Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   project golf 1 20vt k04 turbo (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69242)

Pewi Vwteam 16-05-2010 23:04

jep tim als je dit neemt gaat het passen ik heb niet naar de advertentie gekeken maar als de opvoer en hoofdpomp van een 2h zijn komt alles goed.

timk1 17-05-2010 21:52

ik denk dat ik een geschikte lambda sonde gevonden heb
ieman deig idee of dit de goede is?

zie marktplaats advertentie nummer 345356116

alvast bedankt voor de reaktie

ps stefan, ik bel of sms je morgen even over de uitlaat buizen en bochten.
ik ben trouwens ook nog op zoek naar een geschikte einddemper met een binnendiameter van ongeveer 62mm

Pewi Vwteam 19-05-2010 19:33

prima tim als je me ff precies laat weten zal ik het ff voor je ophalen. zal ik is ff informeren wat een nieuwe lamda kost voor een aeb, kan morge wel ff voor je bellen met mijn maat die werkt namelijk bij pouw, en krijg ik altijd aardige korting.

timk1 19-05-2010 20:25

hi stefan
informeer maar even wat die lambda kost
ik heb geen idee if die van mp geschikt is
mazzel

Pewi Vwteam 19-05-2010 21:03

een 2dehands lamda ben ik nooit zo heel erg weg van, is het de goede en is ie nog heel kunt er niks aan zien namelijk.

timk1 20-05-2010 21:41

stefan, ik heb je een pb gestuurd

timk1 25-05-2010 20:23

zo, de motor hangt erin, stuurbekrachtiging gemonteerd, koppelingskabel, gaskabel en aandrijfassen gemonteerd.
nu even wachten op de brandstofpomp, komt een dezer dagen binnen.
daarna gaan we aan de kabelboom beginnen.
binnenkort weer wat foto's

Pewi Vwteam 25-05-2010 22:05

hey tim sorry ik ben nog niet achter je spulletjes aan geweest, heb het weer eens super druk. maar ga morge proberen te regelen als ik na mijn ziekenhuis bezoek nog kan praten. [verstandskies trekken] :D als ze mijn kies met vw verstand er in maar niet verwijderen hahahaha gr stefan

timk1 25-05-2010 22:13

hi stefan
succes met je kies morgen en als je het ernaar hebt laat dan maar weten
gr. tim

Pewi Vwteam 16-06-2010 21:00

het word tijd voor een update, ik heb goed nieuws gehoord.

timk1 19-06-2010 17:57

gaat er snel komen , snel wat foto,s en verhaal erbij, nog een weekje denk ik, dan kan ik rijden

timk1 21-06-2010 22:25

zo, hier weer een kleine update

de remmen ontlucht, wielen er weer op
alleen jammer dat je zo weinig ziet van de tangen achter de velgen

timk1 21-06-2010 22:34

hopelijk krijg ik deze week nog een paar dingetjes van pewi stefan, dan kan ik de boel afmaken

morgen de rvs buis tussen de turbo en intercooler ophalen en plaatsen.
is afgelast, dus klaar om te monteren

nog wat fotootjes van de georganiseerde chaos onder de motorklep

timk1 22-06-2010 21:30

is er misschien iemand die een electrisch schema van de golf 1.6 van 1983 heeft en mij dat wil mailen ?

Mice 23-06-2010 07:34

PM me je email maar ff dan mail ik je wel even een schema ;)

Dik project trouwens!

Pewi Vwteam 26-06-2010 20:14

zo gister middag en vanmorge aan het speuren geweest bij tim zijn golf1, waarom deze alleen maar stationair wou lopen en voor de rest niks, bij gas geven viel deze direct uit :screwy: na lang zoeken en proberen en onderdelen wisselen [omdat de motor geen fout codes aan gaf via vagcom ] zijn we er achter gekomen dat de ecu aan barrels is, helaas! maar maandag ff een andere ecu kraken, en dan moet het goed komen :D

neef_m 27-06-2010 09:02

zeer gaaf project zeg, en de perfecte motor erin.

succes!!

timk1 27-06-2010 09:42

ja stefan, we zijn op de goede weg
hopelijk lukt dat maandag en kan ik eindelijk eens rijden
de vertraging met het motorische gedeelte heeft er wel voor gezorgd dat ik al het andere eerst op mijn gemak af heb kunnen maken
stefan bedankt voolr de moeite afgelopen zaterdag

Pewi Vwteam 27-06-2010 16:59

ik ga er maandag ff mee bezig, moet goed komen hoop ik. laat het je gelijk weten zodra het gelukt is. geen dank ik vind het mooi dat ik iemand zo kan helpen.

timk1 27-06-2010 19:01

nog even wat foto's van de vorderingen afgelopen week
auto gedeeltelijk opnieuw gespoten
ik heb afgelopen winter mijn audi kapot gehad en dat duurde uiteindelijk wat langer dan gepland dus de golf heeft 2 maanden in alleen maar zout gereden.
aangezien de verf die we eropgespoten hebben primer is en geen gewone lak is dit niet helemaal goed uitgepakt. primer is veel poreuzer dan normale lak waardoor de plekken die blank zijn geweest nu alweer oppervlakkige roest vertoonde.
ik heb ze blank gemaakt met de staalborstel op de slijptol en daarna gezandstraald, geplamuurd, primer erop, daarna een laag grijze glanslak, daarna weer de definitieve primrlaag erop zoals je in de volgende foto's kunt zien.

zo, dan is iedereen weer even bij

All times are GMT +1. The time now is 02:14.