Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   polo coupe 1.3 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81188)

matt202 08-05-2011 19:19

1e laag er vandaag opgezet..

matt202 08-05-2011 19:21

morgen echt even dat oranje randje blauw maken.. :D

golfje_295.000 08-05-2011 19:45

leuk kleurtje, Ligt t nou aan de foto, of is je voorste velg op de eerste foto niet echt rond meer?

The_Maxx 09-05-2011 01:36

matt, wat een superkleur!
had als ik jou was wel ff de spoiler eraf gehaald die zit geklikt, maar daaronder vormt zich ook vaak wat roest en er hoopt zich veel vuil op.
Doe je de randen van de dorpels en de binnenzijde van de deuren ook, voor de nette en complete afwerking?

Als de lak droog is op die fotos, dan vind ik m aardig blinken, kan heel mooi uit komen te zien, alsof de auto gespoten is, zo'n glimmend en glad resultaat kun je dan krijgen.
Zou m na een paar lagen met een hoge korrel wetsanden en vervolgens met een polijstmachine behandelen.
dan krijg je dat resultaat denk ik wel.

ik zou m zelf trouwens wat verder hebben gestript, koplampjes en raampjes eruit enzo ;)

Valt me wel op dat je slotplaat en alles van t voorfront zo netjes eruit ziet. Bij mij zit daar best veel roest op. (doel op de fotos VOOR het lakken, want erna ziet er sowieso puik uit!)

matt202 09-05-2011 06:02

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
leuk kleurtje, Ligt t nou aan de foto, of is je voorste velg op de eerste foto niet echt rond meer?

de velg nog wel, maar die rand heeft inderdaad al wat geleden zo te zien haha.
van de week komen de andere wielen erop..

matt202 09-05-2011 06:05

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
matt, wat een superkleur!
had als ik jou was wel ff de spoiler eraf gehaald die zit geklikt, maar daaronder vormt zich ook vaak wat roest en er hoopt zich veel vuil op.
Doe je de randen van de dorpels en de binnenzijde van de deuren ook, voor de nette en complete afwerking?

Valt me wel op dat je slotplaat en alles van t voorfront zo netjes eruit ziet. Bij mij zit daar best veel roest op. (doel op de fotos VOOR het lakken, want erna ziet er sowieso puik uit!)

de spoiler ga ik vandaag eens naar kijken. het gebeuren onder de klep is in ieder geval schoon.
slot plaat was alleen wat verbogen en een deuk die ik weggewerkt heb.
is nog wel te zien maar valt niet meer zo op.
en de binnenkantjes worden inderdaad meegeverfd..
ik weet dat de zij raampjes in de rubbers zitten maar durfde het nog niet zo goed aan.

FalleNk810i 09-05-2011 18:15

Ziet er netjes uit!
Wordt wel gaaf met zwarte accenten denk ik!

matt202 09-05-2011 19:01

vandaag de 1e lak laag geschuurd en de binnenkanten meegeverfd.

velgje en bandje op de foto,

rest mij alleen de vraag: zou ik het klaverblad (hart) zwart maken of de kleur van de wagen omdat de band al zwart is??
iemand anders misschien nog een idee?

matt202 09-05-2011 19:04

Quote:
Originally Posted by FalleNk810i
Ziet er netjes uit!
Wordt wel gaaf met zwarte accenten denk ik!

dank je. ik ben benieuwd hoe de lak er straks komt uit te zien als alle handelingen verricht zijn. doe het voor het eerst zo dus is voor mij ook een proef.
voor de rest blijven de voor en achterbumper, de spiegels en de 2 kleine kapjes op het achterschermen zwart..

The_Maxx 09-05-2011 21:41

had de fotos al op facebook gezien :thumbup:

zou de velgharten zwart maken, en de randen grijs of blauw, en de spaken (dus die wat wat hoger liggen) ook blauw.

matt202 15-05-2011 10:05

helaas niet op tijd afgekregen voor eurosundays..
baalde ik wel een beetje van maar goed, er komen nog meerdere meets.

groot nadeel was ook de velgen, de voorste velgen paste niet qua et waarde,
ze staan nu zover naar binnen dat ze tegen de remblokken aanduwen..

dadelijk spoorverbreders ophalen via mp en hopen dat het weg is.
dan ook nog op zoek voor spoorverbreders achter, want ik heb het idee dat ze voor nu al breder staan dan achter maar goed, hier wat foto's!

De Pul 15-05-2011 10:59

heb je de wielen niet verkeerdom zitten? [voor/achter]
kijk zo raar tegen die harten aan.....

wel leuk ding geworden zo,mooi kleurtje.

