Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   schroefset en stabi bora! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53728)

Mike--1991 21-03-2011 18:41

Quote:
Originally Posted by Spierings
Is makkelijker, maar je moet wel beide voorwielen van de grond zetten ;)

Ja dat zeker anders krijg je hem sowieso niet los! Zal van de week even gauw kijken hoe het precies zit kan ik even kijken waar ik het doe :thumbup:

Mike--1991 21-03-2011 22:31

Raden jullie aan om de bouten van subframe die je loshaalt te vervangen?
En wat voor een maat bouten zit de stabi stang mee vast?

Spierings 22-03-2011 00:02

Quote:
Originally Posted by Mike--1991
Raden jullie aan om de bouten van subframe die je loshaalt te vervangen?
En wat voor een maat bouten zit de stabi stang mee vast?

Vervangen van de bouten is niet nodig, bouten van de stabi beugeltjes is m8 (13mm). Die boutjes hoef je ook niet te vervangen.

Mike--1991 22-03-2011 20:04

Ik heb net even wat foto's gemaakt van de onderkant. Zou iemand mij eens kunnen wijzen welke bouten los moeten.
Zelf lijkt het me dat als ik 4 bouten loshaal het subframe los komt te zitten en ik genoeg plaats heb voor de stabi stang.

Hier de foto:

Alvast bedankt :thumbup:

Martyn 22-03-2011 20:36

Die torsie stang die aan je bak zit moet los.
4 bouten van je stuurhuis los
Je verbindingstangen aan je veerpoot
Je fusee kogels 2x3 moertjes
En ik dacht iets van 4 grote van je subframe zelf
(misschien dat ik er 1 vergeten ben)
Dan is hij helemaal los ;)

Je kan ook proberen de voorste op te lichten tot max en de achterste verwijderen, zodat je sub scheef komt te hangen dan kan je proberen je stang er tussen uit te wringen, wel je stuurhuis los maken. Zo kan je hem er proberen er tussen door te krijgen, maar makkelijker is gewoon helemaal los als je op een brug staat ;)

Mike--1991 22-03-2011 20:52

Quote:
Originally Posted by Boss
Die torsie stang die aan je bak zit moet los.
4 bouten van je stuurhuis los
Je verbindingstangen aan je veerpoot
Je fusee kogels 2x3 moertjes
En ik dacht iets van 4 grote van je subframe zelf
(misschien dat ik er 1 vergeten ben)
Dan is hij helemaal los ;)

Je kan ook proberen de voorste op te lichten tot max en de achterste verwijderen, zodat je sub scheef komt te hangen dan kan je proberen je stang er tussen uit te wringen, wel je stuurhuis los maken. Zo kan je hem er proberen er tussen door te krijgen, maar makkelijker is gewoon helemaal los als je op een brug staat ;)

Oke dankje :thumbup: Ik ga het niet op een brug doen maar gewoon op de oprit.
En van voren bedoel je de zijde die het dichtst bij de motor zit. Dus de bouten dan los te maken die het verste van de motor af zitten?

Martyn 22-03-2011 20:59

Ja de achterste dichte bij je schutboard zeg maar helemaal er uit en de voorste ter hoogte van je wielen bijna er uit, zo kan je hem als ware proberen te kantelen.

Uiteraard wel met de wielen etc los van de grond.

Mike--1991 22-03-2011 21:07

Quote:
Ja de achterste dichte bij je schutboard zeg maar helemaal er uit en de voorste ter hoogte van je wielen bijna er uit, zo kan je hem als ware proberen te kantelen.

Uiteraard wel met de wielen etc los van de grond.

Oke dan kan ik dat misschien beter proberen.
Weet iemand toevallig hoe ver verstelbare koppelstangen uitgedraaid kunnen worden?
Misschien dat ik het daar ook mee red.

Martyn 22-03-2011 21:45

Kan je al uit je droom halen daar red je niets mee, heb ze ook gehad op mijn rode gti maar dat is alleen interessant als je niet lager verlaagd als 40 mm max daarna zul je alsnog aan de bak moeten.

Dingen werken wel maar niet als je echt strak laag wil, interessant voor een vast verlaging setje maar verder niet ;)

Mike--1991 22-03-2011 21:59

Quote:
Kan je al uit je droom halen daar red je niets mee, heb ze ook gehad op mijn rode gti maar dat is alleen interessant als je niet lager verlaagd als 40 mm max daarna zul je alsnog aan de bak moeten.

