Dankje!
Ik doe mijn best :D |
Vandaag wat tijd gesteed aan het schoonmaken van de motorruimte. Gelukkig geen rare roestplekken tegen gekomen! :)
Ik ben nog (lang) niet klaar maar het ziet er al veel belovend uit! :D |
heb precies hetzelfde gedaan met de motorruimte. is veel werk he?
mooi project ik blijf het volgen |
Jah is best wel veel werk.
Zeker alle hoekjes en gaatjes. Hopelijk krijg ik met de stoomcleaner de aangekoekte restjes in de hoeken ook weg. |
ik weet niet wat voor een stoomcleaner gaat gebruiken!? maar denk er wel ff aan dat de lak onder de kap niet zo goed vast zit als buiten op de auto vooral op de kitnaden blaas je zo je lak er af!
|
Dat is een goede tip!
Ik zal een stukje proberen!! Thanxs!! :thumbup: |
is mij ooit eens gebeurt bij een golf 2 waar ik een vr6 in ging bouwen! weer een lekker fris motor ruim dacht ik. motorcleaner er op gespoten en toen met de hoge druk der door! hij was brandschoon, maar miste ook her en der beste stukken lak. dus van daar dat ik je ff dit mededeel.
|
Hoop dat dat vliegwiel strakt niet uit elkaar klapt als je gas geeft;) Maar eerlijk is eerlijk, helft van het gewicht moet je zéker wel merken:D:thumbup:
|
En het ging allemaal zo lekker...HELP!!! :shake:
Alles zat redelijk mee, allen 1 bout. Het subframe was er zo onderuit, beide bouten van de draagarmen zaten nogal vast. Ingespoten met kruipolie. Eerst de ene, die ging nog wel, zat wel veel roest tussen. Die andere wilde maar niet, totdat...bang...afgebroken :-SSS Eerste poging... Toch maar een pijpje op gezet om wat meer kracht te kunnen zetten, daarna spanning erop en een paar flinke klappen met de hamer om'm te laten schrikken. Ook dat werkte niet. Daarna wat heen en weer proberen te draaien, flinke kracht erop en toen... :mad: Mijn idee is het om bout uit te boren. De bus van het draagarmrubber is 12mm, de bout 11mm. Als je'm ver genoeg door boord dat de draagarm eruit kan, dan kun je de rest, dat nog in het schroefdraad zit uitboren. Echter zoek ik daar wel iemand voor die dat goed kan. Iemand een idee?? Wel liefst in de buurt van Eindhoven. |
Dan zou ik liever die draagarm stuk slijpen! Die kosten nieuw niet zo veel.
Maar dat zijn wel van die mindere tegenvallers. |
ik weet niet of je een repro hebt?? of een luchtzaagje? in 1 van de 2 stop je een ijzerzaagje dan zaag je tussen de subframe en draagarm door. kost het je alleen je draagarm rubber. dan haal je je draagarm er zo uit wanneer je door de bout heen bent, dan hou je een vlakke bout over, ff een kopje op lassen. moer over het kopje laten zakken moer vast lassen aan je opgelaste kopje, en je draaite em er meestal zo uit, bij 1 subframe heb ik 5 keer moet herhalen voordat het zakie los kwam. succes
|
Het is idd denk ik nog het beste idee, op het Corrado forum hadden ze het idee van een stuk op de bout lassen, en dan de boel los draaien.
Alleen las je dan de boel aan het subframe vast. De bout is te diep afgebroken. Ik zat idd ook te denken om'm langs het subframe door te zagen. De bus en het dubber worden toch vervangen voor Powerflex spul. Thanxs voor de tip!! |
Waarom zoek je niet een ander subframe,dat kan het geld toch ook niet kosten??
zijn die niet hetzelfde als een golf 3 ? |
Een draagarm nieuw voor gti/vr6 kost bij artaparts.nl 79 euro.
Dan kan je beter dat doen volgens mij. Met uitboren moet je echt goed zorgen dat je in het midden zit. Ik woon te ver af, anders had ik het wel voor je willen proberen. Tot nu toe is het mij pas 2x mislukt. Vaker met uitboren ( als je de goede diameter hebt ) komt de rest van de bout er vanzelf los, en hoef je nog niet opnieuw te tappen. |
De bout moet niet uit de draagarm geboord worden maar uit het subframe.
Ik heb al Powerflex rubbers liggen voor de draagarm. Daarbij zit ook een nieuwe bus voor de draagarm, dus die mag kapot. Komt wel goed :-) |
Quote:
Dan had ik het verkeerd begrepen, maar het komt goed hoor ik. :thumbup: |
BRAND!! BRAND!! BRAND!!!
Nee, geintje! :-D Ben bezig geweest met de stoomcleaner! Ging perfect, hier een paar actiefoto's: Jep, dat ben ik :-) Even een korte update :-) Ik heb intussen wat nieuwe onderdelen gekocht, stuurstangkogels, fuseekogels, stabilisatorkoppelstangen; Nieuwe stuurbekrachtigingspomp, multiriemspanner van een ouder type R32 blok, een andere steun voor tegen het blok voor de dynamo en de stuurbekrachtiginspomp. Het R32 blok wat ik heb komt uit een Golf 5, daar wordt de stuurbekrachtiging electronisch gedaan i.p.v. hydraulisch. Hierdoor moest ik een andere steun hebben voor tegen het blok met een stuurbekrachtigingspomp aansluiting. En omdat er op het R32 blok een steun zat met geintegreerde multiriemspanner, moest ik een andere riemspanner kopen. De nieuwe stuurbekrachtigingspomp heb ik gelijk maar in de primer en in de mat zwarte verf gezet: De primer: Mat zwart: Ook de poelie maar even strak in de lak gezet (hier op de foto is de verf nog nat): Ook de aandrijfassen zijn weer strak: voor: na (ook de gereviseerde startmotor maar ff netjes in de verf gezet): (nee, het kabelbindbandjes blijft er niet om zitten :-)) Als laatste heb ik het stuurhuis onder handen genomen, schoongemaakt met de stoomcleaner en speciale motorreiniger, daarna met de staalborstel op de boormachine. Na de stoomcleaner en de motorreiniger: Na de staalborstel: Afplakken: Daarna in de primer: De mat zwarte verf moet er nog op, hij ligt nu te drogen. De bout die afgebroken was heb ik wel onder handen genomen. De draagarm is eruit. Ik heb de bout door kunnen zagen, samen met de rubber/metaalbus van de draagarm. Kostte me wel 2 lamme armen, een blaar en een ijzerzaagje, maar toch gelukt :-P Later heb ik nog een moer op de afgebroken bout laten lassen en hem daarmee proberen los te draaien. Helaas is dit tot 3x toe mislukt; de moer brak er weer af en de bout zat nog steeds vast. Ik heb een ander subframe op het oog, dus hopelijk kan ik daar verder mee. Dan kunnen de losse frames en steuntjes naar de straler en coater. Meer updates volgen!! :-) |
nice update!!! :thumbup:
|
?wat is dat voor primer dat je gebruikt dan? rood?
|
Dat is een universele acryl primer.
Heb er wel goede ervaring mee. Komt gewoon bij de Brezan vandaan, merk Motip. |
All times are GMT +1. The time now is 21:47. |