Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 1 1975 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75846)

durneet 13-03-2011 18:17

heb een bruin interieuke liggen maar zo mss nog durven over stappen naar een groen met die kopsteunen ingewerkt,

verder denk ik hem om in dat créme beige te doen, maar dat kan nog veranderen natuurlijk, maar blijft origineel wel,

durneet 19-03-2011 18:34

werken van dees week, niet teveel uitgespookt maar ieder stapke is een stapke dichter é,

mss morgent nog een duwtje doen, we zien wel,

durneet 02-04-2011 17:21

omdat ik toch verkies om dat chassis met dikkere plaat af te werken, en deze niet liggen had heb ik zo een beetje ander werk dat ook moet gebeuren gedaan,

puntlassen uitboren, nu heb ik het toch ongeveer goed gehad als ik eerlijk mag zijn met die puntlassen, maar kom,

reservewielbak is klaar om in gelast te worden, maar de achterste kan ik wel met tang dicht duwen maar de binnenste zou ik echt niet weten hoe ik da ga doen,

en de zomer velgen voor de bora,

spaken polieren en de rest int zwart of wit we zien da nog

Yellowbug 02-04-2011 18:01

Je zou bij de plaatsen waar je niet kunt klemmen eventueel met een paar parkers de bak vastzetten. Als het dan gelast is, kun je de gaatjes van de parkers (die je op de plaatsen schroeft van de puntlas) weer dichtlassen.

Andere optie die ik al eens gezien heb; met magneten. Er zijn magneten te koop voor de carroseriebouwer/hersteller waarmee je plaatwerk mooi glad kunt klemmen. Er zitten ook meteen een aantal standaard hoeken op waarmee je 15, 30 60 en 90graden (pin m er even niet op vast) hoekverbindingen zou kunnen maken.

Edit; voorbeeld magneten

durneet 25-04-2011 13:25

van morgen een paar uurtjes door gewerkt aan de golf,
niet zoveel tijd eigenlijk nu de daily wat motorische problemen heeft maar kom,

wielbak is erin gelast en een deel van de wielkas is terug in vorm,

verder het gat al wat opgekuist zodat dit het volgende werk word, het plaatsen van het gat,

verder zien om wat meer tijd in te steken vanaf nu voort zodat er meer vorderingen gebeuren é

grtz

Yellowbug 25-04-2011 13:38

Allez, het gaat weer vooruit hè. Wel lekker als je tijdens het slijpen ook nog naar de radio kunt luisteren :D

durneet 25-04-2011 19:47

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Allez, het gaat weer vooruit hè. Wel lekker als je tijdens het slijoen ook nog naar de radio kunt luisteren :D

idd, is eigenlijk iets dat ik echt maar dan echt niet graag doe eigenlijk, lassen slijpen, maar met een radio op helpt da toch een beetje om het wat toffer te maken,;)

durneet 13-05-2011 14:25

werken van dees week, niet te veel maar toch een beetje ;)

en we hebben weer een wielkas ;)
en het "nieuw gat" ontdaan van alle rutex, nieuwe onderplaat bestelt zou volgende week binnen moeten zijn,

en foto's van gister,

zou graag nen 1.8turbo in leggen maar kga eerst wat info zoeken daarvoor,

grtz ;)

smotz 13-05-2011 22:21

topic even door gespit !
netjes allemaal
grote klus maar je pakt t goed aan !

durneet 14-05-2011 11:25

alles rustig op het gemaakje é ;) we hebben tijd

steven16v 14-05-2011 14:54

Pff wat een werk zeg. Hoop dat ie mooi wordt maar komt vast goed!

durneet 20-05-2011 16:11

golfke terug van het spit,
en het gat eens geprobeert, ziet terug dat het een swallowtail is ;)

we gaan nu de linkse kant aanpakken staat op goeje hoogte eigenlijk, om eraan te werken, verder vandaag naar oldy keuring geweest met de 76er en afgekeurt voor teveel roest op spatbord links vooraan en deuren die niet openen langs achter :s

fotoke met zijn jonge broer ;)

caddy ron 21-05-2011 09:57

Ach ja Belsch he, hier mag een gat in het spatbord zitten dan wordt ie nog goedgekeurt.
Groet Ron

durneet 10-05-2012 19:12

REPLY!!

na een lange tijd niet meer aan deze golf verder gedaan te hebben heb ik besloten dat ik geen andere wagens meer koop tot deze weer wat serieus vorderingen gemaakt heeft,

wat er onlangs is gebeurt : deuren hangen erin om mijn dorpel te lassen,
het gat is volledig ontdaan van al het niet bijpassend materiaal, en is passend om erin te lassen, alleen heeft mijn laspostje de geest geven dus eerste werk is op zoek gaan naar een postje die het werk kan verichten, suggesties van merken zijn uiteraard welkom ;)

hier wat foto's

creapy gsm pic's :s:s

staande golf 10-05-2012 20:38

Wat een project :eek: En een mooi taaltje, dat Vlaams :thumbup:

durneet 12-06-2012 18:07

telefoon gekregen van de vw garage dat mijn stukken binnen zijn, dus ik erom gereden natuurlijk, ;)

deze moet wel het stuurhuis bevestigingspunt verzet worden van de vorige

linkse chassisbalk, rechts niet meer verkrijgbaar :(

ook nog de binnenspatborden links en rechts achter maar daar is veel meer aan te zien dan die van vanwezel,

verder heb ik mijn regel van geen auto's te kopen al verbroken

1974 ;)

wielen ook reeds aangekocht, bbs e40 14" voor verdere werken open ik wel een andere topic zodat hier niet nog ingewikkelder word :d

verder zou ik willen vragen of er iemand hier zit die al deuren of andere buiten stukken gekocht heeft op volkswarenhause.de, ge kunt de deuren nog krijgen maar als dat dan maar past zo van de maandag morgen kanuk beter mijn deuren oplassen é

hier een link wat ik wil zeggen,

http://www.typ-17.de/product_info.p...ORIG--TEIL.html

nu nog uitkijken naar een degelijk laspost en we zijn vertrokken ;-)

Van Limburg 12-06-2012 23:13

Je regel toch knap een maand vol gehouden! Je gaat zeer grondig te werk, mooi!

GOLFMEISTER 13-06-2012 17:05

Zo geen half werk hier :thumbup: En je begint een mooie verzameling golfjes te krijgen zo :D

swallowtail1975 03-08-2012 14:36

Mooi werk durneet, mooi om te zien dat je zo gemotiveerd blijft.

durneet 10-11-2012 16:48

nu dat alles wat op zijn plaats komt met andere werken en de 74er warmtjes opgeslagen is tot de zon er weer deftig doorkomt heb ik wat tijd voor deze wat aandacht te geven, is ondertussen als zo roestig als iets dus zal wel terug naar de straler moeten,

hier alvast een reeks foto's,

volgende week meer é hopen we,

All times are GMT +1. The time now is 19:20.