Dingen werken wel maar niet als je echt strak laag wil, interessant voor een vast verlaging setje maar verder niet ;)

Oke ik heb nu sowieso al een andere stang eronder zitten van H&R die heeft al een hogere kromming zou het dan ook niet lukken?
Heb net even met mijn monteur gebeld en die zegt dat het een vrij kut werkje is om te doen.

Martyn 22-03-2011 22:01

Ja kut kut het is niet een hele fijne klus zeker niet op straat...zou het toch zeker wel op een brug doen als ik jou was.

En met die stang kan je goed laag inderdaad zonder dat je hem zal raken, bogen lopen net iets langer door.

Mike--1991 22-03-2011 22:05

Quote:
Ja kut kut het is niet een hele fijne klus zeker niet op straat...zou het toch zeker wel op een brug doen als ik jou was.

En met die stang kan je goed laag inderdaad zonder dat je hem zal raken, bogen lopen net iets langer door.

Kan het eventueel nog bij een vriend op de put doen. Dus dan ga ik daar eens voor bellen.
Zou het niet lukken om op die stang verstelbare koppelstangen te zetten en dat hij hem dan niet meer raakt.

Martyn 22-03-2011 22:22

Op die van H&R is dat niet nodig, op je originele heeft het weinig zin als je redelijk laag wilt.

Mike--1991 22-03-2011 22:30

Quote:
Op die van H&R is dat niet nodig, op je originele heeft het weinig zin als je redelijk laag wilt.

Ik heb die van H&R er nu onder zitten en de aandrijfas komt tegen de stang aan..dus dan zou het wel op te lossen zijn met verstelbare stangen.

Mike--1991 22-03-2011 22:59

Dit is hoe het bij mij op de auto zit:

Alleen is dit de kant waar de dunne aandrijfas zit. Op de foto staat de auto wel opgekrikt. Aan de andere kant komt de aandrijfas tegen de stang aan,

Is het hier dus mogelijk om verstelbare koppelstangen toe te passen?

Martyn 22-03-2011 23:02

AHA ! ik dacht dat je nog een stang moest gaan monteren...:D

Op die fiets, nou dan sta je al vrij plat dan als hij zelfs deze raakt nice !
Minder nice dat hij hem raakt natuurlijk, of het zin heeft durf ik niet te zeggen, ik zeg stang er af en een v6 stang er op zetten ben je van al het gezeik af !

Ik had die instelbare op mijn originele stang, toen had het enigszins zin maar toen ik lager wou is er alsnog een v6 onder gegaan ;)

Mike--1991 22-03-2011 23:09

Quote:
AHA ! ik dacht dat je nog een stang moest gaan monteren...:D

Op die fiets, nou dan sta je al vrij plat dan als hij zelfs deze raakt nice !
Minder nice dat hij hem raakt natuurlijk, of het zin heeft durf ik niet te zeggen, ik zeg stang er af en een v6 stang er op zetten ben je van al het gezeik af !

Ik had die instelbare op mijn originele stang, toen had het enigszins zin maar toen ik lager wou is er alsnog een v6 onder gegaan ;)

Haha nee die had ik al eronder zitten. Dan ga ik morgen eens even proberen aan deze te draaien zodat hij goed komt te zitten en dan kijken of er verstelbare tussen passen en anders moet toch maar de v6 stang eronder!

J.v.G 29-01-2012 18:13

ff een ouwe koe naar boven duwen :D

dus om een lang verhaal kort te maken..

originele stabi weg en een v6 stabi voor in de plaats
plus de rubber en beugels?

dan kan je cker 8cm of meer naar beneden met een schroefset?

gr, jeff

G60variant 29-01-2012 18:27

ja dan kan je zeker 8cm naar beneden!

en nog wel meer ook

J.v.G 29-01-2012 18:33

Quote:
Originally Posted by G60variant
ja dan kan je zeker 8cm naar beneden!

en nog wel meer ook

okee das altijd goed :D

dus geen gekloot met die kopelstange waar je mee dood gegooit word van dioe verhalen

All times are GMT +1. The time now is 01:51.