FalleNk810i 15-05-2011 13:13

Echt mooi geworden man :thumbup:
Velgen zien er ook tof uit, en inderdaad zoals de pul zegt even proberen voor en achter te verwisselen. Had ik ook bij mn Atiwe's ;)

matt202 16-05-2011 09:29

zijn alle 4 et 37 en origineel is 35, had het van tevore kunnen weten natuurlijk. maar dacht ach die 2mm?
heb nu spacer van 5mm ertussen dus word het eigenlijk et 32.
maar ik vind het toch maar aardig krapjes tussen velg en remklauw..

ga de velgen op mp zetten, heb hier bij velgen aanbod setje atiwes te koop gezien et 20. past beter en mooier denk ik zelf.

heb trouwens ook opgemerkt dat de wagen opnieuw uitgelijnd moet worden..
misschien vandaar dat rare gezicht op de velgen..

FalleNk810i 16-05-2011 11:59

Let wel op, ik heb ook een 2f coupe en Atiwe's eronder liggen. Inderdaad Et20, maar ik heb er 5mm spacers tussen zitten, anders raakt tie bij mij ook de remklauw. Nu met die 5mm spacers NET niet :D

Heb de wielkastrand achter moeten omslaan om m kwijt te kunnen. Dus Atiwe's zijn ook niet DE ideale velgen, wel hele mooie :D :thumbup:

The_Maxx 16-05-2011 15:02

ik weet niet hoe breed je velgen zijn, maar bijvoorbeeld 7J met ET37 loopt achter ook tegen de veerschotel aan en dan heb je ook een spacer nodig.

Atiwe zijn ook niet de meest ideale velgen, wel mooi, maar ook daarbij:
wer schön will sein muss leiden.

Vind t iig een vet polotje worden, alleen de afwerking vind ik wat minder, maargoed ieder zijn ding.

matt202 16-05-2011 16:45

Quote:
Originally Posted by FalleNk810i
Let wel op, ik heb ook een 2f coupe en Atiwe's eronder liggen. Inderdaad Et20, maar ik heb er 5mm spacers tussen zitten, anders raakt tie bij mij ook de remklauw. Nu met die 5mm spacers NET niet :D

Heb de wielkastrand achter moeten omslaan om m kwijt te kunnen. Dus Atiwe's zijn ook niet DE ideale velgen, wel hele mooie :D :thumbup:

dat is toch wel vreemd dan als de et 20 alsnog tegen de remklauw aankomen?
ik heb nu ook 5mm spacers voor er tussen in gezet en nu scheeld het ook net een mm of 3 / 4.
dan kan ik net zo goed deze velgen houden, zonde van de prima banden anders.

matt202 16-05-2011 16:49

Quote:
Originally Posted by The_Maxx

Vind t iig een vet polotje worden, alleen de afwerking vind ik wat minder, maargoed ieder zijn ding.

haha heb je hem weer mister perfect.
de foto's zien er inderdaad beter uit dan dat hij in het echt is geworden.
maar het is ook geen wagen van 30.000 euro he..
maar heb de wagen gekocht om eens zelft wat dingen uit te proberen en daar leert men van. volgende wagen worden er een paar dingen zeker anders gedaan.
maar ik heb zo wie zo te haastig werk gedaan omdat ik hem eigenlijk voor eurosundays af wilde hebben en dat is niet helemaal ten goede van de wagen gekomen. maar wat niet is kan nog altijd komen rutger :thumbup:

FalleNk810i 16-05-2011 17:40

Quote:
Originally Posted by matt202
dat is toch wel vreemd dan als de et 20 alsnog tegen de remklauw aankomen?
ik heb nu ook 5mm spacers voor er tussen in gezet en nu scheeld het ook net een mm of 3 / 4.
dan kan ik net zo goed deze velgen houden, zonde van de prima banden anders.

Ja, als het zo zit wel ja. Ik zal ook ongeveer zoveel ruimte overhebben, als t ni minder is.
Gaat prima zo hoor, maar vind deze steelies ook heel vet :thumbup:

Niet zo op Rutger letten joh, zijn polo bestaat nog uit 2 kleuren wit :D
Vind dat het zelf uitproberen best goed is gelukt :thumbup:
Zou toch wel weer een gril plaatsen met embleem en het embleem dan zwart maken!

The_Maxx 16-05-2011 19:19

hij weet hoe ik ben hoor haha

ja mijne heeft nog steeds 2 kleuren wit idd. Maar daar ligt het vervangende schermpje al voor klaar. Nu nog eens een keer wat tijd zien te vinden ervoor.

All times are GMT +1. The time now is 08:46.