fan van.

vantfur 03-05-2012 20:15

rood zwart rood

Via Ebay een setje rood/zwart/rode achterlichten gekocht.
Vanmiddag bezorgd, meteen maar erop geknutseld.
Timing kon niet beter. Linksachter had het rubber zijn beste tijd gehad.
Ik kon al een aquarium beginnen :screwy:

Before:

during:

after:

golfje_295.000 03-05-2012 20:52

ziet er goed uit.zijn dat zelfgemaakte lampen of echt zo geleverd? zoja weet je welk merk?

ben toch nog opzoek naar zoiets, maar om nou 300 euro neer te leggen voor een setje hella magic colours.

Erik M 03-05-2012 21:46

Staat erg mooi :) wielen zijn ook super!

otjemk1 03-05-2012 23:13

erg mooie wielen :thumbup:

vantfur 04-05-2012 16:47

@golfje_295.000 ik heb ze voor monteren gecheckt. ze zijn niet met folie beplakt. het zijn zo te zien ook geen Hella's. Ik liep er toevallig tegenaan op de duitse ebay. kon ze voor een mooi prijsje krijgen.

schenk 15-05-2012 11:08

Die achterlichten staan erg fraai viezefur!

vantfur 31-05-2012 18:00

Ben weer voorzien van een vers jaar APK.
En meteen de remleidingen laten vernieuwen.
Helemaal perfect! :thumbup: :D

vantfur 10-09-2012 17:34

gister na Dump'd met Sjoerd. Hier bekend als Schenk, een fotoshootje gedaan.
hier een paar foto's!

schenk 13-09-2012 17:33

Leuk ding hoor Rein!

All times are GMT +1. The time now is 19:42.