Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   VW GOLF GTI G60 : Worthersee 2009 racer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48803)

kiwi-gti 09-12-2008 23:08

Hey Wim,
dat is mooi om te horen, hopelijk tot zaterdag dan ;)

Als het goed is kan ik zaterdag een set sparco stoelen ophalen, gewoon zwarte kuipstoelen worden het. Deurpanelen met leer, verder redelijk leeg met wat leuke / aparte accenten is het idee.

@ Sander: gelukt, maar weet niet of ze onder de Golf zullen komen, denk het niet eigenlijk. Wel een leuk opknap projectje voor als ik even niks aan de Golf kan doen :D

Vliet 10-12-2008 10:16

weer een golf gered en hoe, word n mooie:thumbup:

Wim. 10-12-2008 19:05

Je mag zaterdag middag wel langskomen, je moet alleen zelf ff laten weten hoelaat..

Alles na 2uur moet mij wel uitkomen.. :) ik ben wel benieuwd..

kiwi-gti 13-12-2008 23:13

Vandaag tijdens een testritje een flinke knal onder de motorkap, hoorde een onderdeeltje onder de auto doorschieten en daarna een hard gefluit zoals dat klinkt bij een kapotte G-lader.... :eek:

Al snel bleek het niet de G-lader maar een vacuumslang die er af geschoten was, pfoeh :tongue:

Verder veel niet zo noemenswaardige dingen gedaan aan de auto vandaag.
Weer leuke spullen binnen gehad de afgelopen dagen:

En een set Sparco stoelen en 4-punts gordels:

stn1 14-12-2008 10:49

en vergeet je gti achterlichten en ruitenwisser mod niet :thumbup: Haha.. nu even zoeken wat er precies mist nu en waarom dat los is gekomen :(

Wim. 20-12-2008 19:52

Het viel niet mee, maar de rolkooi zit er nu wel aardig in ;)
Je hebt nog wel wat werk voor de boeg, maar dat komt vast goed! :thumbup:

Ben erg benieuwd naar het eindplaatje.. :cool:

kiwi-gti 21-12-2008 17:04

Gisteren de auto verlaagd, de veerpootlagers vervangen en vervolgens naar Noord Holland afgereisd richting Wim.

De rolbeugel die ik gekocht had voor een mk2 moest worden aangepast voor mijn mk2 met schuifdak. Dat hield in dat de beugel zo'n 5 cm ingekort moest worden en vervolgens weer vastgelast. Aangezien deze van aluminium is de trip naar Wim gemaakt omdat hij aluminium kan lassen.

Het was nog een aardige klus, maar het resultaat is prima!

Hier wat foto's van Wim @ work, die heeft hij zelf ook nog niet gezien ;)

stn1 21-12-2008 17:09

Zier er goed uit. Valt nu wel op dat je een hanggordijn hebt :thumbup:

kiwi-gti 21-12-2008 19:41

Jij zou toch het beste moeten weten dat een auto nooit af is ;)

De auto in huidige staat maar eens gewassen en op de foto gezet vanmiddag:

De auto moet eerst nog uitgelijnd worden, dan zal ik hem wel wat lager gaan zetten.

Wim. 21-12-2008 22:44

Had de foto's idd niet gezien ;) wel grappig..
Het was idd meer werk dan gedacht, maar het is gelukt :)

Gaat een stoer ding worden!! :thumbup:

Samurai 21-12-2008 23:00

Nadat je hem hebt laten uitlijnen, zou ik er niet meer aan schroefen.
Dan kan je weer uitlijnen.

Mooi PROJECT man, gave g60 aan het worden.

Tjaap 21-12-2008 23:38

heeft iemand die opstaande rand voor de achterbank er wel eens uitgehaald? is die structureel?

kiwi-gti 22-12-2008 00:17

Volgens mij moet dat kunnen.
Wim gaf aan die bij elke cross-auto te verwijderen, terwijl daar toch best regels zijn wat betreft verstevigingen, rolkooi enz.

@ Samurai: een klein stukje ontkom je niet aan, op ideale hoogte kunnen goed verlaagde auto's meestal geen enkele brug meer op, dus dan zet je hem een iets hoger voor het uitlijnen en schroef je daarna dat laatste stukje omlaag.

stn1 22-12-2008 09:36

yep, ideale hoogte is ook veel te laag natuurlijk. Mooi is nu eenmaal niet altijd praktisch.

Wim. 22-12-2008 13:13

Quote:
Originally Posted by Tjaap
heeft iemand die opstaande rand voor de achterbank er wel eens uitgehaald? is die structureel?

Idd, bij een crossauto halen we die er wel uit..
Maar bij een wegauto is dat niet handig, omdat je dan geen bank meer kan terug plaatsen.

BTW, kan je dat adres van die schroefset's ff pmén? :)

kiwi-gti 28-12-2008 14:29

Gisteren weer een aantal onderdelen opgehaald, waaronder deze:

Compleet met grepen, dopjes, binnenverlichting, afdekplaatje voor het schuifdak enz.
De oude hing, zoals zo vaak bij dit type hemeltje, op half 7 dus ben hier weer blij mee.

Komende week volgen de interieur updates, ben ik nu druk mee bezig.

Misha 28-12-2008 15:13

Ziet er goed uit!

polo 3 28-12-2008 20:56

Grappig ding zo,ben benieuwd naar t eind resultaat.
Mocht je ooit de lader nagekeken/of gereviseerd willen hebben.
Laat t dan maar weten...

Arno

kb2 29-12-2008 12:13

Mooie auto en ook ik ben natuurlijk benieuwd naar het eind resultaat.Ga zo door.

1800 16v kr 29-12-2008 20:27

mice mk2
planen zijn goed
maak er was van

All times are GMT +1. The time now is 18:16.