'Geboortebewijs' aanvragen... Dit kan volgens mij in Wolfsburg?
|
@oudelut.
Altijd het proberen waard natuurlijk. |
Heb even gezocht, maar kon zo 1 2 3 niet een contact (mail)adres vinden. Misschien weet iemand het?
|
Quote:
http://www.vwkever.com/techniek/cert01.htm |
@ maniacmark.
Super. thanx. Ga het zeker aanvragen en proberen m'n golfje wegenbelasting vrij te krijgen. |
Hallo mensen
Even de proef op de som nemen. Ik heb een golf 1 cabrio: Datum eerste toelating: 09-04-1987 Datum eerste afgifte Nederland 05-06-1998 Ik heb dus een oorkonde aangevraagd bij het volkswagen automuseum. Link aanvraag oorkonde: klik HIER kosten: plus minus €35,- Deze heb ik reeds ontvangen, en hier staat op vermeld dat mijn cabrio op 30 maart 1983 gebouwd is, en op 19 april de fabriek heeft verlaten. Het formulier van de belastingdienst: Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief/ vrijstelling Link formulier belastingdienst: klik HIER (dit is een PDF-bestand) Deze heb ik vandaag tezamen op de bus gedaan. Als ik meer weet, horen jullie dat ook hier. Groeten Sander |
Ik ben benieuwd, zou niet verkeerd zijn voor je.
|
En waar kan ik zo'n oorkonde voor een Audi aanvragen ? ik ben al aan het zoeken geweest maar nog niks kunnen vinden.
|
Heb je al iets gehoord, Sander?
|
Quote:
Heb vandaag bericht gekregen van de belastingdienst. Mijn auto is wegenbelastingvrij!! En ik krijg ook nog geld terug. Wat wil je nog meer?! Ik ben er zeer content mee. :D Dus voor iedereen in de zelfde positie: gewoon doen! :thumbup: |
SUPERTIP!!!!!
MIJN M3 is van 1987 EN mijn TD ook!!!! THANX OUDELUT! |
KIJK dat zijn berichten :thumbup: :thumbup:
Nu allemaal auto kopen uit dat jaar :thumbup: :thumbup: |
Zo, die heb je toch makkelijk verdiend, hè Sander? Gefeliciteerd! :thumbup:
Hoef niet zonodig mijn gelijk, maar als ik eerlijk ben ben ik toch wel stiekem benieuwd of de criticasters nog zullen reageren?! ;) |
Ik heb bij BMW ook informatie opgevraagd over de echte bouwdatum van mijn M3 E30.
Als ik dat binnenheb vraag ik het ook op van de VW golf mk2 TD.. Ik ga ervanuit dat je pas bezwaar KAN maken als de auto de datum van bouwen heeft gepasseerd, want deze is dan pas "belasting vrij" |
Klopt, na (of rond) die datum. Als je het nu al gaat doen wordt het simpelweg niet in behandeling genomen... Althans, dat zijn de ervaringen die ik ken. En uiteindelijk moet je toch betalen tot de datum van fabricage?!
|
hallo mensen,
sorry ervoor dat dit mijn eerste post is maar vond dit via google. Ik heb zelf een ford mercury cougar van 13jan 1987. Nu ben ik erachter gekomen dat het modeljaar 1986 is. Nu heb ik echter dit gevonden en weet niet of dit goed is : VIN Code: 1ME Assembly Country: UNITED STATES Make: Mercury Body Style: Coupe Restraint System Type (Passenger Cars) or Brake Type an VIN Code: B Brake System: STANDARD GVWR Class: VIN Code: P92 Vehicle Line: Cougar Vehicle Type: Passenger Car VIN Code: 3 Engine: 3.8 L Cylinders: 6 Fuel: Gasoline VIN Code: G Model Year: 1986 VIN Code: H Assembly Plant: LORAIN, OHIO Production Sequence Number - 12th - 17th VIN Code: 726579 Prod Sequence Number 726579 Additional Information Wheel Axles Wheelbase 208.0 |
dit is hier allemaal voor vw uitgezocht, hoe het met andere merken zit weet ik niet.
Er moet in ieder geval een officieel document zijn wat zijn bouwjaar kan aantonen. Dit stukje komt van www.belastingdienst.nl Vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken. |
ok, heel erg bedankt, maar bij jouw cabrio is dus officieel uit '83 en dus ouder als 25.
Maar deze auto is dus eigenlijks van '86 , kan ik die papieren nu ook al gewoon opsturen of moet ik wachten tot hij 25 jaar oud is? |
wat bedoelen ze precies met : engine number?
echt het motor nummer of motor type? Als het motor nummer moet zijn heeft iemand dan nog een motor nummer voor mij want mijn blok van de Passat ligt al een tijdje bij het oud ijzer. Gr |
Quote:
Dat moet wel week 48 van '86 zijn, want hij is niet eerder op kenteken gezet dan dat hij geproduceerd is ;) |
All times are GMT +1. The time now is 18:06. |